Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik reed vroeger toen ik begon met motorrijden, 1983, met legerkisten aan, een spijkerbroek, maar wel een leren motorjas. En een paar handschoenen uit de dumpshop, ex Nato. Veel geld hadden we niet voor dure motorkleren, maar nu wel. Mijn eerste echte motorpak kocht ik in 1989 ongeveer, maar de kwaliteit van toen is natuurlijk niet te vergelijken met wat je nu kan kopen. Zelf rijd ik altijd met motorkleding aan, soms m'n Dainese combi pak, soms, met warm weer een leren broek en doorwaai jas. Ik zie ze ook wel rijden hoor, met korte broek en t-shirt. Weet je, ik doe dat niet, maar stiekem hopen dat ze vallen dus ook niet. Je zal maar een Ambulance, of politie agent zijn die de boel moet oplappen, voor zover dat gaat.
 
Hebben jullie het over een kevlar beschermende motor spijker broek?
Want ik ben 1 keer gevallen met de brommer met een spijkerbroek aan.
De snelheid was ongeveer 40km/u en ik zat volledig door de spijkerbroek.
Geen aangename ervaring, de vezels zaten ook in de wonde, de broek uitdoen was niet leuk.
 
Hebben jullie het over een kevlar beschermende motor spijker broek?
Want ik ben 1 keer gevallen met de brommer met een spijkerbroek aan.
De snelheid was ongeveer 40km/u en ik zat volledig door de spijkerbroek.
Geen aangename ervaring, de vezels zaten ook in de wonde, de broek uitdoen was niet leuk.
Ik reed toen gewoon met een normale spijkerbroek, vroeger dan hé. Daar ben ik ook wel eens mee op m'n plaat gegaan. De littekens staan nu nog op m'n knie, en echt lekker z'n ding doen, doet die knie nu al ruim 30 jaar niet meer.
Nu heb ik een kevlar spijkerbroek, met protectie erin, en een doorwaaijas, ook met protectie erin, voor het echt warme weer. Maar ik rij altijd zolang mogelijk door met m'n Dainese pak. Dat zit me als gegoten.
 
Ik reed toen gewoon met een normale spijkerbroek, vroeger dan hé. Daar ben ik ook wel eens mee op m'n plaat gegaan. De littekens staan nu nog op m'n knie, en echt lekker z'n ding doen, doet die knie nu al ruim 30 jaar niet meer.
Nu heb ik een kevlar spijkerbroek, met protectie erin, en een doorwaaijas, ook met protectie erin, voor het echt warme weer. Maar ik rij altijd zolang mogelijk door met m'n Dainese pak. Dat zit me als gegoten.
Hier hetzelfde. 9 van de 10 keer m'n leren pak van Revit. Voor de echt warme dagen heb ik zo'n kevlar jeans met protectie.
 
Hebben jullie het over een kevlar beschermende motor spijker broek?
Want ik ben 1 keer gevallen met de brommer met een spijkerbroek aan.
De snelheid was ongeveer 40km/u en ik zat volledig door de spijkerbroek.
Geen aangename ervaring, de vezels zaten ook in de wonde, de broek uitdoen was niet leuk.
Ik wou net zeggen ja. Vroeger zelf ook een keer een ongeluk gehad met de brommer (MB5), iets met een fietser die zo ineens linksaf sloeg. Jas, tas, spijkerbroek, schoenen kapot.

Het is me met de motor tot nu toe nog altijd bespaard gebleven.. afkloppen.
 
Ach ja, vroeger was het voor mij ook altijd een gewone spijkerbroek en leren jas, gelukkig heb ik het zonder kleerscheuren overleefd. Tegenwoordig draag ik altijd beschermende kleding (zolang het maar niet fluorescerend geel is :X) en zou iedereen willen adviseren dat ook te doen. Het is echter wel ieder zijn eigen keus, en die zal ik accepteren ook al ben ik het er niet mee eens. Anderen ongelukken toewensen slaat echt nergens op.
 
Ik les ook ''gewoon'' in mijn spijkerbroek, voor de rest wel allemaal degelijk motorspul. Voornamelijk omdat ik al heel wat motorbroeken gepast heb, maar ze me gewoon écht niet lekker zitten. Ben momenteel op zoek naar een bowtex legging voor onder mijn eigen jeans.

Kom ze zelf nog wel eens tegen, van die mensen in een shirtje en korte broek op de snelweg. Heel stiekem hoop ik dan dat ze over een steentje uitglijden...
Wat een smerige kutgedachte
 
Ach ja, vroeger was het voor mij ook altijd een gewone spijkerbroek en leren jas, gelukkig heb ik het zonder kleerscheuren overleefd. Tegenwoordig draag ik altijd beschermende kleding (zolang het maar niet fluorescerend geel is :X) en zou iedereen willen adviseren dat ook te doen. Het is echter wel ieder zijn eigen keus, en die zal ik accepteren ook al ben ik het er niet mee eens. Anderen ongelukken toewensen slaat echt nergens op.
dat WAS de gordel in de auto "vroeger" ook.
Dat is ook een verplichting geworden om dezelfde reden die al genoemd is: de gevolgen, het trauma (ook voor anderen/hulpverleners).
De politiek is er ook al heel lang over bezig om dit soort verplichtingen ook voor motoren in te stellen (lees: kleding), dus ik denk dat dit er ooit wel door gaat komen.
Destijds werden door de tegenstanders van de gordel dezelfde dingen geroepen over gordel als nu door de tegenstanders van beschermende kleding: het is mijn keuze, het is al tig jaar goed gegaan, etc etc etc.

Hoe dan ook: ik ga altijd met full gear de motor op.
 
Ik les ook ''gewoon'' in mijn spijkerbroek, voor de rest wel allemaal degelijk motorspul. Voornamelijk omdat ik al heel wat motorbroeken gepast heb, maar ze me gewoon écht niet lekker zitten. Ben momenteel op zoek naar een bowtex legging voor onder mijn eigen jeans.

Kom ze zelf nog wel eens tegen, van die mensen in een shirtje en korte broek op de snelweg. Heel stiekem hoop ik dan dat ze over een steentje uitglijden...
"maar ze me gewoon écht niet lekker zitten."
Dat heet Karma als je dent denkt: Heel stiekem hoop ik dan dat ze over een steentje uitglijden...
Je hoort dus gewoon niet in de groep.

Wijsneus/wereldverbeteraar/Rob Jetten
 
Hier hetzelfde. 9 van de 10 keer m'n leren pak van Revit. Voor de echt warme dagen heb ik zo'n kevlar jeans met protectie.
Zoals vandaag, Alpinestars doorwaaijas en jeans/protectie en hoge schoenen…..wel met opgeklapte helm genieten van het weer.

Verder totaal niet druk op de buitenwegen….. :]
 
Wat een smerige kutgedachte

Klopt, maar noem me naïef, maar ik ga er eigenlijk van uit dat niemand die zoiets zegt dit ook daadwerkelijk meent.
Misschien ben ik te zachtaardig, maar ik kan me niet voorstellen dat je iemand serieus wat voor letsel dan ook toewenst, hoe onverstandig jij het gedrag ook vindt.
Iemand anders maakt een hele andere inschatting.
 
Klopt, maar noem me naïef, maar ik ga er eigenlijk van uit dat niemand die zoiets zegt dit ook daadwerkelijk meent.
Misschien ben ik te zachtaardig, maar ik kan me niet voorstellen dat je iemand serieus wat voor letsel dan ook toewenst, hoe onverstandig jij het gedrag ook vindt.
Iemand anders maakt een hele andere inschatting.
Zal ik jou eens wat anders kwoten?
 
Zolang ze enkel zichzelf ermee hebben...... Zwaai wel vriendelijk of lach even gemeen als het mis gaat (zolang er geen zwaar letsel is natuurlijk).
 
Afgelopen zaterdag bij de plaatselijk ijssalon ook eentje: de vader in vol ornaat; textielpak en dochter van een jaar of 8 in gewone kleding/gympies….ik dacht nog moeten ze zelf weten en niet mijn probleem.

Mijn zoon, 25 jaar ofzo geleden…..

D016077D-6E7E-4B1F-9727-B9574572CF83.jpeg
 
:?

Sorry, ben niet op mijn best vandaag... '(
Was in ieder geval niet bedoeld naar jou persoonlijk, meer in het algemeen. Quote kwam toevallig bij jou uit.
Nee, nee, niet kwaaig bedoeld, mee van dat er wel meer morons rondzwervwn, die maken het zo erg dat de mods het weghalen, ik heb niet gerapporteerd, sta ruim boven die lui...


En dan neem je, onderweg tijdens het rijden, bewust het hoge risico om een ander het ziekenhuis in te jagen om zelf afgeleid te worden tijdens het rijden omdat je anders in slaap valt of het gevoel wilt hebben dat je nog leeft?

Modbreak:

Iemand het ziekenhuis in wensen met zwaar letsel gaat te ver !


En de wijziging in de modbreak was

Weet je wat je moet doen de volgende keer? Jaag jezelf ff lekker tegen een lantaarnpaal aan of tegen een boom en zorg ervoor dat het een eenzijdige ongeval is waarbij je met een behoorlijke hoeveelheid aan botbreuken en zware hersenschudding zelf in het ziekenhuis beland en pas na een week in kunstmatige coma wakker wordt gemaakt. Wedden dat je dan nog beter voelt dat je nog leeft?
 
Nee, nee, niet kwaaig bedoeld, mee van dat er wel meer morons rondzwervwn, die maken het zo erg dat de mods het weghalen, ik heb niet gerapporteerd, sta ruim boven die lui...




En de wijziging in de modbreak was

Ah, die had ik niet meegekregen :N
Da's niet helemaal hoe ik mensen graag voor mij zie, ik ga eigenlijk altijd uit van het goede in de mens, tot het tegendeel bewezen is.
Gebeurt helaas ook nog af en toe '(
 
Ik snap er ook geen reet van. Heb je nou echt zoveel gezopen en ben je daarna dan in de auto gestapt nadat je om 20.30 bent gestopt met drinken om 21.15 in de auto? Of is dat het sarcastische deel? Dacht eerst dat het een grap was van het weekend. Heb het verhaaltje nu al 3x gelezen |(
Wat heet veel, vanaf 16 uur heb ik op nuchtere maag in tijdbestek van een uur 3 van die Champagneglazen met Champagne naar binnen gegooid, daarna tussen 17 en 20.30 3 glazen wijn.
Het moment dat ik in de auto stap heb ik nog 3 alcoholische versnapperingen in mijn bloed, wat neerkomt om en nabij de 220 ugl.
Wat betekend dat ik na een alcoholcontrole gewoon mijn weg mag vervolgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan