Kees Vetje
MF veteraan
Om het kort te houden: hoe meer je rijdt, hoe meer je ziet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar ik reed er vanavond eentje voorbij, zo'n dikke Model X, die in de file stond ...Ik heb juist het idee dat er vooral (zakelijke) eikels in Tesla's rijden. Je moet ook wel een beetje een vermogende hippie zijn voor een Tesla Stond laatst naast eentje bij het stoplicht (eenbaans) en die was gewoon weg bij groen. Is ook niet verboden (en ik hield er rekening mee), maar voor de rest heb ik nooit last bij stoplichten.
Het is toch wat met die "echte man" type Tesla rijders, als ik in het algemeen praat. Ze houden er nogal van die doorsnee taxichauffeursverkeersregels op na: ik eerst en achter en naast mij vergaat de wereld. Zo irriteer je natuurlijk de medeweggebruikers. Ondertussen weet ik ook waarom een verdrijvingsvlak een verdrijvingsvlak heet. Zag het pas nog voor mij gebeuren. Je zet daar waar de weg van twee naar één baan gaat je Tesla naast een motorrijder en verdrijft de tweewieler naar het gestreepte vlak. Jaja. Nog iets negatiefs: Er zit helaas maar een klein accuutje in die Tesla's en daarom wordt zo goed als geen richting aan gegeven om stroom uit te sparen. Zie je een Tesla die netjes rijdt, zit er meestal een vrouw achter het stuur! Sorry hoor. Moest het kwijt
Rij net een brommer tegemoed, zij wil linksaf, dus voor mij langs kruisen, ik ga rechtdoor
Wil die doos voor me langs, klein toetje en bijremmen, zoj stopt
Ik hoor heel verontwaardigd (en ze keek ter controle!!!!) ik heb echt mijn knipperlicht aan
Hoe kan zo iemand haar rijbewijs halen
Je kan het theorie-rijbewijs gewoon kopen. Dan betaal je een paar honderd euro meer maar krijg je een instampsessie de dag voor het examen waarbij je alle juiste antwoorden voor het examen uit je hoofd leert (en nee dit is helaas geen grap). En het praktijkdeel voor een scooter stelt niet zo heel veel voor.
Maar die Tesla rijder heeft toch een beetje gelijkHet is toch wat met die "echte man" type Tesla rijders, als ik in het algemeen praat. Ze houden er nogal van die doorsnee taxichauffeursverkeersregels op na: ik eerst en achter en naast mij vergaat de wereld. Zo irriteer je natuurlijk de medeweggebruikers. Ondertussen weet ik ook waarom een verdrijvingsvlak een verdrijvingsvlak heet. Zag het pas nog voor mij gebeuren. Je zet daar waar de weg van twee naar één baan gaat je Tesla naast een motorrijder en verdrijft de tweewieler naar het gestreepte vlak. Jaja. Nog iets negatiefs: Er zit helaas maar een klein accuutje in die Tesla's en daarom wordt zo goed als geen richting aan gegeven om stroom uit te sparen. Zie je een Tesla die netjes rijdt, zit er meestal een vrouw achter het stuur! Sorry hoor. Moest het kwijt
Maar frisjes was 't wel!Gister bij aankomst op werklocatie bijna de "brommert" op de grond gelegd. Had effe niet in de gaten dat de tweede vesnelling nog stond ingeschakeld. Als je dan stapvoets met achterrem erbij een krappe bocht wil maken langs een slagboom de koppeling bruusk op laat komen slaat mijn motor af.
Stond ik ineens stil half ingestuurd. Alles nog net overeind weten te houden.
Alles weer op scherp!!! en door. Vandaag weer heerlijk op de motor.
Vanmorgen bijna omvergekegeld op de turborotonde bij Heemskerk. Vanuit Heemskerk reed ik de binnenbaan op, achter een paar auto's aan. Op de buitenbaan sloegen de auto's bij de 1e afslag af dus was er voor de auto die daar stond te wachten ruimte op de rotonde op te rijden. Die wachtte netjes tot de auto voor mij voorbij was en reed toen de rotonde op... je weet wel, daar, waar ik reed...
Ik kon geen kant op, remmen zou niet meer lukken, gasgeven kon niet want er zat een auto voor me... dus helemaal naar links gestuurd en hopen op het beste. De auto kwam gelukkig net op tijd tot stilstand, met de motorkap al volledig op mijn baan.
Bestuurder van 't autootje heeft natuurlijk gewoon niet goed op zitten letten, maar ik ben er bang voor dat hij/zij denkt dat ik er nog even snel tussendoor piepte.
Als die rijbaan uit meerdere rijstroken bestond is er niet zoveel aan de hand.Vanmorgen een rijbaan op de a12 met een auto mogen delen. Ik reed er al en hij kwam er gezellig bij. Toch maar even een dot gas erbij.
Als die rijbaan uit meerdere rijstroken bestond is er niet zoveel aan de hand.
Dan mankeerde er toch iets aan je positie op de weg.
Vandaag rond een uur of 4 vanuit Rotterdam richting m'n ouders gereden. Was vrij druk dus ik overwoog om voor de eerste keer te gaan filteren. Was nog aan het twijfelen en toen kwamen er 2 motoren aan tussen de file door. Knoop maar doorgehakt en erachteraan gereden. Viel me heel erg mee dat veel mensen ruimte voor ons maakten. Ik kan er wel aan wennen om alle koekblikkers achter me te laten
Dat idee heb ik ook, maar zou dat niet eerder komen doordat de winter dit jaar zo mild is dat er constant motorrijders op de weg zijn en de automobilist er daardoor wat alerter op blijft?Behalve dat ik de indruk heb dat files nog steeds toenemen, en het verkeer nog drukker lijkt te worden - Leve de Tweewieler - valt mij ook op:
Het gaat deze winter, en speciaal deze 1e week juist errug soepel met splitten.
Ik vond het vooral vandaag opvallend, alsof het nationale-rijden-met-inzicht dag was. Nagenoeg geen klevers, zeer weinig links plakkers en mensen die ruimte maken voor motorrijders iig op mijn dagelijkse route.Het lijkt alsof de automobilisten wat meer tolerantie hebben voor motorrijders.
Of zou het door de nieuwe gele jas komen ?
Weekend verkeer, althans, weekend files...Bovendien is er weekendverkeer en verkeer "in de provincie" dat is een ander verhaal, daar ben ik nog steeds extra voorzichtiger met splitten en filteren.
nb: Ring Antwerpen is nog steeds het lekkerste lane-split traject: Ruime banen en tolerant verkeer,