Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zojuist een motorrijder zichzelf de Lekdijk af zien lanceren.

Voor een bocht naar links haalde hij nog even snel een auto in waardoor hij de bocht niet aangeremd kreeg. Achterkant begon te slippen en al slippend door een hekje de dijk af, gelukkig niet al te hard meer.

Ben zelf niet gestopt want het is enorm druk op de dijk vandaag dus er waren al ±10 omstanders bij hem. Dat maakt mij ook een beetje boos want voor hetzelfde geld had hij een paar fietsers of kinderen omver geramd.

Nouja, ik hoop dat het goed met hem gaat. Mand
Nog een reden voor de lokale bevolking om het geheel af te sluiten. Ik hoop dat het goed is met de bestuurder. Ik zou op de Lekdijk echt nooit 'even snel' een auto inhalen... Die dijk ligt ook vol met opvulmateriaal.
 
Ach zo heb ik mezelf ook met de auto eens van de dijk gereden. Stonden de paarden met grote ogen verschrikt aan de andere kant van het weiland. Hekje vast onder de auto. Zo raak je je wilde haren kwijt, doe je één keer en nooit meer.
 
Gisteren met mijn vrouw even een ijsje gehaald in Medemblik, komt er een groep van zo'n 20 a 25 motorrijders aan op Harley Davidsons. Allemaal prima maar waarom als je stapvoets rijdt elke keer de koppeling inknijpen en dan heel veel gas geven om die teringherrie te laten weergalmen tussen de huizen. De een probeerde nog bozer te kijken dan de andere dus zo te zien hadden ze er niet echt plezier in..... waarom doe je het dan? En er zaten echt figuren tussen die de 60 al ruimschoots gepasseerd waren, die zijn echt in de puberteit blijven hangen. Dit moest ik ff kwijt.
 
Zojuist een motorrijder zichzelf de Lekdijk af zien lanceren.

Voor een bocht naar links haalde hij nog even snel een auto in waardoor hij de bocht niet aangeremd kreeg. Achterkant begon te slippen en al slippend door een hekje de dijk af, gelukkig niet al te hard meer.

Ben zelf niet gestopt want het is enorm druk op de dijk vandaag dus er waren al ±10 omstanders bij hem. Dat maakt mij ook een beetje boos want voor hetzelfde geld had hij een paar fietsers of kinderen omver geramd.

Nouja, ik hoop dat het goed met hem gaat. Mand
Je moet de bochten niet aanremmen, je moet juist gas geven in de bochten!
 
Gisteren met mijn vrouw even een ijsje gehaald in Medemblik, komt er een groep van zo'n 20 a 25 motorrijders aan op Harley Davidsons. Allemaal prima maar waarom als je stapvoets rijdt elke keer de koppeling inknijpen en dan heel veel gas geven om die teringherrie te laten weergalmen tussen de huizen. De een probeerde nog bozer te kijken dan de andere dus zo te zien hadden ze er niet echt plezier in..... waarom doe je het dan? En er zaten echt figuren tussen die de 60 al ruimschoots gepasseerd waren, die zijn echt in de puberteit blijven hangen. Dit moest ik ff kwijt.
Hoe dichter bij de 60 ,hoe moeilijker t kinds zijn af te houden is ,vooral op een sjopper
 
Gistermiddag, bij oprit Houten naar de A27 een petje in een VW Polo op een paar cm van mijn kentekenplaat, ik ging zeker niet snel genoeg. Op de A27 ging hij 95 rijden en bij de oprit van de A27 naar de A12 (Utrecht) weer hetzelfde verhaal op mijn kentekenplaat hangen en eenmaal op de A12 (80 km zone) nog ff snel mij inhalen en pal voor mij weer invoegen zodat ik zijn nummerplaat kon aanraken. Wat is er toch mis met dat soort jonge knulletjes?
 
Gisteren met mijn vrouw even een ijsje gehaald in Medemblik, komt er een groep van zo'n 20 a 25 motorrijders aan op Harley Davidsons. Allemaal prima maar waarom als je stapvoets rijdt elke keer de koppeling inknijpen en dan heel veel gas geven om die teringherrie te laten weergalmen tussen de huizen. De een probeerde nog bozer te kijken dan de andere dus zo te zien hadden ze er niet echt plezier in..... waarom doe je het dan? En er zaten echt figuren tussen die de 60 al ruimschoots gepasseerd waren, die zijn echt in de puberteit blijven hangen. Dit moest ik ff kwijt.

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 
Of gas op die lollie 🏍💨

Ik ging snel zat, ik had Shell Vpower getankt. 🤣
Hij zat gewoon bewust 2x de motorrijder op te duwen, recalcitrant als ik ben ging ik niet sneller rijden voor hem.

KnipselRob.JPG
@Rob RD wat heb je nu weer gedaan, Nu ONLINE.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist een motorrijder zichzelf de Lekdijk af zien lanceren.

Voor een bocht naar links haalde hij nog even snel een auto in waardoor hij de bocht niet aangeremd kreeg. Achterkant begon te slippen en al slippend door een hekje de dijk af, gelukkig niet al te hard meer.

Ben zelf niet gestopt want het is enorm druk op de dijk vandaag dus er waren al ±10 omstanders bij hem. Dat maakt mij ook een beetje boos want voor hetzelfde geld had hij een paar fietsers of kinderen omver geramd.

Nouja, ik hoop dat het goed met hem gaat. Mand

Beginnersfout no 1. Achterrem gebruiken.
Altijd focussen op de voorkant / bestuurbaarheid en lossen waar nodig.

Achterrem kan handig zijn in bepaalde situaties, maar doet meestal meer kwaad dan goed.
 
Beginnersfout no 1. Achterrem gebruiken.
Altijd focussen op de voorkant / bestuurbaarheid en lossen waar nodig.

Achterrem kan handig zijn in bepaalde situaties, maar doet meestal meer kwaad dan goed.
Onzin imho, juist met gebruik van achterrem kun je nog blijven sturen. Maar dan moet je dat wel doen natuurlijk. Het probleem zal hier geweest zijn dat de motorrijder dat niet deed, en sowieso te hard ging voor de combinatie omstandigheden, het gekozen moment van inhalen, en de eigen rijvaardigheid.
 
Onzin imho, juist met gebruik van achterrem kun je nog blijven sturen. Maar dan moet je dat wel doen natuurlijk. Het probleem zal hier geweest zijn dat de motorrijder dat niet deed, en sowieso te hard ging voor de combinatie omstandigheden, het gekozen moment van inhalen, en de eigen rijvaardigheid.

Wellicht met ABS, zonder gaat je achterwiel je inhalen als je deze blokkeert.
Ook met ABS pedaaltje niet indrukken, maar focussen op de voorkant en bestuurbaarheid.

En uiteraard altijd kijken waar je heen wil.
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn, dat iemand die denkt dat hij te hard op een bocht af rijdt, in werkelijkheid te langzaam rijdt.
 
Wellicht met ABS, zonder gaat je achterwiel je inhalen als je deze blokkeert.
Ook met ABS pedaaltje niet indrukken, maar focussen op de voorkant en bestuurbaarheid.

En uiteraard altijd kijken waar je heen wil.

Nope, als je kijkt waar je heen gaat corrigeer je automatisch voor een slippend achterwiel. Ook zonder ABS kun je die achterrem volledig instampen en je daarna volledig op je voorrem richten. Mits je dus inderdaad maar kijkt waar je heen wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan