Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik was met de hybride onderweg en ook al is die best snel, van een S 100d verlies ik het gewoon ruim. Zelfs op topsnelheid.
 
Ik heb vandaag weer een lesje voertuigbeheersing gegeven aan een leerling voor wie dat niet zo vanzelf gaat. Daar komt juist vaak het onderdeel "zo langzaam mogelijk wegrijden (zonder stil te vallen)" bij kijken. Eigenlijk vind ik precisie en controle veel leuker dan kracht en snelheid.

Hoewel ik ook vaak de "drag race" doe: zo snel mogelijk vanuit stilstand naar de 50 in z'n 3 zonder schokken, en dan zodra ik remmen roep, een goede kijktechniek en iets wat we bij AVB de stopproef zouden noemen.

Grappige is dat daar de adrenaline tamelijk snel van omhoog schiet, maar als je die vlotte oefening beheerst is de rest van de les elk rood licht dat groen wordt een pleziertje in plaats van een stressmoment :)
 
Genoten van een nieuw voorbandje en nieuwe remblokken. Bandje was nog niet op op, maar aangezien ik binnenkort een weekje in de Dolomieten ga sturen, was een nieuwe toch wel verstandig.
 
Eindelijk meegemaakt: een joch van een jaar of tien gaf gasgeef gebaren bij het stoplicht; ik een dot revs, hij glunderen. Van zo'n blij gezichtje zou ik zelf bijna ook wensen dat ik kinderen had ....

.... tot ik me herinnerde wat voor een ongelofelijk ettertje ik was op die leeftijd, toen was ik gauw van die gedachte genezen.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk meegemaakt: een joch van een jaar of tien gaf gasgeef gebaren bij het stoplicht; ik een dot revs, hij glunderen. Van zo'n blij gezichtje zou ik zelf bijna ook wensen dat ik kinderen had ....

.... tot ik me herinnerde wat voor een ongelofelijk ettertje ik was op die leeftijd, toen was ik gauw van die gedachte genezen.
Ik was ook niet de liefste destijds, ongehoorzaam en tegendraads.. Maar ook ik maakte destijds dat "geef lekker gas" gebaar bij motoren. Genieten was dat, als er meerdere dat ook deden, en nu, nu doe ik het ook bij mannetjes die het "geef lekker gas " gebaar maken. 🙂 👍
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk meegemaakt: een joch van een jaar of tien gaf gasgeef gebaren bij het stoplicht; ik een dot revs, hij glunderen. Van zo'n blij gezichtje zou ik zelf bijna ook wensen dat ik kinderen had ....

.... tot ik me herinnerde wat voor een ongelofelijk ettertje ik was op die leeftijd, toen was ik gauw van die gedachte genezen.
Is dat sindsdien nog wat verbeterd of eh ...?
 
Eindelijk meegemaakt: een joch van een jaar of tien gaf gasgeef gebaren bij het stoplicht; ik een dot revs, hij glunderen. Van zo'n blij gezichtje zou ik zelf bijna ook wensen dat ik kinderen had ....

.... tot ik me herinnerde wat voor een ongelofelijk ettertje ik was op die leeftijd, toen was ik gauw van die gedachte genezen.


Ik zag een tijd terug ook zo'n stel jochies staan. Echter hong enkele meters verder een spandoek. Te luid geluid is uit.

Tsja wat moet je dan:+
 
Eindelijk meegemaakt: een joch van een jaar of tien gaf gasgeef gebaren bij het stoplicht; ik een dot revs, hij glunderen. Van zo'n blij gezichtje zou ik zelf bijna ook wensen dat ik kinderen had ....

.... tot ik me herinnerde wat voor een ongelofelijk ettertje ik was op die leeftijd, toen was ik gauw van die gedachte genezen.
Krijg het big regelmatig dat gebaar, vooral op de dijken…


_O-
 
Eindelijk meegemaakt: een joch van een jaar of tien gaf gasgeef gebaren bij het stoplicht; ik een dot revs, hij glunderen. Van zo'n blij gezichtje zou ik zelf bijna ook wensen dat ik kinderen had ....

.... tot ik me herinnerde wat voor een ongelofelijk ettertje ik was op die leeftijd, toen was ik gauw van die gedachte genezen.
Je nokkenasketting is er tenminste niet vanaf gelopen.
 
Lekker zeg, vanochtend opweg naar mijn vrijwilligerswerk op een rechtdoorgaande weg iemand die besluit te keren en voor het gemak maar binnen een sec beslist om dit te doen, probeerde nog uit te wijken maar mocht niet meer baten met de beugel vol in de stijl van de voordeur, balen zeg gescheurde cilinder van de beschembeugel spiegel en een paar flink gekneusde ribben. Maar goed dat is geluk hebben toch. Vooral ontzettent klote dat ik mijn motor de komende tijd moet gaan missen en ff geen reisjes op de planning kan zetten wilde de 16e nog een paar dagen gaan kamperen op landgoed westerwolde.
 
Lekker zeg, vanochtend opweg naar mijn vrijwilligerswerk op een rechtdoorgaande weg iemand die besluit te keren en voor het gemak maar binnen een sec beslist om dit te doen, probeerde nog uit te wijken maar mocht niet meer baten met de beugel vol in de stijl van de voordeur, balen zeg gescheurde cilinder van de beschembeugel spiegel en een paar flink gekneusde ribben. Maar goed dat is geluk hebben toch. Vooral ontzettent klote dat ik mijn motor de komende tijd moet gaan missen en ff geen reisjes op de planning kan zetten wilde de 16e nog een paar dagen gaan kamperen op landgoed westerwolde.
Je hebt die bestuurder daar toch wel vriendelijk 🤯 voor bedankt })
 
Lekker zeg, vanochtend opweg naar mijn vrijwilligerswerk op een rechtdoorgaande weg iemand die besluit te keren en voor het gemak maar binnen een sec beslist om dit te doen, probeerde nog uit te wijken maar mocht niet meer baten met de beugel vol in de stijl van de voordeur, balen zeg gescheurde cilinder van de beschembeugel spiegel en een paar flink gekneusde ribben. Maar goed dat is geluk hebben toch. Vooral ontzettent klote dat ik mijn motor de komende tijd moet gaan missen en ff geen reisjes op de planning kan zetten wilde de 16e nog een paar dagen gaan kamperen op landgoed westerwolde.
In iedergeval beterschap gewenst. Je bent er nog genadig van afgekomen.
Hopelijk komt het met de verzekering ook goed.
 
@onelove ach wat moet je er van zeggen die zat waarschijnlijk bij wat anders in haar hooft, het zal nooit de bedoeling zijn geweest.
@motormuisie, ja het had zomaar anders kunnen zijn, het enige wat ik hoop is dat de motor niet als totaallos wordt bestempeld en gewoon gerepareed kan worden.
Ps, met de vraag hier op het forum of jullie nog een goede partij in brabant weten waar ik de reparatie kan laten uitvoeren via de verzekering.
 
@onelove ach wat moet je er van zeggen die zat waarschijnlijk bij wat anders in haar hooft, het zal nooit de bedoeling zijn geweest.
Dat zijn juist de gevaarlijke. 'Het was niet mijn bedoeling' is schrale troost als je in het ziekenhuis ligt, of erger.

Beterschap iig, en hopen dat je motor nog een beetje goed te repareren valt.
 
@onelove ach wat moet je er van zeggen die zat waarschijnlijk bij wat anders in haar hooft, het zal nooit de bedoeling zijn geweest.
@motormuisie, ja het had zomaar anders kunnen zijn, het enige wat ik hoop is dat de motor niet als totaallos wordt bestempeld en gewoon gerepareed kan worden.
Ps, met de vraag hier op het forum of jullie nog een goede partij in brabant weten waar ik de reparatie kan laten uitvoeren via de verzekering.

Ik weet niet wat je bedoeld met 'via de verzekering'. Er komt een expert en met dat geld kun je hem toch overal laten maken?
Ook als hij totaallos wordt verklaard kun je het wrak houden en alsnog laten maken.
Mat Beekers in Ysselsteyn (bijna Brabant) zal hem wel kunnen maken.
Waar woon je in Brabant?
 
Terug
Bovenaan Onderaan