Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Maar het valt me wel op dat er de laatste tijd op allerlei wegen meer en meer (ver) onder de toegestane snelheid wordt gereden; heb ik een of andere verkeersregel gemist of zo :?.
Ja!
Op de wegen word een max snelheid aangegeven. Men mag langzamer rijden.
Hoe langzaam? Dat kan tot 45km/h zijn indien het een zg. Brommobiel betreft.
Dus daar zal men als gebruiker van een N. weg rekening mee moeten houden.
Maar ook op een A weg mag men langzamer rijden dan de aangegeven max.
Alleen dat mag niet meer zijn dan......dat weet ik niet, maar daar kan denk ik wel een ander antwoord op geven.
 
Laatst bewerkt:
als zo iemand langzamer wil rijden dan de aangegeven max (omdat diens telefoon o zo belangrijk is, of omdat ie t in de broek doet bij 50kmpu+), heb ik zoiets van: oke, jouw feestje, zolang ik er maar op gepaste manier langs kan.
ik heb dat soort lieden liever achter me (waarna ik door de max snelheid te rijden een veilige afstand tussen hen en mij creëer) dan voor mij
met t risico dat ik platgewalst word tussen zo'n blik en mn achterligger. B|

maar het echt nare soort zijn hen die zodanig langzaam rijden, én vinden dat jij dat ook moet doen.
met als gevolg dat ze het je moeilijk gaan maken om voorbij te rijden.
bij dergelijke mensen blijf ik t liefst ver uit de buurt... 😒
 
Over inhalen gesproken ... wij hebben in ons huishouden twee auto's: een Audi e-tron 55 quattro en een Volvo S40 1.8 uit 2000, handgeschakeld.

Doorgaans kost het aanpassen aan de auto waarmee ik rijd geen enkele moeite.

Tot ik afgelopen zaterdag weer eens in de Volvo op weg was en 'even' wilde inhalen en snel in een gat wilde duiken. Tot mijn verrassing, en die van degene die op de linkerbaan erachteraan kwam, versnelde die Volvo helemaal niet zo snel als ik onbewust had verwacht. Wellicht had ik moeten terugschakelen. En kennelijk heeft die 23 jaar oude 1.8 benzinemotor 'iets' minder oempf dan de e-tron.

:+
 
Over inhalen gesproken ... wij hebben in ons huishouden twee auto's: een Audi e-tron 55 quattro en een Volvo S40 1.8 uit 2000, handgeschakeld.

Doorgaans kost het aanpassen aan de auto waarmee ik rijd geen enkele moeite.

Tot ik afgelopen zaterdag weer eens in de Volvo op weg was en 'even' wilde inhalen en snel in een gat wilde duiken. Tot mijn verrassing, en die van degene die op de linkerbaan erachteraan kwam, versnelde die Volvo helemaal niet zo snel als ik onbewust had verwacht. Wellicht had ik moeten terugschakelen. En kennelijk heeft die 23 jaar oude 1.8 benzinemotor 'iets' minder oempf dan de e-tron.

:+
Dat is wel even wennen ja :/ .
 
Ja!
Op de wegen word een max snelheid aangegeven. Men mag langzamer rijden.
Hoe langzaam? Dat kan tot 45km/h zijn indien het een zg. Brommobiel betreft.
Dus daar zal men als gebruiker van een N. weg rekening mee moeten houden.
Maar ook op een A weg mag men langzamer rijden dan de aangegeven max.
Alleen dat mag niet meer zijn dan......dat weet ik niet, maar daar kan denk ik wel een ander antwoord op geven.
ja , ik snap daar ook geen reet van , houd je gewoon aan de snelheid , en als je zo`n oude zak bent dat je dat niet meer durft ga dan met de taxi 🤣
 
Tja, wie heeft het over oude zakken? Iemand die zich blijkbaar daar niet tot rekent maar het wel nodig vindt het rond te slingeren, en zich blijkbaar aangesproken voelt wanneer iemand het over snotneuzen heeft.
hier in de provincie stikt het van de oude zakken , opvallend gewoon , en dat zijn meestal de slakken , 70 op een 100 weg is gewoon gevaarlijk
 
als zo iemand langzamer wil rijden dan de aangegeven max (omdat diens telefoon o zo belangrijk is, of omdat ie t in de broek doet bij 50kmpu+), heb ik zoiets van: oke, jouw feestje, zolang ik er maar op gepaste manier langs kan.
ik heb dat soort lieden liever achter me (waarna ik door de max snelheid te rijden een veilige afstand tussen hen en mij creëer) dan voor mij
met t risico dat ik platgewalst word tussen zo'n blik en mn achterligger. B|

maar het echt nare soort zijn hen die zodanig langzaam rijden, én vinden dat jij dat ook moet doen.
met als gevolg dat ze het je moeilijk gaan maken om voorbij te rijden.
bij dergelijke mensen blijf ik t liefst ver uit de buurt... 😒
Precies, dan maar de hooligan uithangen…..wegwezen dus.
 
Ja!
Op de wegen word een max snelheid aangegeven. Men mag langzamer rijden.
Hoe langzaam? Dat kan tot 45km/h zijn indien het een zg. Brommobiel betreft.
Dus daar zal men als gebruiker van een N. weg rekening mee moeten houden.
Maar ook op een A weg mag men langzamer rijden dan de aangegeven max.
Alleen dat mag niet meer zijn dan......dat weet ik niet, maar daar kan denk ik wel een ander antwoord op geven.
Autosnelweg is minimaal 60 km/u.
 
BAAD46B9-9A94-4000-9B68-D22B9F49BC7C.jpeg
 
50 km/u op een autoweg is wettelijk de minimale snelheid.
Er bestaat geen minimum snelheid, wel moeten voertuigen 50 op autowegen en 60 op snelwegen kunnen en mogen rijden. Wel kan bij gevaarlijk te langzaam rijden art 5 www ten laste worden gelegd. Een brommobiel mag dus niet op de snelweg komen..
(je was me voor @gixxer-san )
 
Laatst bewerkt:
Over inhalen gesproken ... wij hebben in ons huishouden twee auto's: een Audi e-tron 55 quattro en een Volvo S40 1.8 uit 2000, handgeschakeld.

Doorgaans kost het aanpassen aan de auto waarmee ik rijd geen enkele moeite.

Tot ik afgelopen zaterdag weer eens in de Volvo op weg was en 'even' wilde inhalen en snel in een gat wilde duiken. Tot mijn verrassing, en die van degene die op de linkerbaan erachteraan kwam, versnelde die Volvo helemaal niet zo snel als ik onbewust had verwacht. Wellicht had ik moeten terugschakelen. En kennelijk heeft die 23 jaar oude 1.8 benzinemotor 'iets' minder oempf dan de e-tron.

:+
Dat klinkt heeeeeel bekend.
Ik heb naast de getunede V60 hybride (350pk, 700Nm, 5,9 sec 0-100) ook een S40 uit 98, 1.8 automaat. Die had ooit 115pk, automaat. Die is nog trager dan die van jou.....
 
De minimale snelheid op de snelweg is 0.
Achteruit rijden (<0) mag alleen op aanwijzing van daartoe bevoegde personen.

Maar hoe hard moet je minimaal rijden om als "niet gevaarlijk" te zijn?
Ik rij met mijn camper hele stukken 70 km/u, afhankelijk van de windrichting.
Dat kun je gevaarlijk vinden, maar meer zit er gewoon niet in.
 
Het zal dan om de hinder van het overige verkeer gaan. Rij je niemand in de weg of moeten er geen abrupte slalommen worden gemaakt, dan zal het niet snel art. 5 worden. Ik kom ook wel eens een vw T1 tegen die alleen bergaf net 65 rijdt. Of een bejaarde die 1x per jaar buiten komt en dan met z'n Peug 309 net op die dag van Maastricht naar Haarlem moet. Zolang ze 'alleen maar' langzamer dan de rest rijden zal er niet snel een probleem zijn.
 
Er is (voor mij) wel een verschil tussen zoiets, en een gewone, moderne Opel Crossa die volgens mij op z'n slofjes de 100 moet kunnen halen.

Op zich is de N18 dan geen gevaarlijke weg: enkele, gescheiden rijstroken, dus inhalen gaat niet. Gevaarlijke inhaalacties zal de dame waar ik daar gisteren achter zat in ieder geval niet hebben uitgelokt, maar toch... :X
 
Maar hoe hard moet je minimaal rijden om als "niet gevaarlijk" te zijn?
Ik rij met mijn camper hele stukken 70 km/u, afhankelijk van de windrichting.
Dat kun je gevaarlijk vinden, maar meer zit er gewoon niet in.
Dat ligt van de omstandigheden af. En als je van te voren al weet dat je op de snelweg maar 70 kan zou je kunnen overwegen om niet via de snelweg te gaan.
 
Degenen die dat doen hebben het bordje "80" gemist, of zijn niet in staat om het type weg te herkennen.

Tja, net zoals die 100 km/u en 120 km/u tussen 19.00 en 6.00 op de snelweg bijvoorbeeld. Zat van de week 's avonds tegen half 9 nog achter zo'n slak op de linker rijstrook die met 98 km/u een stel vrachtwagens aan het inhalen was. Uiteraard gooie hij 't koekblikje voordat ik hem wou inhalen snel naar links waardoor ik er lekker minutenlang achter kon blijven hangen :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan