Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gister de auto opgehaald bij schadebedrijf, is weer Spik en span
‘S avonds, rijd op een rotonde, en wil 3/4 rond , terwijl ik de 1e afslag voorbij rijdt, komt er een id4 met een rotgang de rotonde op
Remmen toeteren en extra insturen (en een noodstop van haar) voorkwamen erger
Gloeiende, gloeiende, de verf van de bumper nog niet droog of........
 
Gister de auto opgehaald bij schadebedrijf, is weer Spik en span
‘S avonds, rijd op een rotonde, en wil 3/4 rond , terwijl ik de 1e afslag voorbij rijdt, komt er een id4 met een rotgang de rotonde op
Remmen toeteren en extra insturen (en een noodstop van haar) voorkwamen erger
Gloeiende, gloeiende, de verf van de bumper nog niet droog of........
Gisterenavond was het Idd rotweer, donker/regen en drukte op de weg….ook een paar fietsers gezien die geen verlichting aan hadden… |(
 
Klopt, maar kamikaze gedrag begrijp ik niet.
Jij ziet dat als kamikaze gedrag. Maar ik weet zeker dat jij vroeger ook wel eens zonder licht hebt gefietst. Ik als kleine jongen in ieder geval wel. Want je dacht toch niet dat ik ging lopen toen mijn lampjes leeg waren? Een autorijbewijs had ik toen ook niet, pas later leerde ik dat een fietser zonder licht echt lastiger zichtbaar is voor een automobilist.
 
En je moest zwaarder trappen, stomme dynamo.
En dan klikte hij er weer niet goed op, of troep er tussen. Allemaal goede redenen toen om zonder licht te rijden. ;)
En inderdaad het besef niet hebben dat iemand in een auto je echt niet ziet in het donker, jij ziet die auto toch ook.

Maar met de huidige led/accu generatie is het aanzetten van licht eigenlijk wel een hele kleine moeite. Maar ja batterijen leeg, dan moeten er nieuwe in, dat is wel een uitdaging wanneer er geen app voor is :+
 
Jij ziet dat als kamikaze gedrag. Maar ik weet zeker dat jij vroeger ook wel eens zonder licht hebt gefietst. Ik als kleine jongen in ieder geval wel. Want je dacht toch niet dat ik ging lopen toen mijn lampjes leeg waren? Een autorijbewijs had ik toen ook niet, pas later leerde ik dat een fietser zonder licht echt lastiger zichtbaar is voor een automobilist.
Tuurlijk, maar zag gisteren ook volwassenen die zonder licht zo een rotonde opknallen met de fiets.
 
Tuurlijk, maar zag gisteren ook volwassenen die zonder licht zo een rotonde opknallen met de fiets.
Dat kan wezen maar er zijn ook volwassenen met het verstand van een 12-jarige. Jij als automobilist hebt daar gewoon rekening mee te houden. Ik maak mij echt nooit druk over fietsers zonder licht. Ze zijn lastiger zichtbaar (vooral van grotere afstand) maar als je actief kijkt is het echt geen probleem als automobilist of motorrijder. Als je bij wijze van spreken op een rotonde een fietser zou missen omdat hij geen verlichting heeft dan heb je gewoon niet uit je doppen gekeken.
note: Algemeen verhaal, ik bedoel hier niet mee dat jij niet uit je doppen kijkt. Je irriteert je er aan dus je hebt ze gezien ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Nou @Sierra November , daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat juist in de stad, met héél veel andere lichtjes overal, een niet/slecht verlichte fietser echt wel eens 'onzichtbaar' wordt, zeker bij slecht weer en/of andere weggebruikers met slecht afgestelde felle led lampen zoals bij tegenwoordig veel fietsers.
 
Dat kan wezen maar er zijn ook volwassenen met het verstand van een 12-jarige. Jij als automobilist hebt daar gewoon rekening mee te houden. Ik maak mij echt nooit druk over fietsers zonder licht. Ze zijn lastiger zichtbaar (vooral van grotere afstand) maar als je actief kijkt is het echt geen probleem als automobilist of motorrijder. Als je bij wijze van spreken op een rotonde een fietser zou missen omdat hij geen verlichting heeft dan heb je gewoon niet uit je doppen gekeken.
note: Algemeen verhaal, ik bedoel hier niet mee dat jij niet uit je doppen kijkt. Je irriteert je er aan dus je hebt ze gezien ;)

Beroepsmatig zijn fietsers zonder licht voor mij levensgevaarlijk, zeker in het donker.
Ik kom weleens binnen de ring van Amsterdam en dan heb je in het donker 4 paar ogen meer nodig.
Vaal laat ik, ook al heb ik voorrang, fietsers doorgaan, heb ze liever in het zicht dan dat ze ergens achter zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Gisteren achter een autootje waarvan waarschijnlijk de bedrading van de knippers verkeerd om zaten, mevrouw knipperde consequent de verkeerde kant op bij afslaan/invoegen... Tijdje naast gereden om te haar erop attend/t te willen maken, maar geen succes, stug vooruit blijven kijken... Het kind achterin zat mij wel aan te kijken en te zwaaien, maar was nog te jong om iets van betekenis te kunnen zijn.
Nu vraag ik mij ook af hoe ik haar rijdend duidelijk kan maken dat dr knippers niet kloppen (of ze weet niet wat naar boven en onder is..)., wat is hier het officiele gebaar voor? ;-)
 
Gisteren achter een autootje waarvan waarschijnlijk de bedrading van de knippers verkeerd om zaten, mevrouw knipperde consequent de verkeerde kant op bij afslaan/invoegen... Tijdje naast gereden om te haar erop attend/t te willen maken, maar geen succes, stug vooruit blijven kijken... Het kind achterin zat mij wel aan te kijken en te zwaaien, maar was nog te jong om iets van betekenis te kunnen zijn.
Nu vraag ik mij ook af hoe ik haar rijdend duidelijk kan maken dat dr knippers niet kloppen (of ze weet niet wat naar boven en onder is..)., wat is hier het officiele gebaar voor? ;-)
In Nieuw Zeeland zit het andersom in de auto, heb ik me eens laten vertellen. Maar hier???
 
Terug
Bovenaan Onderaan