Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik kan me je gevoel helemaal indenken. Zou er zelf ook even klaar mee zijn. Maar ben het met @BBBartje eens, repareer hem el-cheapo, en wacht een tijdje.
Je plezier in het rijden komt echt wel weer terug. Ook sterkte van mijn kant.:Y
 
Da's goed kud RR! Ik ben zelf altijd extra voorzichtig op die rode krengen als ze nat zijn. Troep is het. Belachelijk dat ze dat voor de openbare weg mogen gebruiken.
 
Terecht! Ik ben er nooit zo mee bezig geweest maar ga voortaan ook heel rustig over die ondingen.

Bedankt in ieder geval voor alle goede adviezen. Ben bang dat het repareren van de voorrem niet echt goedkoop gaat lukken, zeker omdat de schijf van zichzelf al niet meer recht was (licht voelbaar in remhendel) en nu echt aanloopt. Ik heb daarnaast de kennis niet om dat zelf te doen en onderdelen van de CB-1 zijn niet heel vet gezaaid. Naja, van het weekend eens even te rade gaan bij mezelf.
 
Terecht! Ik ben er nooit zo mee bezig geweest maar ga voortaan ook heel rustig over die ondingen.

Bedankt in ieder geval voor alle goede adviezen. Ben bang dat het repareren van de voorrem niet echt goedkoop gaat lukken, zeker omdat de schijf van zichzelf al niet meer recht was (licht voelbaar in remhendel) en nu echt aanloopt. Ik heb daarnaast de kennis niet om dat zelf te doen en onderdelen van de CB-1 zijn niet heel vet gezaaid. Naja, van het weekend eens even te rade gaan bij mezelf.
Als ik jou was zou ik eens in het CB1 topic wat vragen stellen. Een maat van me heeft 2 CB1's verkocht aan iemand daar, een goede CB1 met wat werk en 1 die een kapotte koppakking had. Misschien heeft die wel onderdelen over.
 
-O- RR. Maar wel blij dat je zelf geen lichamelijke schade hebt! Hopelijk vallen de kosten van de reparatie mee.
 
argh, gelukkig elf geen schade?

in dit seizoen ga ik ervan uit dat alles gladder is en mijn banden harder, kan het alleen maar meevallen.
 
Terecht! Ik ben er nooit zo mee bezig geweest maar ga voortaan ook heel rustig over die ondingen.

Bedankt in ieder geval voor alle goede adviezen. Ben bang dat het repareren van de voorrem niet echt goedkoop gaat lukken, zeker omdat de schijf van zichzelf al niet meer recht was (licht voelbaar in remhendel) en nu echt aanloopt. Ik heb daarnaast de kennis niet om dat zelf te doen en onderdelen van de CB-1 zijn niet heel vet gezaaid. Naja, van het weekend eens even te rade gaan bij mezelf.

Genoeg mensen hier hebben die kennis wel. Als je in de regio Eindhoven woont wil ik je best even helpen.
 
Terecht! Ik ben er nooit zo mee bezig geweest maar ga voortaan ook heel rustig over die ondingen.

Bedankt in ieder geval voor alle goede adviezen. Ben bang dat het repareren van de voorrem niet echt goedkoop gaat lukken, zeker omdat de schijf van zichzelf al niet meer recht was (licht voelbaar in remhendel) en nu echt aanloopt. Ik heb daarnaast de kennis niet om dat zelf te doen en onderdelen van de CB-1 zijn niet heel vet gezaaid. Naja, van het weekend eens even te rade gaan bij mezelf.


Klote man ! repareren dat ding en doorrrrr:]
 
Ik ben echt strondsjagarijnig. Gisteravond nieuwe grips en bar-ends op mijn motor gezet en daarmee de grootste schade van mijn vorige schuiver hersteld. Vanmorgen weer op de motor gestapt en nog geen 2 minuten van huis onderuit gegaan in een bocht naar rechts op vochtige klinkers.

Heb na de val daar nog even rondgelopen om te voelen, blijkt dat die t*fusdingen echt fucking glad zijn. Bar-ends weer afgebroken, rempedaal afgebroken, remhendel afgebroken en voorrem loopt aan. En ik ben het motorrijden helemaal zat.

Bijna een hele maand de glimmende kant boven gehouden..

Poehee dat is een slecht begin van de dag, mopper vandaag lekker door en misschien denk je er morgen anders over, succes M8.
 
Vandaag nieuwe Macna neutron verwarmde handschoenen aangeschaft voor een fijn prijsje bij motorport. Verlost van ernstig koude handen fijn begin van de dag :]
 
Man man wat is motorrijden toch fijn. Zojuist van Amsterdam Noord via de IJtunnel naar Sloterdijk gereden. Ik heb volgens mij niet één auto zien rijden (alleen maar van begin tot eind een heeeeeeele lange rij zien stilstaan) en ik heb denk ik in totaal twee keer een minuut voor rood gewacht en verder VROEMMM :]:]

Wat een genot *O*En 't was lekker weer ook. Gewoon jas met wintervoering aan en dunne handschoentjes, geen centje pijn.

Had ik al gezegd dat motorrijden fijn is? :9~
 
Ben bang dat het repareren van de voorrem niet echt goedkoop gaat lukken, zeker omdat de schijf van zichzelf al niet meer recht was (licht voelbaar in remhendel) en nu echt aanloopt..
Kan het niet zijn dat de vorkpoten een klein beetje in de kroonplaten zijn verdraaid? Dat controleren, en eventueel eventjes opnieuw richten kost niets, dus zou je iig kunnen proberen.

Verder erg klote dat je zoiets in korte tijd tweemaal overkomt. Zeker in dit jaargetijde kan het geen kwaad om ietwat behoudender bochten en rotondes te lijf te gaan, maar dat is nu mosterd na de maaltijd. Sterkte, ook met je heup. Niet opgeven, als je de slag een beetje te pakken hebt is motorrijden daar veel te leuk voor, kijk maar:

Man man wat is motorrijden toch fijn.
Had ik al gezegd dat motorrijden fijn is? :9~
:Y:t
 
Spiegel van een auto geraakt bij het filteren, nou ja had ie maar iets meer ruimte moeten maken:$
Morgen 2x 150km rijden. 2C voor morgen dus lekker koud. Accu’s vd handschoenen blijven vanacht op de lader in ieder geval :P
 
Ik ben echt strondsjagarijnig. Gisteravond nieuwe grips en bar-ends op mijn motor gezet en daarmee de grootste schade van mijn vorige schuiver hersteld. Vanmorgen weer op de motor gestapt en nog geen 2 minuten van huis onderuit gegaan in een bocht naar rechts op vochtige klinkers.

Heb na de val daar nog even rondgelopen om te voelen, blijkt dat die t*fusdingen echt fucking glad zijn. Bar-ends weer afgebroken, rempedaal afgebroken, remhendel afgebroken en voorrem loopt aan. En ik ben het motorrijden helemaal zat.

Bijna een hele maand de glimmende kant boven gehouden..

Niet om zout in de wonden te wrijven, maar het is niet alleen de schuld van gladde klinkers.

Het is nu behoorlijk fris buiten en je banden hebben in 2 minuten tokkelen geen tijd om op te warmen. Met warme banen was het waarschijnlijk geen enkel probleem geweest om door die bocht te rijden, mits je rijtechniek in orde is.
 
Niet om zout in de wonden te wrijven, maar het is niet alleen de schuld van gladde klinkers.

Het is nu behoorlijk fris buiten en je banden hebben in 2 minuten tokkelen geen tijd om op te warmen. Met warme banen was het waarschijnlijk geen enkel probleem geweest om door die bocht te rijden, mits je rijtechniek in orde is.
Een heel waar punt., maar met deze buiten- en asfalttemperaturen krijg je sowieso geen warmte in je banden (lees: ze komen niet op de door fabrikant beoogde werktemperatuur), tenzij - misschien - je je voortdurend d.m.v. afwisselend rolling burnouts en noodstops voortbeweegt. Zeker met lichtere (massa) motoren kan het geen kwaad om daar rekening mee te houden, zware toerhokken zijn er door de grotere massa een fractie minder gevoelig voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij dat zelf ook wel weet. Maar ik heb altijd de ervaring gehad dat de motor je eerst waarschuwt. Als ik met dit weer even te stoer ga doen wordt de motor blij en gaat kwispelen. Als je een heel krachtige motor hebt en je gaat op een glad wegdek bruut gasgeven terwijl je niet rechtuit gaat, dan ben je hem kwijt.

Het is sowieso goed uitkijken in dit jaargetijde.
 
Niet om zout in de wonden te wrijven, maar het is niet alleen de schuld van gladde klinkers.

Het is nu behoorlijk fris buiten en je banden hebben in 2 minuten tokkelen geen tijd om op te warmen. Met warme banen was het waarschijnlijk geen enkel probleem geweest om door die bocht te rijden, mits je rijtechniek in orde is.

Ik weet dat het niet aan de klinkers 'ligt', die doen niets anders dan daar liggen. Ik kwam, met mijn rijstijl, 3 bochten met asfalt normaal door met mijn koude banden en heb mijn rijgedrag onvoldoende aangepast waarna ik op de klinkers op mijn muil ga. Die ondingen bleken graftakkeglad. Mijn les: in de winter rustiger over klinkers rijden.

Het zout is er tijdens de val al ingewreven.
 
Vandaag in file op A10 kom ik tijdens het filteren achter een politie motor. Ik denk mooi kan ik eens zien hoe je nou netjes filtert, omdat ik pas paar maanden rijbewijs heb. Viel toch wat tegen hij reed zeer langzaam 20-30 km/u max. Daarnaast bleef hij op gegeven moment zelfs stil staan om tegen automobilisten te praten, kon ik er ook niet langs :O. Gelukkig moest ik eerder een afslag hebben.
PS in het kaderen van de alarmlichten aan tijdens filteren, hij had ze niet aan.

Het verschil met zijn filteren en dat van jouw is dat hij aan het werk (surveilleren) was en jij niet })
 
Terug
Bovenaan Onderaan