Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Mooi span, maar waarom sleuren die zijspanners toch altijd een extra wiel mee? Een band is toch zo geplakt onderweg?
Tja dit is een “Overlander” Het idee was om ermee naar Thailand te rijden alleen is dat er niet van gekomen. Het reservewiel past op alle drie de plekken. Ik denk ook niet dat het per se noodzakelijk is, behalve dat niet alle maten banden overal goed verkrijgbaar zijn. Ik zag daarom in de uithoeken van de wereld ook vaak mensen met tweewielers toch een reserveband meeslepen.
 
als er extra tractie nodig is. Dit wiel past alleen achter.
Ik heb zelf rondom dezelfde wielen. Wisselen is sneller dan plakken. (nooit nodig gehad trouwens)
En het staat ruig, dat is ook een belangrijk argument :+
Jouw span is echt heel mooi opgezet. Daar kunnen Biland/Waltisberg wat van leren :+, uiteraard weet ik niet hoe het stuurt...
 
@Timo84 Ik weet niet welk span je bedoeld, dat van @DAF400 of dat apparaat waar wij naar keken? Die is inderdaad door Ad gebouwd. Zo van voren ziet hij er goed uit, maar bij nauwkeurige inspectie heeft hij veel pekelschade ondanks dat er maar 300 km mee gereden is. Ik vond hem tamelijk verwaarloosd.
 
@Sphyrnidus die waar jullie naar keken. Ik was het vergeten te citeren.
Ik weet dat alles goed gepoedercoat word bij Ad maar als er zo snel al pekel schade is is hij wel erg verwaarloosd ja.
 
Er zat op sommige plekken 5 cm vuil en daarnaast het spanwiel was alu en ook die kisten. Daar zat echt een laag bloemkolen op, daar werd ik echt chagrijnig van en de prijs was ook veel te hoog. Dus dat gaat hem niet worden.
 
Gisteren zijn we weer eens naar een speeltje wezen kijken. Woont die man aan een echt super smal dijkje (aan weerskanten water) en dan met dit span er overheen 🤣 En wat kom je er tegen, naast fietsers, juist tractoren en dan wordt het passeren van de tegenligger toch een uitdaging. De vrouw reed op dat moment en dan moet je als bakkenist wel veel vertrouwen hebben....
Vind het een machtig mooi span, maar volgens mij voor de bakkenist niet bepaald een onverdeeld genoegen.
Dat bankje lijkt me niet echt comfortabel.
 
Vind het een machtig mooi span, maar volgens mij voor de bakkenist niet bepaald een onverdeeld genoegen.
Dat bankje lijkt me niet echt comfortabel.
Niet echt nee. Het is meer een expeditievoertuig voor een persoon. Maar wij zijn sowieso niet van plan moment één zijspan de wereld over te trekken. Het idee is ingegeven om de hond mee te kunnen nemen en daar is dit ding zonder aanpassingen sowieso niet geschikt voor. De ander rijdt dan op de eigen motor. Het meest gaan de gedachten uit naar een FJR met een RX4 zijspan.
 
Kijk hier is dus 300 km meegereden en dan ziet dat wiel er zo uit en dan zie je ook nog op die kist onder het bankje op de hoek de bobbels er op zitten. Dan heeft hij dus gewoon drie jaar buiten staan wegkwijnen. Ik vond het zo zonde..
Span.jpeg
 
Kijk hier is dus 300 km meegereden en dan ziet dat wiel er zo uit en dan zie je ook nog op die kist onder het bankje op de hoek de bobbels er op zitten. Dan heeft hij dus gewoon drie jaar buiten staan wegkwijnen. Ik vond het zo zonde..
Niet onoverkomelijk, maar dan moet de prijs er wel naar zijn.
 
Tja dit is een “Overlander” Het idee was om ermee naar Thailand te rijden alleen is dat er niet van gekomen. Het reservewiel past op alle drie de plekken. Ik denk ook niet dat het per se noodzakelijk is, behalve dat niet alle maten banden overal goed verkrijgbaar zijn. Ik zag daarom in de uithoeken van de wereld ook vaak mensen met tweewielers toch een reserveband meeslepen.

hoe doe je dat dan als je hem op de plek van het voorwiel zet? Dan kom je toch een remschijf te kort?
 
Ja dat zie ik nu ook. Had er niet zo opgelet. Het was wat de verkoper zei. Ik was waarschijnlijk te verbouwereerd door de verwaarlozing dat ik daar verder geen aandacht aan besteed heb 🤪
 
Ad heeft later wel zijspannen gebouwd met hetzelfde wiel op alle 3 de plaatsen. Hier wordt een achterwiel gebruikt in de voorvork met 2 klauwen op 1 schijf. Op dit model past het reserve wiel alleen achter en op het span.
 
Vanavond onderweg naar huis staande gehouden (was 21:30) wat mij betreft dikke prima.
Heb alle ontheffingen bij me, rijbewijs bekeken, ze hebben de papieren geeneens open gevouwen, we komen net van werk, naam en adres opgegeven en rijden naar huis, zoon lief was meem ondanks dat hij niet werkt, ook voir hem werkgevers verklaring gemaakt, met medeldeding dat hij enkel bij ons in de auto na 21:00 buiten is om med naar huis te gaan.
Prettige avond en door.

1 van de bezorgers gister onderweg naar huis ook gecontroleerd, juiste papieren, geen probleem
 
Vanavond onderweg naar huis staande gehouden (was 21:30) wat mij betreft dikke prima.
Heb alle ontheffingen bij me, rijbewijs bekeken, ze hebben de papieren geeneens open gevouwen, we komen net van werk, naam en adres opgegeven en rijden naar huis, zoon lief was meem ondanks dat hij niet werkt, ook voir hem werkgevers verklaring gemaakt, met medeldeding dat hij enkel bij ons in de auto na 21:00 buiten is om med naar huis te gaan.
Prettige avond en door.

1 van de bezorgers gister onderweg naar huis ook gecontroleerd, juiste papieren, geen probleem
Zoals verwacht. Maar leuk om te horen dat er nu wel goed op gecontroleerd wordt.
 
Ik had net me meissie aan de telefoon, bij d'r werk voor de deur nog in de Auto. Nachtdienst. In het telefoongesprek kreeg ze controle, alles in ordnung, Zorg
 
Kijk hier is dus 300 km meegereden en dan ziet dat wiel er zo uit en dan zie je ook nog op die kist onder het bankje op de hoek de bobbels er op zitten. Dan heeft hij dus gewoon drie jaar buiten staan wegkwijnen. Ik vond het zo zonde..
Bekijk bijlage 1586309

Ik heb zelf een r1100gs zijspan en bij mij zien de wielen er ook zo uit.
Ik denk dat hij een gebruikt wiel heeft gekocht, en dat hij er daarom nu al zo uit ziet.
Maar het is zeker niet mooi nee.

Al vind ik de combinatie op zichzelf wel erg mooi. :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan