Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Precies ! En zo zijn er wel meer regels en wetten waar ik mij niet in kan vinden.. dat mag toch ?
Dat met die paarden ging er vooral om dat die mensen van een afstand al beginnen te gebaren etc, ik vind dan dat zon beest niet op de weg thuis hoort. Rijden er hier ook genoeg met paarden die verkeersmak zijn of met een spannetje er achter, die mensen heb je geen last van over het algemeen ( zoalng ze de schijt opruimen )
Het deel van het rode licht heb ik zelf heel goed uitgelegd volgens mij.
Als je me dus als een "bepaald persoon"wilt neerzetten doe het dan aub wel goed ;)
 
Net zoiets als roepen dat motorrijders niet op de weg horen maar alleen op het circuit.
Zelf fanatiek wielrenner, altijd wedstrijden gereden maar wij gedragen ons wel op de weg.
Op het fietspad waar het kan 2 naast elkaar, is het druk of smal dan altijd achter elkaar, bellen netjes als we inhalen, passen de snelheid aan, stoppen voor rood, rijden niet bij het stoplicht helemaal naar voren 😂

Gelukkig rijden wij vaak in Duitsland, hier moet je als groep wielrenners verplicht de rijbaan op. Mag je het fietspad niet gebruiken.
Hierdoor minder irritatie dan in Nederland, automobilisten passeren altijd ruimer dan de Nederlanders.

daarom betalen we ook wegenbelastign , toch ?! om alleen op het circuit te gaan rijden ?
Een fiets hoort wat mij betreft op het fietspad en ook daar gelden regels, wie zich er aan houdt is een topper maar ik zie er maar weinig op een wielrenfiets die zich aan de regels houden..
Woon zelf in drenthe dus zie veel wielerverkeer en weet dat er behoorlijk veel mensen naar Duitsland gaan om te fietsen, ik moedig dat alleen maar aan.
 
daarom betalen we ook wegenbelastign , toch ?! om alleen op het circuit te gaan rijden ?
Een fiets hoort wat mij betreft op het fietspad en ook daar gelden regels, wie zich er aan houdt is een topper maar ik zie er maar weinig op een wielrenfiets die zich aan de regels houden..
Woon zelf in drenthe dus zie veel wielerverkeer en weet dat er behoorlijk veel mensen naar Duitsland gaan om te fietsen, ik moedig dat alleen maar aan.
Ik betaal ook wegenbelasting met de auto's. Wanneer ik op de fiets stap staat de auto stil maar heb ik gewoon voor die dag betaald.
 
Ik betaal ook wegenbelasting met de auto's. Wanneer ik op de fiets stap staat de auto stil maar heb ik gewoon voor die dag betaald.

Ow dus dat gaat per dag ? Sorry, ik snap je insteek maar het klopt natuurlijk van geen kant.. Je vergelijking gaat volledig manco en dat blijft ook zo.

Kijk, als je als wielrenner het fietspad niet goed genoeg vind kan ik me iets bij voorstellen. alleen moet je het nu eenmaal doen met hetgeen er voor handen is.. als ik in de file sta lokt het mij ook om de vluchtstrook te pakken want daar kan ik wel lekker doorrijden, ik doe dat niet omdat het niet mag en ik het zwaar assiociaal vind. maar toch heb ik mijn wegenbelasting betaald en betaal ik dus ook mee aan de vluchtstrook maar mag ik er nog steeds geen gebruik van maken.
 
Voor de gene die op de A9 langs Lijnden reden, wat waren al die bergwagens op de vluchtstrook eigenlijk? Richting Alkmaar stonden minimaal 10 van die wagens en een hoop verschillende bedrijfswagens en personenauto's die werden getakeld. Leek niet op een kettingbotsing aangezien ik geen schade zag. Waren ook geen andere hulpdiensten naast bergwagens aanwezig.

Tevens nog een broekpoepmoment gehad op A9 in de lange bocht richting Amsterdam Zuidoost toen ik 2 koplampen opeens naar me zag schijnen op de rechter rijstrook. Iemand deed even een 180tje :X

 
Precies ! En zo zijn er wel meer regels en wetten waar ik mij niet in kan vinden.. dat mag toch ?

Dat mag, maar je hebt je er nog steeds aan te houden. Het is je goed recht om via de juiste politieke kanalen te proberen die wetten te wijzigen, maar zolang ze bestaan heb je de keus om je er aan te houden, of om ergens anders te gaan wonen.

Dat heet een samenleving.
 
Ow dus dat gaat per dag ? Sorry, ik snap je insteek maar het klopt natuurlijk van geen kant.. Je vergelijking gaat volledig manco en dat blijft ook zo.

Kijk, als je als wielrenner het fietspad niet goed genoeg vind kan ik me iets bij voorstellen. alleen moet je het nu eenmaal doen met hetgeen er voor handen is.. als ik in de file sta lokt het mij ook om de vluchtstrook te pakken want daar kan ik wel lekker doorrijden, ik doe dat niet omdat het niet mag en ik het zwaar assiociaal vind. maar toch heb ik mijn wegenbelasting betaald en betaal ik dus ook mee aan de vluchtstrook maar mag ik er nog steeds geen gebruik van maken.
Zoals aangegeven rijden wij in Nederland gewoon op het fietspad, of naast elkaar of als de situatie daar om vraagt achter elkaar. Ik ga in Nederland waar de tolerantie in het verkeer 0 is echt niet op de weg tussen de auto's rijden. Laatst reed er een automobilist in de bebouwde kom zo dicht langs mijn zoon van 10 dat de spiegel bijna zijn arm raakt. Dan wordt ik wel vuil.

1 voordeel met mijn 93 kilo wil er nog wel eens een automobilist de uitdaging aangaan maar stappen dan vaak weer terug in de auto als ik voor ze sta. Ik ben niet het standaard schrale wielrennertje of de te dikke wielrenner.
 
Even over de wegenbelasting. Dat begrip klopt niet.
Wij betalen in Nederland motorrijtuigenbelasting en dat is een houderschapsbelasting. Hoort bij de algemene voertuig verplichtingen zo gauw je een kenteken op naam neemt. Evenals verzekering en apk indien van toepassing.
Het overgrote merendeel van de belasting opbrengsten verdwijnt in de grote algemene middelen pot.
 
Niet als ik op de fiets zit :]
Dan moet je hem op je eigen terrein laten staan en alleen daar rijden, hoef je helemaal geen wb (is eigenlijk houderschapbelasting) te betalen, en mag er ook in gereden worden door die geen rijbewijs hebben.
 
Even over de wegenbelasting. Dat begrip klopt niet.
Wij betalen in Nederland motorrijtuigenbelasting en dat is een houderschapsbelasting. Hoort bij de algemene voertuig verplichtingen zo gauw je een kenteken op naam neemt. Evenals verzekering en apk indien van toepassing.
Het overgrote merendeel van de belasting opbrengsten verdwijnt in de grote algemene middelen pot.
Soort belasting kan inderdaad ook afgeschaft worden, het is gewoon “belasting” zit allemaal in één grote pot, ook wel “staatskas” genoemd. Maar om onderscheid te maken wordt “belasting” in categorieën onderverdeeld met een eigen naam.
 
Laatst bewerkt:
Zoals aangegeven rijden wij in Nederland gewoon op het fietspad, of naast elkaar of als de situatie daar om vraagt achter elkaar. Ik ga in Nederland waar de tolerantie in het verkeer 0 is echt niet op de weg tussen de auto's rijden. Laatst reed er een automobilist in de bebouwde kom zo dicht langs mijn zoon van 10 dat de spiegel bijna zijn arm raakt. Dan wordt ik wel vuil.

1 voordeel met mijn 93 kilo wil er nog wel eens een automobilist de uitdaging aangaan maar stappen dan vaak weer terug in de auto als ik voor ze sta. Ik ben niet het standaard schrale wielrennertje of de te dikke wielrenner.
Ik doe dat als motorrijder ook wel is, ff stoppen als die gekken beginnen te schreeuwen op die fietsjes , ik weeg ook 93 kg en heb maling aan met hoeveel ze zijn.
Meestal blijft t bij een beetje gemompel van de latexboisz want dat verwachten ze niet dat je stopt. Bluffertjes zijn t over t algemeen.
 
Vandaag de motor gepakt van omgeving Heerlen naar Veldhoven voor woon-werk. Onderweg lijkt het erop dat iedereen nog altijd zit te slapen met het volgende als gevolg: Het niet gebruiken van het knipperlicht. Hierdoor wordt anticiperen op anderen hun weggedrag een heel stuk moeilijker. Vooral als je met 120-130 op een vrachtwagen af aan het rijden bent, wilt gaan inhalen, en de dodo achter je geen knipperlicht voert en met 150-160 achter je aan komt.

Voor iedereen op dit forum: let a.u.b. hierop als je aan het rijden bent. Ongeacht of je op je motor zit of in je auto. Een knipperlicht is geen optie en heeft een duidelijk doel.
 
Vandaag de motor gepakt van omgeving Heerlen naar Veldhoven voor woon-werk. Onderweg lijkt het erop dat iedereen nog altijd zit te slapen met het volgende als gevolg: Het niet gebruiken van het knipperlicht. Hierdoor wordt anticiperen op anderen hun weggedrag een heel stuk moeilijker. Vooral als je met 120-130 op een vrachtwagen af aan het rijden bent, wilt gaan inhalen, en de dodo achter je geen knipperlicht voert en met 150-160 achter je aan komt.

Voor iedereen op dit forum: let a.u.b. hierop als je aan het rijden bent. Ongeacht of je op je motor zit of in je auto. Een knipperlicht is geen optie en heeft een duidelijk doel.
Ik had vroeger een Honda XR600, die had geeneens richtingaanwijzers.:P
 
Ik had vroeger een Honda XR600, die had geeneens richtingaanwijzers.:P
Nee oké, maar dan stak je neem ik aan nog minstens je hand uit of niet?

En "vroegar" is niet nu. Nu rijden er Tesla's met volledig autonome zooi ingebouwd, maar de richtingsaanwijzers gebruiken zijn ze nog te lui voor. Want ja, je moet wel helemaal je "12 uur" hand naar links bewegen om je knipperlicht te bedienen, en je moet in dat proces ook nog je eigenwaarde kunnen bewaren want ja, je moet wel je hand van "12 uur" afhalen.
 
Nee oké, maar dan stak je neem ik aan nog minstens je hand uit of niet?

En "vroegar" is niet nu. Nu rijden er Tesla's met volledig autonome zooi ingebouwd, maar de richtingsaanwijzers gebruiken zijn ze nog te lui voor. Want ja, je moet wel helemaal je "12 uur" hand naar links bewegen om je knipperlicht te bedienen, en je moet in dat proces ook nog je eigenwaarde kunnen bewaren want ja, je moet wel je hand van "12 uur" afhalen.
Naar rechts stak ik altijd mijn voet uit, anders moest ik het gas loslaten.
En als je echt cool wilt zijn in een auto, dan hangt je linkerarm voortdurend uit het geopende raam. Als je linksaf wilt, steek je de linker arm uit. Als je rechtsaf wilt, zwaai je je linkerarm naar boven en naar beneden.
 
Net zoiets als roepen dat motorrijders niet op de weg horen maar alleen op het circuit.
Zelf fanatiek wielrenner, altijd wedstrijden gereden maar wij gedragen ons wel op de weg.
Op het fietspad waar het kan 2 naast elkaar, is het druk of smal dan altijd achter elkaar, bellen netjes als we inhalen, passen de snelheid aan, stoppen voor rood, rijden niet bij het stoplicht helemaal naar voren 😂

Gelukkig rijden wij vaak in Duitsland, hier moet je als groep wielrenners verplicht de rijbaan op. Mag je het fietspad niet gebruiken.
Hierdoor minder irritatie dan in Nederland, automobilisten passeren altijd ruimer dan de Nederlanders.

Neem van mij (als in Duitsland woonachtige) aan: die irritatie is er absoluut wel. Zeker hier in de omgeving (Tecklenburgerland), waar hordes Nederlandse wielrenners (is gemakkelijk bereisbaar voor dagje fietsen) ook op slingerwegen heuvelop als groep naast elkaar blijven rijden, of hard slingerend de hele rijstrook nodig hebben, en je er dus kilometerslang met een slakkengangetje achter mag blijven hangen :(

Dat er hier ruimer wordt (moet worden!) ingehaald, klopt inderdaad. Er zijn zelfs fietsers (vooral de wat oudere locals) met zo'n "klaarover"-lepel dwars over het bagagerekje om automobilisten te dwingen afstand te houden _O-
 
Neem van mij (als in Duitsland woonachtige) aan: die irritatie is er absoluut wel. Zeker hier in de omgeving (Tecklenburgerland), waar hordes Nederlandse wielrenners (is gemakkelijk bereisbaar voor dagje fietsen) ook op slingerwegen heuvelop als groep naast elkaar blijven rijden, of hard slingerend de hele rijstrook nodig hebben, en je er dus kilometerslang met een slakkengangetje achter mag blijven hangen :(

Dat er hier ruimer wordt (moet worden!) ingehaald, klopt inderdaad. Er zijn zelfs fietsers (vooral de wat oudere locals) met zo'n "klaarover"-lepel dwars over het bagagerekje om automobilisten te dwingen afstand te houden _O-
Jij bent een Hollander die in Duitsland woont, dus gewoon ook geen tolerantie in het verkeer.
In Nederland moet je ook 1,5 meter aanhouden bij het inhalen van fietsers, alleen de meeste hanteren 30 cm.
 
Zoals aangegeven rijden wij in Nederland gewoon op het fietspad, of naast elkaar of als de situatie daar om vraagt achter elkaar. Ik ga in Nederland waar de tolerantie in het verkeer 0 is echt niet op de weg tussen de auto's rijden. Laatst reed er een automobilist in de bebouwde kom zo dicht langs mijn zoon van 10 dat de spiegel bijna zijn arm raakt. Dan wordt ik wel vuil.
Dit heb ik hoogstpersoonlijk zelf een keer meegemaakt. Mensen rijden echt veel te dicht langs fietsers. Ik heb hier ook al meerdere vrienden op betrapt en ook over aangesproken.

Er zijn zelfs fietsers (vooral de wat oudere locals) met zo'n "klaarover"-lepel dwars over het bagagerekje om automobilisten te dwingen afstand te houden _O-
Deze heb ik wel eens overwogen, maar dan met een vlaggetje ofzo. Als je maar genoeg fietst door steden en over landweggetjes ga je dat vanzelf wel willen.
 
Zoals aangegeven rijden wij in Nederland gewoon op het fietspad, of naast elkaar of als de situatie daar om vraagt achter elkaar. Ik ga in Nederland waar de tolerantie in het verkeer 0 is echt niet op de weg tussen de auto's rijden. Laatst reed er een automobilist in de bebouwde kom zo dicht langs mijn zoon van 10 dat de spiegel bijna zijn arm raakt. Dan wordt ik wel vuil.

1 voordeel met mijn 93 kilo wil er nog wel eens een automobilist de uitdaging aangaan maar stappen dan vaak weer terug in de auto als ik voor ze sta. Ik ben niet het standaard schrale wielrennertje of de te dikke wielrenner.

Was ook niet persoonlijk op jou bedoeld maar op de wielrenner in t algemeen ;) Als jij je echt gedraagt zoals je zegt dat je het doet.. is er niets mis mee imo.
Ik doe dat als motorrijder ook wel is, ff stoppen als die gekken beginnen te schreeuwen op die fietsjes , ik weeg ook 93 kg en heb maling aan met hoeveel ze zijn.
Meestal blijft t bij een beetje gemompel van de latexboisz want dat verwachten ze niet dat je stopt. Bluffertjes zijn t over t algemeen.

hahha jullie allebei 93 kg, ik was altijd 105-110 kg en zowat vetvrij.. ben iets over de 2 meter.. zodra ik uit mn auto gevouwen ben dan pakken ze meteen het fietsje en zetten ze die dwars voor zich neer, ding weegt niks dus die flikker je met 1 hand weg en daarna zijn de babbels ook over.. en ja dat was ook als ze met een grote groep zijn.
Heb zelf ook een grote bek maar als iemand de moeite neemt om uit te stappen etc dan moet je het ook volhouden, of je moet er eerder voor kiezen om niet te reageren alleen is dat voor veel mensen ( in groepsverband ) niet weggelegd.

Anyway, zonet bijna aangereden door een politie auto terwijl ik met de heftruck reed.. op de openbare weg.
Agent zat op zn scherm wat dingen aan te klikken tijdens het rijden en ik was mooi een beetje aan de zijkant stil gaan staan om hem er langs te laten ( smalle doorgang want ik was allemaal pallets aan de weg aan het zetten )
Hij schrok zichtbaar van mijn toeter en kwam daarna ook even terug, voor een praatje. Hebben er samen even om gelachen dat de politie ook niet heilig is en dat ik het ook niet ben
 
Dat mag, maar je hebt je er nog steeds aan te houden. Het is je goed recht om via de juiste politieke kanalen te proberen die wetten te wijzigen, maar zolang ze bestaan heb je de keus om je er aan te houden, of om ergens anders te gaan wonen.

Dat heet een samenleving.

Het is ook gewoon mijn goed recht om mijn mening te geven dus ik snap niet zo goed waar je reactie op slaat ? behalve dat het ook jouw goed recht is om je mening te geven ?!
Btw ik heb meer keuzes dan de 2 die jij aangeeft, er bestaat namelijk ook nog een gulden middenweg
 
Ik ben benieuwd welke gulden middenweg jij kent tussen wel de wet overtreden en niet de wet overtreden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan