Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Maar nog even: het is dus bij wet verboden om als je een voorsorteerstrook hebt genomen terug te gaan naar de hoofdrijbaan terwijl je nog naast blokmarkering rijdt als je al een pijl voorbij bent? Staat dit expliciet in de RVV ? Als je je vergist hebt in de afrit en daar voor het verdrijvingsvlak of doorgetrokken lijn nog achterkomt mag je dus officieel niet meer terugvoeren ??
Een goede chauffeur mist wel eens zijn afslag, een slechte nooit
 
Ik heb van 't weekend drie videocamera's in mijn lesautootje gehangen voor een begin van een videoles-opstelling. En er moeten er nog een of twee bij (in ieder geval eentje die stuur + dashboard filmt), en ik moet nog wat pixeln**ken met de frames en de export settings en zo (ik ben geen video edit pro), maar dit ziet er al best leuk uit, al zeg ik het zelf.

Dit leuke momentje kwam uit mijn eerste poging tot een videoles afgelopen zondag, en ik mocht het gelukkig delen van mijn leerling. Het was een leuke les.

 
Na een lange werkdag onderweg naar huis. Niet voor de gevoelige kijkertjes... :+

Komt dat beperkt casco in ieder geval van pas. Auto voorlopig kwijt en nu zit ik met een verschrikkelijke Suzuki opgescheept, maar het is gratis dus ik mag niet klagen.
 

Bijlagen

  • Untitled video.mp4
    9,4 MB
  • IMG_9170.JPEG
    IMG_9170.JPEG
    385,9 KB · Weergaven: 69
  • IMG_9172.JPEG
    IMG_9172.JPEG
    311,8 KB · Weergaven: 71
Na een lange werkdag onderweg naar huis. Niet voor de gevoelige kijkertjes... :+

Komt dat beperkt casco in ieder geval van pas. Auto voorlopig kwijt en nu zit ik met een verschrikkelijke Suzuki opgescheept, maar het is gratis dus ik mag niet klagen.

Autoriteiten gewaarschuwd dat er mogelijk ergens een ree ligt te sterven :?
 
was dat hert wel verzekerd? :+
Ik heb hetzelfde gehad. Als je WA+ verzekerd bent, dan is de schade veroorzaakt door het aanrijden van een dier verzekerd. Je gaat dan ook niet achteruit in de no-claim. Kwam voor mij als een complete (positieve) verrassing. Er werd nog wel gevraagd of er bewijs was dat het door een dier kwam (haren op de plek van impact bijvoorbeeld) maar dat heeft het schadebedrijf geregeld.
Aan de andere kant, wijk je uit voor een hert en knal je daardoor op een paal of boom, dan is die schade niet gedekt.
Moraal van dit verhaal. Gewoon remmen en rechtdoor blijven rijden, niet uitwijken!
 
Ik heb hetzelfde gehad. Als je WA+ verzekerd bent, dan is de schade veroorzaakt door het aanrijden van een dier verzekerd. Je gaat dan ook niet achteruit in de no-claim. Kwam voor mij als een complete (positieve) verrassing. Er werd nog wel gevraagd of er bewijs was dat het door een dier kwam (haren op de plek van impact bijvoorbeeld) maar dat heeft het schadebedrijf geregeld.
Aan de andere kant, wijk je uit voor een hert en knal je daardoor op een paal of boom, dan is die schade niet gedekt.
Moraal van dit verhaal. Gewoon remmen en rechtdoor blijven rijden, niet uitwijken!
klopt van dat uitwijken, al een aantal keren een verhaal online gestaan van mensen die een hond of kat ontwijken en daardoor schade hebben (zelf of aan anderen) = niet verzekerd.....
Ik rem, maar ga niet uitwijken!
zelf een haas gehad op de snelweg, donker, met 135 op de cruise (vmax was 130)....
zaten een hoop haren / vacht overal en idd is dit zonder achteruitgang in de no claim ook gefixt.
 
Ik heb van 't weekend drie videocamera's in mijn lesautootje gehangen voor een begin van een videoles-opstelling. En er moeten er nog een of twee bij (in ieder geval eentje die stuur + dashboard filmt), en ik moet nog wat pixeln**ken met de frames en de export settings en zo (ik ben geen video edit pro), maar dit ziet er al best leuk uit, al zeg ik het zelf.

Dit leuke momentje kwam uit mijn eerste poging tot een videoles afgelopen zondag, en ik mocht het gelukkig delen van mijn leerling. Het was een leuke les.

Heb je toestemming gevraagd voor online zetten van het filmpje?
 
Paar jaar geleden zuks met de motor mogen ervaren.
Ik ook met een uit de riem ontsnapte hond. Uitwijken was geen optie en een dier beweegt zich onvoorspelbaar , dus gewoon doorrijden en hopen dat het goed zou gaan. Hond op voet gekregen, dus gekneusde enkel en kromme schetsplaat. ‘t Viel dus wel mee.
 
Ik heb van 't weekend drie videocamera's in mijn lesautootje gehangen voor een begin van een videoles-opstelling. En er moeten er nog een of twee bij (in ieder geval eentje die stuur + dashboard filmt), en ik moet nog wat pixeln**ken met de frames en de export settings en zo (ik ben geen video edit pro), maar dit ziet er al best leuk uit, al zeg ik het zelf.

Dit leuke momentje kwam uit mijn eerste poging tot een videoles afgelopen zondag, en ik mocht het gelukkig delen van mijn leerling. Het was een leuke les.

Dat zal hij wel onthouden..

Ik wilde ooit afslaan tijdens het lessen zonder goed te kijken voor het richting aangeven; instructeur stampte keihard op de rem (ex militair)
Tjah; dan leer je het wel af..
 
Dat zal hij wel onthouden..

Ik wilde ooit afslaan tijdens het lessen zonder goed te kijken voor het richting aangeven; instructeur stampte keihard op de rem (ex militair)
Tjah; dan leer je het wel af..
Als ik elke keer dat iemand niet goed kijkt voor het richting aangeven keihard op de rem moet stampen zou iedereen kotsmisselijk zijn aan het eind van de dag. Dat is nou waar zo'n video-opstelling handig voor is, want dan kun je het ook achteraf even laten zien. De op-de-rem-stampingen bewaar ik liever voor gemiste stopbordjes en zebrapaden. Komt bij dat als er verkeer achterop komt, hard remmen natuurlijk gevaarlijk kan zijn, dus soms wil je wel wachten tot iemand bijna een fout maakt voor het verrassings-leermomentje, maar moet je toch ruim van tevoren waarschuwen.

Als ik dan toch fysiek wil ingrijpen als iemand niet goed kijkt of richting aangeeft bij een zijdelingse verplaatsing doe ik dat liever met een stuuringreep, en dwing ik iemand de huidige richting te volgen. Dan zijn ze verward, en vragen ze "hè? ik moest hier toch linksaf zei je?" En dan los je het verder verbaal op.

Wel word je hier natuurlijk steeds strenger in naarmate de lessen vorderen en het examen nadert. Zeker ook met de nacontrole. Dan vraag ik "heb je die fietsers gezien die nou achter je op elkaar zijn geklapt omdat ze op jou zaten te letten?" Dan schrikken ze, en zeggen natuurlijk nee. En dan zeg ik "nee, dat was ook niet zo. En als je even zèlf je nacontrole had gedaan had je dat kunnen weten :+"

Je ontwikkelt zo je prikkelende leermomentjes })

En sowieso, het is zo verschillend per leerling... De een wil bij een lichte correctie eigenlijk meteen terug naar huis, en de ander kun je het niet bot genoeg maken.
 
Vandaag omver gekegeld door een busje dat achteruit reed. Die stond voor een slagboom die blijkbaar niet open wilde en besloot toen om achteruit te gaan. In principe stond ik er ver genoeg achter maar kon zo snel mijn claxon niet vinden (heb je wel eens bij een nieuwe motor waar het allemaal anders zit) en mijn wanhopige geschreeuw heeft ie niet gehoord.

Gelukkig had ik voor valbeugels gekozen. Dus op wat schaafplekken op de valbeugel en de rechterkoffer na, geen schade kunnen ontdekken. Kan nog steeds zonder problemen zonder handen rijden dus stabiliteit is ook goed.

Hmmm, wat doe je met zo'n schaafplek op een valbeugel? Om daar nou een verzekeringszaak van te maken lijkt me nou ook zo wat.
Het is al weer een tijd geleden, maar ik denk ik geef toch even een update.

Op advies van velen hier ben ik uiteindelijk toch maar naar de dealer gegaan voor een prijsopgave voor reparatie van de schade. Kwam op dik 1.800 euro. Best wel veel. Dus toen heb ik toch maar de boel in gang gezet. Maar stom, ik kreeg eerst van de maatschappij van de tegenpartij een bericht dat ik het direct met hen kon regelen. Of dat ik het zelf bij mijn eigen verzekeraar kon neerleggen. Ik koos voor het laatste en ik vraag me af of dat slim was. Want, geloof het of niet, twee weken geleden eindelijk het geld gekregen. Dat is dus negen maanden later....

Maar goed, die centen zijn binnen en alles is afgerond.

De centen gaan in de zak, want wat krasjes boeien me verder weinig en ik verwacht dat ik deze motor wel gewoon op ga rijden, zit nu op 18.500km en met dit tempo is ie over twee jaar toch niets meer waard. (bizar... eigenlijk)
 
Voorbije 2 dagen niet kunnen rijden door werk en slecht weer. Begon al wat ambetant te worden, vanavond eindelijk tijd voor een ritje en was droog dus pak aan rn hop naar die fiets. Rij de parkeergarage uit, letterlijk nog niet de straat opgereden, begint het te stortregenen. Toch vertrokken, begon het ook nog te onweren. Werd me wat te link als nieuweling dus ritje duurde uiteindelijk maar 3km -O-

Pak ligt te drogen en ik verveel me maar weer :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan