Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. Fijn om te lezen dat ie zo bevalt, ik wil hem namelijk ook *D

En welkom terug!
Echt de moeite waard, ik heb em nu ruim een maand. HEERLIJK! Elk moment met dat ding is geweldig.
Dus ik hoop dat je er een kan vinden die binnen je wensen (kleur, km stand, prijs, om een paar dingen te noemen ;-) ) valt.
 
Op een stukje weg in het bos hier vlakbij komt een snelweg afrit uit, die er bijna aan parallel loopt. Lastig om verkeer van rechts te zien als je uitvoegt, dus.

Kom ik lekker op de motor aan, op de voorrangsweg. Ik zie door de bomen heen al 4 auto's op de afrit, dus ik neem gas terug. Ik kon er eigenlijk al vanuit gaan dat de eerste gewoon op zou rijden, maar de tweede gooit hem er ook nog lekker achteraan. Dus al rustig remmend, zie ik tot mijn verbazing dat de derde auto, met caravan, er ook nog achteraan schiet! Inmiddels ben ik al bijna bij de kruising, dus al remmend en toeterend kom ik tot een stapvoets snelheid en wil ik achter de caravan aan de weg vervolgen. Komt de vierde auto (die ik zelf ook alweer een beetje vergeten was) ook nog de weg oprijden! Die kon gelukkig nog stoppen voordat hij hem tegen mijn voorwiel parkeerde.

Hoe kun je zo ontzettend blind en/of doof zijn, ongelofelijk.
 
Op een stukje weg in het bos hier vlakbij komt een snelweg afrit uit, die er bijna aan parallel loopt. Lastig om verkeer van rechts te zien als je uitvoegt, dus.

Kom ik lekker op de motor aan, op de voorrangsweg. Ik zie door de bomen heen al 4 auto's op de afrit, dus ik neem gas terug. Ik kon er eigenlijk al vanuit gaan dat de eerste gewoon op zou rijden, maar de tweede gooit hem er ook nog lekker achteraan. Dus al rustig remmend, zie ik tot mijn verbazing dat de derde auto, met caravan, er ook nog achteraan schiet! Inmiddels ben ik al bijna bij de kruising, dus al remmend en toeterend kom ik tot een stapvoets snelheid en wil ik achter de caravan aan de weg vervolgen. Komt de vierde auto (die ik zelf ook alweer een beetje vergeten was) ook nog de weg oprijden! Die kon gelukkig nog stoppen voordat hij hem tegen mijn voorwiel parkeerde.

Hoe kun je zo ontzettend blind en/of doof zijn, ongelofelijk.
Als een kudde schapen achterelkaar aan :(
Maar die afrit is misschien een kleine aanpassing waard, waarvan ik uiteraard niet verwacht dat je dat zelf doet.
 
Scheelt wellicht of je er ook woon-werk mee doet. Een auto is duurder in gebruik én onderhoud dan een motorfiets... en die laatste pak ik iedere dag om op 't werk te komen. 2 auto's is niet nodig, als ik met de kleine thuis ben gaat @Hjerteknuser met de motor zodat wij nog ergens naartoe kunnen, en andersom uiteraard ook (maar ik wil met een auto niet richting Amsterdam dus dat doe ik op andere dagen ook). Dus kosten zijn voor ons geen argument om de motoren te verkopen (in ieder geval niet allemaal).
451_Motorbabe2_1.jpg
 
Kwam vanmiddag na een rotonde achter een militaire colonne, begleid door motorrijders van de marechaussee, te zitten. De sluitende rijder wenkt me om naast hem te komen rijden en vraagt of ik wil inhalen en biedt aan dat ik kan volgen, helaas moest ik bij de volgende kruising er al weer af dus had inhalen niet zoveel zin. Maar kon t aanbod wel waarderen :)
 
Laatst bewerkt:
Laatste tijd niet meer in A’dam geweest, maar hoe is de situatie daar omtrent de e-bikes en snorscooters op de rijbaan...met helm :P
 
De eerste twee dagen stond overal politie en toen probeerden vele snorders het wel, maar omdat ze hardop hebben aangekondigd dat ze toch de eerste twee maanden niet gaan handhaven en de politie er ook niet van op of om kijkt rijdt iedereen voorlopig nog gewoon door zonder helm en op het fietspad. Hopelijk dat ze als die twee maanden om zijn wat mensen hebben vrijgemaakt om te handhaven, anders wordt het niks.
 
Ik bedoel dus de ervaringen op de :]...niet vanuit de blauwe kentekenplaat rijders 🛵
Wat Sadbunny zei. Ik merk er erg weinig van. Sporadisch kom ik er een tegen op de rijbaan, de een wat arroganter, de ander weer twijfelend over alles om zich heen.


Vandaag op de A10, een soort van sportieve champagne kleurige Jaguar die links naast me kwam hangen. Beetje grommen met z'n auto, iets meer in m'n zichtveld rijden, nog meer grommen...
Ik denk dat ik onder de indruk moest zijn.
 
Ja, precies dat dus, handhaving op fietspaden zal veelal door stadswachten, en boa toezichthouders gedaan worden lijkt mij.

Alleen als er weer eens een blauwplater op de rijbaan overhoop gereden wordt door een gefrustreerde ingeblikte, zal er politie bij komen.

Als eenmaal landelijk in ingevoerd zullen motorrijders er weinig last van ondervinden. Misschien dat het bij rode verkeerslichten wat drukker zal worden omdat ze ook vooraan willen staan.

Wat dan weer de nodige ergernis bij ingeblikten oplevert bij het wegrijden....maar dan zijn wij allang als eerste weg })
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geloof ik al 1 snorscooter tegengekomen die in A'dam op de rijbaan reed met een botsmuts op zijn/haar knar. Vooralsnog zie ik vooral opgeschoten figuren met zonder botsmuts de weg oversteken (als in: van fietspad naar fietspad). Liefst zonder goed te kijken of dat wel kan. :X
 
Iemand die 90 km te hard heeft gereden bij mij voor de deur..... Wat een mafklapper. Die heeft een flinke boete en mag weer op cursus bij het cbr :W

Zag ook een filmpje op dumpert van een motorrijder die op de rechterbaan bleef plakken toen een busje naar links wilde/kwam (invoegen). Ging die als een gek toeteren, extra gas geven en naast de bestuurder rijden. Zodat ie door z'n raam kon schelden....
Ga naar links, geef gas, en wegwezen..... Zelfs ik heb dat inzicht terwijl ik nog niet eens officieel mag motorrijden 8)7
In m'n koekblik zou ik een busje met aanhanger ook gewoon de ruimte geven.

Voor de liefhebbers: https://www.dumpert.nl/mediabase/7671099/534d9257/invoegbusje_vs_motorrijdert.html
 
Laatst bewerkt:
Zag ook een filmpje op dumpert van een motorrijder die op de rechterbaan bleef plakken toen een busje naar links wilde/kwam (invoegen). Ging die als een gek toeteren, extra gas geven en naast de bestuurder rijden. Zodat ie door z'n raam kon schelden....
Ga naar links, geef gas, en wegwezen..... Zelfs ik heb dat inzicht terwijl ik nog niet eens officieel mag motorrijden 8)7
In m'n koekblik zou ik een busje met aanhanger ook gewoon de ruimte geven.

Voor de liefhebbers: https://www.dumpert.nl/mediabase/7671099/534d9257/invoegbusje_vs_motorrijdert.html
Niet te geloven. Dit moet je toch niet willen als motorrijder. Die bus komt hem met aardige vaart rechts voorbij. Dan weet je toch al dat hij of er voor schuift. Geef gewoon gas en ga naar links. Nee, lekker toeteren vanuit de dode hoek :r
 
Dat busje zit fout, maar het gedrag van de motorrijder slaat helemaal nergens op.

Zo is het inderdaad. Maak dat je weg komt, kun je geen kant op wegens druk verkeer, dan toeter je en creëer je ruimte door te remmen of in te houden. Altijd aan je eigen veiligheid denken, en de momenten dat hij druk zit te doen tegen de busjesbewoner, let hij niet op het overige verkeer.
 
Tja maandag ook ff Nederland doorkruist, gek genoeg niets meemaakt terwijl ik toch van 's ochtens 9 tot de middag 14.00 zo n beetje op de weg heb gezeten.
Dat busje? Zeg zn invoegstrook leggen ze die in een dag aan of zo? Als je anticipeer dan zie je die toch al minuten van te voren. Je zie toch al ff van te voren of daar verkeer op rijd. Of dat nu wel of niet richting aan geeft, je kan toch verwachten dat daar verkeer van de hoofdrijbaan op wil. Dan kan jij als motorrijder en zwakst deelnemer je daar toch al op voorbereiden. Of zie ik dat verkeerd.
Nu rij ik dan ook pas 40 jaar en ben nog niet te oud om te leren....
 
Laatst bewerkt:
.....dan kan jij als motorrijder en zwakst deelnemer je toch al op voorbereiden. of zie ik dat verkeerd. Nu rij ik dan ook pas 40 jaar en ben nog niet te oud om te leren....

Het is omdat je dan nog maar pas 40 jaar :] rijdt, zal het je vergeven worden dat je :] de zwakste verkeersdeelnemer vind, want dat zijn ze absoluut niet :N

En omdat je nog niet te oud bent om te leren, dan ook maar gelijk erbij dat er geen zwakke verkeersdeelnemers zijn, maar er alleen gemotoriseerde en niet-gemotoriseerde bestuurders, en voetgangers zijn :Y
 
Dat busje had gewoon achter de motor moeten invoegen en die motorrijder moet ook nog veel leren.

Ik had even in de spiegel gekeken en de linkerbaan gepakt, had ik trouwens al lang gedaan voordat het busje naar links kwam want dat zie je gewoon aankomen.

Als de motorrijder deze stijl blijft volhouden gaat hij nog pijn lijden.
 
Dat busje had gewoon achter de motor moeten invoegen en die motorrijder moet ook nog veel leren.

Ik had even in de spiegel gekeken en de linkerbaan gepakt, had ik trouwens al lang gedaan voordat het busje naar links kwam want dat zie je gewoon aankomen.

Als de motorrijder deze stijl blijft volhouden gaat hij nog pijn lijden.
Dit was dan ook het bekende haantjes gedrag en je plek blijven opeisen.

Van de :] mag je verwachten dat hij over beter verkeersinzicht en wendbaarheid beschikt, maar wilde niet van zijn plek wijken.

Van bedrijfsbusjes bestuurders weten we inmiddels wel dat ze het niet zo nauw nemen met de veiligheid van andere verkeersdeelnemers.

Alhoewel deze bestuurder toch wel rekening met de :] hield door langzaam naar links op te schuiven, in te voegen. Hij verwachte daarbij dat de motorrijder ook een baantje naar links mee opschoof.
 
Van de :] mag je verwachten dat hij over beter verkeersinzicht en wendbaarheid beschikt, maar wilde niet van zijn plek wijken.
Als hij op zijn plek was gebleven was er niks aan de hand, dan had het busje voor hem ingevoegd. Hij gaf gas bij om het busje te blokkeren....

Alhoewel deze bestuurder toch wel rekening met de :] hield door langzaam naar links op te schuiven, in te voegen. Hij verwachte daarbij dat de motorrijder ook een baantje naar links mee opschoof.
Rekening houden? Hufter zijn bedoel je. Langzaam iemand dood rijden is niet minder slecht dan het snel doen.:? Hij had er makkelijk achter in kunnen voegen. Iemand van de weg drukken in een situatie waarin je voorrang moet verlenen is in geen geval goed te praten.:N

Dat busje zit fout, maar het gedrag van de motorrijder slaat helemaal nergens op.

Enige commentaar dat ik hier lees wat klopt.


Man, man man.
Het heeft niks met sociaal gedrag te maken om ruimte te maken voor een invoeger. Er was ruimte voor de motorrijder. Waarschijnlijk ook achter hem. Waarom moet je dan ruimte maken? Er is ruimte zat.
 
Enige commentaar dat ik hier lees wat klopt.

Man, man man.
Het heeft niks met sociaal gedrag te maken om ruimte te maken voor een invoeger. Er was ruimte voor de motorrijder. Waarschijnlijk ook achter hem. Waarom moet je dan ruimte maken? Er is ruimte zat.
Dat lees je het toch niet goed.

Ruimte maken voor andere verkeersdeelnemers is het sociale verkeersgedrag waar het in het verkeer dus juist aan ontbreekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan