Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vorige week was ik met t blik onderweg ,staat er in het buitengebied een motorrijder(later bleek een dame) te bellen , ik stop maar ff ,en vraag of ze pech heeft en idd ,t ding stond te verzuipen.daar kon ik zo ook niets aan doen , dus de mevr heeft de motor bij een huis gestald ,en ik heb haar maar naar haar werk gebracht.
Zij blij , t was maar 24 km omrijden , iedereen tevreden .*O*
 
Afgelopen zaterdag m'n eerste rev-bommetje gedaan... Aangezien mijnheer Sauerkraut niet op mn toeter reageerde.

Ik rijd over de Brouwersdam en ga er bij Renesse af. Ik rijd na de rotonde achter een groepje van 5 autos met 80... Plots zie ik de derde auto remmen en draai ik het gas dicht. Diegene voorop zal wel Duits zijn en precies 80 willen rijden dacht ik nog bij mijzelf vlak voordat ik vol in de ankers kon omdat alle 5 de autos dat deden. Resultaat: eerste keer dat mn achterwiel blokkeerde. Oorzaak: Meneer Sauerkraut die midden in de bocht van rotonde naar rotonde zich afvroeg of hij wel goed reed en daarom maar vol in de ankers ging totdat hij ongeveer 40 reed... Eieren voor mn geld gekozen en zo voorbij de 5 autos gevlogen (andere baan was leeg tot aan de horizon). Bij het passeren m'n toeter ingedrukt, mijnheer Sauerkraut was niet onder de indruk ondanks dat zn raam open was. Toen m in de begrenzer gejaagd. Vervolgens verstond ik iets wat leek op arschloch... Mooi, alle Nederlanders zijn klootzakken en het is dus geen leuk land om vakantie te vieren. Opgepleurd en gauw!
 
Afgelopen zaterdag m'n eerste rev-bommetje gedaan... Aangezien mijnheer Sauerkraut niet op mn toeter reageerde.

Ik rijd over de Brouwersdam en ga er bij Renesse af. Ik rijd na de rotonde achter een groepje van 5 autos met 80... Plots zie ik de derde auto remmen en draai ik het gas dicht. Diegene voorop zal wel Duits zijn en precies 80 willen rijden dacht ik nog bij mijzelf vlak voordat ik vol in de ankers kon omdat alle 5 de autos dat deden. Resultaat: eerste keer dat mn achterwiel blokkeerde. Oorzaak: Meneer Sauerkraut die midden in de bocht van rotonde naar rotonde zich afvroeg of hij wel goed reed en daarom maar vol in de ankers ging totdat hij ongeveer 40 reed... Eieren voor mn geld gekozen en zo voorbij de 5 autos gevlogen (andere baan was leeg tot aan de horizon). Bij het passeren m'n toeter ingedrukt, mijnheer Sauerkraut was niet onder de indruk ondanks dat zn raam open was. Toen m in de begrenzer gejaagd. Vervolgens verstond ik iets wat leek op arschloch... Mooi, alle Nederlanders zijn klootzakken en het is dus geen leuk land om vakantie te vieren. Opgepleurd en gauw!
Lucht op he......
 
Afgelopen zaterdag m'n eerste rev-bommetje gedaan... Aangezien mijnheer Sauerkraut niet op mn toeter reageerde.

Ik rijd over de Brouwersdam en ga er bij Renesse af. Ik rijd na de rotonde achter een groepje van 5 autos met 80... Plots zie ik de derde auto remmen en draai ik het gas dicht. Diegene voorop zal wel Duits zijn en precies 80 willen rijden dacht ik nog bij mijzelf vlak voordat ik vol in de ankers kon omdat alle 5 de autos dat deden. Resultaat: eerste keer dat mn achterwiel blokkeerde. Oorzaak: Meneer Sauerkraut die midden in de bocht van rotonde naar rotonde zich afvroeg of hij wel goed reed en daarom maar vol in de ankers ging totdat hij ongeveer 40 reed... Eieren voor mn geld gekozen en zo voorbij de 5 autos gevlogen (andere baan was leeg tot aan de horizon). Bij het passeren m'n toeter ingedrukt, mijnheer Sauerkraut was niet onder de indruk ondanks dat zn raam open was. Toen m in de begrenzer gejaagd. Vervolgens verstond ik iets wat leek op arschloch... Mooi, alle Nederlanders zijn klootzakken en het is dus geen leuk land om vakantie te vieren. Opgepleurd en gauw!

Moet je voor de gein eens net over de grens in Duitsland gaan rijden. Je wilt niet weten hoeveel Nederlanders bij de grens het bord met de toegestane snelheden compleet negeren en op 100-wegen stug 80 blijven rijden :(
Persoonlijk vind ik iemand die strak 80 rijdt waar je 80 mag een stuk minder irritant.

Om dan vervolgens op de rem te trappen omdat ze niet weten waar ze naartoe moeten, is natuurlijk op z'n zachtst gezegd vervelend, maar dat soort acties is echt niet voorbehouden aan Duitsers.
Als je al ziet dat iemand niet uit de omgeving komt, of langzaam/onzeker rijdt, is dat juist reden te meer voorzichtig te zijn en voldoende afstand te houden...
 
Eieren voor mn geld gekozen en zo voorbij de 5 autos gevlogen (andere baan was leeg tot aan de horizon).
Vliegen viel blijkbaar wel mee als je tijd had voor toeter en revver..
Wel oppassen met dat vliegen voor het geval een van de auto's gaat inhalen of erger, een u-bocht maakt.
 
ik kom net terug van een ritje vanuit Hongarije, wel met het koekblik, maar mn ogen uitgekeken;

Ik heb ze zien;

- Inhalen, over een weg waar je schokbrekers dwars door je motorkap schieten, voor een heuvel van 12%, knakker schiet mij voorbij (natuurlijk Audi), oops motorrijder als tegenligger... motorrijder wijkt uit, schiet de berm in, weet hem te houden... Auto rijdt door, en haalt over de heuvel de rest in... Ik dacht; ff terug, ik zag dat meneer de motorrijder gestopt was... In mn beste Hongaars/duits/nederlands/engels/handen voeten gevraagd of het ging. De man zat op een korte broek, ontbloot boven lijf, geen handschoenen en slippers met zakdoekjes er op geplakt (schakelen zal wel zeer doen).

Ik wist niet wat ik zag... Hij kon mijn hulpvraag wel waarderen, en na hem een flesje water hebben aangeboden vervolgden we allebei ons weg..

Ik heb er veel met beschermende kleding gezien, maar ook veel zonder iets, hier in NL is het gevaarlijk, maar daar is het suicide...

- Ik reed een stadje in, continu 90/50/90/50/90/50, en zonder dat ik er erg in had (moest de kuilen in het wegdek ontwijken) zie ik een meneer met een telescoop staan naast een politie auto, reactie; vol in de ankers.
Ik wist dat ik geflitst was, maar niet met hoeveel... Afijn... Doe je niks aan, vervolg mn weg, en zie de bekeuring wel thuis komen...

Loeiende sirenes achter me aan (motor agent) en een agent die midden op de weg staat om me een parkeer haven in te geleiden... Kut...
Vrouwlief begint direct te googlen, en vragen te stellen; hoe hard reed je? Geen eenduidig antwoord te vinden van hoeveel het kostte... Vriendelijke motoragent, had natuurlijk allang gezien dat ik een NL plaat had, maar ook mn Simoncelli sticker, en begon over van alles en nog wat, ik verstond er geen reet van, maar knikte leuk ja, hij reed op een oudere BMW boxer, 2 generaties geleden reden onze agenten er op. Vriendelijke man, sprak me wat toe, en vroeg of ik met kaart direct wilde betalen...
Hij gaat een busje in, schijnbaar om de bekeuring op te maken aan de hand van mn papieren... Dus ik start mn auto, want ik stond in de volle zon, en kind vond het niet zo grappig meer... Ondertussen wat geld van mn spaarrekening naar lopende rekening overgemaakt, want ja, te hard in de bebouwde kom..

Schade? 5000 HUF. omgerekend; 15 euro, 13 kilometer te hard...
De beste man nog mn excuus aangeboden, betaald, bonnetje meegekregen...

Misschien niet een bericht die hier thuis hoort, maar vond het wel de moeite te schrijven.

Onderweg verscheidene dappere mensen tegengekomen, die de hel van autobahn op de motor aflegde... Respect, maar ik snap heel goed dat als je richting het oostblok wilt, je op de trein gaat...
 
ik kom net terug van een ritje vanuit Hongarije, wel met het koekblik, maar mn ogen uitgekeken.....te hard gereden in de bebouwde kom..

Schade? 5000 HUF. omgerekend; 15 euro, 13 kilometer te hard...
En je dan hier weer netjes aan de max. snelheden houden hé, want dat kost je wel meer dan 15 euro...en wellicht ook je rijbewijs })

En de dienders hier zijn ook niet omkoopbaar :P
 
Hmmm...dat gaat deze stelling dus niet op voor de dagelijkse woon-werkverkeer rijders zoals ik? Ik rij per dag (afgerond) 67 km ww-verkeer. Dat betekend op wekelijkse basis 337 km = ~3370 per 10 weken = ~6740 per 20 weken. Dus binnen een half jaar heb ik al zowat 7000 km gereden maar ik rij meer dan 6 maanden per jaar op de motor (doorrijder in weer en wind). Ik zal op jaarbasis al gauw 10k op de teller bijrijden.

Jouw stelling lezende, maakt mij dat dan geen gevaar op de weg?

Ik denk dat je mijn stelling niet goed gelezen hebt of 'm niet snapt.

Ik heb nergens een verband gelegd tussen het aantal km dat je op jaarbasis rijdt en wel of niet een gevaar op de weg te zijn.
Ik geef aan als je iets goed wilt kunnen, je moet oefenen en geoefend moet blijven.

Bovendien begint de reply die je quote met "de gemiddelde NL motorrijder"..... wie de schoen past trekt m aan :)
 
Om dan vervolgens op de rem te trappen omdat ze niet weten waar ze naartoe moeten, is natuurlijk op z'n zachtst gezegd vervelend, maar dat soort acties is echt niet voorbehouden aan Duitsers.
Als je al ziet dat iemand niet uit de omgeving komt, of langzaam/onzeker rijdt, is dat juist reden te meer voorzichtig te zijn en voldoende afstand te houden...

Uit mijn ervaring zijn het toch voornamelijk oudere/bejaarde mensen die zomaar vaart minderen of zelfs plots gaan remmen omdat ze of bezig zijn met de omgeving of even niet meer weten of ze al voorbij hun bestemming/afslag zijn gereden. Om die reden heb ik er toch wel een hekel aan om in het weekend, of eigenlijk zondag, een tochtje te gaan maken. B|
 
Uit mijn ervaring zijn het toch voornamelijk oudere/bejaarde mensen die zomaar vaart minderen of zelfs plots gaan remmen omdat ze of bezig zijn met de omgeving of even niet meer weten of ze al voorbij hun bestemming/afslag zijn gereden. Om die reden heb ik er toch wel een hekel aan om in het weekend, of eigenlijk zondag, een tochtje te gaan maken. B|
Misschien wordt jezelf ook een x oud ;)
 
Afgelopen zaterdag m'n eerste rev-bommetje gedaan... Aangezien mijnheer Sauerkraut niet op mn toeter reageerde.

Ik rijd over de Brouwersdam en ga er bij Renesse af. Ik rijd na de rotonde achter een groepje van 5 autos met 80... Plots zie ik de derde auto remmen en draai ik het gas dicht. Diegene voorop zal wel Duits zijn en precies 80 willen rijden dacht ik nog bij mijzelf vlak voordat ik vol in de ankers kon omdat alle 5 de autos dat deden. Resultaat: eerste keer dat mn achterwiel blokkeerde. Oorzaak: Meneer Sauerkraut die midden in de bocht van rotonde naar rotonde zich afvroeg of hij wel goed reed en daarom maar vol in de ankers ging totdat hij ongeveer 40 reed... Eieren voor mn geld gekozen en zo voorbij de 5 autos gevlogen (andere baan was leeg tot aan de horizon). Bij het passeren m'n toeter ingedrukt, mijnheer Sauerkraut was niet onder de indruk ondanks dat zn raam open was. Toen m in de begrenzer gejaagd. Vervolgens verstond ik iets wat leek op arschloch... Mooi, alle Nederlanders zijn klootzakken en het is dus geen leuk land om vakantie te vieren. Opgepleurd en gauw!
Maak je maar niet druk. Niet alleen Duitsers doen dit, maar Nederlanders ook hoor. Gewoon ff zuchten, schouders ophalen en weer door!
 
Uit mijn ervaring zijn het toch voornamelijk oudere/bejaarde mensen die zomaar vaart minderen of zelfs plots gaan remmen omdat ze of bezig zijn met de omgeving of even niet meer weten of ze al voorbij hun bestemming/afslag zijn gereden. Om die reden heb ik er toch wel een hekel aan om in het weekend, of eigenlijk zondag, een tochtje te gaan maken. B|

In mijn ervaring zie je bij die categorie weggebruiker al ruim van tevoren de aarzeling en komt het remmen niet eens zo heel onverwachts ;)
 
Vliegen viel blijkbaar wel mee als je tijd had voor toeter en revver..
Wel oppassen met dat vliegen voor het geval een van de auto's gaat inhalen of erger, een u-bocht maakt.
Daar heb je zeker gelijk in, stom genoeg ook de allereerste keer in 5 jaar dat ik een rijbewijs heb dat ik het de diegene ook echt duidelijk wilde maken wat ik er van vond.

Moet je voor de gein eens net over de grens in Duitsland gaan rijden. Je wilt niet weten hoeveel Nederlanders bij de grens het bord met de toegestane snelheden compleet negeren en op 100-wegen stug 80 blijven rijden :(
Persoonlijk vind ik iemand die strak 80 rijdt waar je 80 mag een stuk minder irritant.

Om dan vervolgens op de rem te trappen omdat ze niet weten waar ze naartoe moeten, is natuurlijk op z'n zachtst gezegd vervelend, maar dat soort acties is echt niet voorbehouden aan Duitsers.
Als je al ziet dat iemand niet uit de omgeving komt, of langzaam/onzeker rijdt, is dat juist reden te meer voorzichtig te zijn en voldoende afstand te houden...

Ik geef je groot gelijk alleen zie je het helaas in de regio Renesse - Burgh-Haamstede (ook in de rest van Zeeland maar daar kom ik minder vaak) bijna uitsluitend door Duitsers gedaan worden... Net als de vrouw op de snorscooter ietsje verderop... Op de provinciale weg, vroeg me al af waarom er geen 80 werd gereden. Schering en inslag daar. Selectief blinde fietsers en snorders.

Ik had genoeg afstand tussen mij en mn voorganger. Dat bleef ook na flink te hebben geremd alhoewel ietsje korter.

Vaak genoeg zie je daar ook mensen 60 rijden waar je 80 (weer voornamelijk Duitsers) om te voorkomen dat ze te hard rijden en een boete kunnen pakken. Duitsers zijn daar toch heel huiverig voor aangezien onze oosterburen heel wat schappelijkere prijzen hebben staan voor de boetes, begrijpelijk maar bloedirritant.

Uit mijn ervaring zijn het toch voornamelijk oudere/bejaarde mensen die zomaar vaart minderen of zelfs plots gaan remmen omdat ze of bezig zijn met de omgeving of even niet meer weten of ze al voorbij hun bestemming/afslag zijn gereden. Om die reden heb ik er toch wel een hekel aan om in het weekend, of eigenlijk zondag, een tochtje te gaan maken. B|
Klopt alleen in de vakantie periodes in Zeeland tref je toch vooral Duitsers aan... Soms staat het geluk niet aan je zijde en is het een oudere Duitser achter het stuur :P
Overigens wel ooit daar bij de n57 een beduusd oud stel om zich heen zien kijken terwijl de auto midden op het gras van de rotonde stond geparkeerd.

In mijn ervaring zie je bij die categorie weggebruiker al ruim van tevoren de aarzeling en komt het remmen niet eens zo heel onverwachts ;)

Dit werd helaas heel moeilijk gemaakt aangezien er 4 autos tussen mij en de dader zaten :P
Veel vaker gekke dingen daar meegemaakt toen ik zelf met de auto reed. Ooit wel eens iemand op de rotonde (achttonde?) na afslag Renesse ingehaald omdat deze bij het afslaan (met knipperlicht) besefte de verkeerde afslag te pakken (naar de brouwersdam en niet renesse) en hem maar stil zette met de kont van de auto nog op de rotonde. Nu moet ik toegeven dat ik er zelf redelijk dicht op zat en door de matige snelheid zelf stoppen ook mogelijk was ware het niet dat ik nog iemand achter me had en geen trek had in een kop staart botsing
 
Ik kijk altijd een stuk of 4 a 5 auto's voor me om te zien wat er gebeurd. Da's nl best interessant.

Dat was dus mijn grootste fout ,ik hield de rest in de gaten behalve t ei |(
wat direct voor me reed ,de gek remde voor een auto waar zelfs ik nog makkelijk voor langs kon , stom van mij !
ben er wel van opgeknapt , ik houd nu alles weer dubbel in de peiling
 
Terug
Bovenaan Onderaan