Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zo, ook weer bijgelezen.…. :+ En ik, gisteren de motor gepakt en een stuk gereden…..en niks bijzonders meegemaakt omdat het zoals gewoonlijk lekker rustig was….. oa de L560 had ik bijna voor mezelf, zelfs verderop bij de benzinepomp kon ik direct aanschuiven om de tank ‘vol’ toegooien. Kon niet zo heel veel in, 13 euro super plus, maar ik wilde een volle tank voor de eerste grote rit in maart ofzo.

3467BF9F-133E-4A77-972D-B22D7B6E88E6.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo, ook weer bijgelezen.…. :+ En ik, gisteren de motor gepakt en een stuk gereden…..en niks bijzonders meegemaakt omdat het zoals gewoonlijk lekker rustig was….. oa de L560 had ik bijna voor mezelf, zelfs verderop bij de benzinepomp kon ik direct aanschuiven om de tank ‘vol’ toegooien. Kon niet zo heel veel in, 13 euro super plus, maar ik wilde een volle tank voor de eerste grote rit in maart ofzo.

Bekijk bijlage 1851311
Op die weg kan je goed knallen met de hut :+
 
Op die weg kan je goed knallen met de hut :+
Klopt, iets verderop niet, 70km/h stuk, maar verder prima te doen.…. :] Ik ben verder via Ammeloe en omgeving gegaan, NL weer in en nog even gedacht om bij de Honda dealer in Eibergen maar ben via wat binnenwegen in Buurse geeindigt. 60 km/h en drempels…. |( Kortom niet zo heel veel kilometers gemaakt want mijn achterband is lek..was gezakt naar 1,85 in een paar weken.
 
Laatst bewerkt:
In de media zijn er steeds vaker berichten dat auto’s en vrachtauto‘s bij woonhuizen binnen rijden met alle ellende voor de bewoners en schade’s aan die woningen.

Wat zijn dat toch voor idioten die “zogenaamd” de macht over het stuur verliezen. 8)7
 
In de media zijn er steeds vaker berichten dat auto’s en vrachtauto‘s bij woonhuizen binnen rijden met alle ellende voor de bewoners en schade’s aan die woningen.

Wat zijn dat toch voor idioten die “zogenaamd” de macht over het stuur verliezen. 8)7
Ik denk dat het ongevalregistratieformulier moet worden aangepast. Je kan alleen kiezen uit: geen voorrang verlen, macht over het stuur verloren of te snel rijden. Er moet een mogelijkheid bijkomen : "bestuurder zat met mobieltje te kloten", om aan te vinken.
 
Laatst bewerkt:
In de media zijn er steeds vaker berichten dat auto’s en vrachtauto‘s bij woonhuizen binnen rijden met alle ellende voor de bewoners en schade’s aan die woningen.

Wat zijn dat toch voor idioten die “zogenaamd” de macht over het stuur verliezen. 8)7

Dat kunnen mensen zijn die plotseling, zonder enige waarschuwing, zonder voorgeschiedenis, onwel worden. Ik heb dit zelf een week of 2 geleden van heel dichtbij meegemaakt. Gelukkig zat ik achter het stuur. Als mijn passagier had gereden, had het plaatje er achteraf heel anders uitgezien.
 
In de media zijn er steeds vaker berichten dat auto’s en vrachtauto‘s bij woonhuizen binnen rijden met alle ellende voor de bewoners en schade’s aan die woningen.

Wat zijn dat toch voor idioten die “zogenaamd” de macht over het stuur verliezen. 8)7
Klopt, ze gaan wat anders doen en geven de macht over het stuur vrijwillig uit handen.
 
Dat kunnen mensen zijn die plotseling, zonder enige waarschuwing, zonder voorgeschiedenis, onwel worden. Ik heb dit zelf een week of 2 geleden van heel dichtbij meegemaakt. Gelukkig zat ik achter het stuur. Als mijn passagier had gereden, had het plaatje er achteraf heel anders uitgezien.
Oke, maar dat is dan ook de enige reden waarbij “de macht over het stuur verliezen” terrecht is, als de onwelwording niet komt door het onder invloed zijn van alcohol, drugs en of lachgas.

Zoals gisteren in het progrmma, 112 Vandaag, vrachtwagenbestuurder ramt een woning binnen waarbij beide portieren niet meer open kunnen en de brandweer deze los moest snijden waarna bestuurder gewoon uitstapt.

Bij beroepschauffeurs zou oververmoeidheid vaak de oorzaak zijn, maar je bent als beroepschauffeur toch echt zelf verantwoordelijk voor je rijgedrag omdat je niet voldoende rust genomen hebt en vaak wordt ook de tachograaf genegeerd en gemanipuleerd.
 
Het aantal 'onverklaarbare ongevallen' is de laatste (2) jaar behoorlijk gestegen.
 
Het aantal 'onverklaarbare ongevallen' is de laatste (2) jaar behoorlijk gestegen.
Hoort dit niet in het vaccinatie-topic?
 
Het aantal 'onverklaarbare ongevallen' is de laatste (2) jaar behoorlijk gestegen.
Rara....
 
Het aantal 'onverklaarbare ongevallen' is de laatste (2) jaar behoorlijk gestegen.
Steeds drukker op de weg, telefoons en en allemaal swipe-schermpjes in de auto,

Maar allemaal nog peanuts vergeleken met de verkeersdoden in de jaren 70.
 
Vanmiddag op de snelweg, ik rijd zo'n 110 a 115 km/u en ben bezig een personenauto en twee vrachtwagens in te halen, komt er een Fiat Punto met hoge snelheid en een bak geknipper met z'n groot licht op mij inrijden en blijft vervolgens op slechts een paar meter van mijn achterwiel kleven. Geen probleem, ik heb zo'n idioot liever ver voor me dan kort achter me, dus zodra het ook maar enigszins kon direct terug naar de rechterbaan en laat die gek maar gaan...

Zie vervolgens dat hij direct op zo'n 4 tot 5 meter van zijn volgende voorligger gaat rijden en daarop tot drie keer toe auto's rechts inhaald door te slalommen tussen de auto's op beide rijstroken terwijl daar echt amper voldoende tussenruimte voor was (zijn timmermansoog was aanmerkelijk beter ontwikkeld dan zijn prefrontale cortex zullen we maar zeggen). Hierna wil hij uitvoegen maar er rijdt een treintje op de uitrijstrook en een andere bestuurder rijdt vermoedelijk opzettelijk het "gat" (lees: de al krappe volgafstand) waarvan de Punto gebruik wilde maken dicht. Dat laat deze natuurlijk niet zomaar gebeuren dus hij geeft nog een peut gas bij en hoekt hem VOL over het puntstuk voor het bejaarde echtpaar welke vooraan in het treintje reden.

Helaas is dat op zich zelfs hier buiten de randstad nu toch ook weer niet zo'n buitengewoon rijgedrag dat ik dat voor hier vermeldenswaardig vind. Waarom dan toch dit relaas? Omdat ik bij het passeren zag dat deze totaalidioot een dreumes van slechts een paar maanden oud in een Maxicosi op de bijrijdersstoel had staan! |(

En tuurlijk: ik heb geen idee waarom hij zo'n haast had, met zo'n rijstijl kan hij altijd een kind ongelukkig rijden en wat maakt het dan uit of dat kind daarbij bij hem of bij een ander in de auto zat, enz. enz. Maar naïef als ik ben was ik echt even verbaasd over de zorg die kennelijk aan hem was toevertrouwd in combinatie met zijn rijstijl... 8)7
 
Als je bij een bestuurder achterop komt en je gaat die bestuurder inhalen komt er vanzelf een moment dat je er twee meter achter zit toch? Ik zie het probleem niet.

Ik denk dat art 19 RVV het er niet mee eens is.....

En met een fatsoenlijke inhaal techniek rij je al 100% naast degene die je gaat inhalen, als je spreekt over een gat van 2 meter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan