Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zeker nooit in de praktijk uitgevoerd,

Ik herken het wel. Mijn vorige Evoline 3 helm had geen pinlock. In regen was het fijner rijden in de jethelm stand dan met de helm helemaal dicht. De Evo One 2 die ik nu heb heeft wel een pinlock en dan is de noodzaak wat minder groot om in regen met de helm open te rijden.
 
Is het mode om als vrachtwagenchauffeur stadslicht in plaats van dimlicht te voeren bij regen / slecht zicht?
 
Ik herken het wel. Mijn vorige Evoline 3 helm had geen pinlock. In regen was het fijner rijden in de jethelm stand dan met de helm helemaal dicht. De Evo One 2 die ik nu heb heeft wel een pinlock en dan is de noodzaak wat minder groot om in regen met de helm open te rijden.
Ik heb zelf ooit gereden met een JEThelm zonder vizier in de regen, vandaar mijn opmerking 😎
 
Is het mode om als vrachtwagenchauffeur stadslicht in plaats van dimlicht te voeren bij regen / slecht zicht?

Meeste vrachtwagens hebben stadslicht aan overdag (laadbakverlichting is daar meestal aan gekoppeld) en sommigen vergeten om het dimlicht aan te zetten waarschijnlijk.
 
Ik mis onderdelen voor dat pinlcokding? nou ja probeer eerst wel met afwasmiddel aan de binnenkant..
 
Heb een leuke voor jullie.

Met vrienden van mij gaan rijden. Op de scootertjes toeren (buitenom de motor). Ik had toenmalig een Gilera Runner SP 50. Lekkere pittige scootertjes (2takt) met een passagier achterop. Daarbij reden dus ook 50cc brommertjes snor en brom mee.

Met vrienden reden wij een weg in die langs, rechts, een akkerland ging en links een en al bossen had. De weg was niet breed maar wel geasfalteerd. De weg was breed genoeg dat 2 auto's net langs elkaar konden rijden met 30 of 50cm tussenin.

Ik reed achteraan want ik had de snelste scooter. Wij reden ongeveer 65/70 op die 60 weg. Achter mij kwam een auto aanzetten, afgetrapte blauwe opel corsa, met een redelijke vaart. Voren moesten ze langzaam afremmen want er kwam een flauwere bocht aan (het had ook licht geregend, was nu droog). Ik keek achter mij en zag de auto plakken op mijn achterwiel, ongeveer 50/1m nog ruimte. Ik wist het zeker, hij wilt mij gaan inhalen terwijl dit echt niet kon, ik reed op de rechter helft van de helft van de weg.

Dus ik ga wat meer naar links rijden, steek mijn linker hand uit om aan te geven dat hij dit niet moest doen! Terwijl ik met rechts afremde voel ik dat mijn hand de rechter dorpel / voorruit raakt van de auto die achter mij zat. Opeens zit hij links van mij in armlengte bereik.

Ik schrik hier zo van dat ik probeerde op zijn zijraam te slaan als afweer of als manier om te zeggen wat ben je in godsnaam aan het doen. LET OP. De weg is maar 4/5 meter breed, dus ik reed op de helft van de weg en hij rijd in het grind om mij in te halen.

Terwijl ik van schrik, nog steeds naar voren kijkende, tegen het raam in wil slaan, sla ik opeens iets dat niet voelt als een raam.

Het bleek dus dat een vriendin van hem naast hem op de passagiers stoel zat en het raam open had. Ik heb dus die mevrouw een tik tegen de schouder of gezicht gegeven. (niet dat dit mijn intentie was want ik keek nog naar voren). Aan haar uitdrukking te zien was ze meer geschokkeerd dan dat ze pijn had, dus dat was gelukkig niet hard.

Het was haar schuld niet, maar die man kon ik een klap verkopen, zo boos was ik.

Wat sommige mensen voor fratsen hebben uitgehaald als ik op een scooter reed, is ongelofelijk. Ook al rij je 65 in een 50 zone of anders. Als je op een motor rijd doen ze dat opeens niet meer.
 
Heb een leuke voor jullie.

Met vrienden van mij gaan rijden. Op de scootertjes toeren (buitenom de motor). Ik had toenmalig een Gilera Runner SP 50. Lekkere pittige scootertjes (2takt) met een passagier achterop. Daarbij reden dus ook 50cc brommertjes snor en brom mee.

Met vrienden reden wij een weg in die langs, rechts, een akkerland ging en links een en al bossen had. De weg was niet breed maar wel geasfalteerd. De weg was breed genoeg dat 2 auto's net langs elkaar konden rijden met 30 of 50cm tussenin.

Ik reed achteraan want ik had de snelste scooter. Wij reden ongeveer 65/70 op die 60 weg. Achter mij kwam een auto aanzetten, afgetrapte blauwe opel corsa, met een redelijke vaart. Voren moesten ze langzaam afremmen want er kwam een flauwere bocht aan (het had ook licht geregend, was nu droog). Ik keek achter mij en zag de auto plakken op mijn achterwiel, ongeveer 50/1m nog ruimte. Ik wist het zeker, hij wilt mij gaan inhalen terwijl dit echt niet kon, ik reed op de rechter helft van de helft van de weg.

Dus ik ga wat meer naar links rijden, steek mijn linker hand uit om aan te geven dat hij dit niet moest doen! Terwijl ik met rechts afremde voel ik dat mijn hand de rechter dorpel / voorruit raakt van de auto die achter mij zat. Opeens zit hij links van mij in armlengte bereik.

Ik schrik hier zo van dat ik probeerde op zijn zijraam te slaan als afweer of als manier om te zeggen wat ben je in godsnaam aan het doen. LET OP. De weg is maar 4/5 meter breed, dus ik reed op de helft van de weg en hij rijd in het grind om mij in te halen.

Terwijl ik van schrik, nog steeds naar voren kijkende, tegen het raam in wil slaan, sla ik opeens iets dat niet voelt als een raam.

Het bleek dus dat een vriendin van hem naast hem op de passagiers stoel zat en het raam open had. Ik heb dus die mevrouw een tik tegen de schouder of gezicht gegeven. (niet dat dit mijn intentie was want ik keek nog naar voren). Aan haar uitdrukking te zien was ze meer geschokkeerd dan dat ze pijn had, dus dat was gelukkig niet hard.

Het was haar schuld niet, maar die man kon ik een klap verkopen, zo boos was ik.

Wat sommige mensen voor fratsen hebben uitgehaald als ik op een scooter reed, is ongelofelijk. Ook al rij je 65 in een 50 zone of anders. Als je op een motor rijd doen ze dat opeens niet meer.
Er zijn meer Sukkels ingeblikt dan daar buiten.

En je kan beter, op de scooter en op de motor, geen gebaren maken, hoe goed bedoeld ook, voor de meeste ingeblikten, werkt dit als een rode lap voor een stier, en gaan dan juist nog dommer en gevaarlijker reageren.
 
Heb een leuke voor jullie.

Met vrienden van mij gaan rijden. Op de scootertjes toeren (buitenom de motor). Ik had toenmalig een Gilera Runner SP 50. Lekkere pittige scootertjes (2takt) met een passagier achterop. Daarbij reden dus ook 50cc brommertjes snor en brom mee.

Met vrienden reden wij een weg in die langs, rechts, een akkerland ging en links een en al bossen had. De weg was niet breed maar wel geasfalteerd. De weg was breed genoeg dat 2 auto's net langs elkaar konden rijden met 30 of 50cm tussenin.

Ik reed achteraan want ik had de snelste scooter. Wij reden ongeveer 65/70 op die 60 weg. Achter mij kwam een auto aanzetten, afgetrapte blauwe opel corsa, met een redelijke vaart. Voren moesten ze langzaam afremmen want er kwam een flauwere bocht aan (het had ook licht geregend, was nu droog). Ik keek achter mij en zag de auto plakken op mijn achterwiel, ongeveer 50/1m nog ruimte. Ik wist het zeker, hij wilt mij gaan inhalen terwijl dit echt niet kon, ik reed op de rechter helft van de helft van de weg.

Dus ik ga wat meer naar links rijden, steek mijn linker hand uit om aan te geven dat hij dit niet moest doen! Terwijl ik met rechts afremde voel ik dat mijn hand de rechter dorpel / voorruit raakt van de auto die achter mij zat. Opeens zit hij links van mij in armlengte bereik.

Ik schrik hier zo van dat ik probeerde op zijn zijraam te slaan als afweer of als manier om te zeggen wat ben je in godsnaam aan het doen. LET OP. De weg is maar 4/5 meter breed, dus ik reed op de helft van de weg en hij rijd in het grind om mij in te halen.

Terwijl ik van schrik, nog steeds naar voren kijkende, tegen het raam in wil slaan, sla ik opeens iets dat niet voelt als een raam.

Het bleek dus dat een vriendin van hem naast hem op de passagiers stoel zat en het raam open had. Ik heb dus die mevrouw een tik tegen de schouder of gezicht gegeven. (niet dat dit mijn intentie was want ik keek nog naar voren). Aan haar uitdrukking te zien was ze meer geschokkeerd dan dat ze pijn had, dus dat was gelukkig niet hard.

Het was haar schuld niet, maar die man kon ik een klap verkopen, zo boos was ik.

Wat sommige mensen voor fratsen hebben uitgehaald als ik op een scooter reed, is ongelofelijk. Ook al rij je 65 in een 50 zone of anders. Als je op een motor rijd doen ze dat opeens niet meer.
"Leuk" lijkt me niet het goede woord voor dit verhaal … :?
 
Heb een leuke voor jullie.

Met vrienden van mij gaan rijden. Op de scootertjes toeren (buitenom de motor). Ik had toenmalig een Gilera Runner SP 50. Lekkere pittige scootertjes (2takt) met een passagier achterop. Daarbij reden dus ook 50cc brommertjes snor en brom mee.

Met vrienden reden wij een weg in die langs, rechts, een akkerland ging en links een en al bossen had. De weg was niet breed maar wel geasfalteerd. De weg was breed genoeg dat 2 auto's net langs elkaar konden rijden met 30 of 50cm tussenin.

Ik reed achteraan want ik had de snelste scooter. Wij reden ongeveer 65/70 op die 60 weg. Achter mij kwam een auto aanzetten, afgetrapte blauwe opel corsa, met een redelijke vaart. Voren moesten ze langzaam afremmen want er kwam een flauwere bocht aan (het had ook licht geregend, was nu droog). Ik keek achter mij en zag de auto plakken op mijn achterwiel, ongeveer 50/1m nog ruimte. Ik wist het zeker, hij wilt mij gaan inhalen terwijl dit echt niet kon, ik reed op de rechter helft van de helft van de weg.

Dus ik ga wat meer naar links rijden, steek mijn linker hand uit om aan te geven dat hij dit niet moest doen! Terwijl ik met rechts afremde voel ik dat mijn hand de rechter dorpel / voorruit raakt van de auto die achter mij zat. Opeens zit hij links van mij in armlengte bereik.

Ik schrik hier zo van dat ik probeerde op zijn zijraam te slaan als afweer of als manier om te zeggen wat ben je in godsnaam aan het doen. LET OP. De weg is maar 4/5 meter breed, dus ik reed op de helft van de weg en hij rijd in het grind om mij in te halen.

Terwijl ik van schrik, nog steeds naar voren kijkende, tegen het raam in wil slaan, sla ik opeens iets dat niet voelt als een raam.

Het bleek dus dat een vriendin van hem naast hem op de passagiers stoel zat en het raam open had. Ik heb dus die mevrouw een tik tegen de schouder of gezicht gegeven. (niet dat dit mijn intentie was want ik keek nog naar voren). Aan haar uitdrukking te zien was ze meer geschokkeerd dan dat ze pijn had, dus dat was gelukkig niet hard.

Het was haar schuld niet, maar die man kon ik een klap verkopen, zo boos was ik.

Wat sommige mensen voor fratsen hebben uitgehaald als ik op een scooter reed, is ongelofelijk. Ook al rij je 65 in een 50 zone of anders. Als je op een motor rijd doen ze dat opeens niet meer.

Dus jij gaat op een weg die meer dan breed genoeg is om een scooter in te halen een beetje in de weg rijden omdat jíj vind dat inhalen niet kan.
Daarnaast rij jij te hard, maar vind jij het niet goed als iemand anders dat ook doet?
Met hoeveel scooters waren jullie en reden jullie allemaal zo dicht tegen elkaar dat je jullie alleen als groep in kunt halen? Net als wielrenners altijd doen?
 
  • Haha
Waarderingen: HKF
Er zijn meer Sukkels ingeblikt dan daar buiten.

En je kan beter, op de scooter en op de motor, geen gebaren maken, hoe goed bedoeld ook, voor de meeste ingeblikten, werkt dit als een rode lap voor een stier, en gaan dan juist nog dommer en gevaarlijker reageren.
Dat gebaartjes maken mag iedereen gewoon afleren..
Of als je gebaartjes wilt maken er ook voor gaan staan als een echte vent.
 
Enige gebaar wat ik wel eens maak is ga er maar voorbij, dan denk ik veel succes en zoek een mooie boom op :W

Heel verschil met jaren geleden, maar het brengt wel een soort van rust. :X :+
 
Gister avond na het werk, op de oprit van de snelweg.
veel mensen reden gewoon door. toen ik gestopt was direct gevraagd of de bestuurder lichamelijke klachten had.
politie en sleepdienst gebeld , de poolse man vroeg of ik voor hem wilde bellen i.v.m. zijn gebrekkig engels.
hierna stopte er meerdere auto's en heb ik mijn weg vervolgd.
lekte overigens geen vloeistoffen :W
thumbnail_20190927_000505.jpg
 
Gister avond na het werk, op de oprit van de snelweg.
veel mensen reden gewoon door. toen ik gestopt was direct gevraagd of de bestuurder lichamelijke klachten had.
politie en sleepdienst gebeld , de poolse man vroeg of ik voor hem wilde bellen i.v.m. zijn gebrekkig engels.
hierna stopte er meerdere auto's en heb ik mijn weg vervolgd.
lekte overigens geen vloeistoffen :W
Bekijk bijlage 1431706
Kurwa....

Goed gedaan Bochtenbilly!
 
Er zijn meer Sukkels ingeblikt dan daar buiten.

En je kan beter, op de scooter en op de motor, geen gebaren maken, hoe goed bedoeld ook, voor de meeste ingeblikten, werkt dit als een rode lap voor een stier, en gaan dan juist nog dommer en gevaarlijker reageren.


Bij 'slechte' situaties, heb je waarschijnlijk gelijk, maar blijf aub vriendelijk dankjewel groeten door je linker hand (of rechter poot) op te steken naar me.
Dat 'dankjewel' telkemale doet mij zowat dagelijks de vangrail in duiken met m'n auto in de hoop dat handje omhoog te zien gaan.

Ja, ik ben tegenwoordig koekblikmonster..
 
Laatst bewerkt:
Is het mode om als vrachtwagenchauffeur stadslicht in plaats van dimlicht te voeren bij regen / slecht zicht?

Trouwens daarop voortbordurend: Is het mode om als koekblik met alleen dagrijverlichting aan te rijden in het pikkedonker? En dan natuurlijk wel op de rechterstrook met 70-75 omdat je zo weinig ziet (en zelf ook zo goed als onzichtbaar bent omdat je geen verlichting hebt achter)
 
Bij 'slechte' situaties, heb je waarschijnlijk gelijk, maar blijf aub vriendelijk dankjewel groeten door je linker hand (of rechter poot) op te steken naar me.
Dat 'dankjewel' telkemale doet mij zowat dagelijks de vangrail in duiken met m'n auto in de hop dat handje omhoog te zien gaan.

Ja, ik ben tegenwoordig koekblikmonster..
Ja, oké uiteraard bij vriendelijk, begripvol, inzichtelijk en rekening houdend met andere weggebruikers, is een bedankt handje opsteken prima.

Maar deze positieve verkeersmentaliteit, zoals boven, kom je in het verkeer, niet vaak meer tegen, eerder bij het minst en geringst, vol op de claxon, om andere op hún, “fouten” te wijzen tot aan het veroorzaken van een aanrijding, i.p.v. het voorkomen ervan.

Dat ze zelf regelmatig in de fout gaan, willen ze niet aan.

Met “ ze” bedoel ik de ego’s, de aso’s en de verkeershufters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan