Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Veel van die standaard fietslichten geven flink strooilicht. Fel is niet erg als het gericht op de grond schijnt. Van mijn werk af rijd ik moet ik een stukje door de onverlichte polder. Toen kwam er een groepje MTB'ers gewapend met led's. Ik dacht dat er een landbouwvoertuig op mij afkwam en ik zag niets meer.

Tot zover mijn stukje spanning op de weg. :-P

Tja, meeste fietsers hebben ze inderdaad totaal níét op de weg gericht. Maar als ik er last van heb, gaat mijn groot licht ook aan.
 
Och, ze zijn een stuk vlotter weg als ze in z'n versnelling blijven wachten. Vind ik wel prettig als ik er achter sta.
Dat gaat alleen maar op voor de eerste auto bij het verkeerslicht.
Alle daar achterstaande auto;s hebben tijd zat om hem in de versnelling te zetten.
Staan jullie dan ook met de motor met ingeschakelde versnelling voor het verkeerslicht ?
Ik met zowel auto als motor altijd in zijn vrij.
En alleen rem of handrem erbij als de weg afloopt en hij gaat rollen.
En toch meestal als eerste weg.
Gewoon ff opletten wat de rest van het verkeer doet.
Als de zijstraten stoppen , en voetgangers licht op rood gaat kan je alvast inschakelen.
Dus tijd zat.
 
Tja, meeste fietsers hebben ze inderdaad totaal níét op de weg gericht. Maar als ik er last van heb, gaat mijn groot licht ook aan.
Wat heeft dat nou voor zin? Je bent er zelf niks mee geholpen en de ander heeft er extra last van plus mogelijk andere weggebruikers ook nog, dus het is alleen maar een soort wraak. Plus de kans dat dir ander snapt waarom jij je grootlicht aanzet is vrijwel nul, dus de ander voelt het ook nog niet eens als wraak.

Doet me denken aan de buurmannen naast mijn vorige woning. Eentje had een naar blaffende hond, en als die ging blaffen deed de ander de kermishits top 1000 op volumetje 20. Waardoor die hond erger ging blaffen, want die begreep het niet. En ik zat ertussenin.
 
Felle lampen? Gisterenavond -in de auto- voegde ik stapvoets in bij de file tussen twee vrachtwagens. Langzaam loste de file op en bleef ik zonder haast op de rechter rijstrook achter de vrachtauto rijden. Niet te dichtbij maar zeker ook niet met teveel afstand. Blijkbaar zat ik de achterliggende vrachtauto in de weg. Deze kwam steeds dichterbij en reed bijna op mijn achterbumper. "moet hij weten" dacht ik en reed rustig met ca 100 km/h achter de voorganger aan.

Zet de chauffeur AL ZIJN LICHTEN aan, dat was toch een kerstboom halogeenlampen! Fijn, laspitten in je ogen van al dat licht in je drie spiegels... wat een idioot!

Reden voor mij nog steeds onbekend, zo heb ik nog ongeveer drie km gereden tot de afslag waar ik van de snelweg af moest.
 
Ik had woensdag op de A2 op de rechterbaan een vrachtwagen die deedt of hij een rijdende afzetting was. Enorme balk van die onregelmatig knipperende oranje lichten boven op. Ontzettend irritant, want iedereen gaat er naar kijken, en dus niet meer op het verkeer letten.

Was geen eens een 'Convoi Exceptionel' of zo.
 
Kom vanmorgen na een afspraak terug bij m'n motor, heeft één of andere mafkees hem "gewielklemd" met een schijfremslotje! Wtf :(
Dus ik denk: dit is een scam, ik weet nog niet hoe, maar ik bel de politie en ik houd dat ding in het oog!!

Toen zag ik dat ze er ook nog een telefoonhouder op hadden gezet :?
Ja en toen zag ik m'n eigen motor aan de overkant staan :$
Niet met de elektrieke?
 
Dat gaat alleen maar op voor de eerste auto bij het verkeerslicht.
Alle daar achterstaande auto;s hebben tijd zat om hem in de versnelling te zetten.
Staan jullie dan ook met de motor met ingeschakelde versnelling voor het verkeerslicht ?
Ik met zowel auto als motor altijd in zijn vrij.
En alleen rem of handrem erbij als de weg afloopt en hij gaat rollen.
En toch meestal als eerste weg.
Gewoon ff opletten wat de rest van het verkeer doet.
Als de zijstraten stoppen , en voetgangers licht op rood gaat kan je alvast inschakelen.
Dus tijd zat.

Zo doe ik het ook als ik als 3e of later in de rij sta. Als 1e of 2e gewoon in de versnelling, ben graag snel weg. Op de motor sowieso bijna niet in z'n vrij. Kruip haast altijd voor en ook als ik dat niet doe wil ik altijd weg kunnen. En ja, zoals jij het schetst zou mooi zijn. Ervaring leert dat men alleen naar het lampie kijkt, dus als ze hem dan in de versnelling houden om alsnog vlot weg te rijden ben ik blij.
 
1615_01-1-e1505580289451.jpg

Ik reed gisteravond in het donker op het Baljuwplein in Spijkenisse. Kennelijk is het niet voor iedereen duidelijk op welke strook je moet rijden.
Ik reed een rijtje auto's voorbij die op de rechterstrook reden en dan dus rechtsaf moeten. De middelste strook is zoals de pijlen aangeven ook alleen voor rechtsaf. De meest linkerstrook is voor op de rotonde blijven. Ik kan geen google maps foto vinden van de situatie na de renovatie vorig jaar.
Maar het gaat om de situatie aan de bovenkant.
Eigenlijk ziet het er nu uit zoals op de volgende foto:
694.jpeg

Maar dan een afslag verder. De automobilist in de meest rechterstrook bedacht, terwijl ik naast hem reed, dat hij toch maar op de rotonde bleef en veegde me dus bijna van de weg af. Ik zag hem vanuit mijn ooghoek mijn strook inschuiven. Ik kon niet zien of hij überhaupt had gekeken. Misschien dacht hij wel dat hij helemaal niets verkeerd deed. Vol in de ankers en ik kon net achter hem langs schieten. Het duurde wel even voor sphyr weer tot rust was gekomen...
 
Kom vanmorgen na een afspraak terug bij m'n motor, heeft één of andere mafkees hem "gewielklemd" met een schijfremslotje! Wtf :(
Dus ik denk: dit is een scam, ik weet nog niet hoe, maar ik bel de politie en ik houd dat ding in het oog!!

Toen zag ik dat ze er ook nog een telefoonhouder op hadden gezet :?
Ja en toen zag ik m'n eigen motor aan de overkant staan :$

Zo herkenbaar! _O-
 
Dat gaat alleen maar op voor de eerste auto bij het verkeerslicht.
Alle daar achterstaande auto;s hebben tijd zat om hem in de versnelling te zetten.
Staan jullie dan ook met de motor met ingeschakelde versnelling voor het verkeerslicht ?
Ik met zowel auto als motor altijd in zijn vrij.
En alleen rem of handrem erbij als de weg afloopt en hij gaat rollen.
En toch meestal als eerste weg.
Gewoon ff opletten wat de rest van het verkeer doet.
Als de zijstraten stoppen , en voetgangers licht op rood gaat kan je alvast inschakelen.
Dus tijd zat.

Ik sta alijd in de versnelling. Behalve met 1 auto van mij en dat is omdat die geen druklager heeft.
Ik zie het nut niet van in zijn vrij zetten, dat is een extra handeling. Dit heeft trouwens geen verband met welke rem men gebruikt lijkt mij?
 
Ik sta altijd in de versnelling, de auto is een automaat en met de motor in de uno en dan als ik weet dat het groen gaat komen laat ik de koppeling vast opkomen tot aan de aanslag en dan braaaaap bij groen :+
 
Ooit stapte ik in mijn auto, ik dacht wat een rotzooi heeft "ze" er weer in gemaakt. Ik kijk naast me en zie "mijn" auto een eindje verder op staan. Zelfde model, zelfde kleur. Sleutels pasten ook goed haha Is wel 30 jaar geleden, dat dan weer wel.
Yep. Ik heb jaren geleden hetzelfde meegemaakt met het gebakje van mijn schoonmoeder. Toyota Starslet van haar geleend. FF snel naar de HEMA om wat op te halen. Loop terug. Stap in.

"Heh?!?!?"
"Zware Van Nelle?"
"Rotzooi..."
"Godver....:( Welke k.junk is hier zo snel bij geweest?"

3.5 seconde later...

"Verrek!"
"Da's gewoon een andere auto!!"
"_O-_O-_O-"
 
Dit was toevallig in Hengelo. In Denekamp heeft iedereen de achterdeur van het huis zo'n beetje de hele dag open / niet op slot. Auto's wel, maar dat zal een automatisme zijn. Ik heb overigens al 3 keer de contactsleutel van de Vmax en mijn toenmalige splinternieuwe Z800 laten zitten. Loopt iedereen netjes voorbij.

(Carport, dat dan weer wel.)
 
Dit was toevallig in Hengelo. In Denekamp heeft iedereen de achterdeur van het huis zo'n beetje de hele dag open / niet op slot. Auto's wel, maar dat zal een automatisme zijn. Ik heb overigens al 3 keer de contactsleutel van de Vmax en mijn toenmalige splinternieuwe Z800 laten zitten. Loopt iedereen netjes voorbij.

(Carport, dat dan weer wel.)
Ik heb in hartje Amsterdam vorige winter een keer een hele dag mijn CBR op de Herengracht laten staan, met sleutels erin en de motor nog op contact en het licht aan, dus dat heeft urenlang iedereen kunnen zien. Toen ik 's middags weer beneden kwam zaten de sleutels er nog onaangeroerd in, maar de accu was wel plat. Asociale Amsterdammers ook, dat ze niet even het contact uitdraaien B|

Ik heb ook een keer de sleutels van mijn toen behoorlijk nieuwe Kymco scooter in het slot vergeten, en twee uur later belde een van de buurthangbontkraagjes aan van "die scooter is van u toch meneer?" en kreeg ik gewoon de sleutels terug.

Het is echt niet allemaal crimineel in Amsterdam hoor...
 
Net weer een leuke

Sta voor een verkeerslicht op een T splitsing, auto voor me, had geen haast dus achter de auto
Bij groen auto gaat linksaf, ik moet rechtsaf ( knipper aan) terwijl ik rechtsaf sla, nog ff spiegel en schouder, er kunnen fietsers achter me aankomen, en die moeten rechtdoor om aan de overzijde links te gaan op het fietspad
Komt er een brommer van New York pizza met een rotgang rechts langs me, en gaat rechtdoor, terwijl ik rechtsaf ga (NYp zit aan de overzijde van de T splitsing) had hem net optijd door, toch ff rechtdoor gereden en de jongen aangesproken, dat die actie niet heel handig was, bood wel z’n excuses aan, maar niet vanharte
 
Vandaag rond Amsterdam en Zaandam weer hetzelfde gezeur met duwende bestelbusjes waar je al max+10/15 rijd. Is er überhaupt in de ring een plek waar je harder dan 100 mag? Ik rijd pas een weekje motor en mijn haat voor die bestelbusjes is nu al verdriedubbeld vergeleken met wat het is als ik in de auto rijd....
 
Vandaag rond Amsterdam en Zaandam weer hetzelfde gezeur met duwende bestelbusjes waar je al max+10/15 rijd. Is er überhaupt in de ring een plek waar je harder dan 100 mag? Ik rijd pas een weekje motor en mijn haat voor die bestelbusjes is nu al verdriedubbeld vergeleken met wat het is als ik in de auto rijd....
Je kan op de hele ring, behalve west, gewoon boven de honderd rijden. Dat weten die busjes ook.
 
Vandaag rond Amsterdam en Zaandam weer hetzelfde gezeur met duwende bestelbusjes waar je al max+10/15 rijd. Is er überhaupt in de ring een plek waar je harder dan 100 mag?
Nee, die plek is er niet. Let op: op de A10 West is het 80, en daar is trajectcontrole. (En over de streepjes rijden werkt ook niet, althans niet meer, zegt men.)

Ik rijd pas een weekje motor en mijn haat voor die bestelbusjes is nu al verdriedubbeld vergeleken met wat het is als ik in de auto rijd....
Chill. Frustratie brengt alleen jezelf in gevaar. In mijn ervaring (ook veel A10 trouwens) duwen automobilisten meestal sowieso harder achterop andere auto's dan achterop motorrijders, en in diezelfde mijn ervaring gebeurt dat achter je duwen bijna alleen maar als je zelf ook te weinig afstand op je voorganger hebt. Dus... Als 'ie er dan toch is... Laat het wat vieren, maak je breed, neem zelf goed afstand van je voorganger (niet precies 2 seconden maar maak er 3 van), laat duidelijk merken dat je die ruimte vóór je nodig hebt en áchter je ook, laat merken dat je actief last hebt van zo'n klever. 9 van de 10 keer doen ze het echt niet expres en begrijpen ze op een gegeven moment van "o ja, ik zit er ook wel dicht op ja".

De discussie is hier al heel vaak gevoerd, en de meningen verschillen wat, maar dat is mijn beeld. Hoe dan ook, chill.
 
Vandaag rond Amsterdam en Zaandam weer hetzelfde gezeur met duwende bestelbusjes waar je al max+10/15 rijd. Is er überhaupt in de ring een plek waar je harder dan 100 mag? Ik rijd pas een weekje motor en mijn haat voor die bestelbusjes is nu al verdriedubbeld vergeleken met wat het is als ik in de auto rijd....

Die haat zal alleen maar groeien })

Okey, gewoonteregel ring Amsterdam (eigenlijk gewoonteregel voor heel nederland tegenwoordig zo lijkt het): iedereen rijdt overal 120 (vaak 130+ op de linker rijstrook). Maakt niet uit of de borden 100 of 90 of 80 zeggen, of de matrixborden met 70 waarschuwen voor file. Stug 120!! En dan boven op de rem voor de file :')
Met als uitzondering ring west waar zoals al reeds gemeld traject controle is.
 
Ik heb gemerkt dat ze vaker dicht achterop komen rijden als je meer op de rechterhelft van de rijbaan rijd. Ze kunnen dan langs je kijken (denken ze). Ga je uiteindelijk meer recht voor de bestuurder rijden dan gaat vaak het gaatje er tussen wat groter worden.

Maar laat je zeker niet gek maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan