Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja, zo zit dat.
Ik liep vroeger dag en nacht in een t shirt en dan met de hond een rondje om de gemeentelijke vijver.
Zomer & winter. 's Morgens om 7 uur en 's avonds om een uur of 11.
Mijn collega's, twee jonge honden, hadden vorige week een drie daagse buiten klus op een rioolwater zuivering. Werden ze aangesproken dat ze met korte mouwen liepen, terwijl de buiten temperatuur 7 graden Cesius was. Ik begrijp dat wel.
Nu ik zelf tegen de pensioen gerechtigde leeftijd kom gaat het anders.
Gisteren bezig geweest het fundament van een toekomstige tuinkamer te versterken.
Mooi dat ik een long John onder mijn werkbroek aan had. Mij maak je niet meer gek.
 
Ik mag toch echt nog steeds graag een stukje gaan motor rijden als er sneeuw ligt.
Heerlijk fris, mooie landschappen. Zeker als het zonnetje schijnt, net alsof je door een Dickens sprookje rijdt.
En dan blijft de auto met stoel en stuur verwarming gewoon op de oprit staan.
 
+1, dat is, als er geen zout op de weg ligt.
Met sneeuw om je heen (Alpen/Noorwegen) is het inderdaad prachtig rijden.
Met mn BMW reed ik ook door, maar tegen de invloed van pekel is niet tegen aan te poetsen.
Nu staat de Triumph Trophy vanaf volgende week woensdag in de wintermodus.
Ondanks de perfecte wind bescherming en heeeel veel niet roestend kunststof.

Woensdag- dan pas -; ( wordt mn "nieuwe" speeltje afgeleverd. Ondanks heel veel chroom en glimmende delen heb ik niet voor een winterstop gekozen... Damen winter hanschoenen, Ruka met wintervelletje, we gaan het zien.
 
Ik ben wel een watje. Onder de 5 graden gaat gewoon het verwarmde vest en de verwarmde handschoenen aan. Ik kan er ook nog een verwarmde broek bij aan doen. Ik heb het dan ook niet koud. Alleen gladheid houdt me tegen.
 
Och, toen ik begon met motorrijden, in 1983, reed ik overal heen, regen, sneeuw en ijzel, dat maakte niet uit.
Ik had alleen een motorrijbewijs. En nu, rij ik alleen nog maar met warm weer.
Ik ben niet zielig of zo, maar kou, regen en ijzel hoeft niet meer.
De "bikkels" zullen wel weer hun stoere praatjes posten, maar dat is prima.
Ieder het zijne.
Met ijzel rij je niet overal heen maar glij je overal heen 😒
 
...................... dat ze met korte mouwen liepen, terwijl de buiten temperatuur 7 graden Celsius was. Ik begrijp dat wel.
Nu ik zelf tegen de pensioen gerechtigde leeftijd kom gaat het anders.
Ja, nu ook inmiddels young-pensionado die (nog steeds) niet van kou houdt.
Toch toen ik een jaar of 15-16 was herinner ik me het ochtend-krantenwijkje die ik had. Ook toen al vond ik 't maar nix in de kou.
Dus met het stijgen van leeftijd is daar kennelijk geen verandering in gekomen. Hooguit dat ik het me nu kan permitteren om bij barre omstandigheden een hotelletje te pakken of zonder gene gewoon achter het stuur van de auto plaats te nemen.
 
Vorige week heb ik bij de dealer nieuwe banden er op laten leggen. Hij waarschuwde dat ik ca. 200 km rustig moest rijden. Exact bij die kilometerstand rij ik in een bochtje de snelweg op, en accelereer om een paar auto's voor te zijn. En ik voel m'n achterwiel toch ruim 20 cm wegglippen voordat hij grip heeft...
 
Vorige week heb ik bij de dealer nieuwe banden er op laten leggen. Hij waarschuwde dat ik ca. 200 km rustig moest rijden. Exact bij die kilometerstand rij ik in een bochtje de snelweg op, en accelereer om een paar auto's voor te zijn. En ik voel m'n achterwiel toch ruim 20 cm wegglippen voordat hij grip heeft...
Tja, tis ook geen exacte weteschap.
Heb je vooraf ook net zoveel km bochten gedaan.....?
Op een nieuwe band zit nog losmiddel. Verspreid over de hele band. Niet enkel in het midden.
Dus als jij stevig accelererend slaommetjes ga doen om ander verkeer, kan die toch ff stapje opzij doen.
Lesje.
Nog veel veilige km gewenst.
 
Vorige week heb ik bij de dealer nieuwe banden er op laten leggen. Hij waarschuwde dat ik ca. 200 km rustig moest rijden. Exact bij die kilometerstand rij ik in een bochtje de snelweg op, en accelereer om een paar auto's voor te zijn. En ik voel m'n achterwiel toch ruim 20 cm wegglippen voordat hij grip heeft...
Afgelopen vrijdag 1e km's met nieuwe achterband.
O ja, ook nog van mijn sleutelplek naar huis gereden met gewone huis-tuin-keuken kleding.
Het was frisjes en regenachtig. Heeeeel terughoudend de weg op!
 
Vanmiddag in de schemering komt er een dikke donkere Volvo SUV met witte platen op de drukke Moerdijkbrug voorbij. Op de vluchtstrook, 180 kmh schat ik, zonder verlichting, wel knipperende alarmlichten.
Je zag een soort “wave” effect van bestuurders op de rechter strook, die zich het leplazarus schrokken. Ben benieuwd naar het verhaal hierachter.
 
Vorige week heb ik bij de dealer nieuwe banden er op laten leggen. Hij waarschuwde dat ik ca. 200 km rustig moest rijden. Exact bij die kilometerstand rij ik in een bochtje de snelweg op, en accelereer om een paar auto's voor te zijn. En ik voel m'n achterwiel toch ruim 20 cm wegglippen voordat hij grip heeft...
Welke heb je erop laten leggen?
Ook vorige week de Dunlop RoadSmart IV er op laten leggen, ik moet zeggen dat hij met dit weer nog geen stapje opzij gezet heeft.
En ook ik heb op de Waterlandse weg 4 maal een stoplicht sprint gedaan met een Audi RS6 O-) (nee die haalt het niet }) )

Wel leuke ervaring zo'n RS6 brult erover zeg :9.
 
Dunlop RoadSmart IV; de beste band die ik in 40 jaar onder de twiewieler gehad heb.
 
Normaal ben ik wel wat gewend met woon-werkverkeer, maar vandaag wat bijzonders meegemaakt. Ben bijna bij mijn werk, hoor ik een hoop geratel en een klap en begint mijn olielampje te branden. Gelijk koppeling in motor uitgezet. Al rollend parkeerplaats op gekomen. Anwb laten kijken en die hebben hem naar de motor garage gebracht. Verwacht dat mijn Honda st1100 een nieuwe oliepomp ketting nodig heeft.... We gaan het in ieder geval van het weekend horen. Voorlopig maar met de vierwieler naar het werk.
 
Ik heb deze ook onder mijn Blackbird op aanraden van @Super Blackbird.
Ja, ik ben zeer tevreden over de Roadsmart 4. Heel fijn bandje!!
Check uw bandenspanning wél maar iets vaker bij de Roadsmart...

Mijn ervaringen met de 4:
(gemonteerd onder zowel mijn CBR 1000 F als ook m'n ST 1100);
  • Lange levertijden (voorjaar '22), maar beide fietsen op nieuw rubber;
  • Voorband CBR vervangen na optreden lekkage. Begon na 2K spontaan te lekken langs de velgrand (0,2 bar in de week lekkage). Geclaimd bij Goodyear (D) en gebruik moeten maken van coulance. Wél netjes opgelost overigens
  • achterband CBR houtdraadbout erin en daardoor actueel óók een nieuwe in bestelling;
  • Op ST 1100 5K gereden in een week naar Spanje, niets aan de hand. Naderhand ook een aantal ritten gedaan en niets aan de hand. Weg gesteld voor ca. 4 weken, en vanochtend moeten vaststellen (vond het uit de schuur drukken enigszins zwaar gaan) dat zowel de voorband als ook de achterband van de ST ca. 0.8 bar drukverlies hebben opgelopen in 4 week tijd..
Ligt niet aan de montage, zijn geen schroeven oid aanwezig, nieuwe ventielen, e.d. Het drukverlies nog niet opgespoord bij de ST (doe ik binnenkort), maar vind het uiterst merkwaardig.. In 40 jr montage (30 jr profi, laatste 10 jr. nog hobbymatig) nog niet meegemaakt, en nu 2 lekkages met dezelfde band, op verschillende fietsen....
 
Check uw bandenspanning wél maar iets vaker bij de Roadsmart...

Mijn ervaringen met de 4:
(gemonteerd onder zowel mijn CBR 1000 F als ook m'n ST 1100);
  • Lange levertijden (voorjaar '22), maar beide fietsen op nieuw rubber;
  • Voorband CBR vervangen na optreden lekkage. Begon na 2K spontaan te lekken langs de velgrand (0,2 bar in de week lekkage). Geclaimd bij Goodyear (D) en gebruik moeten maken van coulance. Wél netjes opgelost overigens
  • achterband CBR houtdraadbout erin en daardoor actueel óók een nieuwe in bestelling;
  • Op ST 1100 5K gereden in een week naar Spanje, niets aan de hand. Naderhand ook een aantal ritten gedaan en niets aan de hand. Weg gesteld voor ca. 4 weken, en vanochtend moeten vaststellen (vond het uit de schuur drukken enigszins zwaar gaan) dat zowel de voorband als ook de achterband van de ST ca. 0.8 bar drukverlies hebben opgelopen in 4 week tijd..
Ligt niet aan de montage, zijn geen schroeven oid aanwezig, nieuwe ventielen, e.d. Het drukverlies nog niet opgespoord bij de ST (doe ik binnenkort), maar vind het uiterst merkwaardig.. In 40 jr montage (30 jr profi, laatste 10 jr. nog hobbymatig) nog niet meegemaakt, en nu 2 lekkages met dezelfde band, op verschillende fietsen....
Een motor met de typeaanduiding CBR :?
 
Vanmiddag een boodschappen ritje ingeblikt
Stop achteraan de rij voor verkeerslicht, dame achter mij deed dat dus niet:(
Optisch geen schade, maar kofferbak gaat zwaar open en moeilijker dicht
Aangegeven dat ik er even over denk (ken haar, vaste Cassiere bij onze vaste groenteboer)
Ff kijken of ik wat kan vinden, bumper steunen wat krom is niet zo’n punt, als toch de achterzijde onderhuids is ingedrukt, is hij wellicht tl, en ben ik niet blij, dus ff overdenken
 
Een motor met de typeaanduiding CBR :?
Mijn Blackbird heet eigenlijk CBR 1100XX Waar is het probleem?

Check uw bandenspanning wél maar iets vaker bij de Roadsmart...

Mijn ervaringen met de 4:
veel zachte en lekke banden.
Ja, al een enkele keer de banden moeten pompen. Tot nu toch niet extra bijzonder.
Ik zal de bandenspanning vanaf nu goed in de gaten gaan houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan