Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren voor het eerst meer dan 20 liter - 20,1 liter- in de TDM900 getankt. Officieel gaat er 20.0 liter in de tank.
Ik zat al 65 km in reserve (ook al eens 85 km in reserve gereden), en heb het meest Noordelijke tankstation in Luxemburg gebruikt om te tanken. Om de maximale hoeveelheid benzine in te krijgen is wel wat geduld nodig. Nadat bij het vullen de benzine tot bovenin staat, even wachten tot het niveau wat gezakt is in de tank, bijvullen, dit meermaals herhalen.

Ik heb het idee dat een bereik tot wel 100 km in de reserve rijden tot de mogelijkheden behoort.

In mij to-do-lijstje komt dan nu ook staan: tank leegrijden totdat motor afslaat: met meegenomen jerrycan bijvullen. Zodat ik kan bepalen tot hoeveel kilometer ik in de reserve kan rijden.
 
Zover zou ik het ook niet willen uitvoeren ivm de mogelijke troep onderin de tank.
Maar dapper dat je het aandurfde.
Wat was je gem. verbruik?
 
Je kan hier een sport van maken. :Y
Zeker als je in Duitsland tankt en contant betaalt ... anders krijg je één cent terug waar je niets mee kan. 😖

Gewoon vol knallen en pinnen. Dat kennen ze in DE ook inmiddels ;)

Ik heb laatst nog in één of ander gat getankt bij een heel klein tankstationnetje in DE op mijn terugweg uit Luxemburg en zelfs daar kon ik gewoon pinnen.
 
Ik moest maandag op de snelweg in Frankrijk vooruit betalen voor ik mocht tanken. Dat heb ik voor het laatst meegemaakt in Roemenië.
 
Is in Belgie, E17 Gent-Antwerpen, Total tankstation Kalken ook zo. Op terugreis uit UK kom k vrijwel altijd daar uit om bij te vullen. Achterlijk systeem.
 
Je kan hier een sport van maken. :Y
Zeker als je in Duitsland tankt en contant betaalt ... anders krijg je één cent terug waar je niets mee kan. 😖

Dat was een paar jaar terug een actie bij bp dacht ik. Preciesietanken. Ik weet niet meer hoe en waarom.

Ik moest maandag op de snelweg in Frankrijk vooruit betalen voor ik mocht tanken. Dat heb ik voor het laatst meegemaakt in Roemenië.

Dat had ik een paar jaar terug ook in Frankrijk.
Inclusief een druk gebarende kassier.
Ik ben naar de volgende gereden.
 
Is in Belgie, E17 Gent-Antwerpen, Total tankstation Kalken ook zo. Op terugreis uit UK kom k vrijwel altijd daar uit om bij te vullen. Achterlijk systeem.
Op de heenweg richting engeland in februarie ook een total in belgie waar dat moest.

In waterloo de BP (niet meer zeker) is een onbemand station met een aparte winkel erbij. Sta je eerst 15 minuten te wachten op vrij gave tot er een behulpzame belg dat vertelde….
 
Het is één van die buurten waar mij dan 's avonds laat nog wel eens om mijn ID wordt gevraagd. Blijkbaar zie je er verdacht uit als je met bekkens op je rug daar rondloopt (er zit een oefenruimte daar in de buurt).
Je kan best verdachte dingen doen met een bekken. :+

IMG_6569.jpeg
 
Ik moest maandag op de snelweg in Frankrijk vooruit betalen voor ik mocht tanken. Dat heb ik voor het laatst meegemaakt in Roemenië.
Vooral rond de grote steden is het sinds een paar jaar vrij normaal aan het worden in FR. Lastig, eerst naar binnen en dan zeggen voor hoeveel euro je wilt tanken. “Gewoon helemaal vol” werkt niet, dus meestal geven ze de pomp voor die Hollander maar vrij. Zoniet, dan is even achterlaten van je bank- of tankpas ook ok.

Gezien de daar rondhangende clientèle (om in de stemming te blijven) snap ik het principe wel. Heb al een aantal keer meegemaakt dat ze op de tolweg vlak achter je rijden zodat ze mee kunnen door de slagboom en zo 4 euro kunnen besparen, dus proletarisch tanken zal ook niet zo’n probleem zijn.

Altijd fijn als er een betaalautomaat op de pomp zit, dan is het tenminste duidelijk.
In Spanje en Portugal is even vriendelijk zwaaien naar de kassa vaak al voldoende om te kunnen tanken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan