Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Als het van binnen naar buiten moet en der zanT in je Zakkie ;)komt gaat het schuren, of je krijgt modder :+
Aha, duidelijk 😆

Van de week ook ervaring mee gehad.
Het water kwam ondanks het regenpak bij m’n zak naar binnen.:r
Heel de dag een drijfnatte broek gehad.
En donkerblauwe handen met rimpels, want de handschoenen gaven weer eens lekker af.

Vanavond gelukkig weer lekker droog, het begint wel weer lekker fris te worden, maar dat is niet erg.
Voor de gein met een hoekmeter app gereden.
Links deed ik 43 graden, rechts 39.
Afgelopen week in de bergen gezeten, en dan merk je dat je toch wat losser wordt als je weer zonder bepakking rijdt.
Want ik ging vandaag nou nog niet echt tot mijn max.
Is ook niet m’n doel, hang er liever naast dan dat ik zo plat mogelijk ga.
En vaker is de snelheid die verstandig is de beperking, ipv hoe hard je durft.

Maar het was een lekker ritje👍
 
Het zijn zulke ervaringen die ik terdege meeneem bij aanschaf van een nieuw pak, :')mijn oude lespak-afdankertje is waterdicht zolang het maar droog is, :Y en het hema-regenpak wat jaren in mijn schoolbroodtrommeltje gezeten hebt is ook redelijk bang voor water, :Xnu ik sinds deze week officeel rond mag rijden en al 3x compleet doorweekt ben, is een nieuw pak wel iets wat HOOG op mijn verlanglijstje staat :Y
 
Het zijn zulke ervaringen die ik terdege meeneem bij aanschaf van een nieuw pak, :')mijn oude lespak-afdankertje is waterdicht zolang het maar droog is, :Y en het hema-regenpak wat jaren in mijn schoolbroodtrommeltje gezeten hebt is ook redelijk bang voor water, :Xnu ik sinds deze week officeel rond mag rijden en al 3x compleet doorweekt ben, is een nieuw pak wel iets wat HOOG op mijn verlanglijstje staat :Y
Een echt droogblijvend pak is fantastisch.
De regen tikt op je helm, maar voor de rest merk je er niks van.
Daarom vind ik rijden in de regen helemaal niet erg.
Kost wel een paar centen, maar als je van plan bent om het weer niet te laten meespelen in je planning, is het echt een aanrader.
Hou er wel rekening mee dat het wel gewoon vochtig wordt, en drogen kan lang duren.
Geldt ook voor de voering van je helm.

Ik reed overigens van de week in een kevlar broek en leren jas, met een regenpak er overheen.
En het hoosde bijna de hele dag.
 
Vandaag in Haarlem onderweg naar huis na de race.

Op de randweg stond ik voor het licht stil links achter een geblindeerde Audi A5, naast een geblindeerde BMW X5 op de rechterbaan.

Toen het weer ging rijden probeerde de BMW zich nogal lomp tussen mij en de Audi te proppen terwijl er rechts voor hem gewoon een groot gat was.

Ik besloot dan maar naar rechts gaan en dan rechts de BMW voorbij te gaan.

Hierop besloot de BMW mij rechts weer af te blokken en beide banen te bezetten.

Ik gooide hierom uit irritatie mijn hand omhoog naar hem zo van 'gast wtf ben je aan doen?'

Dit werd prompt beantwoord met 2 knippernde blauwe lampen en de text 'POLITIE, AFSTAND HOUDEN' door de geblindeerde ramen.

Oeps... hehe.
 
Vandaag in Haarlem onderweg naar huis na de race.

Op de randweg stond ik voor het licht stil links achter een geblindeerde Audi A5, naast een geblindeerde BMW X5 op de rechterbaan.

Toen het weer ging rijden probeerde de BMW zich nogal lomp tussen mij en de Audi te proppen terwijl er rechts voor hem gewoon een groot gat was.

Ik besloot dan maar naar rechts gaan en dan rechts de BMW voorbij te gaan.

Hierop besloot de BMW mij rechts weer af te blokken en beide banen te bezetten.

Ik gooide hierom uit irritatie mijn hand omhoog naar hem zo van 'gast wtf ben je aan doen?'

Dit werd prompt beantwoord met 2 knippernde blauwe lampen en de text 'POLITIE, AFSTAND HOUDEN' door de geblindeerde ramen.

Oeps... hehe

BOT. Vd politie

 
Vandaag in Haarlem onderweg naar huis na de race.

Op de randweg stond ik voor het licht stil links achter een geblindeerde Audi A5, naast een geblindeerde BMW X5 op de rechterbaan.

Toen het weer ging rijden probeerde de BMW zich nogal lomp tussen mij en de Audi te proppen terwijl er rechts voor hem gewoon een groot gat was.

Ik besloot dan maar naar rechts gaan en dan rechts de BMW voorbij te gaan.

Hierop besloot de BMW mij rechts weer af te blokken en beide banen te bezetten.

Ik gooide hierom uit irritatie mijn hand omhoog naar hem zo van 'gast wtf ben je aan doen?'

Dit werd prompt beantwoord met 2 knippernde blauwe lampen en de text 'POLITIE, AFSTAND HOUDEN' door de geblindeerde ramen.

Oeps... hehe.
Je had je dus bijna verstapt en je naam in fallinghard kunnen veranderen.
 
afgelopen zaterdag met een groepje een heerlijke rit gemaakt. 's ochtends even een momentje dat er een paar spettertjes op het vizier verschenen, maar dat mocht geen naam hebben. 's middags hebben we in Zwartsluis de laatste stop gemaakt en hoewel er af en toe wat donkere wolken zichtbaar waren, bleef het droog.

Tot we net weer reden. Alsof iemand emmers water over ons heen gooide. Binnen een minuut was alles drijfnat. Toch nog even stoppen om het regenpak aan te trekken. In recordtijd het pak aan en dan wachten tot iedereen zover was. Uiteindelijk hebben we toen ook maar besloten om direct naar huis te gaan en niet de route af te maken. Uiteraard wel via binnenwegen naar huis en niet de snelweg*D
 
Je had je dus bijna verstapt en je naam in fallinghard kunnen veranderen.
Nou ja, zo raar vind ik het niet. Als die lui zich op de weg willen gedragen als voorrangsvoertuigen, laat ze dan ook als zodanig herkenbaar zijn.
Zelf herken ik ze inmiddels, er is ook zo’n dienst die met zwarte onopvallende busjes rijdt en alle regels overtreedt.
 
Een echt droogblijvend pak is fantastisch.
De regen tikt op je helm, maar voor de rest merk je er niks van.
Daarom vind ik rijden in de regen helemaal niet erg.
Kost wel een paar centen, maar als je van plan bent om het weer niet te laten meespelen in je planning, is het echt een aanrader.
Hou er wel rekening mee dat het wel gewoon vochtig wordt, en drogen kan lang duren.
Geldt ook voor de voering van je helm.

Ik reed overigens van de week in een kevlar broek en leren jas, met een regenpak er overheen.
En het hoosde bijna de hele dag.
Het voordeel van kevlar is dat het ook kogels tegenhoudt.
 
Een echt droogblijvend pak is fantastisch.
De regen tikt op je helm, maar voor de rest merk je er niks van.
Daarom vind ik rijden in de regen helemaal niet erg.
Kost wel een paar centen, maar als je van plan bent om het weer niet te laten meespelen in je planning, is het echt een aanrader.
Hou er wel rekening mee dat het wel gewoon vochtig wordt, en drogen kan lang duren.
Geldt ook voor de voering van je helm.

Ik reed overigens van de week in een kevlar broek en leren jas, met een regenpak er overheen.
En het hoosde bijna de hele dag.
Gelamineerd op elkaar gelijmd Gore tex schud je bijna in 1x droog.

Ik heb diverse Dane jassen en broeken die dus niet nat blijven. Ze zuigen het water niet op in een cordura laag.
 
Enige wat ik vanochtend meegemaakt heb is een busje die me niet gezien heeft...
gevolg: ik gelukkig nog heel, maar mn motor aan barrels ;(
werkdag is zo wel heel erg kort geworden, en zit nu thuis bij te komen en staat de motor te wachten op de schadehersteller...
Beterschap, hou jezelf in de gaten, soms voel je eea later pas he
 
Enige wat ik vanochtend meegemaakt heb is een busje die me niet gezien heeft...
gevolg: ik gelukkig nog heel, maar mn motor aan barrels ;(
werkdag is zo wel heel erg kort geworden, en zit nu thuis bij te komen en staat de motor te wachten op de schadehersteller...
Dat is goed zuur, man. Blijf je gezondheid in de gaten houden, vaak komen de klachten de volgende dag pas. Sterkte!
 
Beterschap, hou jezelf in de gaten, soms voel je eea later pas
dankjewel
Das goed kut. Nog iets aan overgehouden behalve een kapotte motor?
een fikse deuk in mn ego, en een schram op mn linker enkel.
die voelde ik wel even toen ik een douche nam. 🫤
verder ben ik gelukkig nog helemaal heel.
Dat is goed zuur, man. Blijf je gezondheid in de gaten houden, vaak komen de klachten de volgende dag pas. Sterkte!
dankjewel.
ja, ze zeiden ook dat als ik in de aankomende dagen er last van blijf houden, ik het moest melden.
in dat geval ga ik zoiezo even langs de arts. 🙄

de motor is inmiddels opgehaald, en richting motorzaak..
full
 
Nou ja, zo raar vind ik het niet. Als die lui zich op de weg willen gedragen als voorrangsvoertuigen, laat ze dan ook als zodanig herkenbaar zijn.
Zelf herken ik ze inmiddels, er is ook zo’n dienst die met zwarte onopvallende busjes rijdt en alle regels overtreedt.
De dienst met witte busjes maakt het vaak nog veel bonter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan