Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren zaten we in een taxi die een beetje gladde bandjes had.... Had keihard geregend en was nog hard aan het regenen, dus lag een flinke laag water.....
Je voelde echt dat ie een paar x flink aan het glijden was en flink moest bijsturen....

We waren blij dat we heel aan zijn gekomen..... Verder was het wel een aardige vent.... _O-
In Oostenrijk, we zouden 's nachts een arrenslee tocht maken.
We werden opgehaald bij het hotel door een taxi. in een luxe Volkswagen T3.
En hij scheuren over besneeuwde weggetjes, prachtig, alle 4 koplampen aan.
"Dieses auto hat 4 räder angetrieb, synchro ?" NEIN. "Oh, winterreifen ?" NEIN.
 
Laatst bewerkt:
Reden we vanmiddag een lekker tourtje door Germanië, voelde ik op een rotonde het achterwiel een zijstapje maken. M'n vriendin achter me reed te kort achter me om haar voor gladheid te waarschuwen, en waar ik al bang voor was, gebeurde. Ik hoorde een kort maar krachtig 'SHIT' in m'n oortje en hoorde vervolgens een schrapend geluid van achter me. Daar lag m'n meisje midden op de rotonde en de motor ondersteboven in de greppel. Nog voordat ik omgedraaid was, waren er al 2 automobilisten uitgestapt om assistentie te verlenen. De nummer 3 die op de rotonde uitstapte gleed meteen uit zijn auto. Het lag dus niet aan ons, maar aan het wegdek. Die rotonde was écht spekglad, maar ik kon niet zien waardoor. Olie op een vochtig wegdek valt normaal meteen op, maar dat was hier niet zichtbaar.

Meisje had pijn in de schouder en de elleboog, maar kon alles normaal bewegen en stelde dat zij verder in orde was. Ze is blij dat er degelijke protectoren in haar pak zitten. Haar naar de kant van de weg geholpen en samen met de eerste 2 automobilisten de motor uit de berm gehaald. Dat was nog verrekte lastig: de motor lag ondersteboven, boven aan de rand van een greppel van anderhalve meter diep. Door onder in de greppel te gaan staan hadden we geen momentum om de motor om te draaien, maar halverwege de greppel hadden we geen grip in de modder. Uiteindelijk is het met z'n drieën toch gelukt.

Om anderen eenzelfde lot te besparen heb ik de brandweer in kennis gesteld. Die nemen geen halve maatregelen en waren met toeters en bellen binnen een paar minuten ter plaatse. Ik had nog gemeld dat er geen levensgevaar was, maar Duitsers nemen nu eenmaal geen halve maatregelen.

20230402_131848.jpg


Ook zij vonden het vreemd dat de rotonde glad was door een onzichtbaar iets, maar waren het wel met mij eens dat het een niet-normale situatie was. Door het inspuiten van een ontvetter, kwamen er uiteindelijk toch oliesporen te voorschijn.

M'n vriendin gaf aan dat zij zelf naar huis wilde rijden, omdat ze anders een volgende keer te bang is om weer op te stappen.

Net thuis en even wat gegeten. Nu eerst de motor schoon spuiten en checken op schade.

Edit:
'greemd' bestaat niet, dit dus veranderd in 'vreemd'
 
Laatst bewerkt:
Vervelend maar goed gehandeld!

Hoe zit het in Duitsland? Schade te claimen bij wegbeheerder?
Zeker nu brandweer lijkt te hebben vastgesteld dat het inderdaad onacceptabel glad was?
 
Schade valt gelukkig mee. Valbeugel en koffer hebben de eerste klap opgevangen en zijn wat bekrast. Het merendeel van de modder hadden we ter plaatse al verwijderd, dit is wat er nog op zat:

20230402_161739.jpg

20230402_161754.jpg

20230402_161916.jpg


Dit is de schade:

20230402_163207.jpg

20230402_163454.jpg


Ik denk niet dat m'n vriendin de moeite wil doen dit (proberen) te reclameren. Daarnaast is het in Nederland zo, dat je moet kunnen aantonen dat de wegbeheerder op de hoogte was van de onveilige situatie. Waar zij niet van weten, kun je ze niet aansprakelijk stellen. Ik denk dat dat in Duitsland niet anders is. Wij waren de eerste melder, dus waren zij nog niet op de hoogte.
 
Ik reed vanmiddag op de A4 richting Rotterdam.
Ter hoogte van Ypenburg lag er een motor op het asfalt, enkele mensen er al bij en 2 ambulances onderweg.
Hopelijk is het met een sisser afgelopen.

Verder veel motoren gezien, was ook prachtig weer natuurlijk!
 
Schade valt gelukkig mee. Valbeugel en koffer hebben de eerste klap opgevangen en zijn wat bekrast. Het merendeel van de modder hadden we ter plaatse al verwijderd, dit is wat er nog op zat:

Bekijk bijlage 1863852
Bekijk bijlage 1863853
Bekijk bijlage 1863854

Dit is de schade:

Bekijk bijlage 1863855
Bekijk bijlage 1863856

Ik denk niet dat m'n vriendin de moeite wil doen dit (proberen) te reclameren. Daarnaast is het in Nederland zo, dat je moet kunnen aantonen dat de wegbeheerder op de hoogte was van de onveilige situatie. Waar zij niet van weten, kun je ze niet aansprakelijk stellen. Ik denk dat dat in Duitsland niet anders is. Wij waren de eerste melder, dus waren zij nog niet op de hoogte.
Niet geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen.
Succes!
 
Daarnaast is het in Nederland zo, dat je moet kunnen aantonen dat de wegbeheerder op de hoogte was van de onveilige situatie. Waar zij niet van weten, kun je ze niet aansprakelijk stellen. Ik denk dat dat in Duitsland niet anders is. Wij waren de eerste melder, dus waren zij nog niet op de hoogte.
:^ Dat is in D niet anders. En 'ze' zijn gelijk gekomen.
 
periferique is leuk , zolang je met het verkeer meerijdt kan je alles doen.
Voor de betere bruine onderbroek verkeerservaring kan ik het verkeer in egypte , cairo in het bijzonder, aanraden,
geen idee of ze er verkeersregels kennen, maar de motoren hebben daar per definitie geen voorrang.
het duurt een paar dagen voordat het uitwijken naar de stoep en de berm voor tegemoetkomend begint te wennen
Een maand geleden nog in Caïro geweest ja. Dat is wel even iets anders dan periferique inderdaad. Zoiets kom je in Europa niet tegen, had wel eens in Istanbul gereden, maar dat was ook een heel stuk gemoedelijker. Persoonlijk vind ik het schitterend, maar mijn moeder zat ernaast en die kon het niet aanzien.
 
Ik reed vanmiddag op de A4 richting Rotterdam.
Ter hoogte van Ypenburg lag er een motor op het asfalt, enkele mensen er al bij en 2 ambulances onderweg.
Hopelijk is het met een sisser afgelopen.

Verder veel motoren gezien, was ook prachtig weer natuurlijk!
Gelezen dat die met een trauma heli opgehaald is, dus laten we het hopen......
 
Na de berichten hierboven gelezen te hebben valt dat van mij in het niets, sterkte allemaal. De zoveelste wielrenner die wil oversteken zonder te kijken :( Het is dat ik alert was want het scheelde niks, gelukkig kon ik nog remmen. Schaapachtig lachje van die rukker en gewoon verder. Ben er wel een beetje klaar mee.
Het idee dat je niet mag klagen omdat iemand anders het erger heeft is ongeveer gelijk aan het idee dat je niet mag lachen omdat iemand anders het beter heeft. Wat jou gebeurt is zou ook mijn dag kleuren. Had had slechter af kunnen lopen.
 
Het idee dat je niet mag klagen omdat iemand anders het erger heeft is ongeveer gelijk aan het idee dat je niet mag lachen omdat iemand anders het beter heeft.
Hier ben ik het wel heel erg mee eens

Wat jou gebeurt is zou ook mijn dag kleuren. Het had slechter af kunnen lopen.
er had ook niks kunnen gebeuren, ik vind dat altijd zo'n dooddoener...
 
Ik reed op weg naar huis met het koekblik en moest invoegen, zag niets on mijn spiegels maar had een onbehaaglijk gevoel, kijk nog eens.
Rijden Henk en Ingrid in mijn dode hoek, ik geef gas, hij ook, ik rem, hij ook.
Wat een lul.

Sowieso lijkt het alsof de debielisering op de weg flink aan het toenemen is.
Als chauffeur zie ik de gekste capriolen.

En ja, ook ik maak gebruik van mijn grote en lengte om af en toe mijn plek op de weg af te dwingen.
Niet uit een gebrek aan fatsoen, maar anders kom ik nergens.

Bij mensen met verkeersinzicht is afdwingen niet nodig, die begrijpen al wat ik ga doen en waarom.
 
Ik reed op weg naar huis met het koekblik en moest invoegen, zag niets on mijn spiegels maar had een onbehaaglijk gevoel, kijk nog eens.
Rijden Henk en Ingrid in mijn dode hoek, ik geef gas, hij ook, ik rem, hij ook.
Wat een lul.
Heb dit ook dikwijls meegemaakt, zowel op twee wielen als ingeblikt.:(
Valt in dezelfde categorie als "snel het gat dichtrijden" omdat ze niet willen dat je voor hen invoegt.
Snap dit soort capriolen ook niet ... Waarom gaan etteren i.p.v. gewoon de snelheid aan te houden?? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik reed vanmiddag op de A4 richting Rotterdam.
Ter hoogte van Ypenburg lag er een motor op het asfalt, enkele mensen er al bij en 2 ambulances onderweg.
Hopelijk is het met een sisser afgelopen.

Verder veel motoren gezien, was ook prachtig weer natuurlijk!
Ik reed er net iets later: helicopter. hopelijk valt het toch mee Voor diegene. Wel even een extra voorzichtig eerste rondje.
 
Na de berichten hierboven gelezen te hebben valt dat van mij in het niets, sterkte allemaal. De zoveelste wielrenner die wil oversteken zonder te kijken :( Het is dat ik alert was want het scheelde niks, gelukkig kon ik nog remmen. Schaapachtig lachje van die rukker en gewoon verder. Ben er wel een beetje klaar mee.
Volgende keer niet remmen dus?
 
Gaat prima. Ze voelt dat de elleboog de grond heeft geraakt, maar is niet pijnlijk meer. Wel heeft ze nog last van d'r schouder. Als dat morgen nog zo is, gaat ze even langs de dokter.
altijd wel goed idee om ff langs de dokter te gaan.

zo ben ik er achter gekomen dat ik toch teveel "schade" opgelopen heb na een val die ik meegemaakt had.
 
Ik reed op weg naar huis met het koekblik en moest invoegen, zag niets on mijn spiegels maar had een onbehaaglijk gevoel, kijk nog eens.
Rijden Henk en Ingrid in mijn dode hoek, ik geef gas, hij ook, ik rem, hij ook.
Wat een lul.

Sowieso lijkt het alsof de debielisering op de weg flink aan het toenemen is.
Als chauffeur zie ik de gekste capriolen.

En ja, ook ik maak gebruik van mijn grote en lengte om af en toe mijn plek op de weg af te dwingen.
Niet uit een gebrek aan fatsoen, maar anders kom ik nergens.

Bij mensen met verkeersinzicht is afdwingen niet nodig, die begrijpen al wat ik ga doen en waarom.
Herkenbaar, al vaker gezien, ik rijd op de rechtse baan, voor mij 300 m vrij, achter mij 300 meter vrij, gaat zo'n muts (vaak een vrouw) een beetje angstig zitten kijken omdat ik niet meteen naar links ga....
Waarom, er is plaats zat, geef gas of laat gas los en je kunt invoegen denk ik dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan