Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

't Is altijd onaangepast rijgedrag, Arjen! Maakt niet uit wat voor weer: gewoon gas er op want "Ik heb toch ABS" of/en "Ik heb het -anders dan al die alle ándere weggebruikers- allemaal prima in de hand, en het ligt altijd állemaal aan die andere kl**tzakken!".

Gladheid kan je ook overvallen. Hopelijk hebben ze er iets van geleerd. Hoe krijg je het voor elkaar. Echt zeldzaam zoveel auto’s geparkeerd op het dak.
 
Dat is bij ons in het dorp altijd een happening die spoorwegovergang. Als het pontje uit Rozenburg tijdens de spits leegloopt ontstaat altijd een file rond de spoorwegovergang omdat de kruising na de overgang een voorangsweg is. De pontgangers rijden gewoon de spoorweg op en kunnen niet verder, dan gaan de spoorbomen dicht en dan is er paniek, ze kunnen niet voor- of achteruit. Heerlijk om de kapriolen te zien die dan uitgehaald worden.
 
Dat is bij ons in het dorp altijd een happening die spoorwegovergang. Als het pontje uit Rozenburg tijdens de spits leegloopt ontstaat altijd een file rond de spoorwegovergang omdat de kruising na de overgang een voorangsweg is. De pontgangers rijden gewoon de spoorweg op en kunnen niet verder, dan gaan de spoorbomen dicht en dan is er paniek, ze kunnen niet voor- of achteruit. Heerlijk om de kapriolen te zien die dan uitgehaald worden.
Net als een paar posts eerder, het is opmerkelijk hoe snel een normaal door verkeerslichten geregelde kruising o.i.d. kan ontaarden als er iets gebeurt wat niet past in het normale plaatje. 'K reed eens op de A59 vanaf Breda om verderop de A27 richting Utrecht te willen opdraaien. Zie de verkeerslichten in de verte geel gaan knipperen vanwege een storing o.i.d.. Kon nog net tot vlak bij de knipperende verkeerslichten komen maar helaas stond toen alles, maar dan ook letterlijk alles muurvast met allemaal auto's midden op de kruisingen, maar dan ook overal en bumper aan bumper. Niemand kon geen enkele kant meer op, en iedereen begon te toeteren. Zelden zo'n opstopping meegemaakt terwijl iedereen zou moeten weten hoe het allemaal werkt. Moeilijk is het niet want buiten de verkeerslichten om is het prima met haaientanden aangegeven daar wie wie voor moet laten gaan. Nou, niet dus.
 
Vannochtend op de A1 op de Veluwe was het file rijden. Er lagen, binnen 5 km, zés auto’s op hun kant of dak in de berm.
T zal met de gladheid te maken hebben gehad. Al heb ik er zelf nul last van gehad. Wellicht was het een combi met wat onaangepast rijgedrag. T was werkelijk een ravage.
Heel leger aan politie en ambulance personeel was er maar druk mee in de kou 😖
Er was idd gewaarschuwd voor ijzel en dat is het ergste wat je op de weg kan overkomen. Is niets tegen bestand behalve spijkerbanden, en die zijn weer niet toegestaan '( Ook winterbanden en een rustige rijstijl helpen niet!
 
Dat is bij ons in het dorp altijd een happening die spoorwegovergang. Als het pontje uit Rozenburg tijdens de spits leegloopt ontstaat altijd een file rond de spoorwegovergang omdat de kruising na de overgang een voorangsweg is. De pontgangers rijden gewoon de spoorweg op en kunnen niet verder, dan gaan de spoorbomen dicht en dan is er paniek, ze kunnen niet voor- of achteruit. Heerlijk om de kapriolen te zien die dan uitgehaald worden.
Ik ken die overgang.:+
 
Er was idd gewaarschuwd voor ijzel en dat is het ergste wat je op de weg kan overkomen. Is niets tegen bestand behalve spijkerbanden, en die zijn weer niet toegestaan '( Ook winterbanden en een rustige rijstijl helpen niet!

T was gewoon bizar. Ik had nergens last van. En geen 1 van die ongelukken was opgeruimd ten tijde van passeren.. inclusief slachtoffers met letsel.
Blij dat ik niet op de fiets was, brrr
 
Dat is bij ons in het dorp altijd een happening die spoorwegovergang. Als het pontje uit Rozenburg tijdens de spits leegloopt ontstaat altijd een file rond de spoorwegovergang omdat de kruising na de overgang een voorangsweg is. De pontgangers rijden gewoon de spoorweg op en kunnen niet verder, dan gaan de spoorbomen dicht en dan is er paniek, ze kunnen niet voor- of achteruit. Heerlijk om de kapriolen te zien die dan uitgehaald worden.
Kleine moeite om de overweg vrij te laten, maar daar zijn ze te suf voor 8)7. Net als die sufferds die kruisingen blokkeren ‘want ik heb toch groen licht’ terwijl ze zien dat er een rij auto’s voor hen staat |(.

BTW: heb je het over Maassluis?
 
Kleine moeite om de overweg vrij te laten, maar daar zijn ze te suf voor 8)7. Net als die sufferds die kruisingen blokkeren ‘want ik heb toch groen licht’ terwijl ze zien dat er een rij auto’s voor hen staat |(.

BTW: heb je het over Maassluis?
Hij heeft het inderdaad over Maasluis, en wel de overgang van de spoorweg, als je het pontje verlaat. Ik ken het ook, die overgang daar.
 
@Kees62
Die oude zooi vind ik persoonlijk ook het leukste om op te rijden, m’n 600 Monster is bijna 25 jaar en m’n Honda gaat richting de 30 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Nooit gehad zelfs .. onder de auto dan.
Op de Vespa wel, maar ook al een paar jaar niet meer. Nooit problemen ondervonden van de standaard banden.

Het wordt ook wel erg gehypd. (ik heb ze er ook onder :$ )
Maar idd zoals gezegd met ijzel helpen ze ook niet, dan maakt het niets uit.
Ook al eens doorgeschoten een kruising op met winterbanden en 4x4. Bij glijden wordt je passagier van de auto.

Grootste voordeel heb je in de sneeuw, dan merk je het echt. Alleen ligt er niet zo vaak sneeuw in Nederland.
Waterafvoer lijkt ook iets beter, in harde regen dus iets fijner en wat meer comfort in de auto door zachter rubber.

Dus ja het helpt, maar je verstand gebruiken helpt meer.
 
Het wordt ook wel erg gehypd. (ik heb ze er ook onder :$ )
Maar idd zoals gezegd met ijzel helpen ze ook niet, dan maakt het niets uit.
Ook al eens doorgeschoten een kruising op met winterbanden en 4x4. Bij glijden wordt je passagier van de auto.

Grootste voordeel heb je in de sneeuw, dan merk je het echt. Alleen ligt er niet zo vaak sneeuw in Nederland.
Waterafvoer lijkt ook iets beter, in harde regen dus iets fijner en wat meer comfort in de auto door zachter rubber.

Dus ja het helpt, maar je verstand gebruiken helpt meer.
Kleine kanttekening, winterbanden voeren weliswaar iets beter water af, ze geven bij regen iets minder grip door de zachte compound.
Veel mensen verkijken zich daarop.
 
Binnen 5 km en 10 minuten en een flinke regenbui drie fietsers van Thuisbezorgd en eentje van Deliveroo. Hulde aan die dapperen! Ik hoop dat ze behoorlijk betaald worden, maar vrees van niet.
En dat het de klanten maar smaken mag.
 
Winterbanden ja kun je lang over praten mensen die zeggen dat het onzin is hebben zelf nooit met goede winterbanden gereden of weinig rijervaring is mijn mening.

Vanmorgen een noodstop moeten maken met nat wegdek en winterbanden (met blik) maar weet het zeker met mijn zomerbanden had ik dit niet gered en was het boem geweest en was dus erg blij met mijn winterbandjes vanmorgen.

Dat er minder grip is met winterbanden met nat wegdek ben ik dus ook niet mee eens, ik heb als zomerbanden ContiSportContact 5 en winterbanden Dunlop WinterSport 5.
Met sneeuw is het verschil erg groot maar ook met kouder en nat weer is het verschil groot door dat het rubber een kompleet andere samenstelling heeft.

Dat mensen met winterbanden zich veiliger wanen en rijstijl niet aan passen ja die zullen er zeker zijn maar daar hoor ik niet bij.
 
Ik denk dat de mensen die het onzin vinden nog nooit met winterbanden hebben gereden.
Die klappen dan met een noodstop op hun voorganger met de zomerbandjes en zeggen dat dit ook was gebeurd met winterbanden.

Ik rij dit jaar voor het eerst met winterbanden op mijn zijspan. Ik ben benieuwd of ik verschil merk.
Met de auto ook nooit op winterbanden gereden, maar met die paar km die ik rij vind ik dat de moeite niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan