Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Toch verwacht niet iedereen dat een motor er tussen komt, en controleert in de file dus zijn spiegels niet omdat dat (als je geen rekening gaat houden met iemand die er tussendoor komt) ook niet nodig is als je naast je kunt kijken incl dode hoek....

Er zou gewoon algemeen bekend moeten zijn of worden, dat in een file er altijd een motor tussendoor kan komen, niet alleen een voertuig met licht en geluids signalen o.i.d....

Mensen weten gewoon niet dat ze in deze iets fout doen, en dat is erg jammer.
 
Toch verwacht niet iedereen dat een motor er tussen komt, en controleert in de file dus zijn spiegels niet omdat dat (als je geen rekening gaat houden met iemand die er tussendoor komt) ook niet nodig is als je naast je kunt kijken incl dode hoek....

Er zou gewoon algemeen bekend moeten zijn of worden, dat in een file er altijd een motor tussendoor kan komen, niet alleen een voertuig met licht en geluids signalen o.i.d....

Mensen weten gewoon niet dat ze in deze iets fout doen, en dat is erg jammer.
?
Iedereen die les heeft gehad weet dat je moet kijken voor je van baan wisselt. Dat iemand iets niet verwacht zegt helemaal niks. Gewoon kijken en richting aangeven, dan gaat het meestal gewoon goed.
 
Toch verwacht niet iedereen dat een motor er tussen komt, en controleert in de file dus zijn spiegels niet omdat dat (als je geen rekening gaat houden met iemand die er tussendoor komt) ook niet nodig is als je naast je kunt kijken incl dode hoek....

Er zou gewoon algemeen bekend moeten zijn of worden, dat in een file er altijd een motor tussendoor kan komen, niet alleen een voertuig met licht en geluids signalen o.i.d....

Mensen weten gewoon niet dat ze in deze iets fout doen, en dat is erg jammer.
Ben zelf motorrijder, maar zelf ook wel eens van baan veranderd zonder nadenken of er wel eens iets tussendoor kan vliegen. Vaak wel achteraf......
Gelukkig nooit iemand er mee in de problemen gebracht. Ben maar weer alleen gaan motorrijden.
Moraal van het verhaal, kan iedereen overkomen. Hou er als motorrijder rekening mee, zo veel mogelijk. Verders, kus je maria voor je gaat rijden en hoop dat die zijs je zal missen.....
 
Ben zelf motorrijder, maar zelf ook wel eens van baan veranderd zonder nadenken of er wel eens iets tussendoor kan vliegen. Vaak wel achteraf......
Gelukkig nooit iemand er mee in de problemen gebracht. Ben maar weer alleen gaan motorrijden.
Moraal van het verhaal, kan iedereen overkomen. Hou er als motorrijder rekening mee, zo veel mogelijk. Verders, kus je maria voor je gaat rijden en hoop dat die zijs je zal missen.....
Daarom altijd rustig tussen de file doorrijden. Mijn ervaring is dat je áls er dan zo'n pannekoek ineens van baan wisselt alleen omvalt maar er verder goed afkomt.
 
?
Iedereen die les heeft gehad weet dat je moet kijken voor je van baan wisselt. Dat iemand iets niet verwacht zegt helemaal niks. Gewoon kijken en richting aangeven, dan gaat het meestal gewoon goed.
De laatste weken (en tot en met volgende week) rijd ik in ee auto van de zaak ivm herstellen van een operatie...

Zo maak ik weer eens dingen mee vanaf een andere hoek...

Vanochtend weer iemand die van baan wisselt terwijl mijn neus ongeveer naast zijn kop staat... Het ligt dus niet alléén aan filterende motoren...

Ik moet ook toegeven dat ik vorig week wel een motor over het hoofd had gezien in de file (ik wisselde niet van baan, maar ineens stond er een motor naast me die ik niet had zien aankomen).
Ik heb jarenlang in "gewone", lage auto's gereden, nu heb ik een crossover te leen, blijkbaar vallen de hogere lampen van een motor toch minder op dan in de spiegels van een lagere auto...
 
Toch verwacht niet iedereen dat een motor er tussen komt, en controleert in de file dus zijn spiegels niet omdat dat (als je geen rekening gaat houden met iemand die er tussendoor komt) ook niet nodig is als je naast je kunt kijken incl dode hoek....

Er zou gewoon algemeen bekend moeten zijn of worden, dat in een file er altijd een motor tussendoor kan komen, niet alleen een voertuig met licht en geluids signalen o.i.d....

Mensen weten gewoon niet dat ze in deze iets fout doen, en dat is erg jammer.
Ze weten wel dat ze het niet of minder goed doen, maar zolang er niets gebeurd gaan ze gewoon door met dat domme gedrag.
Het is al gezegd, bij je examen weet je wel hoe het hoort. Dus nu ook nog.
 
Ik kan mij hier ook weer melden :')
Vanochtend 06:40 reed ik weg op de motor en zag voor mij een auto zonder verlichting.
Uiteraard was het veelvuldig seinen van mij niet genoeg (en er komt echt wel een bak licht af van de led verlichting).
Bij de volgende rotonde moesten we wachten op verkeer dus daar de motor er maar naast gezet. Raampje ging open en de bestuurder geattendeerd op het feit dat hij zonder verlichting reed. Daarna heb ik hem de huid vol gescholden en uitgemaakt voor diverse lelijke dingen. De chef zat gewoon tv te kijken op z'n tablet gemonteerd aan het dashboard :( Dan ben je toch ook echt niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer. Verder weinig mee gemaakt, de Diablo Rosso gp circuit rs (of wat het ook maar is) banden geven 0 grip bij deze temperaturen en vochtig wegdek. 2x stapte de achterkant weg bij het uitaccelereren.....Toch maar binnenkort een nieuwe set S22 oid eronder. Dit alles met de verder fantastische Triumph street triple rs.

Zag er ook weer een zonder licht, 0200 nachts..... Ik dacht, laat 'm maar de tering krijgen. En filmpjes kijken en appen doe ik ook de hele weg...
 
Toch verwacht niet iedereen dat een motor er tussen komt, en controleert in de file dus zijn spiegels niet omdat dat (als je geen rekening gaat houden met iemand die er tussendoor komt) ook niet nodig is als je naast je kunt kijken incl dode hoek....

Er zou gewoon algemeen bekend moeten zijn of worden, dat in een file er altijd een motor tussendoor kan komen, niet alleen een voertuig met licht en geluids signalen o.i.d....

Mensen weten gewoon niet dat ze in deze iets fout doen, en dat is erg jammer.
Mee eens, daar hou ik dan ook rekening mee...
Vooral als er op de rechterbaan een gat ontstaat, dan kan je er vanuit gaan dat er een pannekoek zonder te kijken opzij schuift..

Alleen denk ik zelf dat de betreffende vrachtwagen chauffeur ook niet had verwacht dat ie pannekoek zijn blik er voor ging pletteren
 
Daarom altijd rustig tussen de file doorrijden. Mijn ervaring is dat je áls er dan zo'n pannekoek ineens van baan wisselt alleen omvalt maar er verder goed afkomt.
Want als die vrachtwagen heel rustig over je heen rijdt is het minder erg...

De cijfers spreken denk ik toch tegen je, wat is de kans dat iemand je schept als je A: 2 minuten naast hem blijft hangen, OF B: wanneer je er 2 seconden naast blijft hangen..? ;-)

Dus zo snel als mogelijk tussen die file door, mocht iemand zich bedenken, dan ben je er al voorbij..


(Oke, enige nuance ontbreekt hier...)
 
Toch verwacht niet iedereen dat een motor er tussen komt, en controleert in de file dus zijn spiegels niet omdat dat (als je geen rekening gaat houden met iemand die er tussendoor komt) ook niet nodig is als je naast je kunt kijken incl dode hoek....

Er zou gewoon algemeen bekend moeten zijn of worden, dat in een file er altijd een motor tussendoor kan komen, niet alleen een voertuig met licht en geluids signalen o.i.d....

Mensen weten gewoon niet dat ze in deze iets fout doen, en dat is erg jammer.
Dat is ook de reden dat ik bij file ALTIJD wacht totdat er een andere motorrijder mij inhaalt en gaat filteren.
Dan ga ik 50m achter hem rijden. Dan mag hij voor mij de automobilisten wakker maken.
Is er toch een slaapkop die plots zonder kijken naar links komt, ben ik niet zelf degene die erop klapt.
Als ik er een stukje achteraan kom, is de autorijder inmiddels WEL wakker geworden.

Beetje egoïstisch, maar daar heeft de andere motorrijder nooit weet van.
Als er dan toch een klapper is, lig ik met veel minder kans zelf in de kreukels.

Ooit in Zwits in de zomer ca 35km file voor de Gotthardtunnel. Filteren mag niet in CH.
Kwamen ineens enkele herrie-Harleys filterend voorbij met ca 10 motoren erachter.
Ik ben er maar achter bij aangesloten. Toen we bij de tunnel kwamen reden er inmiddels ook wel een stuk of 30 achter mij.
We waren toch vrij snel bij de toegang en erin ging het effe flink "LOS" Brrr, wat een herrie!!
Moraal: Die Harley's maakten mooi de weg vrij met al hun kabaal. (*)
Ik als nummero zoveel had niet veel angst voor openslaande deuren of van baan wisselende auto's.

(*) Onnodige motor-herrie vind ik nix. Maar deze keer was het prima functioneel.
 
Durven of niet willen,........................?

Maar al te vaak zie je (ex-) motor-bikkels in een karretje met handaandrijving.
Je ziet ze wel eens op een motor-evenement. Dan worden ze voortgeduwd door de 'motor-maten' uit betere tijden.
Triest en helaas! Dát is wat ik niet graag wil. (dus niemand niet)
 
Laatst bewerkt:
Durven of niet willen,........................?

Maar al te vaak zie je (ex-) motor-bikkels in een karretje met handaandrijving.
Je ziet ze wel eens op een motor-evenement. Dan worden ze voortgeduwd door de 'motor-maten' uit betere tijden.
Triest en helaas! Dát is wat ik niet graag wil. (dus niemand niet)

Zijn die allemaal in de file en/of in de winter invalide geworden dan?
 
Och, toen ik begon met motorrijden, in 1983, reed ik overal heen, regen, sneeuw en ijzel, dat maakte niet uit.
Ik had alleen een motorrijbewijs. En nu, rij ik alleen nog maar met warm weer.
Ik ben niet zielig of zo, maar kou, regen en ijzel hoeft niet meer.
De "bikkels" zullen wel weer hun stoere praatjes posten, maar dat is prima.
Ieder het zijne.
 
Best wel bizar, achteraf, wat je allemaal onder die omstandigheden deed om tóch te kunnen rijden of om ergens te komen.
Bij -8 oid in je spijkerbroek en bomberjack gewoon uitgaan bijv.
Dan reden we gauw zo'n 50 km op een avond...ivm kroeghoppen.
Koud? Ach...
 
Best wel bizar, achteraf, wat je allemaal onder die omstandigheden deed om tóch te kunnen rijden of om ergens te komen.
Bij -8 oid in je spijkerbroek en bomberjack gewoon uitgaan bijv.
Dan reden we gauw zo'n 50 km op een avond...ivm kroeghoppen.
Koud? Ach...
Precies, ik deed dat ook. Zelfs wel eens naar de kazerne gereden, op de motor, om op tijd op het appel te verschijnen, want ik sliep liever bij m'n vriendin destijds. In DT, in een sneeuwbui richting de Korporaal van Oudheusden kazerne, vanuit Hellevoetsluis, en, het sneeuwde.
Dat soort dingen zie je me nu, zo'n kleine 35 jaar erna niet meer doen. Destijds maakte me dat niets uit.
 
Best wel bizar, achteraf, wat je allemaal onder die omstandigheden deed om tóch te kunnen rijden of om ergens te komen.
Bij -8 oid in je spijkerbroek en bomberjack gewoon uitgaan bijv.
Dan reden we gauw zo'n 50 km op een avond...ivm kroeghoppen.
Koud? Ach...
Als je ouder wordt wordt je ook veel minder snel weer warm,ik reed vroeger ook in mijn militaire jack en een spijkerbroek,dan kwam ik zeiknat op mijn werk aan,maar na een kwartiertje was ik warm en kwam de rook van mijn spijkerbroek.Nu als ik eenmaal koud ben duurt het een eeuwigheid voor ik weer warm ben,zelfs na een warme douche heb ik het dan nog koud.
 
Conclusie: Ik ben dus niet het enige 'watje'.

Ik heb er vreselijk hekel aan. Waarom zal ik alle kou moeten trotseren, terwijl de auto voor de deur staat?
Geen zin meer in onnodig kou te lijden. De tijd dat het voor mij een must was, is voorbij.

Verder rijd ik motor voor de lol. Niet om als een ijspop op de bestemming aan te komen.
Ooit wel eens van de brommer afgestapt, dat ik rondom bevroren was. Hoeft voor mij niet meer!

Ik laat de ontberingen voor de 'echte bikkels'.
Vanuit de auto ga ik naar ze zwaaien.*O* (...............en denken: Die is gek!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan