Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Hier ook. Provinciale weg, allemaal korte stukjes tussen stoplichten en rotonde's. Dubbelle lijnen. Dat is geen weg om door te rijden, maar gewoon even aanpassen aan het overige verkeer.

Dus ik rij met het koekblik 80 waar 80 is toegestaan, in een oneindige kolonne auto's, en dan is er toch een V4 Tuono die er volgas met 120 tot 140 km/u langs komt blerren. Koop dan een helicopter, aso!
Het leven is te kort om je te laten beperken door een wit lijntje :+
Was het niet stiekem tòch een beetje afgunst omdat jij gevangen was door glas en blik, en een portie gezond verstand?
 
Had van de week wat gekocht bij de Decathlon, staat er een moeder met twee zoons naast een klein autootje met twee spiksplinternieuwe 29" mountainbikes. Eén fiets lag half achterin de auto, maar de tweede fiets paste er niet bovenop. (kras, schuur, krak)

Ik heb ze nog de tip gegeven het voorwiel los te halen, maar ze hadden geen gereedschap. (Het voorwiel kan er zonder gereedschap uit)

Hoe iemand het voor elkaar krijgt om twee grote mountainbikes te kopen, zonder na te denken over vervoer, zal mij altijd een raadsel blijven. Geen deken, geen spanbanden, geen touw, NIETS!
Een tijdje terug had ik een klus op vliegveld MAA. Op enig moment kwam er een Seat Ibiza met 2 volwassen mannen voorin. Zij kwamen een gezin van 5 ophalen (meneer, mevrouw, 3 kinderen van, ik schat, tussen de 10 en 15 jaar) met 8 stuks grote bagage, nét terug uit Antalya. Ik vond het niet vreemd dat de meneer uit het reisgezelschap achter is gebleven met 5 koffers.

Ik snap dan weer niet waarom iemand een gezin van 5 met 8 stuks bagage gaat ophalen, maar op weg daar naartoe een te kleine auto en een extra (functieloze) passagier meeneemt. Als ik zo'n club zou moeten ophalen, charterde ik ofwel een 2e auto, ofwel een grotere.
 
Hier ook. Provinciale weg, allemaal korte stukjes tussen stoplichten en rotonde's. Dubbelle lijnen. Dat is geen weg om door te rijden, maar gewoon even aanpassen aan het overige verkeer.

Dus ik rij met het koekblik 80 waar 80 is toegestaan, in een oneindige kolonne auto's, en dan is er toch een V4 Tuono die er volgas met 120 tot 140 km/u langs komt blerren. Koop dan een helicopter, aso!
Dat probeerde een motorrijder hier in de buurt van de week ook. Hij kwam helaas in botsing met de middengeleider, kaatste op de tegenoverliggende rijbaan tegen een paar auto's en overleefde het niet... -O-
 
Dat probeerde een motorrijder hier in de buurt van de week ook. Hij kwam helaas in botsing met de middengeleider, kaatste op de tegenoverliggende rijbaan tegen een paar auto's en overleefde het niet... -O-
Ik heb de politiefoto's gezien op instagram, motor was dwars doormidden gebroken. Is een jongen uit mijn woonplaats -O-
 
Vanmorgen een zachte achterband, ik merkte er eigenlijk weinig van tijdens het rijden.
Op mijn werk gekomen het loopvlak nagekeken en een spijkertje gevonden.
Na de spijker verwijderd te hebben, heb ik het gaatje gedicht met mijn reparatiesetje en de band weer op druk gebracht.
Ik heb net nog even de druk gemeten en die is onveranderd...... Hopelijk nog even doorrijden met deze band.
 
Vanmorgen een zachte achterband, ik merkte er eigenlijk weinig van tijdens het rijden.
Op mijn werk gekomen het loopvlak nagekeken en een spijkertje gevonden.
Na de spijker verwijderd te hebben, heb ik het gaatje gedicht met mijn reparatiesetje en de band weer op druk gebracht.
Ik heb net nog even de druk gemeten en die is onveranderd...... Hopelijk nog even doorrijden met deze band.

Voor discussies en meningen hierover graag in dit onderwerp: :+

 
Vanmiddag op de N57 bij het Banjaard strand, reed rustig op de cc met 80 km/u in een treintje met wat auto’s,
komen er 2 andere motorrijders met hoodie kleding me voorbij net na een rotonde en moesten dus weer aansluiten in t rijtje.
Een ervan ging echter de auto voor hem inhalen over de dubbele doorgetrokken streep MET varkensruggen tussen de strepen in……
’t ging net goed, maar meneer of mevrouw werd bijna gelanceerd doordat een achterband een van die ruggen raakte en zijn/haar motor een behoorlijke zwieper maakte.

man man man….op zo’n weg, gebruik je geduld eens even….
 
Kweet ook niet wat het was vanavond op de A15, diverse randdebielen die je voorbij komen scheuren, plakkers en duwers, snijers en slakken.. ben ze geloof ik allemaal tegengekomen, alhoewel, ze gingen dezelfde kant op als ik, dus eigenlijk meekomers... Iemand ergens een blik opengetrokken ofzo?
 
Reed binnendoor achter een debiel die constant naast zich op de bijrijdersstoel aan het kijken was. Was ook wel te zien aan de rijstijl. Wisselend tempo, niet echt een rechte lijn.
Het was niet echt een brede weg dus ipv er voorbij te gaan heb ik maar wat extra afstand genomen
 
Net met de bezorgbrommer.....
Loop aardig in op een auto, die rijdt dus niet zo hard. 1 baansweg gescheiden rijstroken, 1 baan wordt 2 baan, rechtdoor en linksaf, ik rij rechtdoor, auto ook, na de kruising splitst 1 baan weer in 2 banen links aanhouden is rechtdoor, rechts aanhouden is rechtsaf
Gas erop en rechts aanhouden, auto voor me hield links aan, hij reed langzaam,, dus kon er voorbij, zit ik spiegelhoogte naast hem, komt hij zonder knipper naar echts, en hij vol op de claxon

Kweenie, als je positie laat zien wat je doet, of gewoon knipper aan hou ik rekening met je
of let gewoon op, kan ook
 
Reed binnendoor achter een debiel die constant naast zich op de bijrijdersstoel aan het kijken was. Was ook wel te zien aan de rijstijl. Wisselend tempo, niet echt een rechte lijn.
Het was niet echt een brede weg dus ipv er voorbij te gaan heb ik maar wat extra afstand genomen
Een beetje (veel) afstand is altijd goed, ook als de debiel netjes rijdt.
 
Ook vandaag. Duitser die niet op aan het letten was. Kwam van de Outlet in Roermond af en reed richting Duitsland. Bij de stoplichten zijn er drie banen voor rechtdoor, 1 voor linksaf. Borden geven duidelijk aan dat de twee meest linkse banen richting Duitsland gaan. De derde baan van links is richting Maastricht de A73 op bij het volgende stoplicht. Maar daar stonden minder auto’s dus de Duitser op die baan. 20 meter voor het stoplicht komt hij er achter dat ie op de verkeerde baan zit. Verkeer op banen richting Duitsland staat stil. Dus hij blijft 20 meter voor de het stoplicht gewoon stilstaan met zijn knipperlicht aan en blokkeert de baan richting Maastricht. |(
Met de motor kon ik er langs. De rest kon wachte
 
Ook vandaag. Duitser die niet op aan het letten was. Kwam van de Outlet in Roermond af en reed richting Duitsland. Bij de stoplichten zijn er drie banen voor rechtdoor, 1 voor linksaf. Borden geven duidelijk aan dat de twee meest linkse banen richting Duitsland gaan. De derde baan van links is richting Maastricht de A73 op bij het volgende stoplicht. Maar daar stonden minder auto’s dus de Duitser op die baan. 20 meter voor het stoplicht komt hij er achter dat ie op de verkeerde baan zit. Verkeer op banen richting Duitsland staat stil. Dus hij blijft 20 meter voor de het stoplicht gewoon stilstaan met zijn knipperlicht aan en blokkeert de baan richting Maastricht. |(
Met de motor kon ik er langs. De rest kon wachte
Ach, iedereen kan zich vergissen en ook nog een beetje onhandig reageren. Take it easy! (O nee, ik ben erg tegen onnodig Engels :$)
 
Net met de bezorgbrommer.....
Loop aardig in op een auto, die rijdt dus niet zo hard. 1 baansweg gescheiden rijstroken, 1 baan wordt 2 baan, rechtdoor en linksaf, ik rij rechtdoor, auto ook, na de kruising splitst 1 baan weer in 2 banen links aanhouden is rechtdoor, rechts aanhouden is rechtsaf
Gas erop en rechts aanhouden, auto voor me hield links aan, hij reed langzaam,, dus kon er voorbij, zit ik spiegelhoogte naast hem, komt hij zonder knipper naar echts, en hij vol op de claxon

Kweenie, als je positie laat zien wat je doet, of gewoon knipper aan hou ik rekening met je
of let gewoon op, kan ook

Zou je denken, maar schijnt nog niet zo heel eenvoudig te zijn :N
'(
 
Ook vandaag. Duitser die niet op aan het letten was. Kwam van de Outlet in Roermond af en reed richting Duitsland. Bij de stoplichten zijn er drie banen voor rechtdoor, 1 voor linksaf. Borden geven duidelijk aan dat de twee meest linkse banen richting Duitsland gaan. De derde baan van links is richting Maastricht de A73 op bij het volgende stoplicht. Maar daar stonden minder auto’s dus de Duitser op die baan. 20 meter voor het stoplicht komt hij er achter dat ie op de verkeerde baan zit. Verkeer op banen richting Duitsland staat stil. Dus hij blijft 20 meter voor de het stoplicht gewoon stilstaan met zijn knipperlicht aan en blokkeert de baan richting Maastricht. |(
Met de motor kon ik er langs. De rest kon wachte
die duitsters zijn nou eenmaal niet goed wijs in het verkeer , hier zijn het ook vaak de duitsters die de rare capriolen uit halen
 
die duitsters zijn nou eenmaal niet goed wijs in het verkeer , hier zijn het ook vaak de duitsters die de rare capriolen uit halen
Familielid van mij heeft haar rijbewijs in Duitsland gehaald. Blijft mij altijd bij dat ze op de linkerbaan precies 50 bleef rijden. Rechterbaan was helemaal leeg.

Auto achter ons toeteren...... Ik zo waarom ga je niet naar rechts?
Nou ik rijd netjes de toegestane snelheid! Hij wacht maar....

Ik zei maar niks meer 🤣

Sowieso valt het me op dat een hoop mensen gekke dingen doen. Zoals dus ook een baan blokkeren omdat ze de verkeerde keuze gemaakt hebben.

Laatst hierzo
Hildebrandplein

Rechterbaan is voor rechtdoor. Links voor linksaf. Staat ook heel vaak al op de weg.... En dan direct na het viaduct vanaf de rechterbaan naar links willen. Alles links rijdt natuurlijk gewoon door.... Stond die lekker alles te blokkeren. ... Pftf
 
Laatst bewerkt:
Laatst hierzo
Hildebrandplein

Rechterbaan is voor rechtdoor. Links voor linksaf. Staat ook heel vaak al op de weg.... En dan direct na het viaduct vanaf de rechterbaan naar links willen. Alles links rijdt natuurlijk gewoon door.... Stond die lekker alles te blokkeren. ... Pftf
Als je vreemd bent in de betreffende plaats, ja, dan is het vervelend en moet je maar hopen dat de lokalo’s je er tussen laten en je foute gedrag/inschatting je vergeven.
Echter, dikwijls zie net lokaal bekenden die dit gedrag vertonen in avond/ochtend spits omdat ze bijvoorbeeld weten dat op die baan normaal een veel kortere rij staat, en ze ‘m er wel tussen kunnen piepen en zo toch wel minimaal 5 auto’s “winst” geboekt hebben ten opzichte van aansluiten in de rij waar de pijl staat.

Dit is ook altijd zo’n bekend/ berucht punt waar je als vreemdeling aan 3 kanten om je oren gereden wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan