Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

2 maanden vakantie??? Toch is het waar wat ik zeg. Jou bedrijf is dus zegmaar niet maatgevend voor statistieken en waarnemijngen... Bij andere toko's nemen hun uren mee of laten ze uitbetalen.
Ik heb inderdaad de uren laten uitbetalen. 40 uur. Kan ze wel meenemen, maar ik ben niet zo van vakantie of vrije dagen opnemen, soms krijg ik niet eens de kans, door ziekte van andere collega's. Of ze zijn me gewoonweg voor, dat gebeurd ook.
En dan nog neem ik 3 dagen mee naar volgend jaar. Maar December, met de eindejaars bonus, én die 40 uur bij m'n salaris betekent wel een leuk bedrag op de rekening erbij!
 
2 maanden vakantie??? Toch is het waar wat ik zeg. Jou bedrijf is dus zegmaar niet maatgevend voor statistieken en waarnemijngen... Bij andere toko's nemen hun uren mee of laten ze uitbetalen.

Niet 2 maanden, maar wel elke week de vrijdag en soms de donderdag.
Mijn bedrijf is zeker niet maatgevend, maar dat is het jouwe ook niet met donderdag thuisblijfdag.
Ik wilde alleen maar zeggen dat het niet overal hetzelfde is.
 
Bij ons zijn er juist veel die vakantie hebben in november en december omdat de vakantiedagen op moeten.
Op het werk is er op vrijdag bijna niemand.
Stelletje sukkels!
Neem vrije dagen op in het voorjaar of in de zomer!
Nee, dat doen ze niet om een 'goede indruk' te maken bij de baas. Kijk eens hoe hard ik altijd wil werken.
Als dank word je dan aan het eind van het jaar naar huis gestuurd. Grrrrrrrrrrr

Ooit eens in de arbeidsduur verkorting gezeten. Dat is een soort half-WW voor een korte periode.
Bedrijf ging heel slecht en daarom werden wij (doorbetaald) in nov en dec naar huis gestuurd.

Tsja, je zit dan thuis. Maar wat moet je in die maanden? Beetje klussen en chagrijnig zitten wezen over het grauwe weer.
Liever was ik in april-mei een tijdje weg gestuurd.

Nu nog steeds. Was ik maar als ijsbeer geboren!
Half november in de winterslaap om dan half febr weer wakker te worden.
De wintermaanden kunnen mij gestolen worden! :X
 
Stelletje sukkels!
Neem vrije dagen op in het voorjaar of in de zomer!
Nee, dat doen ze niet om een 'goede indruk' te maken bij de baas. Kijk eens hoe hard ik altijd wil werken.
Als dank word je dan aan het eind van het jaar naar huis gestuurd. Grrrrrrrrrrr

Ooit eens in de arbeidsduur verkorting gezeten. Dat is een soort half-WW voor een korte periode.
Bedrijf ging heel slecht en daarom werden wij (doorbetaald) in nov en dec naar huis gestuurd.

Tsja, je zit dan thuis. Maar wat moet je in die maanden? Beetje klussen en chagrijnig zitten wezen over het grauwe weer.
Liever was ik in april-mei een tijdje weg gestuurd.

Nu nog steeds. Was ik maar als ijsbeer geboren!
Half november in de winterslaap om dan half febr weer wakker te worden.
De wintermaanden kunnen mij gestolen worden! :X
Ik ben niet de enige waarbij de winterdepressie begint in te slaan. 😂
 
Stelletje sukkels!
Neem vrije dagen op in het voorjaar of in de zomer!
Nee, dat doen ze niet om een 'goede indruk' te maken bij de baas. Kijk eens hoe hard ik altijd wil werken.
Als dank word je dan aan het eind van het jaar naar huis gestuurd. Grrrrrrrrrrr

Ooit eens in de arbeidsduur verkorting gezeten. Dat is een soort half-WW voor een korte periode.
Ik ben niet de enige waarbij de winterdepressie begint in te slaan. 😂
Ik droom NU al dat het weer eind februari is.
Maar zelfs midden zomer als ik aan de donkere dagen denk, bekruipt mij een onaangenaam gevoel.
Herfst en winter hebben ook hun charme, maar voor mij mag het weer snel maart worden :].


Nu nog steeds. Was ik maar als ijsbeer geboren!
Half november in de winterslaap om dan half febr weer wakker te worden.
De wintermaanden kunnen mij gestolen worden! :X
De winter heeft zeker zijn charme. Ik zie ernaar uit! De motor moet dan maar een poosje op stal blijven. Ik hoop echt op (flink) wat sneeuw!
 
Zucht -O-
Langs geweest bij de dame die donderdag jl. bij mij achterop reed.
Thuis rustig de boel bekeken, zit een vouw onder de klepsluiting, daarom sluit en opent hij moeilijk, misschien met stellen eruit te krijgen, nog niet naar gekeken, eigenlijk het gezeik niet waard, dusssss.....
Er heen gegaan om te zeggen, doe maar een bloemetje (voor de vrouw) of taart ofzo, en dan is het klaar.

Maar nee, ze roept een collega erbij, volgens hem ben ik fout, want ik stond een meter van mijn voorganger (om een fiets oversteekplaats vrij te houden) en ik moest doorrijden tot 10 cm van zijn achterbumper (midden voor de oversteek) en dan moesten de fietsers maar achter mij en voor haar langs, dus wil zij het via de verzekering.

Heb er geen woorden meer aan vuil gemaakt, prima, doen we dat (ook mijn voorstel dus niet meer gedaan)
Klaar mee, binnenkort schadeformulier invullen en we zien wel

Trekhaak die ik gister heb opgehaald moet maar even wachten tot dit weer is afgehandeld
Zucht.......-O-
 
Ik heb toch echt geleerd dat je oversteken vrij houdt en dat je bij stilstand voldoende afstand houdt tot degene voor je om er nog langs te kunnen sturen als deze onverhoopt niet meer wegkomt.

Je hebt geen mazzl de laatste tijd, Martin '(
Yep, zo is het mij ook geleerd, en zo rijdt ik ook
We zien wel, gaat haar een bak geld kosten, in elk geval 5 stappen terug bonus/malus, dus de komende 5 jaar in maandelijkse termijnen

Dacht haar te matsen door een bloemetje te vragen, maar nee, met gestrekt been erin
Prima
 
Nog ff zeg, zij rijdt achterop. Maakt niet uit hoe ver je van je voorganger staat. En idd een meter is zeer normaal. Als de zaak is afgehandeld in jouw voordeel nog even die collega een trap na geven, ik bedoel de les lezen. 8-)
 
Meter is vrij normaal, had je die niet gehad had ze er met haar actie meteen een kettingbotsing van gemaakt. :?
:^
Je moet de achterbanden van je voorganger kunnen zien heb ik altijd geleerd. Zie je die niet, dan sta je er te dicht op…
Dit zodat je evt makkelijk(er) weg kan in het geval van gevaar
 
Laatst bewerkt:
:^
Je moet de achterbanden van je voorganger kunnen zien heb ik altijd geleerd. Zie je die niet, dan sta je er te dicht op…
Dit zodat je evt makkelijk(er) weg kan in het geval van gevaar
De achterbumper, heb ik geleerd.
En als je voorganger een lange camper met zo'n enorme garage is mag je best iets verder doorrijden, zijn achterwielen hoef je dan echt niet te zien want dan sta je nog het vorige kruispunt te blokkeren.
Bij een klassieke Citroën DS is het geen probleem want daar komt na de achterwielen vrijwel niets meer.
 
Wat een sprookjes worden er soms van gemaakt!😵‍💫

Ik zal 'ns effe goed aan mijn duim zuigen.
Wie weet kan ik nog een nieuwe reden bedenken om toch jou de schade aan te rekenen.
 
Stelletje sukkels!
Neem vrije dagen op in het voorjaar of in de zomer!
Nee, dat doen ze niet om een 'goede indruk' te maken bij de baas. Kijk eens hoe hard ik altijd wil werken.
Als dank word je dan aan het eind van het jaar naar huis gestuurd. Grrrrrrrrrrr

Ooit eens in de arbeidsduur verkorting gezeten. Dat is een soort half-WW voor een korte periode.
Bedrijf ging heel slecht en daarom werden wij (doorbetaald) in nov en dec naar huis gestuurd.

Tsja, je zit dan thuis. Maar wat moet je in die maanden? Beetje klussen en chagrijnig zitten wezen over het grauwe weer.
Liever was ik in april-mei een tijdje weg gestuurd.

Nu nog steeds. Was ik maar als ijsbeer geboren!
Half november in de winterslaap om dan half febr weer wakker te worden.
De wintermaanden kunnen mij gestolen worden! :X

Sukkel noemen is wat overdreven vind ik.
Het is niet verplicht, we worden niet naar huis gestuurd, laten uitbetalen mag ook.
Maar de meeste van mijn collega's kiezen voor opnemen, zo ook ik.
Heb ik mooi 3 a 4 weken vrij rond de kerstdagen.

Mij maakt het niet zoveel uit of het warm of koud is buiten, ik vermaak me toch wel.
Maar als ik zou moeten kiezen in welke tijd ik bijvoorbeeld in de tuin zou willen werken dan liever een dag als vandaag dan met 30 graden in de zomer.
 
Geen rechtsbijstand maar schuldschades neemt mijn verzekering uit handen, net als die bumper
We gaan het zien
Mochten zich soap achtingen taferelen voor doen, horen jullie dit wel
En was een getuige bij, die bel ik nog wel even
Maak me er niet druk om, dat het mijn schuld is
 
Het is niet verplicht, we worden niet naar huis gestuurd, laten uitbetalen mag ook.
Ik liet altijd mijn overwerk opschrijven als extra verlof. (toen dat nog kon)

Toen heb ik 1x eens een uur laten uitbetalen. Viel dus erg tegen.
DAT doen we dus NOOIT meer! Was gelijk de laatste keer.
 
Heb ik mooi 3 a 4 weken vrij rond de kerstdagen.
Rond de kerst hadden wij zgn 'verplichte' ATV.
Omdat ik meestal bij klanten werkte, hoefde ik niet op kantoor te zijn.
Ik regelde (bij de klant) juist zo, dat ik rond de kerst vooral veel kon werken.
De uren werden genoteerd, nam ik in het voorjaar dan weer op.

Heerlijk om rond de kersttijd te werken.
Geen telefoontjes, heel rustig, geen files. Prima om een weekje ongestoord echt je werk te kunnen doen!
Ik nam mss 1 dagje extra vrij rond de kerst.
 
Als ik mijn overuren als vrije tijd opneem kan ik begin oktober zeggen: "mannen, tot volgend jaar in April ergens".
 
Terug
Bovenaan Onderaan