Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ach, het schadeformulier.

Tip: zijn er geen getuigen, dan zet je dat letterlijk zo in dat vakje op het formulier (‘geen getuigen’); niet leeg laten, voor het geval de tegenpartij zich later bedenkt dat zijn complete familie tot de derde graad in de bosjes verstopt bleek te zitten.
 
Hoe doe je dat met ondertekenen? En kun je dan makkelijk de situatie er op tekenen? Kopietje mailen naar de tegenpartij neem ik aan?
Je klikt op wat je in wil vullen en het vergroot vanzelf zeg maar.
Situatie tekening tik je aan an je hele scherm is dan "het veld".
Handtekening: idem. (en dus tekenen met je vinger zeg maar)
Idd gegevens 2 partijen incl email, en de kopie wordt automatisch geregeld :)
 
Beetje onhandig dat tekenen van de situatie lijkt mij, maar natuurlijk veel beter dan niets. En persoonlijke gegevens van jezelf kun je natuurlijk op voorhand al invullen. Maar eens kijken of ik zo'n e-formulier ergens kan vinden. Zal toch wel uniform zijn tussen de verzekeraars? En dan maar hopen dat je hem nooit nodig hebt natuurlijk. :Y
 
Hoewel ik zelf wel altijd een "ouderwets" papieren schadeformulier in een plastic zakje bij mijn boordgereedschap heb zitten (laten we eerlijk zijn: (nagenoeg) iedere motor heeft hiervoor wel een plekje onder het zadel o.i.d.), zou ik als alternatief eerder de website (of bijbehorende app) www.mobielschademelden.nl gebruiken. Dit is van het Verbond van Verzekeraars en daarmee het officiële digitale schadeformulier. Weet je ook zeker dat er achteraf geen discussie komt over de geldigheid. Hiermee kun je ook eenvoudig situatie- en/of schadefoto's toevoegen. Voor meer uitleg zie het filmpje op hun eigen website.

(Ik weet niet of het ook werkt met buitenlandse voertuigen/verzekeringsmaatschappijen, vandaar dat mijn eerste advies blijft altijd ook een papieren versie bij de hand te hebben.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
(Ik weet niet of het ook werkt met buitenlandse voertuigen/verzekeringsmaatschappijen, vandaar dat mijn eerste advies blijft altijd ook een papieren versie bij de hand te hebben.)
Ooit een een aanrijding in Italië gehad, (mijn schuld, dus geen discussie) Italiaans formulier ingevuld en voor vertaling mijn Nederlandse er naast, precies hetzelfde, niente problemi. Keurig afgehandeld.
 
Moest met de brommer richting Apeldoorn noord tijdens de spits vanavond. Twee banen voor rechtdoor bij de verkeerslichten met een aardige rij auto's. Nou, daar kan ik wel tussendoor kruipen. Helemaal links vooraan stond een zwarte Tesla Model 3 die niet van plan was om mij voor te laten toen het licht groen werd. Eindelijk eens iemand met een Tesla die een beetje z'n best doet. Meestal trekken ze op als een slak, maar deze ging er echt voor. Het gas maar wat verder opengedraaid en wat verder doorgetrokken.. Jammer, met je Tesla :]
 
Ooit een een aanrijding in Italië gehad, (mijn schuld, dus geen discussie) Italiaans formulier ingevuld en voor vertaling mijn Nederlandse er naast, precies hetzelfde, niente problemi. Keurig afgehandeld.

Precies, vandaar juist mijn advies van het papieren exemplaar want dat het daarbij geen probleem is weet ik (en het heet natuurlijk ook niet voor niets een Europees Schadeformulier).

Maar wat nou als die Italiaanse tegenpartij jou geen Italiaans schadeformulier had laten invullen maar had verwezen naar een of andere Italiaanse website die jij niet kent en waarvan de lay-out helemaal niet lijkt op het schadeformulier, jij een QR-code moet scannen met je eigen telefoon zonder dat je weet waarvoor het precies is, etc. ;) Om mogelijk gedoe te voorkomen heb ik dus een papieren exemplaar bij me. Tussen Nederlanders onderling zou ik evenwel de website gebruiken als beide partijen daarmee instemmen.

Let wel: ik zeg niet dat het bij buitenlandse voertuigen/verzekeringsmaatschappijen niet werkt, ik zeg enkel dat ik niet weet of zij de website ook accepteren (in het begin deden zelfs niet alle Nederlandse verzekeringsmaatschappijen mee)!
 
Hoewel ik zelf wel altijd een "ouderwets" papieren schadeformulier in een plastic zakje bij mijn boordgereedschap heb zitten (laten we eerlijk zijn: (nagenoeg) iedere motor heeft hiervoor wel een plekje onder het zadel o.i.d.), zou ik als alternatief eerder de website (of bijbehorende app) www.mobielschademelden.nl gebruiken. Dit is van het Verbond van Verzekeraars en daarmee het officiële digitale schadeformulier. Weet je ook zeker dat er achteraf geen discussie komt over de geldigheid. Hiermee kun je ook eenvoudig situatie- en/of schadefoto's toevoegen. Voor meer uitleg zie het filmpje op hun eigen website.

(Ik weet niet of het ook werkt met buitenlandse voertuigen/verzekeringsmaatschappijen, vandaar dat mijn eerste advies blijft altijd ook een papieren versie bij de hand te hebben.)
en hoe tekent de tegenpartij???
zonder handtekening tegenpartij is zo'n schademelding niks waard in geval dat er een tegenpartij betrokken is...
 
Moest met de brommer richting Apeldoorn noord tijdens de spits vanavond. Twee banen voor rechtdoor bij de verkeerslichten met een aardige rij auto's. Nou, daar kan ik wel tussendoor kruipen. Helemaal links vooraan stond een zwarte Tesla Model 3 die niet van plan was om mij voor te laten toen het licht groen werd. Eindelijk eens iemand met een Tesla die een beetje z'n best doet. Meestal trekken ze op als een slak, maar deze ging er echt voor. Het gas maar wat verder opengedraaid en wat verder doorgetrokken.. Jammer, met je Tesla :]
Het valt me idd wel op dat ev rijders, uitzonderingen nagelaten, zeer langzame rijders zijn.
Zowel op de heenweg als op de terugweg ( van vakantie) , ga ik dik 90 procent (van de ev rijders voorbij.
En dat met een combinatie auto met caravan en een cruise snelheid van 107 kmh.

*Ikwc
 
Laatst bewerkt:
Het valt me idd wel op dat ev rijders, uitzonderingen nagelaten, zeer langzame rijders zijn.
Zowel op de heenweg als op de terugweg ( van vakantie) , ga ik dik 90 procent (van de ev rijders voorbij.
En dat met een combinatie auto met caravan en een cruise snelheid van 107 kmh.

*Iwc
Angst voor het rijbereik gok ik
 
Vandaag op 1 dag, 3 bijzonderheden meegemaakt. Of beter gezegd: Deutsche grundlichkeit.

Ondanks dat ik zelf niet sport (alhoewel motorsport, natuurlijk ook sport is) gebruik ik mijn motor om sportwedstrijden te bezoeken (m.n.) wielerwedstrijden.
Je kunt perfect tot aan het parcours rijden en hebt amper files en kunt wegafzettingen makkelijk omzeilen. Sterker nog, vaker vragen verkeersregelaars of motor agenten ik even de weg wil ‘blokken’ zodat verkeer niet het parcours oprijdt. Klein moeite.

Ondanks dat ik geen super voetballiefhebber ben vind ik het leuk om wat te ‘groundhoppen’ met de motor. Voor de niet voetballiefhebbers: Zoveel mogelijk voetbalstadions bezoeken.
Waar de ene dat door wedstrijden te bezoeken, vind ik het al voldoende om een foto (van de motor) te maken voor het stadion.

Vandaag een rondje ‘groundhoppen’ door de ‘Kohlenpott’ oftewel het Roergebied gedaan.
Daarbij oa het stadion van VFL Bochum bezocht.

Situatie 1:
VFL Bochum moest een derby tegen Borussia Dortmund.
De wedstrijd stond om 15:30u op het programma, toen ik om 11u kwam ik aangereden stonden er al 6 politiebusjes rondom het stadion. ‘Der Polizei’ liet mij overigens rustig doorrrijden.

Ik had mijn motor pal achter de rood/witte paaltjes neergezet, maar een ‘beveiliger’ (alhoewel ik meer het idee had, dat hij een Melkertbaan had) sommeerde mij dat ik eigenlijk voor de paaltjes moest blijven.
PY3MT69.jpg


Netjes uitgelegd dat ik 1! Foto wilde maken, en dan verder wilde rijden. Hier stemde hij in toe.
Na mijn eerste fotootje (Zie onderstaande) kwam een Bochum supporter met de vraag of ik wellicht een foto wilde waar ik ook opstond.
‘herr dokter security’ gaf echter direct te verstaan dat dat niet toegestaan was
C1bqG9D.jpg


Situatie 2:
Als ik toch in de buurt ben ook maar gelijk het grootste stadion van Duitsland meepakken. Het Signal Iduna Park in Dortmund.
Omdat ik een foto wilde maken voor het stadion, ben ik met de motor (Stapvoets!) tussen de paaltjes doorgeslingerd en heb deze voor het stadion neergezet
https://i.imgur.com/fNWJBXa.jpg[/img]

Op de parkeerplaats ervoor waren 2 BOA’s bezig om een auto weg te slepen (toen had ik al beter moeten weten).
Ook nu weer enkele foto’s gemaakt, en toen ik weg wilde rijden, zag ik 1 van de BOA’s een foto maken van mijn kenteken, terwijl de andere wat aan het roepen en aan het gebaren was.

Netjes gestopt, en meneer begon gelijk te vragen waar om ik hem niet gehoord had, en waarom ik ‘auf der gehweg’(oftewel voetpad reed).
‘In den Niederlande darf mann das ouch nicht’

Uitgelegd dat ik onder mijn helm oordoppen in heb, en hem niet gehoord had.
Aansluitend aangegeven dat ik een foto wilde maken voor het stadion, en net mijn weg wilde vervolgen.
Kreeg ik dit als antwoord:
‘Ein foto können wir ouch machen, und das kostet €50,- dan schicken wir ihm ouch noch zuhause.
Hij had niet op mijn reactie gerekend: Wenn sie wollen gerne.

Ik wacht het af, hij heeft een foto van mijn kenteken gemaakt, maar niet mijn gegevens genoteerd.
Was natuurlijk ook een levensgevaarlijke situatie als je onderstaande foto bekijkt. _0-

Motor staat op 20meter voor het stadion
fNWJBXa.jpg

O6xZByT.jpg


Situatie 3:
In de regio vond vandaag ook een wielerwedstrijd plaats, de ronde van Duitsland.
Ik had me fijn een route uitgetekend langs wat punten waar ik de wedstrijd wilde kijken.
Zelf heb ik onder de wedstrijd een portofoon omhangen, waar ik de koersradio kan volgen.

Omdat het parcours verkeersvrij dient te zijn sluit politie/verkeersregelaars de wegen voor kortere of langere tijd af, wat zeer begrijpelijk is.
Dit betekend echter dat er weleens files ontstaan.

Zoals ik aangaf kun je deze met de motor fijn omzeilen en kun je normaliter door rijden tot het kruispunt waar de wedstijd passeert.

In België/Nederland of Frankrijk levert dit zelden tot nooit problemen op. Vaak kun je je motor ook nog ergens op een stoep of berm parkeren.

In Duitsland kennen ze echter amper wielerkoersen, en zijn ze dit echter niet helemaal gewend.
In de file zag ik een politieauto staan die ik netjes (Stapvoets en met alarmlichten aan) passeerde.
Ik stond goed en wel stil toen ik dezelfde politie auto aan zag komen.

Ze wilde weten waarom ik ‘voor deed kruipen’ Heb maar lulverhaal opgehangen dat ik vandaag ondersteuning was van de jury en de koersradio. En dat ik vandaag met spoed voor iemand moest invallen. Door dat het last minute was, heb ik geen tijd gehad om de sticker bij de organisatie op te vragen.

Vreemd genoeg geloofde ze me direct, en boden ze me zelfs excuses aan.

Daarna nog even een leuk gesprek gehad met de agenten.
Open (in navolging op het kerken-, het wolken-, het vuurtoren-, het kapelletjes-, het watertoren- en het mijnenjagerstopic e.d ) een Stadionjagerstopic. Dan heb je straks een hele collectie bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
jaa dat is zo af en toe maar steeds vaker, uiteraard, knap vervelend die trage ev-rijders op de 'snel'wegen.
 
Moest met de brommer richting Apeldoorn noord tijdens de spits vanavond. Twee banen voor rechtdoor bij de verkeerslichten met een aardige rij auto's. Nou, daar kan ik wel tussendoor kruipen. Helemaal links vooraan stond een zwarte Tesla Model 3 die niet van plan was om mij voor te laten toen het licht groen werd. Eindelijk eens iemand met een Tesla die een beetje z'n best doet. Meestal trekken ze op als een slak, maar deze ging er echt voor. Het gas maar wat verder opengedraaid en wat verder doorgetrokken.. Jammer, met je Tesla :]
Was het zeker een verrotte tesla
 
die 3,3 is ook alleen met een beroeps-coureur achter het stuur in ideale omstandigheden in de duurste uitvoering, tevens gaat na een keer of 4 de beveiliging van het accupakket werken vanwege te warm. Nu niet echt tijden waar een beetje sportmotor zich druk om maakt.. O-)O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan