Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

iu
 
Ik vind van niet, juist door hun hoge leeftijd en pensioen/aow, hebben ze genoeg tijd om het trage onrendabelen vervoer te gebruiken.
Openbaar vervoer is het vervoer dat op een tijdstip dat je niet schikt vertrekt van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn.
 
Ik sta voor het stoplicht en twee jochies steken over op hun fiets, en maken het "gasgeven" gebaar. Sta ik daar op m'n elektrische motor... gelukkig staat er een BMW GS naast me, en die laat 'm in z'n vrij effe flink gillen. Jongens ook weer blij.
Ik heb wel eens gehoord dat alleen dat al je een prent kan opleveren.
 
Claxoneren en onnodig geluid maken zijn 2 verschillende feiten

Claxoneren is volgens mij 160 euro
Onnodig geluid (gasgeven) is 280 euro

Bekijk bijlage 1855548
hier staat toch het claxonneren gewoon bij (de zin: waaruit bleek dit;.....) ? dus 280?
of begrijp ik de screenshot verkeerd?

mij was uitgelegd door een agent dat revven en claxonneren onder hetzelfde valt.
 
hier staat toch het claxonneren gewoon bij (de zin: waaruit bleek dit;.....) ? dus 280?
of begrijp ik de screenshot verkeerd?

mij was uitgelegd door een agent dat revven en claxonneren onder hetzelfde valt.
Onnodig geluid, zal vaker gebruikt worden, daar kan al het geluid onder vallen.
Net zo als bij art. 5, het kapstok artikel, bij gevaar of hinder, kan voor heel veel overtredingen gebruik worden.
 
hier staat toch het claxonneren gewoon bij (de zin: waaruit bleek dit;.....) ? dus 280?
of begrijp ik de screenshot verkeerd?

mij was uitgelegd door een agent dat revven en claxonneren onder hetzelfde valt.
"Waaruit blijkt dit" is iets wat een verbalisant moet beschrijven. Waaruit blijkt dat er onnodig geluid werd veroorzaakt.

Omdat het een veel gemaakte fout is, wordt er dus nadrukkelijk bijgezet dat claxoneren hier niet onder valt en refereren ze naar feitcode R419
Screenshot_20230308_122145_Samsung Notes.jpg



Ik weet niet of er jurisprudentie is mbt de claxon. Of er verschil is in situatie/hoedanigheid en hoe vaak dat ding gebruikt is, dat het wel als onnodig geluids veroorzaken werd bestempeld. Maar in beginsel staat het zo in het feitenboekje van het Openbaar ministerie
 
Laatst bewerkt:
Gister een blik bestuurder voor mij, zat geen gang in, reed nog net met de linkerwieltjes op het wegdek,
de rest zat al op de vluchtstrook.
Van links naar rechts, invoegend met 60 de snelweg op///\\\
(vanaf de A38 de A16 op)


En jawel hoor, een ja knikker....
Hopelijk was het een spannend en belangrijk berichtje of filmpje op zijn foon

Stukje verder maar de invoeg strook van de A38 gebruikt om er voorbij te stuiven, en samen met mij zag ik er nog 2 achte rmij het zelfde pad volgen...

Ja ik weet het, mag niet... Maar liever dat dan zo'n geval voor je hebben....
 
Onnodig? Het is toch noodzakelijk om die jochies tevreden te houden? Anders heb je nog een mes tussen je ribben dalijk.. dus totaal volgens de wet en je eigen veiligheid!
Gewoon een burn out maken. Dan is het geluid niet onnodig geweest, want zonder geluid draait het wiel niet
 
Vandaag net voor de straat wit begon te worden thuisgekomen.
Onderweg vroor m’n vizier en kuipruitje al dicht.
En aan de binnenkant aangeslagen.
Was het koud? Nee.
Was het glad? Beetje.
Was het kut? JA, want je zag geen ruk, en sneeuw in je bek is niet fijn :r
Was het verstandig? Nee.
Zou ik het morgen weer doen? Tja….:+
 
Gister een blik bestuurder voor mij, zat geen gang in, reed nog net met de linkerwieltjes op het wegdek,
de rest zat al op de vluchtstrook.
Van links naar rechts, invoegend met 60 de snelweg op///\\\
(vanaf de A38 de A16 op)


En jawel hoor, een ja knikker....
Hopelijk was het een spannend en belangrijk berichtje of filmpje op zijn foon

Stukje verder maar de invoeg strook van de A38 gebruikt om er voorbij te stuiven, en samen met mij zag ik er nog 2 achte rmij het zelfde pad volgen...

Ja ik weet het, mag niet... Maar liever dat dan zo'n geval voor je hebben....
Nou rij ik al een jaar of 14 hierlangs over de A16 van/naar het zuiden, maar nooit geweten dat hier een A38 lag… :?

Ehh…ja, even opgezocht, maar t klopt dus, stukje van/naar Ridderkerk, dus weer wat geleerd….:t
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Terug
Bovenaan Onderaan