Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteravond lekker een rondje gereden.
Was warm, na 10en nog steeds 28+.
Op een gegeven moment moeten tanken, hou lampje plus 50km aan.
De eerste uitgeschakeld, de 2e geen benzine, maar gelukkig was de 3e wel open😅
Ging er maar 19 liter in, bij een tank van 21.5 liter, had dus makkelijk nog 50km door kunnen rijden.
Les uit dit verhaal,Op onbekend terrein tanken als het lampie brand:Y
 
Verhaal was niet zozeer bedoeld om stoer over te komen hoor. Meer om een ervaring te delen. Hardrijders zijn er altijd al geweest. Verantwoording vd mensen zelf.

Zo heb ik eens meegereden met een lunch toerrit die door een dealer werd georganiseerd.
Dat was één groep van zo’n 25 motorrijders :]

De organisatoren en voorrijder stonden al klaar met de snelste demo modellen uit de showroom. 8-)

De rit begint en die gasten geven gas en het is dat er een paar van de groep de route op hun navigatie hadden want we hebben de organisatoren en voorrijder pas weer gezien bij de lunch_O-

Ben daarna solo op m’n gemakkie terug gereden via een mooie route. :z
 
Dat is meestal in een groep als de voorste rijder gewoon door rijdt, degene die achteraan rijdt moet flink gassen om een beetje bij te blijven.
 
Daarom ,als ik al in een groep rijd , dan achteraan, lekker de boel een beetje opduwen 😂
 
Zoals ik al zei, de laatste overgang die we hier in het reguliere verkeer hadden was over de vliet en die is opgetild. Ik kan me de tijd niet heugen dat ik voor een overgang heb gestaan.

We hebben nog de tramovergang in Rijswijk langs de Vliet 🙃
 
Als ik toch zoveel moeite voor een wip moest doen :Z
Ach, de een doet er veel moeite voor, een ander niet....
Vroeger ook veel moeite gedaan om achter een meid aan te gaan, weinig succes altijd gehad.
Iets minder dan 22 jaar, toen was het eindelijk raak en bijna meteen gaan samen wonen. Iets minder dan 5 jaartjes later was het alweer voorbij.
Inmiddels al zeker :$ 9 jaar droog...
Ach ja, heb nu wel de vrijheid "om te gaan en staan waar en wanneer ik wil"... hoef met niemand in huis rekening te houden.

Dat is meestal in een groep als de voorste rijder gewoon door rijdt, degene die achteraan rijdt moet flink gassen om een beetje bij te blijven.
Als de voorste alleen het gas er op houd dan gaat iedere groep uit elkaar.
Daarom moet je bij groepsrijden ook de langzamere vooraan in de groep hebben... dan blijft de groep beter bij elkaar.
Als je alle snelle voorin hebt, dan raak je de langzamere achteraan kwijt of krijg je ongelukken omdat ze boven hun kunnen proberen te rijden om bij te blijven.

Heb je de langzamere voorin, en de voorrijder let er op dat hij die niet kwijt rijd, dan blijft de hele groep bij elkaar en ligt vaak het uiteindelijke totaal-groeps-tempo ook hoger.

Daarom rij ik het liefst niet in een groep. Gaat me eigenlijk standaard te hard
Verkeerde groep(en) om mee te rijden dus... of verkeerde positie in de groep.
Achteraan in een langzame groep rij je vaak nog steeds sneller dan vooraan, vooral als de groep wat groter is.
Heb 't wel eens mee gemaakt, vooraan in de groep Vmax-5, achteraan in de groep Vmax+15 of meer om bij te blijven.

-----------------------------
Eergisteren een rondje Ardenne/L'Our/Eiffel gedaan
1596967076706.png

's ochtends vroeg vertrokken... merk je toch wel dat die laaghangende zon irritant is op de bochtige wegen!
Toch wel best wat bochten met 1 hand steeds even als zonneklep moeten inzetten... of de bocht gewoon niet kunnen zien...

Besluit om toch maar een nieuwe helm erbij te gaan halen (een Nexx X.Vilijord)... gisteren maar even rond gekeken en een "pas afspraak" gemaakt.
Nu wachten tot ze 'm in de winkel hebben om 'm te gaan passen.

Vanochtend in de vroegte eventjes snel wezen tanken... Zweette al bij het pakken van m'n spullen....
Bij thuiskomst de airco maar weer aan gezet... denk dat 't Donderdag of Vrijdag word dat de helm binnen is om te passen.
 
Je realiseert je zeker wel dat door groepjes met dit gedrag op de openbare weg er steeds meer routes en wegen afgesloten worden voor motorrijders?

Nou nee meneer en de groep realiseert zich dat niet en wil ook niets met dat soort opmerking te maken hebben , dank u.

Ik snap het wel vroeger ook gedaan ,maar het kan niet meer als je tenminste overal nog wilt tuffen. anders blijft straks alleen de snelweg over.
 
Laatst bewerkt:
Beetje maffe situatie...
Die brug in de N57 moet natuurlijk ieder uur open voor drie of 4 zeilbootjes, prima. Je wordt ver van tevoren gewaarschuwd voor een geopende brug, die uiteindelijk nog steeds dicht is en er staat inderdaad een stopstreep op het wegdek, verderop staan een paar rode harlekijnlichten om en om te knipperen. heel veel verkeer voor me rijdt door terwijl de bomen gaan sluiten, die bomen stoppen uiteraard met dichtgaan. Onze voorrijder gaat daar in mee, wij stoppen en blijven met 2 man, als eerste voor de boom, voor het afgekruisde vlak staan. Best, boom gaat dicht en ineens knettert er uit die hoorntjes die daar hangen "IEDEREEN DIE VOOR DE STOPSTREEP STAAT IS DOOR ROOD GEREDEN EN KRIJGT EEN BEKEURING THUISGESTUURD" vraag ik me af of dat de officiele mededeling is na een staandehouding, hoe men mijn kenteken registreert, uiteindelijk staat er een camera die tegen het verkeer inkijkt en ik heb geen kenteken voor en waarop gebaseert wordt dat ik door rood ben gereden omdat er nergens een officieel verkeerslicht staat dat continue rood brand... Schiet mij maar in de feestverlichting. Een terechte prent betaal ik gewoon....

Bekijk bijlage 1531188
Schijnt wel vaker te gebeuren maar ik denk niet rechtsgeldig, brugwachters zijn geen opsporingsbeamten.

Ik zeg aanvechten, kunnen ze alle wielrenners ook beboeten.
 
Bij het haantje tussen Rijswijk en delft heb je nog een spoorweg overgang.

Haantje


Volgens mij is die overgang inmiddels opgedoekt vanwege het viersporig maken van het spoor tussen Rijswijk en Delft.
Als hij nog wel bestaat zal dat in ieder geval niet lang meer zijn.

Gerekend via de Schiphollijn is er dan geen overweg meer te vinden tussen Dordrecht en Amsterdam.
 
Volgens mij is die overgang inmiddels opgedoekt vanwege het viersporig maken van het spoor tussen Rijswijk en Delft.
Als hij nog wel bestaat zal dat in ieder geval niet lang meer zijn.

Gerekend via de Schiphollijn is er dan geen overweg meer te vinden tussen Dordrecht en Amsterdam.
Als het wat koeler is stap ik op de motor en ga ik ff kijken. :+
 
Ach, de een doet er veel moeite voor, een ander niet....
Vroeger ook veel moeite gedaan om achter een meid aan te gaan, weinig succes altijd gehad.
Iets minder dan 22 jaar, toen was het eindelijk raak en bijna meteen gaan samen wonen. Iets minder dan 5 jaartjes later was het alweer voorbij.
Inmiddels al zeker :$ 9 jaar droog...
Ach ja, heb nu wel de vrijheid "om te gaan en staan waar en wanneer ik wil"... hoef met niemand in huis rekening te houden.


Als de voorste alleen het gas er op houd dan gaat iedere groep uit elkaar.
Daarom moet je bij groepsrijden ook de langzamere vooraan in de groep hebben... dan blijft de groep beter bij elkaar.
Als je alle snelle voorin hebt, dan raak je de langzamere achteraan kwijt of krijg je ongelukken omdat ze boven hun kunnen proberen te rijden om bij te blijven.

Heb je de langzamere voorin, en de voorrijder let er op dat hij die niet kwijt rijd, dan blijft de hele groep bij elkaar en ligt vaak het uiteindelijke totaal-groeps-tempo ook hoger.


Verkeerde groep(en) om mee te rijden dus... of verkeerde positie in de groep.
Achteraan in een langzame groep rij je vaak nog steeds sneller dan vooraan, vooral als de groep wat groter is.
Heb 't wel eens mee gemaakt, vooraan in de groep Vmax-5, achteraan in de groep Vmax+15 of meer om bij te blijven.

-----------------------------
Eergisteren een rondje Ardenne/L'Our/Eiffel gedaan
Bekijk bijlage 1531625
's ochtends vroeg vertrokken... merk je toch wel dat die laaghangende zon irritant is op de bochtige wegen!
Toch wel best wat bochten met 1 hand steeds even als zonneklep moeten inzetten... of de bocht gewoon niet kunnen zien...

Besluit om toch maar een nieuwe helm erbij te gaan halen (een Nexx X.Vilijord)... gisteren maar even rond gekeken en een "pas afspraak" gemaakt.
Nu wachten tot ze 'm in de winkel hebben om 'm te gaan passen.

Vanochtend in de vroegte eventjes snel wezen tanken... Zweette al bij het pakken van m'n spullen....
Bij thuiskomst de airco maar weer aan gezet... denk dat 't Donderdag of Vrijdag word dat de helm binnen is om te passen.
Heb je deze route voor mij ?
 
Ook al gezien: kofschiptaxietje. Omdat "verramsjt" er ook in moest ... :(
Prima prima! Zolang "groter als" maar niet wordt goedgekeurd...

On topic: 's ochtends (heel) vroeg een eindje rijden. Eerst even een saai stukje snelweg tot op de Veluwe. Cruisecontrol op 137 leek me prima op een compleet verlaten snelweg. 10 km. later knalt een Golfje me voorbij met een triomfantelijk "politie stop" aan. Ik dacht nog: 'je bedoelt "volgen?" Maar goed; vriendelijk gesprekje. Hij begon met 152 en maakte het af op 131 netto. De vond ik niet tegenvallen. Kennelijk was ik bij de aantrekkelijke bochtencombinatie bij het begin van de A28 iets té enthousiast geweest maar verder had ik het tempo gematigd. Ik vriendelijk, hij vriendelijk, uitgezwaaid en weer verder. 3 meier lichter, dat dan weer wel.
 
Prima prima! Zolang "groter als" maar niet wordt goedgekeurd...

On topic: 's ochtends (heel) vroeg een eindje rijden. Eerst even een saai stukje snelweg tot op de Veluwe. Cruisecontrol op 137 leek me prima op een compleet verlaten snelweg. 10 km. later knalt een Golfje me voorbij met een triomfantelijk "politie stop" aan. Ik dacht nog: 'je bedoelt "volgen?" Maar goed; vriendelijk gesprekje. Hij begon met 152 en maakte het af op 131 netto. De vond ik niet tegenvallen. Kennelijk was ik bij de aantrekkelijke bochtencombinatie bij het begin van de A28 iets té enthousiast geweest maar verder had ik het tempo gematigd. Ik vriendelijk, hij vriendelijk, uitgezwaaid en weer verder. 3 meier lichter, dat dan weer wel.
Heel vroeg mag je toch 130 ???
 
Oh ja; hij begon natuurlijk met "wie aandacht vraagt, krijgt aandacht!". Ik wilde nog zeggen: "ach, ik ben gewoon een attention whore" maar dat toch maar ingeslikt_O-
 
Daar niet. Dus..
Was een tempo 100 stukje
O ja, daar moet je idd ook op letten. Heb ik altijd op de A59 bij Den Bosch, staan ze vaak bij Vlijmen te controleren. Heb je net lekker doorgereden moet je in de ankers. Daarom altijd flitsmeister aan. (Al heb je daar zoals in jouw geval niets aan)
 
Vandaag heb ik het eerste ritje mit eine neue Kupplung auf das BMW gemacht.

Gisteren was het nog dit: 2020-08-01 16.03.11.jpg

en niet te vergeten ook dit:2020-08-01 15.27.21.jpg
Maar binnen vijf uurtjes gingen we terug naar dit: 2020-08-08 16.49.16.jpg

... in vijf uurtjes, met veel grote dank aan mijn maatje Michel die me er van heeft weerhouden er het bijltje bij neer te gooien omdat ik chagrijnig werd. (Door van alles en nog wat, maar niet in de laatste plaats door een spier/zenuwbeklemming die mijn linkerarm op dit moment veel pijn geeft.) Vandaag een proefritje gemaakt naar Dronten omdat een ander maatje van me daar 50 werd. De nieuwe koppeling kan alle paardjes in de BMW weer zonder slippen doorgeven. Nu wordt het tijd voor een PowerCommander, een katalysator-delete en een balanspijp-delete voor misschien nog net wat extra nieuwe paardjes om door te geven. Boxerpower is echt anders dan 4 cilinder power. :}

Het ritje van Rheden naar Dronten en terug zou bij een hogere concentratie plisi een behoorlijk aantal sancties en emg-tjes hebben opgeleverd. :]
(Mooi om te zien dat we ze liever inzetten bij foebalwedstrijden en andere onbelangrijke dinges. _O-)

Ik kwam half geroosterd aan omdat het zon'beetje 38 °C was, en mijn hagelwitte t-shirt, en voorhoofd, zag zwart van de vliegenlijkjes. Vandaag was heel geen slechte dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan