Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren ingeblikt door Emmen. Ik schrok echt van het aantal mensen dat kruisingen dichtzet :(
Daar mogen ze ook wel wat aan gaan doen. Camera bij elk verkeerslicht. Sta je na de ontruimingstijd nog op de kruising; fanmail uit L'waarden.
 
Als je stil staat is er niks aan de hand, er worden altijd 2 plaatjes gemaakt met een time stamp. Sta je nog op dezelfde plek, dan volgt er niks…(en anders kun je meteen in beroep met de fotos)
 
Als je stil staat is er niks aan de hand, er worden altijd 2 plaatjes gemaakt met een time stamp. Sta je nog op dezelfde plek, dan volgt er niks…(en anders kun je meteen in beroep met de fotos)

Dan moeten ze daar iets aan veranderen: na de ontruimingstijd hoor je op de kruising niet stil te staan. Ik bedoel dus geen snelheid of door rood rijden, maar puur: jij staat stil op de kruising in een richting die geen groen heeft: dan heb je niet goed gekeken en ben je de kruising opgereden terwijl er onvoldoende ruimte was om ook aan de andere kant te komen.
Dat je pas een kruising op moet rijden als je ook de overkant kunt halen, schijnt niet iedereen zich te realiseren '(
In Nijmegen was dat ook altijd feest in de spits. Als er iemand op een van de toevoer-/afvoerwegen van het Keizer Karelplein een kruising blokkeerde, stond in een mum van tijd het KK-plein, en vervolgens de hele stad vast |(
 
Gisteren ingeblikt door Emmen. Ik schrok echt van het aantal mensen dat kruisingen dichtzet :(
Daar mogen ze ook wel wat aan gaan doen. Camera bij elk verkeerslicht. Sta je na de ontruimingstijd nog op de kruising; fanmail uit L'waarden.

Hoe doe je dat dan op kruisingen waar linksaf en rechtdoor dezelfde rijstrook is?
Dan moet je aan de overkant rechtdoor voor laten gaan. Als je dan wacht totdat je in 1 keer door kunt rijden dan staat je eigen licht weer op rood. Dan kom je dus nooit verder.
 
Mee eens, heleboel lui hebben t verkeersinzicht van een garnaal…
Ik vrees eigenlijk dat die mensen best weten wat wel of niet handig qua verkeersinzicht maar.....

1638701332430.png
 
Gisteren ingeblikt door Emmen. Ik schrok echt van het aantal mensen dat kruisingen dichtzet :(
Daar mogen ze ook wel wat aan gaan doen. Camera bij elk verkeerslicht. Sta je na de ontruimingstijd nog op de kruising; fanmail uit L'waarden.
Die anderhalve keer per jaar dat ik in blik zit moet ik daar ook erg op letten. Met de motor maakt het niet uit, dan ga je gewoon naast de rij. Gewenning..
 
Jawel hoor…. alles kan wachten, mijn telefoon staat soms dagenlang op stil, voel ik em niet, dan heb je gewoon pech gehad, voicemail staat uit. Je doet het er maar mee. Vroegah, zo oud ben ik dus al, was je ook niet altijd bereikbaar, en je leeft nog steeds, dus; alles kan wachten.Alles.
Nee, niet alles kan wachten.
Als iemand een AED nodig heeft is het wel zo prettig dat de dienstdoende hulpverlener zijn telefoon ook daadwerkelijk aanneemt.
En zo kan ik nog honderden zaken noemen die niet kunnen wachten zonder ernstige gevolgen.
Dat VOOR JOU alles kan wachten, dat kan best mogelijk zijn. Maar dat was mijn stelling niet.....
 
Hoe doe je dat dan op kruisingen waar linksaf en rechtdoor dezelfde rijstrook is?
Dan moet je aan de overkant rechtdoor voor laten gaan. Als je dan wacht totdat je in 1 keer door kunt rijden dan staat je eigen licht weer op rood. Dan kom je dus nooit verder.

Daar is doorgaans wel ruimte voor een aantal auto's om te wachten. Wordt tegemoetkomend rood, kun je alsnog linksaf zonder echt veel overlast te veroorzaken.
En dit was steevast rechtdoor, rijtje verkeerslichten achter elkaar, over de kruising is het vol omdat het volgende licht op rood staat (lang leve de groene golf), maar men rijdt toch gewoon door |(
 
Nee, niet alles kan wachten.
Als iemand een AED nodig heeft is het wel zo prettig dat de dienstdoende hulpverlener zijn telefoon ook daadwerkelijk aanneemt.
En zo kan ik nog honderden zaken noemen die niet kunnen wachten zonder ernstige gevolgen.
Dat VOOR JOU alles kan wachten, dat kan best mogelijk zijn. Maar dat was mijn stelling niet.....
Dan moet je wel benoemen dat je een hulpverlener bedoelt, voor een gewone sterveling kan alles wachten, simpel.
Er zijn geen honderden zaken die niet kunnen wachten, dat is verkeerde prioriteiten stellen, als je in het verkeer zit, dan blijf je van die smartphone af. Het is gewoon heel simpel ; als je gebeld word dat er iets aan de hand is, dan ben je altijd te laat. Dan kun je het beter niet weten, en bellen als daar de gelegenheid voor is, of vernemen als je op locatie bent. ( geldt niet voor hulpverleners)
 
Was vrijdag, na mijn werk. Wou wegrijden, kneep in mijn koppelingshendel en die kabel brak af. Was wel blij dat het niet onder het rijden gebeurde. Maar ANWB wist er wel raad mee. Had wat afgeknipt, boutje en moertje eraan en ik kon na een half uurtje weer de weg op.
Heb een nieuwe kabel besteld, wil liever niet ermee doorrijden. Hopelijk komt ie op tijd binnen.
 
Dan moet je wel benoemen dat je een hulpverlener bedoelt, voor een gewone sterveling kan alles wachten, simpel.
Er zijn geen honderden zaken die niet kunnen wachten, dat is verkeerde prioriteiten stellen, als je in het verkeer zit, dan blijf je van die smartphone af. Het is gewoon heel simpel ; als je gebeld word dat er iets aan de hand is, dan ben je altijd te laat. Dan kun je het beter niet weten, en bellen als daar de gelegenheid voor is, of vernemen als je op locatie bent. ( geldt niet voor hulpverleners)
Heel simpel, ik ben het gewoon niet met je eens. Jij gaf aan dat er NIETS te verzinnen was waarbij het niet kon wachten.
Er zijn vele zaken waarbij je wel meteen bereikbaar moet zijn. Ook als gewoon prive-persoon.
Het is maar net wat jij of ik bedoelen met "moeten".
Ik heb ook geen telefoon op de motor, en wil dat ook niet.
In de auto heb ik de afgelopen 25 jaar al een carkit, en daar neem ik wel op. Indien belangrijk stop ik dan wel ergens verderop, dat praat toch makkelijker.
 
Dat we het niet eens zijn, dat is evident. Bellen, en appen al helemaal, is gewoon gevaarlijk in de auto. Als je aan het bellen bent mis je gewoon de helft, zo niet meer. Daarom, voor mij dan, als je mij belt, als ik onderweg ben, dan heb je pech gehad, hoe belangrijk ook.

Edit; benoem eens wat dan zo belangrijk kan zijn dat je het leven van medeweggebruikers , en jezelf, in de waagschaal moet leggen. Ik ben benieuwd.
 
Een gelijkaardige discussie met ongeveer dezelfde voor- en tegenargumenten hoorde midden jaren zestig toen autoradio's gemeengoed werden. En we discussiëren nog steeds. Grappig. Benieuwd naar jullie ideeën binnen 55 jaar.

Niet dat het me dan ook maar iets zal kunnen schelen. :+*O*
 
Een gelijkaardige discussie met ongeveer dezelfde voor- en tegenargumenten hoorde midden jaren zestig toen autoradio's gemeengoed werden. En we discussiëren nog steeds. Grappig. Benieuwd naar jullie ideeën binnen 55 jaar.

Niet dat het me dan ook maar iets zal kunnen schelen.
Ben je er dan nog wel?

Er is overigens wel een verschil: om een (telefoon)gesprek te voeren moet je nadenken en dat leidt de aandacht af van het verkeer. Voor radio luisteren is nadenken niet nodig. Dat er mensen zijn die überhaupt niet nadenken is weer een ander probleem, dat ik hier niet ga bespreken. Betere chauffeurs zijn het meestal niet :+
 
Laatst bewerkt:
Dat we het niet eens zijn, dat is evident. Bellen, en appen al helemaal, is gewoon gevaarlijk in de auto. Als je aan het bellen bent mis je gewoon de helft, zo niet meer. Daarom, voor mij dan, als je mij belt, als ik onderweg ben, dan heb je pech gehad, hoe belangrijk ook.

Edit; benoem eens wat dan zo belangrijk kan zijn dat je het leven van medeweggebruikers , en jezelf, in de waagschaal moet leggen. Ik ben benieuwd.
Heb ik al gedaan, maar daar wil je niet aan.
En IK heb het er niet over dat ik het leven van mijn medeweggebruikers in de waagschaal leg, dat doe jij.
Er zijn zat zaken die veel meer gevaar brengen in het verkeer dan door bijvoorbeeld op de lege snelweg via de carkit een telefoontje aannemen, en dan z.s.m. even terug te bellen zodra je geparkeerd staat.
Het simpelste voorbeeld is een moeder die meer met haar kinderen bezig is dan met autorijden, en dat is iets wat ik ook bijna elke dag zie.
 
Er is overigens wel een verschil: om een (telefoon)gesprek te voeren moet je nadenken en dat leidt de aandacht af van het verkeer.
Dan vanaf nu ook maar verbieden om passagiers mee te nemen in de auto,of toch zeker om daar een gesprek mee te voeren.
En een radio kan even veel afleiden,zowel door het soort muziek (beginnen meezingen/dansen) als door een gesprek dat ja daarop wil volgen.
Ik zal zelf niemand bellen als ik aan het rijden ben,maar neem wel op als ik gebeld wordt,en bel afhankelijk van het gesprek en de verkeersomstandigheden later terug.
 
Dan vanaf nu ook maar verbieden om passagiers mee te nemen in de auto,of toch zeker om daar een gesprek mee te voeren.
En een radio kan even veel afleiden,zowel door het soort muziek (beginnen meezingen/dansen) als door een gesprek dat ja daarop wil volgen.
Ik zal zelf niemand bellen als ik aan het rijden ben,maar neem wel op als ik gebeld wordt,en bel afhankelijk van het gesprek en de verkeersomstandigheden later terug.

1638883715146.png


:+

Het voordeel van een passagier is dat deze ook ziet wat er gebeurt, mee kan opletten, zelf soms even stil blijft als de bestuurder moet opletten en weet waarom je als bestuurder soms even niet antwoordt ;)

Als ik al gebeld wordt tijdens het rijden (komt echt zelden voor), dan praat ik alleen verder als de omstandigheden het toelaten. Ik vertel ook altijd meteen dat ik onderweg ben, vraag of het dringend is, en zo ja, dat ik soms even stil kan zijn als de omstandigheden het niet toelaten me met het gesprek bezig te houden. Als het niet dringend is, bel ik later wel terug ;)
 
Ben je er dan nog wel?

Er is overigens wel een verschil: om een (telefoon)gesprek te voeren moet je nadenken en dat leidt de aandacht af van het verkeer. Voor radio luisteren is nadenken niet nodig. Dat er mensen zijn die überhaupt niet nadenken is weer een ander probleem, dat ik hier niet ga bespreken. Betere chauffeurs zijn het meestal niet :+
Als je mijn bericht goed leest kan je daaruit opmaken dat ik er binnen 55 jaar niet meer zal zijn. Maar, ik zal dan wel veel meer tijd hebben dan degenen die nog leven.
Interessant vooruitzicht als je het zo bekijkt. :+
 
Heb ik al gedaan, maar daar wil je niet aan.
En IK heb het er niet over dat ik het leven van mijn medeweggebruikers in de waagschaal leg, dat doe jij.
Er zijn zat zaken die veel meer gevaar brengen in het verkeer dan door bijvoorbeeld op de lege snelweg via de carkit een telefoontje aannemen, en dan z.s.m. even terug te bellen zodra je geparkeerd staat.
Het simpelste voorbeeld is een moeder die meer met haar kinderen bezig is dan met autorijden, en dat is iets wat ik ook bijna elke dag zie.
Sorry, maar je kletst er om heen, ik vraag expliciet aan je wat dan zo dringend kan zijn om wel te moeten telefoneren.
Terugbellen als je geparkeerd staat kan ik alleen maar toejuichen hoor.
En ja, dat men met van alles bezig is behalve autorijden, dat kan ik alleen maar bevestigen, dag zie ik ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan