Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Als je je passwords ergens wilt bewaren doe het dan zo dat je n ieder password ongeacht hoe dat er uit ziet 2 karakters weglaat.
Bijvoorbeeld als password tramlijn17<-> als opgeslagen password en tramXlijn17Y<-> als echt password, altijd een X op 5 en een Y op 12 invoegen

Of elke willekeurige variant

Waar bewaar je dat password dan? Op zich geen slechte tip, maar een password manager is altijd beter. Ben wel benieuwd waarom jij denkt van niet?
 
Afrit Prinsenbeek inderdaad. Wist niet dat er echt iets was met die bocht, maar de agent vertelde me dat er eerder die ochtend ook al een autoongeluk had plaatsgevonden. Semi toch wel vervelend dat ik niet weet waarom het mis ging. Ook straks kijken hoe het psychologisch gaat, om als ik weer kan rijden die bocht te nemen. Verwacht toch wel dat ik daar wat vreemde gevoelens krijg als ik weer op dat punt kom.
Ik heb hetzelfde, tijdens mijn proefrit een lowsider op een rotonde. Rotondes zijn echt even een ding.
 
Denk jij dat een passwordmanager er voor jou is??? Neejoh, dat is om de maker er van in jouw accounts te laten kijken.
Waar bewaar je dat password dan?


Dat kan je overal, maar dan ook overal bewaren, als zou je hiet op MF een topic aanmaken met in de OP all je wachtwoorden.

Niemand weet op welke twee plekken welke twee karakters jij hebt weggelaten en die info neem je mee in je graf, het enige wat je moet onthouden is welke twee, of 5 of 10, maakt niet uit, plekken wat staat, dat is wederkerende informatie
 
Mss lag er een tearoff van Quatararo..:+

Maar vallen is balen.. sterkte.:)
 
Ik vraag me wel af op welke leeftijd je, volgens zantzakkie, tot de categorie "fossielen" en/of "bejaarden" behoort.
En maakt het qua categorie iets uit ? Is een fossiel jonger of ouder dan een bejaarde, of is dat 1 pot nat ?
Naar aanleiding van zijn naam zandzakkie en het woord fossiel ga ik er gemakshalve van uit dat hij of zij een (ex) militair is, voor de gemiddelde militair is dit een vrij normale uitspraak en niet eens perse beledigend bedoeld maar wel duidelijk, veelal is het ook nog eens bedoeld in een respectvolle wijze, de persoon weet wat hij doet, waar hij het over heeft en heeft bakken ervaring ( en spannende verhalen) maar een ietwat achterhaalde denkwijze of uitvoering, om het in leeftijd uit te drukken:
Rond rang adjudant komt het fossiel titeltje toch wel om de hoek..zeg 50+ ongeveer.
Officieren verdienen deze titel niet 🤪

edit: sorry zal niet meer off-topic gaan.
 
Zelf verzacht zandzakkie zijn uitspraak niet... en okee, ik gooi er ook wel eens jargon of een afkorting doorheen maar zal toch nooit iemand IS of Taliban noemen
 
Denk jij dat een passwordmanager er voor jou is??? Neejoh, dat is om de maker er van in jouw accounts te laten kijken.
Daarom gebruik je een Password-manager waarbij je zelf bepaalt waar de database wordt opgeslagen (op je eigen PC, in je (eigen) cloud-opslag of op een NAS, bijvoorbeeld). Bijvoorbeeld Enpass, database versleutel je met je eigen wachtwoord(zin), dus ook als deze door iemand gevonden wordt is hij/zij een jaar of tig verder voordat de database gekraakt is.
 
Zelf verzacht zandzakkie zijn uitspraak niet... en okee, ik gooi er ook wel eens jargon of een afkorting doorheen maar zal toch nooit iemand IS of Taliban noemen
Dat kan hij momenteel ook niet, omdat hij een weekje verlof heeft.

EDIT: @zantzakkie heeft toch niks onaardigs gezegd? Dacht dat je het over Scheurschuimpje had.

EDIT2: Aah, wacht het was Zantzakkie die het woord fossiel bezigde, waardoor Scheurschuimpje uit zijn stekker ging.
Ik zie ook niet direct heel veel kwaad in Zantzakkie's fossielen opmerking, wij noemen die categorie altijd "Tussen de 80 en schijndood"...
 
Laatst bewerkt:
Dat kan hij momenteel ook niet, omdat hij een weekje verlof heeft.

EDIT: @zantzakkie heeft toch niks onaardigs gezegd? Dacht dat je het over Scheurschuimpje had.

EDIT2: Aah, wacht het was Zantzakkie die het woord fossiel bezigde, waardoor Scheurschuimpje uit zijn stekker ging.
Ik zie ook niet direct heel veel kwaad in Zantzakkie's fossielen opmerking, wij noemen die categorie altijd "Tussen de 80 en schijndood"...
Ik wil nu toch even reageren op de situatie.
Ben er bewust tot nu toe niet op in gegaan om de boel niet te laten escaleren, helaas is het toch anders gelopen'(

Ten eerste de inleidende post:
Mijn meegemaakte situatie heb ik op deze manier omschreven omdat ik dit gedrag vaker bij deze groep meemaak, een gevaarlijke situatie creëren zonder het zelf door te hebben, laat staan er van te leren.
Het is behoorlijk generaliserend geworden door de woorden “fossielen” en “bejaarde” te gebruiken.
Dit vooral om deze groep te omschrijven maar zeker niet omdat ik er een hekel aan heb.

Om een voorbeeld te geven, bouwvakkerbusjes en Amerikaanse pickup’s moet ik ook niets van hebben.
Dit ook omdat ik daar nare ervaringen mee hebt gehad.
Maar als ze eenmaal uit hun potentiële stormram zijn gekropen, zijn het meestal prima lui👍

Dan de veelbesproken verzuip-post:
Het kwam op mij over als iemand die met een rode waas als een dolle stier schuimbekkend een post bij elkaar tikte.
De reden hiervoor werd pas een poosje later duidelijk.
Maar het is mij niet duidelijk waarom iemand die 2 keer zo oud is als deze snotaap, zo weinig zelfbeheersing en relativeringsvermogen heeft.
Ik wilde eerst ook even stevig los gaan, maar dat heeft alleen als gevolg dat ik zelf ook het zwijgen wordt opgelegd, en voor wat? Wie de langste heeft?
Een vervelende thuissituatie heeft vaak invloed daarbuiten, maar is NOOIT een excuus voor ontoelaatbaar gedrag.

Overigens wil ik @scheurschuimpje sterkte toewensen, en ik hoop dat je bijdraait.
Vrouwen vergeven, maar mannen vergeten😉

@allen:
Zullen we het hierbij laten?
Kunnen we gewoon weer gaan auwehoeren over wat er ons pad kruiste.
 
Denk jij dat een passwordmanager er voor jou is??? Neejoh, dat is om de maker er van in jouw accounts te laten kijken.
Sorry, maar dit is echt onzin. Er zijn een heleboel prima password managers die by design niet eens jouw wachtwoorden in kunnen zien (sommige zelfs open source, dan kun je zelf de broncode zien als je het niet vertrouwt).

En elke passwordmanager is 1000x veiliger dan hetzelfde wachtwoord steeds hergebruiken, al dan niet met kleine variaties.
 
Ingeblikt op weg voor inkopen (nee, dat past echt niet op de motor)
Blik voor me gaat na inhalen naar rechts, terwijl ik hem voorbij rijdt, komt hij zo weer naar links zeilen, en krijg een boel gebaren van hem (uitwijken en remmen om het te redden) dus zat achter hem, tuurlijk ook ff een brake check
Toen er ruimte was, hem maar ff kwijt gereden, die hoef ik niet voor me, maar ook niet kort achter me.

Later bij de afrit terwijl ik een baan naar rechts opschuif om de afrit te nemen, terwijl je het blik op de rechterbaan passeerd, wil deze ook de afrit nemen en gooit hem gewoon naar rechts, terug weg ook weer, nieuwe nationale sport?

dat is niet alleen jou idee. Er lijkt wel eea mis te zijn met huidige rijscholen. Klik.
daar was "vroeger" ook al wat mis mee
 
Laatst bewerkt:
Na een ritje van +-100km samen met m'n vader aangekomen bij vrienden om mijn net gekochte 748 te laten zien

Ik kom tot stilstand, en ik doe alvast de jiffy uit. Motor valt uit zonder dat ik t contact uitdraai. Ik denk nog "hmm vreemd". Vervolgens blijft het olielampje branden en het zweet brak me al uit dat 'ie "stukgaatie" ging waarmaken. Vervolgens met z' n 4en een kwartier staan kijken waar het toch eens aan kan liggen. Olie gecontroleerd, accu gemeten. Mijn vader stapt erop en klapt de jiffy in. "broemblapblapblapblap"

Ohja.. De jiffy beveiliging🤦🏻‍♂️
 
Na een ritje van +-100km samen met m'n vader aangekomen bij vrienden om mijn net gekochte 748 te laten zien

Ik kom tot stilstand, en ik doe alvast de jiffy uit. Motor valt uit zonder dat ik t contact uitdraai. Ik denk nog "hmm vreemd". Vervolgens blijft het olielampje branden en het zweet brak me al uit dat 'ie "stukgaatie" ging waarmaken. Vervolgens met z' n 4en een kwartier staan kijken waar het toch eens aan kan liggen. Olie gecontroleerd, accu gemeten. Mijn vader stapt erop en klapt de jiffy in. "broemblapblapblapblap"

Ohja.. De jiffy beveiliging🤦🏻‍♂️
Zo zet ik de mijne eigenlijk altijd uit, staat 'ie gelijk lekker stevig geparkeerd in z'n één.
Alleen het starten is bij mij dan weer geen geen "broemblapblapblapblap" maar meer een "KNALBAMroffel-deroffel-deroffel"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan