Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Proppen is ok, laat je niet gek maken door de banden maffia.
Proppen is maar een voorlopige oplossing. Toen ik voor het eerst een prop kreeg van een Wegenwachter - ik had net twee dagen een nieuwe band - dacht ik ook dat het probleem verholpen was, maar een jaar later begon hij bij de prop toch weer te lekken. Maar dat jaar was meegenomen.
 
Proppen is maar een voorlopige oplossing. Toen ik voor het eerst een prop kreeg van een Wegenwachter - ik had net twee dagen een nieuwe band - dacht ik ook dat het probleem verholpen was, maar een jaar later begon hij bij de prop toch weer te lekken. Maar dat jaar was meegenomen.
Dan knal je er toch gewoon een nieuwe prop in? Is hij weer dicht.

Of je doet de moeite om hem langs binnenuit te repareren dat kan ook.

Al dat volk dat gelijk een nieuwe band koopt zijn in mijn ogen bange mussen met (te) veel geld.

Zo en nu heb ik me weer genoeg populair gemaakt. :+
 
Dan knal je er toch gewoon een nieuwe prop in? Is hij weer dicht.

Of je doet de moeite om hem langs binnenuit te repareren dat kan ook.

Al dat volk dat gelijk een nieuwe band koopt zijn in mijn ogen bange mussen met (te) veel geld.

Zo en nu heb ik me weer genoeg populair gemaakt. :+
Precies, al dat moeilijk gedoe..als dit als dat……

Propje erin klaar, lukt het dan heb je geluk en verder genieten.
 
Ik rij ze ook gewoon op met een prop, nog nooit problemen mee gehad, maar als anderen zich prettiger voelen bij een nieuwe band, dikke prima.
 
Wat ik heb meegemaakt onderweg?
Nou, gisteren teruggekomen van vakantie in Canada, dus behoorlijke jetlag. Zoonlief (14) heeft er blijkbaar geen last van. Hele dag vandaag in touw geweest bij de reddingsbrigade en tijdens het avondeten vraagt hij of we vanavond nog even gaan motorrijden. Daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen:)
Dus lekker stukje naar/door Zandvoort, maar dat is al behoorlijk dichtgebouwd voor de Formule1 volgend weekend. Nou is hij daar ook fan van, dus even een fotostop bij de F1 trucks van McLaren.
2023_08_19_22.24.33.jpg
 
Proppen is ok, laat je niet gek maken door de banden maffia.
Gewoon even kijken hoe goed die prop zit. De prop die ik anderhalve week terug had gezet bleek in een week tijd 0.3 bar te verliezen. Kun je dus prima mee rijden maar als permanente oplossing zat die dus niet goed genoeg. Ik hoefde er nu niet over na te denken, er zat al 13.000km op de band en stond al gepland om die te vervangen.
 
Gewoon even kijken hoe goed die prop zit. De prop die ik anderhalve week terug had gezet bleek in een week tijd 0.3 bar te verliezen. Kun je dus prima mee rijden maar als permanente oplossing zat die dus niet goed genoeg. Ik hoefde er nu niet over na te denken, er zat al 13.000km op de band en stond al gepland om die te vervangen.
Ik prop ook altijd, mijn ervaring is, als de band (bijna) versleten is, gaat hij zachtjes lekken op de prop, te weinig “vlees” om zich vast te houden
Kan me dus goed voorstellen dat een band die hard richting vervangen rent, vrij snel, of direct zachtjes lekt op de prop
 
Geen idee wat er aan de hand was,....
Rij net de snelweg op naar huis, op tegenliggende baan, blauw blauw, weet niet zeker wat het was, maken soms ander geluid dan de 3 vaste tonen van vroeger
Tussen Twello en de IJssel, ingehaald door een ambulance met toeters en bellen, net over de brug, politie met toeters en bellen op tegen liggende baan
Snelweg af, vlakbij huis, wederom politie, ook weer met alle opties aan

Zal wel wat in de lucht zitten O-)
 
Vandaag voor het eerst mijn moeder eens op de duozit gezet en een rondje Veluwe gedaan. Ze voelde zich weer even 18, en daar doen we het voor. :t Binnenkort gaat ze een keer een proeflesje doen, vanwege chronische rug- en nekklachten zal ze waarschijnlijk nooit echt het rijbewijs halen en gaan rijden, maar een rustig rondje achterop met tussendoor even strekken en lunchen gaat gelukkig prima. :Y
 
Gisteren werd ik ingehaald door een medemotorrijder. Er geldt daar een inhaalverbod. Nu moet je dat zelf weten maar ik vraag me wel af waarom hij daar inhaalde. Het was 100m voor een rotonde en ik reed niet echt langzaam. Ik kan me maar twee redenen bedenken. 1. Hij wilde zijn enorm luide geluidsinstallatie aan mij laten horen of 2. hij wilde mij de billen van zijn vrouw laten zien.
 
Gisteren werd ik ingehaald door een medemotorrijder. Er geldt daar een inhaalverbod. Nu moet je dat zelf weten maar ik vraag me wel af waarom hij daar inhaalde. Het was 100m voor een rotonde en ik reed niet echt langzaam. Ik kan me maar twee redenen bedenken. 1. Hij wilde zijn enorm luide geluidsinstallatie aan mij laten horen of 2. hij wilde mij de billen van zijn vrouw laten zien.
Optie 2???

Zelf vandaag niet veel bijzonders dan alleen maar een hele berg rode verkeerslichten.
Leuk, lekker is een keer binnen door naar werk toe, alleen zo jammer dat binnendoor een grote stad is.
Zooooo, saai....
 
Vanochtend onderweg op de A1 vanaf Apeldoorn richting Amersfoort kwam ik op gegeven moment terecht achter een Peugeot Partner met een abonnement op de linker rijstrook en die slingerde van links naar rechts. Soms dacht ik dat ie naar de rechterbaan vertrok en net als ik dan aanstalten maakte om 'm in te halen kwam ie weer terug. Begon bijna te denken dat ie het expres deed. Toen ie daarna ook nog eens bijna een vrachtwagen rechts van 'm leek in te sturen ben ik er bij de eerste de beste gelegenheid maar via de rechterkant langs gegaan.
Als ie een ongeluk had veroorzaakt wou ik daar echt niet achter zitten met m'n tweewieler!
 
Gisteren werd ik ingehaald door een medemotorrijder. Er geldt daar een inhaalverbod. Nu moet je dat zelf weten maar ik vraag me wel af waarom hij daar inhaalde. Het was 100m voor een rotonde en ik reed niet echt langzaam. Ik kan me maar twee redenen bedenken. 1. Hij wilde zijn enorm luide geluidsinstallatie aan mij laten horen of 2. hij wilde mij de billen van zijn vrouw laten zien.
En? Goed geluisterd en scherp gekeken? 😄
 
Een "stereotype" pannekoek achter mij die blijkbaar vond dat ik een vrachtwagen rechts voorbij moest (wat echt onwijs snugger zou zijn) want het ging hem niet snel genoeg. 50 meter tot de afslag wachten was natuurlijk teveel gevraagd. Uiteraard kon meneertje dit niet hebben dus woeste gebaren werden het. Van mij kreeg hij als dank een "doe maar ff rustig knul" gebaar en ben ik nog wat rustiger gaan rijden. Hij zat vervolgens nog een keer in zijn auto te tieren maar daarna wel netjes 50 meter achter mij. Rare mensen af en toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan