Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ten aanzien van deze personen heb je gelukkig wel een gelijkwaardigere aansprakelijkheid. Zij zijn immers bestuurder van een WAM-plichtig voertuig en daarom niet extra beschermd zoals voetgangers.
Wat de speedpedelec betreft heb je gelijk, maar elektrische steps (het gros iig) zijn in NL niet toegestaan op de openbare weg. Al hebben hebben sommige mensen daar maling aan. Zie de kinderen van 2 huizen verderop hierzo ook altijd op elektrische steps door de straat sjezen. Blijkbaar hebben pappa en mamma daar geen problemen mee.
 
Ik snap niet dat jullie allemaal zo druk doen over fietsers? Ik schaar ze onder dezelfde categorie als auto's: potentieel gevaarlijk en onberekenbaar. Zodoende eigenlijk geen problemen mee.
Met de motor heb je er ook weinig last van vind ik. Enkel als ze weer is met zen 3en naast elkaar rijden.
Hoe groter het voertuig , hoe meer last je er van hebt, merk ik.
 
als het voertuig groot genoeg is merk je er niks van, hooguit wat gekraak als je de ramen open hebt

HR-Daimler-Benz-Unimog-404-S-Tuning-Header.jpg
 
Wat de speedpedelec betreft heb je gelijk, maar elektrische steps (het gros iig) zijn in NL niet toegestaan op de openbare weg. Al hebben hebben sommige mensen daar maling aan. Zie de kinderen van 2 huizen verderop hierzo ook altijd op elektrische steps door de straat sjezen. Blijkbaar hebben pappa en mamma daar geen problemen mee.
Hier in Oostenrijk lijkt het wel of iedereen op zo'n ding rijdt. Ze staan ook in groepjes langs de straat. Er is kennelijk een abonnementsysteem zodat je er zo op kunt springen als je er een nodig hebt.
 
Hier komt waarschijnlijk toch (gelukkig) verandering in. Men wil voorstellen om fietsers voortaan géén voorrang meer te verlenen bij rotondes. Juist vanwege de vele ongevallen doordat de fietsers te vaak voorrang nemen.
Ben daar een groot voorstander van. Nu ben je als motorrijder nagenoeg altijd het haasje.
Dat klinkt hoopvol, heb je daar een linkje van?
 
Ik snap niet dat jullie allemaal zo druk doen over fietsers? Ik schaar ze onder dezelfde categorie als auto's: potentieel gevaarlijk en onberekenbaar. Zodoende eigenlijk geen problemen mee.
:^

Er zitten natuurlijk genoeg talentloze prutsers, levensmoeie figuren, arrogante voordringers en andere droevige types tussen die fietsers. Eigenlijk is de verbindende factor: het oplossen van de problemen aan anderen overlaten.

Maar hee, laten we even niet vergeten dat ook wij in onze gelederen in ruime mate beschikken over dergelijke kwaliteiten (met dit geval voorop natuurlijk). Present company excluded, of course.

Bottom line is dat als jij iets kunt doen om een probleem te voorkomen of op te lossen, moet je dat gewoon doen, ook als een ander dat dan misschien heeft veroorzaakt. Dan kun je natuurlijk boos worden op d'ander, maar persoonlijk ben ik in plaats daarvan liever blij met mezelf *O* O-)

Ik leef bij het :')-principe.
 
Het zou logisch zijn om onderscheid (iig qua verantwoordelijkheid) te maken tussen fietsers die wel/niet een rijbewijs hebben. Van die eerste groep mag je verwachten dat ze weten hoe het hoort en ze dus niet 'boven' de wet staan op de fiets. Dat laatste is sowieso krom want bij een ongeluk hebben ze meestal voordeel omdat ze de 'kwetsbare' verkeersdeelnemer zijn, maar wanneer ik met mijn dronken harsens op de fiets zit en wordt aangehouden kan ik mijn rijbewijs kwijtraken. Dubbele moraal.
 
Het zou logisch zijn om onderscheid (iig qua verantwoordelijkheid) te maken tussen fietsers die wel/niet een rijbewijs hebben. Van die eerste groep mag je verwachten dat ze weten hoe het hoort en ze dus niet 'boven' de wet staan op de fiets. Dat laatste is sowieso krom want bij een ongeluk hebben ze meestal voordeel omdat ze de 'kwetsbare' verkeersdeelnemer zijn, maar wanneer ik met mijn dronken harsens op de fiets zit en wordt aangehouden kan ik mijn rijbewijs kwijtraken. Dubbele moraal.

Het hele gedoe heeft niets met moraal te maken en alles met centen/gemak van afhandeling schadegevallen.

Maar los van rijbewijs: iedereen wordt toch ook geacht een WA-verzekering te hebben? Gooi het daar dan onder.
 
Wellicht zouden we het beter kunnen doen in te toekomst.

Ik weet wel dat het waarschijnlijke ijdele hoop is maar als we zo een discussie in gaan kunnen we beter iedere discussie gelijk stoppen.

Als ik het goed begrijp, probeer jij iets te doorgronden over mensen die niet deelnemen aan de discussie. Als je iets wilt bereiken, moet je het onderwerp van die discussie (de levensmoeie fietsers) wel bij de discussie betrekken.

Maar misschien begrijp ik niet goed wat jij bedoelt ;)
 
Ik tracht alleen te snappen waarom er zoveel hersenloos op de weg zitten en daar een discussie over te voeren.
Wat ik zie is dat men het tracht goed te praten i.p.v. te doorgronden.
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan en ook niet op gegoogled, maar ik acht wetenschappelijk sluitend bewezen de volgende top 5 van antwoorden.

Op nummerrrrrrr... Vijf! Vijf! Vijf! (Verkeers)opleiding.
Op nummerrrrrrr... Vier! Vier! Vier! Opvoeding. (Wat natuurlijk ook weer komt doordat de opvoeders zelf ook last hebben van de andere punten.)
Op nummerrrrrrr... Drie! Drie! Drie! Gebrek aan handhaving --> sjgeit je weet zelf toggg (gerelateerd aan vier natuurlijk)
Op nummerrrrrrr... Twee! Twee! Twee! Chaotische verkeersomstandigheden.
En, deze week nog altijd, net als de afgelopen 100 jaar, op de onbetwiste nummerrrrrrr... Een!
Een!
Een! Afleiding, in alle soorten en maten, op elk moment van de dag, van binnenuit of van buitenaf... Waardoor zelfs als punten 5 t/m 2 tot in de puntjes geregeld zijn, punten 5 t/m 2 er totaal niet toe doen omdat je nou eenmaal afgeleid bent.

Vraag me niet om het precies uit te leggen of de volgorde te verklaren, want ik heb het net uit mijn duim gezogen, maar het is wel de waarheid.
 
Als ik het goed begrijp, probeer jij iets te doorgronden over mensen die niet deelnemen aan de discussie. Als je iets wilt bereiken, moet je het onderwerp van die discussie (de levensmoeie fietsers) wel bij de discussie betrekken.
Tuurlijk niet, het is toch veel makkelijker, leuker en sfeervoller om over mensen te praten die er juist NIET bij zijn? Daar drijven wereldwijde roddel-industrieën op.
 
Tuurlijk niet, het is toch veel makkelijker, leuker en sfeervoller om over mensen te praten die er juist NIET bij zijn? Daar drijven wereldwijde roddel-industrieën op.

Makkelijker, leuker en sfeervoller? Vast wel ;)
Constructief/nuttig? :N

Maar goed, dit is een forum, waar de meesten van ons (volgens mij) voor hun ontspanning rondhangen, dus wat let ons :+
 
Zullen we het weer gaan hebben over wat we onderweg meemaken, en eventueel geneuzel over de aansprakelijkheid van zwakke verkeersdeelnemers overhevelen naar een (door iemand die dit graag wil) nog aan te maken topic?
 
Terug
Bovenaan Onderaan