Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren kreeg m'n werkgever/ tevens vriend z'n nieuwe Tesla model S met performance pakket.
Of ik even een stukje wilde rijden nou, dat zeg je niet tegen een dove.
Hoewel ik niet zo gecharmeerd ben van elektrische auto's vanwege hun hoge gewicht en vaak onder bemeten remsysteem, hebben de performance uitvoeringen remmen die eigenlijk standaard erop zouden moeten zitten, en daarnaast nog wat extra pit.
Mijn god, wat een geweld, dit is toch heel iets anders dan de Spijkstaal karretjes waar ik vroegah wel eens een rondje mee reed in de tijd dat de gemeente reiniging die dingen had.
Bij het indrukken van het 'gas' pedaal schoten m'n ogen richting mijn achterhoofd, binnen 3 seconden tikte ik de 100 km/h aan in een 30 zone.
Dus maar even remmen, lagen m'n ogen zowat tegen de voorruit.
Topsnelheid 260 km/h heb ik maar niet geprobeerd, niet normaal. Wat een ding.
 
Gisteren kreeg m'n werkgever/ tevens vriend z'n nieuwe Tesla model S met performance pakket.
Of ik even een stukje wilde rijden nou, dat zeg je niet tegen een dove.
Hoewel ik niet zo gecharmeerd ben van elektrische auto's vanwege hun hoge gewicht en vaak onder bemeten remsysteem, hebben de performance uitvoeringen remmen die eigenlijk standaard erop zouden moeten zitten, en daarnaast nog wat extra pit.
Mijn god, wat een geweld, dit is toch heel iets anders dan de Spijkstaal karretjes waar ik vroegah wel eens een rondje mee reed in de tijd dat de gemeente reiniging die dingen had.
Bij het indrukken van het 'gas' pedaal schoten m'n ogen richting mijn achterhoofd, binnen 3 seconden tikte ik de 100 km/h aan in een 30 zone.
Dus maar even remmen, lagen m'n ogen zowat tegen de voorruit.
Topsnelheid 260 km/h heb ik maar niet geprobeerd, niet normaal. Wat een ding.
Preventief in de waterbak zetten, dat is het veiligste.
 
Gisteren kreeg m'n werkgever/ tevens vriend z'n nieuwe Tesla model S met performance pakket.
Of ik even een stukje wilde rijden nou, dat zeg je niet tegen een dove.
Hoewel ik niet zo gecharmeerd ben van elektrische auto's vanwege hun hoge gewicht en vaak onder bemeten remsysteem, hebben de performance uitvoeringen remmen die eigenlijk standaard erop zouden moeten zitten, en daarnaast nog wat extra pit.
Mijn god, wat een geweld, dit is toch heel iets anders dan de Spijkstaal karretjes waar ik vroegah wel eens een rondje mee reed in de tijd dat de gemeente reiniging die dingen had.
Bij het indrukken van het 'gas' pedaal schoten m'n ogen richting mijn achterhoofd, binnen 3 seconden tikte ik de 100 km/h aan in een 30 zone.
Dus maar even remmen, lagen m'n ogen zowat tegen de voorruit.
Topsnelheid 260 km/h heb ik maar niet geprobeerd, niet normaal. Wat een ding.
1) alleen naar het mechanische remsysteem kijken bij een elektrische auto is onzinnig, vanwege de mogelijkheid om sterk af te remmen op de elektromotor. Je moet kijken naar de totale vertraging.
2) in 3 seconden naar 100 accelereren in een 30 zone is natuurlijk van een stompzinnigheid waartegen zelfs de beste remmen niet werken. Dat een EV snel is, wil niet zeggen dat je dat overal te pas en te onpas moet uitproberen.
 
Ach, overal hetzelfde met die snelle dingen: begeerte is groter dan het bezit.

Paar keer showen dat zoiets snel is maar verder….. :?

Gewoon afregelen op 180 ofzo en go with the flow, hoef je je niet ergeren aan trage hokken voor je.
 
Ach, overal hetzelfde met die snelle dingen: begeerte is groter dan het bezit.

Paar keer showen dat zoiets snel is maar verder….. :?

Gewoon afregelen op 180 ofzo en go with the flow, hoef je je niet ergeren aan trage hokken voor je.
In de reeks Oud-Hollandse spreekwoorden: ‘Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak’ O-).
 
1) alleen naar het mechanische remsysteem kijken bij een elektrische auto is onzinnig, vanwege de mogelijkheid om sterk af te remmen op de elektromotor. Je moet kijken naar de totale vertraging.
2) in 3 seconden naar 100 accelereren in een 30 zone is natuurlijk van een stompzinnigheid waartegen zelfs de beste remmen niet werken. Dat een EV snel is, wil niet zeggen dat je dat overal te pas en te onpas moet uitproberen.
Eens.

De mijne (geen Tesla) heeft zo’n sport stand, die gebruik ik gemiddeld eens per maand of zo, ding is zo ook snel zat.

Jammer eigenlijk dat telkens alleen de nadruk puur wordt gelegd op snel optrekken terwijl er zoveel andere positieve punten zijn aan elektrisch rijden.
 
Eens.

De mijne (geen Tesla) heeft zo’n sport stand, die gebruik ik gemiddeld eens per maand of zo, ding is zo ook snel zat.

Jammer eigenlijk dat telkens alleen de nadruk puur wordt gelegd op snel optrekken terwijl er zoveel andere positieve punten zijn aan elektrisch rijden.
Idd, als je met het overige verkeer meegaat is het zelfs overbodig….of anders zit je continu in de kont van je voorganger te douwen. Leuk die 3 sec…. :?

Ik heb mijn hybride altijd in de eco mode, voldoende snel voor mij als gepensioneerde…… _O- …toch tijd zat.
 
1) alleen naar het mechanische remsysteem kijken bij een elektrische auto is onzinnig, vanwege de mogelijkheid om sterk af te remmen op de elektromotor. Je moet kijken naar de totale vertraging.
2) in 3 seconden naar 100 accelereren in een 30 zone is natuurlijk van een stompzinnigheid waartegen zelfs de beste remmen niet werken. Dat een EV snel is, wil niet zeggen dat je dat overal te pas en te onpas moet uitproberen.
Stompzinnigheid valt mee, industrieterrein met om de 150 meter een drempel, aan iedere kant vanaf de kant van de weg nog 12 meter stoep tot aan de ingang dus goed overzichtelijk. Veilig genoeg om jezelf 100 meter af te schieten met 750nm trekkracht.
Verder geldt; hoe zwaarder het voertuig hoe groter de kinetische energie.
 
Een tijdje geleden zat ik op een terras in een naburig dorp, ook langs een 30 km zone.
Er kwam een groene Lamborghini Espada aangereden en die trok de belangstelling van enkele jongelui die er op af gingen, had ik ook gedaan als ik niet net een bord eten voor m’n neus had staan.
Even later stapten er twee mensen in, de bestuurder reed het dorp in, gaf vol gas, ik hoorde hem nog drie keer schakelen telkens tegen vol gas aan, in een 30 km zone…
 
En dan heb je nog de Model S plaid uitvoering, meer dan 1000 pk, 0-100 in 1,9 seconden oid dacht ik.....

Gewoon laten zien wat Tesla kan, is gewoon ICE wagens, merken bashen. Marketing. Ik vind dat wel gaaf, maar Tesla zelf niet.
Maar eerlijk is eerlijk, Tesla heeft de EV techniek en logistiek laad systeem erg goed voor elkaar. Maar imo lelijk en niet de beste bouw kwaliteit.
 
Een tijdje geleden zat ik op een terras in een naburig dorp, ook langs een 30 km zone.
Er kwam een groene Lamborghini Espada aangereden en die trok de belangstelling van enkele jongelui die er op af gingen, had ik ook gedaan als ik niet net een bord eten voor m’n neus had staan.
Even later stapten er twee mensen in, de bestuurder reed het dorp in, gaf vol gas, ik hoorde hem nog drie keer schakelen telkens tegen vol gas aan, in een 30 km zone…
Dat lijkt maar zo, je hebt het hier wel over een 12 cilinder old timer, en beter zoiets dan een sluipmoordenaar.
 
Nul tot honderd is een paar seconden, lekker belangrijk. Als ik naar de stad ga en op de provinciale weg staan we voor het verkeerlicht en het gaat op groen, dan gaan we na een halve minuut al 60 en stond ik toevallig vooraan, dan heb ik binnen no time en gat achter me van 100 meter en dan rijd ik in een auto die er negen seconden over doet om de 100 te halen.

Dus wat moet je nou met dat enorme acceleratievermogen? Heb je in de praktijk niks aan. Mijn motor haalt de 100 binnen vier seconden en hoe vaak doe je dat? Nooit dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan