Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Je zou het ook wat duidelijker kunnen uitleggen...

@TDMprutser heeft geen zeekaart op zijn mobiel of GPS-toestel. Dat is namelijk het grote verschil: bij een zeekaart neem je ook een marge, maar dan precies de andere kant op. Dus juist het laagste springtij i.p.v. het hoogste voor landkaarten.
Het kan dus inderdaad voorkomen dat je over land "vaart" als het tij hoog genoeg is.

Maar als hij ook in de duinen door het water loopt, dan is de kaart gewoon niet goed.
 
Dat is onmogelijk. Als je telefoon echt uit staat dan kan er niets geregistreerd worden en valt er dus later ook niets te verzenden.
Als je alleen data en wifi uitschakelt (maar de telefoon wel aan of op stand by) dan wordt het uiteraard een ander verhaal.
Enige manier om een gsm telefoon uit te schakelen is door de batterij te verwijderen. Het is en blijft anders altijd dat het toestel kontact blijft houden met je profider. Dat geeft dan ook een bij benadering mogelijke zoek resultaat. Ook opsporing is dan nog mogelijk. Batterij leeg? Neen maar onvoldoende om gesprekken te blijven voeren. Dus word je toestel uitgeschakeld voor oa die functie. Awel als je vervolgens een half jaar of zoiets de batterij niet oplaad, ja dan is die leeg genoeg om geen data meer te kunnen verzamelen.
 
Enige manier om een gsm telefoon uit te schakelen is door de batterij te verwijderen. Het is en blijft anders altijd dat het toestel kontact blijft houden met je profider.
Uit is uit. Om contact te houden met je provider heb je op z'n minst actieve firmware en een draaiend besturingssysteem nodig die zend/ontvang hardware kan aansturen en digitale signalen kan verwerken. Oftewel - zo lang je telefoon in staat is om dat te doen is 'ie simpelweg niet uit. Wat natuurlijk theoretisch kan is dat malware de uit-status simuleert (of dat het OS dat zelf doet), maar ook dan staat 'ie natuurlijk niet uit. De veiligste manier is om hem uit te zetten via de firmware upgrade; de enige manier om daar nog tussen te komen voor een aanvaller is hardware access. Of natuurlijk een corrupte telefoonfabrikant die bewust backdoors inbouwt (zoals een gesimuleerde uit-status zelfs bij een DFU). En aangezien conspiracy theories inherent circulair zijn, zijn ze altijd waar.
 
...bla bla ... zelf weg gehaald, zie nu topic waar ik in zit :X

Nee niks meegemaakt, alleen met de trapfiets boodschappen gedaan. Gisteren met koekblik linksaf, kwam iemand op de linkerbaan voor rechtdoor mooi linksaf naar de baan waar ik naartoe op weg was. Maar koekblik, dus ook beetje onzinnig hier. :P
 
Misschien niet heel groot, maar...

Ik reedt vandaag even een klein ommetje, want eindelijk droog en niet teveel wind. Rij op een doorgaande weg( wel om een recreatie plas ) lekker op slakkengangetje tempo 20. Komt er ineens een vrouw in haar kleine koekblik met kind achterin even die parkeerplaats afgesjeesd terwijl ik daar reedt.
Dus moest voor haar op de rem en ik reedt gelukkig maar 20 km per uur... maar toch.. had wel ff zoiets van sjonge jonge.

Nu besef ik me ook vaak wel dat sommige ongelukken niet eens door motorrijders komen, automobilisten sjeesen gewoon een kant op zonder te kijken. En juist gaat het vaak fout bij kruisingen en afslaan.
Recreatieplassen zijn een hotspot voor mensen die niet aan het nadenken zijn.

Net als mensen in kleine autootjes. Dat zijn de mensen die het hele autorijden ook niks kan interesseren.

Goed dat je er neit te veel snelheid in had zitten. Anders had het helemaal anders kunnen aflopen.
 
Enige manier om een gsm telefoon uit te schakelen is door de batterij te verwijderen. Het is en blijft anders altijd dat het toestel kontact blijft houden met je profider. Dat geeft dan ook een bij benadering mogelijke zoek resultaat. Ook opsporing is dan nog mogelijk. Batterij leeg? Neen maar onvoldoende om gesprekken te blijven voeren. Dus word je toestel uitgeschakeld voor oa die functie. Awel als je vervolgens een half jaar of zoiets de batterij niet oplaad, ja dan is die leeg genoeg om geen data meer te kunnen verzamelen.
Waar haal je deze wijsheden vandaan? Als je toestel uit is heb je echt geen verbinding meer met de zendmast. Anders houd je accu het echt niet lang vol.

On topic: reed vorige week in Utrecht bij de Uithof Science Park, zie ik op de Universiteitsweg (hier) in een keer een scootmobiel staan. Blijkbaar het fietspad gemist. Aangezien het na het stoplicht 80 km/h wordt er maar ff naast gereden met de alarmlichten tot ze (heel stuk verder) weer het fietspad op kon.
Ondertussen hingen er een kleine stoet automobilisten achter me aan die het blijkbaar maar onzin vonden dat ik ze waarschuwde voor iemand die niet harder dan 20 km/h op zo'n weg kon. :X Heb maar vriendelijk naar ze gezwaaid toen ze er weer langs konden O-)
 
Hier mocht ik deze morgen om 04:12u als enige door. Blij dat ik met de motor was ...
20200611_041220.jpg


Het begon met het gedacht, "amai, het wordt daar zo druk op dit uur al?" Kijkend ver vooruit.
Dan deden de laatste voertuigen hun alarmlichten aan, en ik zach rechts op de pechstrook een mobiele airbag staan, dus dacht, "ah, werken". Ik pas mijn snelheid aan, en eens in de gevormde file ertussendoor natuurlijk. Viel mij op dat vak 1 en 2 voor 90% uit vrachtwagens bestond, en veel voertuigen lichten uit, motor uit, en veel deuren open, bestuurders staan buiten, babbeltje te doen. Toen dacht ik, "oei, een of andere onaangekondigde staking/betoging/wegblokkade?"
Tot ik het begin van de file naderde, en de blauwe lichten zichtbaar werden, toen werd het duudelijk, zwaar ongeval.

Ik rijd door tot aan de wegafzetting, en stop. Ik had door dat dit nog lang kan duren. Dus ik vroeg of ik over de pechstrook terug mocht (de laatste afrit was 1,9km,en de file stond al tot daar). Mocht niet, maar ik mocht er met de motor wel voorzichtig tussendoor, dus ik had geluk.
 
Ik had geen geluk vandaag. Beetje haast, 's ochtends vroeg dus niet helemaal wakker. Verzet de motor *krak* schijfremslot vergeten... :( |(
Gelukkig geen schade aan de voorvork, maar wel het kunststof van van het voorspatbord gebroken. Nieuw exemplaar is 250€, eerst maar proberen netjes te verlijmen.
Geen gebruikt spatbord te vinden?
 
Gisteren is er iets gebeurd waar ik nu nog van sta te kijken: Ik kreeg een groet van een BMW-rijdert! Dat gebeurt niet vaak volgens mij...
Vreemd. Ik was het niet, want ik ben niet met de motor weggeweest gister, maar als ik op de motor zit groet ik zo veel mogelijk elke motorrijder die ik zie! :Y … Met het risico dat ik het uit gewoonte ook doe als ik in de koektrommel zit :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan