Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Even om een boodschap geweest. Terwijl ik bij het verkeerslicht stond te wachten, werd het groen voor verkeer dat van rechts kwam. Een jonge gast in een cabrio, met meid naast zich, verslikte zich bijna tijdens het optrekken en bocht naar links (mijn kant) nemen tegelijk. Ik denk dat degene die naast mij stond wel even de billen heeft samengeknepen toen hij die cabrio met een mooie zwieper bijna tegen zijn auto zag komen.
Jongeman leek er niets van te leren, maar trok behoorlijk hard op ... in de richting van het politiebureau })
 
Stukje wezen knallen met m'n 15 jarige dochter achterop. Het kan haar niet hard genoeg gaan, ze zat te gillen van de lol toen ik het voorwiel een paar keer los trok.
Verder niks bijzonders.
Ik hoop dat ze verder beschaafd leert rijden (je nick boezemt me in zoverre ook weinig vertrouwen in) 😆
 
Vandaag einde dag van Goes naar Enschede gerde voor de volgende klus morgen. 280km verschrikkelijk saaie snelweg.
 
Eigenlijk is dit best een zinvolle dicussue, maar is het niet beter deze verder te voeren in https://www.motor-forum.nl/threads/de-politie-mening-discussie-16-bad-boys.410107/daar zitten namelijk ook jongens uit de praktijk, toch?
Ik zag nl net het woordje Narcisme voorbij komen, nouja....
Nee…dat woord moet je daar niet noemen :P

Waar zouden we zijn zonder handhaving, in de ruimste zin van dat woord.
Van prullebakwachters…opsporingsambtenaren tot aan OVJ’s

Helaas is handhaving nodig, zeker in deze tijd, waarin momenteel een hoog agressie en geweld gehalte aan het ontstaan is.

En dan toch ook nog even over de BOA handhavers, de meeste zijn gemeentelijk toezichthouders met wettelijke toegewezen bevoegdheden, van parkeerbeheer tot veel APV (Algemene Plaatselijke Verordening) overtredingen.
Buiten die bevoegdheden wordt niet van hun verwacht dat ze daar voor optreden, dus storten ze zich vaak met hart en ziel op hun taakstelling.

Politiemensen zullen ook regelmatig gebruik maken discretionaire bevoegheid, dat wil zeggen dat ze de keuze kunnen maken tussen bekeuren of waarschuwen.

BOA‘s mogen dat ook, maar zullen daar minder gebruik van maken, zeker parkeerbeheer doet dat niet, omdat er te veel bestuurders hun auto fout parkeren, blokkeren en even snel een boodschap doen terwijl ze dubbel geparkeerd staan.
 
Kwam maandag een oude politie Porsche tegen en een stukje achter gereden.
Volledig in politie-trim inclusief megafoon op de achterklep.

Mag je hier mee rondrijden of is er dan een soort vergunning nodig?

Edit:
Blijkbaar mag het met een ontheffing.
Was in de buurt van Weesp en vermoedelijk deze:
Voertuigen | Porsche 911 4 | Car Casting Holland Filmauto's | Auto's voor film, fotografie, reclame en televisie

1685563539254.png
 
Laatst bewerkt:
Kwam maandag een oude politie Porsche tegen en een stukje achter gereden.
Volledig in politie-trim inclusief megafoon op de achterklep.

Mag je hier mee rondrijden of is er dan een soort vergunning nodig?

Edit:
Blijkbaar mag het met een ontheffing.
Was in de buurt van Weesp en vermoedelijk deze:
Voertuigen | Porsche 911 4 | Car Casting Holland Filmauto's | Auto's voor film, fotografie, reclame en televisie

Bekijk bijlage 1886135
Die ontheffing wordt er inderdaad bij vermeld, en is alleen om de auto naar de lokatie en terug te rijden. De voorrangvoertuig mogelijkheden (optische en geluidsignalen) en het stopbord (matrix)

1685565864469.jpeg


mogen tijdens de rit, op de openbare weg, niet gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Dus even een Johnny Floddertje doen zit er niet in:

:+
Ja hoor, zolang het maar op “de set” gebeurt :Y

En…joyriding, op de openbare weg….:N

Was trouwens wel een geinige aflevering, dochter Kees, Tatjana Simic, had een relatie met een “echte motordiender” en die maffe Sjonnie met die leipe broer…pikten die motor om er is ff lekkuuuh mee door Zonnedael te raggen..en die diender er dan de schuld voor kreeg _O-

Een wetenswaardigheidje:
De acteur die Sjonnie speelde, in de serie, was Coen van Vrijberghe en overleed, de acteur die, die leipe broer Kees speelde was Stefan de Walle, en zou jaren later de rol van Sinterklaas gaan spelen :P

En Tatjana Simic werd een golddigger, sloeg iedere rijke vent aan de haak maar het werd nooit wat -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam laatste een heuse Boss Hoss tegen in Ede, zo een met een auto blok en een nitrous fles er op. Op de rotonde omgedraaid en weer naar het tankstation gereden maar toen ging hij er al vandoor.

Niet door de bochten te krijgen zo een ding. Hopelijk iemand uit de buurt en kom ik hem nog een keer tegen.
 
Onderweg vanuit de provincie (Ban Ton) terug naar de kust (Bang Saray)
Net op een recht stuk weg een vrachtwagen met tank oplegger in de sloot, hoe dan?
Helaas te snel voor een foto
Kijken of we nog meer spannends zien
 
Een vrachtwagen, die net op het moment dat jij passeert, z’n lading bananen over je heen krijgt :P
 
Die ontheffing wordt er inderdaad bij vermeld, en is alleen om de auto naar de lokatie en terug te rijden. De voorrangvoertuig mogelijkheden (optische en geluidsignalen) en het stopbord (matrix)

Bekijk bijlage 1886153

mogen tijdens de rit, op de openbare weg, niet gebruikt worden.
Ik meende dat het blauwe zwaailicht afgedekt moet zijn met een zwarte kap. En ik meende ook dat al die specifieke politiedingen er afgehaald worden voordat ze in de verkoop gaan. Is dat niet (meer) zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan