Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Afgelopen 3 dagen op een honda vfr gereden. Heb we weer eens verbaasd over wat ik allemaal tegenkwam. Een blikker die op a6 5 km denkbeeldige auto s aan het inhalen was. Auto s die jou inhalen vlak voor ze al remmend uitvoegen enz enz. Maar verder heerlijk gereden door Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Utrecht en Noord Holland. 893 km.
 
Ik heb ooit met de brommer een koekeblik in de rechterzijkant geraakt en doorboord met het puntje van mijn Puch voorspatbord. De auto kwam achteruit een parkeervak uit. Aanvankelijk bekende de bestuurder schuld, toen echter de verzekering in beeld kwam was er na een paar dagen plotseling de bestuurder zijn buurman als getuige die gezien had dat ik "veel te hard kwam aanrijden" enz enz. Ik heb dit zaakje verloren.

Dat jij te hard rijdt is geen reden om je geen voorrang te verlenen. Je had dat zaakje dus niet hoeven te verliezen.
 
Hmm, het Puch virus is dus besmettelijk. _O-
Van Puch naar R1200RT :]
Het zou pas interesssant worden als je hetzelfde doet met en tomos en dan schade gaat vergelijken..
Dat wint de Puch natuurlijk.
Dat jij te hard rijdt is geen reden om je geen voorrang te verlenen. Je had dat zaakje dus niet hoeven te verliezen.
Ik reed niet te hard, maar mijn tiener woord verloor het tegen twee volwassen patsers.
Daarom zijn er schadeformulieren: daarop kruis je ter plekke met z'n tweeën aan "geen getuigen".
Schadeformulier was netjes ingevuld, dat er achteraf nog een getuige kwam opdagen was mogelijk zei mijn eigen verzekering. Dit was rond 1974, tegenwoording is het misschien anders. Ik had vervolgens getuige 2 uit de buurt kunnen regelen, in overleg met de verzekering dat maar niet gedaan. Het nieuwe kroonstuk voor de Puch heb ik zelf betaald :( Tweede kroonstuk verspeelde ik 4 mei 1976 (voor Schiedammers zowiezo een rampdag), dit keer wel betaald door de tegenpartij.
 
Laatst bewerkt:
Schadeformulier was netjes ingevuld, dat er achteraf nog een getuige kwam opdagen was mogelijk zei mijn eigen verzekering. Ik had vervolgens getuige 2 uit de buurt kunnen regelen. In overleg met de verzekering dat maar niet gedaan. Het nieuwe kroonstuk voor de Puch heb ik zelf betaald :(
Als er op het schadeformulier ingevuld staat "geen getuigen", dan zijn er geen getuigen. Die kunnen niet plots later opduiken vanuit het niets.
 
Als er op het schadeformulier ingevuld staat "geen getuigen", dan zijn er geen getuigen. Die kunnen niet plots later opduiken vanuit het niets.
Getuigen achteraf gebeurd heel vaak bij ongevallen, niks nieuws. Luister en kijk maar eens rond hoe vaak mogelijke getuigen achteraf opgeroepen worden.
Het schadeformulier heeft een paar regeltjes om getuigen te noteren, geen vakje "geen getuigen", dat kun je ook nooit weten zonder uitgebreid buurt onderzoek.
 
Ik reed niet te hard, maar mijn tiener woord verloor het tegen twee volwassen patsers.

Zal wel een deal geweest zijn met de verkeringsmaatschappijen onderling, achteruitrijden is volgens mij voorrang verlenen.
Maar ook daar zullen wel weer uitzonderingen op zijn, maar het blijft best wel raar, je verzekering had beter zijn best moeten doen.😉
 
Zal wel een deal geweest zijn met de verkeringsmaatschappijen onderling, achteruitrijden is volgens mij voorrang verlenen.
Maar ook daar zullen wel weer uitzonderingen op zijn, maar het blijft best wel raar, je verzekering had beter zijn best moeten doen.😉
Ik heb het trauma en de financieële klap ondertussen wel verwerkt, of ze zijn verdrukt door latere gebeurtenissen 8-)
Motto van het verhaal was dat recht zal zegenvieren.
 
Ik heb het trauma en de financieële klap ondertussen wel verwerkt, of ze zijn verdrukt door latere gebeurtenissen 8-)
Motto van het verhaal was dat recht zal zegenvieren.
Dat zou het geval geweest zijn wanneer de automobilist overleden was door gangreen, opgelopen door het openhalen van zijn hand aan de bewuste plek op zijn auto.
 
De dag begon zo goed, tot bij de afslag waar ik de A16 verlaat: de weg rustig, het weefvak van de op- en afrit rustig, de auto die wilde invoegen was echter vergeten dat hij zijn snelheid moet aanpassen aan het verkeer op de baan links van hem en hij zag over het hoofd dat het weefvak zo'n 500 meter lang is. Dan doe je als automobilist je linker knippertje aan bij het begin van het weefvak en duwt de auto direct de hoofdweg op, precies waar ik netjes 100 km/u reed met het idee hem eerst voorbij te rijden en dan uit te voegen. Gelukkig hou ik meestal het verkeer achter me in de gaten en kon ik eerst nog een uitwijk manouvre naar de baan links van mij maken om vervolgens weer twee banen naar rechts uit te voegen. Ik weet niet of de man aan het koffiedrinken of appen was.
 
Toch voortaan maar weer gewoon zorgen dat je bij weefvlakken gewoon überhaupt niet naast anderen terecht komt? Dan hoef je ook je leven niet te laten afhangen van plotselinge zijdelingse bewegingen van anderen, en hun eventuele kennis of kunde (of afwezigheid daarvan) van regels over wie wat moet doen bij het in- en uitvoegen...
 
Bij de meeste automobilisten is de knipper naar links ook gelijk de auto naar links, spiegels en dode hoek wordt niet aan gedaan....
Met een fatsoenlijke snelheid invoegen is met het "nieuwe rijden" i.c.m. ondermaatse eco-motorblokjes ook haast niet meer mogelijk
 
Tsja idd, anticiperen en vooruitkijken doet idd niemand. Ook dan kun je prima rijden met zo een eco, alhoewel de meeste moderne nieuwe turbo motoren echt snel zijn... Ik rijd zelf dan een 'hot hatch' zonder turbo, maar dat merk je wel eens hoor. :X

Ook met rijtrainingen zijn dit wel belangrijke zaken, krijg ook nog zat complimenten van beroeps als ik even ruimte laat of aan de kant ga en rekening met ze houd, vaak merk je dat ze het niet gewend zijn maar wel waarderen. Zorgen dat je ruimte heb en de mogelijkheid hebt om de fouten van anderen op te vangen. Die ene keer dat je zelf een fout maakt hoop je maar dat je dan iemand treft die wel op let. :+
 
Bij de meeste automobilisten is de knipper naar links ook gelijk de auto naar links, spiegels en dode hoek wordt niet aan gedaan....
Met een fatsoenlijke snelheid invoegen is met het "nieuwe rijden" i.c.m. ondermaatse eco-motorblokjes ook haast niet meer mogelijk

Dat nieuwe rijden houdt toch in 1 liter per 1000km besparen, maar wel iedereen om je heen kapot irriteren en binnen 100k km je blok aan gort rijden?
 
Gisteren getankt bij de Shell in Heemskerk. Normaal pak ik de pin-pomp maar omdat ik even wilde kijken of ze heeeel toevallig kettingspray hadden (nee dus) toch maar eens naar binnen gewandeld om te betalen.

"Wilt u 12 cent bijbetalen voor de co2 uitstoot?"
Wut?? Nee.

Toch nog eens opgezocht, aha, Shell gaat boompjes planten en het is écht geen verkapte extra inkomstenbron?

Kweenie, ik vertrouw zulks niet. Sowieso, bijbetalen om je co2 footprint te verminderen een beetje onzin. Zó komt die elektrische motor er nooit. O-)
 
krijg ook nog zat complimenten van beroeps als ik even ruimte laat of aan de kant ga en rekening met ze houd, vaak merk je dat ze het niet gewend zijn maar wel waarderen
:^

Zijn zo van die kleine moeite, groot plezier dingen. Ik heb het hier op de A10 oost richting de A1 al zo vaak gehad, dan komt er een vrachtwagen daar de snelweg op en dan blijven al die blikkers op de hoofdrijbaan gewoon bumper aan bumper rijden. Daar even ruimte maken kost een blikker letterlijk geen tijd, want even later haal je gewoon weer in en sluit je weer aan, maar voor een vrachtwagenchauffeur kan het het verschil betekenen tussen de A1 of de A10 halen, of weer tien minuten om moeten rijden door de stad voor poging 2. Dan een knippertje geven van "kom maar", en dan minder dan tien seconden ietsjes inhouden... Vervolgens krijg je steevast een bedankje.

Ik keur het niet goed natuurlijk, maar ik snap het best dat waggelaars de boel daar soms forceren. En ja, de invoeger moet z'n plekje zoeken en de hoofdrijbaan-rijders hoeven er wettelijk geen actie voor te ondernemen om die waggelaar te helpen zijn werk te doen, maar toch, man man, we vreten er met het hele land ook allemaal van, geef die jongens gewoon af en toe eens de ruimte om hun werk te doen.
 
Sowieso, bijbetalen om je co2 footprint te verminderen een beetje onzin. Zó komt die elektrische motor er nooit. O-)

Mijn idee, laat ze maar beginnen in Asia en Afrika + vliegen, maar heb je serieus plannen voor een elektrische motorfiets ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan