Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Laatst bewerkt:
Het verhaal is er wel maar de details kloppen niet ;)

Er werd gewoon een auto ingehaald, lekker vlot (er is een mooi HD filmpje van, dat levert de Zwitserse politie dan wel)
En ja de gedachte was inderdaad buiten bebouwde kom, maar het was er nog binnen.
Motor mocht hij gewoon houden, maar er mocht niet meer gereden worden door hem wegens invordering rbw (zelfde als in NL)
Uiteindelijke boete lag ruim boven de 1000, vraag het hem maar :X (echt een eind erboven...) Zwitsers bekeuren naar inkomen...
(60 km te snel wordt hier ook niet gewaardeerd)

Hij mag helemaal niet meer rijden in Zwitserland, maar dat is een eigen keuze.
Er werd een Zwiterse vorm van "EMG" opgelegd, dat is een dure hobby. Die mag je weigeren maar dan mag je dus niet meer rijden in Zwitserland. Aangezien je uitstekend naar Italie kunt door Oostenrijk heeft hij de keuze gemaakt die cursus niet te doen.

Filmpje van de laser controle, de agent had iig een goede vaste meethand:
(2 mooie Energica's de achterste had geluk )

Bekijk bijlage 1954406

Echt k@t cq laf om op zo'n punt te gaan staan laseren. Dorp uit net voor het bord ende Ortsgebied iemand nog ff flink pakken. Dat ze naar inkomen bekeuren zou mij dan weer wel uitkomen. Denk dat ze heel hardt gaan lachen en dat ik een zelfs toelage krijg. :+

Zo ben ik in Oostenrijk een keer gelaserd. Sprong de agent achter een bushokje vandaan ook vlak voor het bordje ende Ortsgebied. 31 te hard, aardig gebleven en uiteindelijk maakte hij er een algemeen protocol van of zoiets. 20 euries en ik kon weer verder. Wat schappelijker daar. Overigens mijd ik Zwitserland als de pest, te duur voor mij. ;)

20220903_105058633_iOS.jpg
 
In Belgie ook gehad.. 2 van ons haalden een slakkegangbus in en 2 bleven erachter hangen en jahoor.. de 2 inhalers kregen een bon.. meen 6 km te hard.. Direct betalen of motoren laten staan. Er stond ook een duitser zonder poen en die hebben we maar een voorschot geleend want was op weg naar een operatie en kon niet verder want geen cash.... De beste man in paniek en stond zowat te huilen.. 11 km te hard..
Enja.. het geld netjes retour gehad met heel veel bedankjes.
 
Ik had van de zomer ook een handige... Verkeersregelaar bij een run met gehandicapten. Elke keer na het afzetten weer oprijden naar de kop, dus de hele stoet inhalen. Rijden we op een dijk in de buurt van Steenwijk, hele eind 80. Blijkt er halverwege bij de camping een kort stukje 50 te zijn. Gaat precies daar een camerawagen staan, terwijl zijn/haar collega's van hetzelfde politiekorps die stoet nota bene begeleiden. Kachel ik dus met 67 (na correctie) langs die wagen zonder hem te zien... Leuk hoor, vrijwillig een evenement begeleiden en nog een boete aan je kont ook. Weer een prachtig staaltje "hoe help ik een mooi evenement naar de kloten" want voor volgend jaar moet ik nog eens goed gaan nadenken of ik weer ga begeleiden. Ligt ook een beetje aan het resultaat van het bezwaar dat ik uiteraard (tegen beter weten in) heb ingediend.
 
's Avonds laat en 's nachts wordt de sirene alleen gebruikt als het echt niet anders kan, maar het spreekt (m.i.) vanzelf dat je gewoon voorrang geeft als je het blauwe zwaailicht ziet. En de chauffeur van het hulpverleningsvoertuig let (ook?) heus wel op.
Tegenwoordig heb ik geen blauw-blauw meer maar mijn ervaring is dat ook als ik met amber lampen rij mensen gewoon netjes voorrang verlenen als ik onderweg ben en het zaak is dat ik toch even wat vlotter op mijn bestemming ben. Toegeven, ik rij ook gewoon assertief en duidelijk. Mensen snappen dan door je positie en rijgedrag vaak sneller waar je heen wilt. Helpt wel mee dat ik ook gewoon ervaring met rijden met toeters en bellen heb.
 
Vanavond in het donker op een achteraf landweggetje een trekker tegengekomen zonder verlichting.
Komt daar gewoon de bocht omzeilen met een 40 ton suikerbieten er achter.
Ik moest echt met een zwaai de berm in anders had ik er vol bovenop gezeten.
Wat een eikel.
En verder geen schade aan jou of je motor opgelopen?
 
Eergisteren had ik ook iets. Ik reed in Hillegom op de Arnoudstraat. Ik ging rechtsaf richting N208. Van de N208 kwam een auto die linksaf naar de McDonalds wilde. Hij gooide het stuur om om de bocht af te snijden, waardoor hij recht op mij af reed.
Gelukkig zag hij mij op tijd en gaf en gaf hij een ruk aan het stuur. Net uit de bocht komende had ik zelf niet veel kunnen doen.
 
En verder geen schade aan jou of je motor opgelopen?
Ik was gelukkig met het koekblik.
Geen schade, wel modder tot op het dak.

Motorrijden over deze weggetjes is momenteel eigenlijk niet verstandig, zeker niet in het donker. Veel te glad, veel te gevaarlijk, binnen een paar meter verandert het wegdek van schoon naar klei glijbaan soms.
 
*O**O**O*

Vanochtend weer een dappere dodo in zijn kl0te Tesla..
Op de A15, afslag nemend naar Hoogvliet Rotterdam.
Dodo op de baan linkerbaan richting Spijkcity..

En gewoon VOL de afslag nemen zonder op of om te kijken richting de Benelux.
Scheelde een halve meter-ish..
Hij de rechterbaan richting tunnel, ik vervolgens de linkerbaan richting Hoogvliet.
Ernaast rijdend, geeft Dodo nog gas (of stroom, hoe je het ook wil noemen met zo'n hok) bij ook..
Voor hem helaas nog een auto voor hem..
Ik er weer naast, klein drukkie op tutter..
Dodo kijkt heel wazig om met een blik van 'ik heb geen flauw benul wat er is, ik moet er hier af'...

Sommige|(
Ik dacht al dat ik je eergister misschien heb gezien, je rijdt toch een Versys? :/
In ieder geval was er een Versys die ruzie had met een auto op de afslag van de A15 naar de A16 parallelbaan richting Feyenoord / Capelle. Ik zag het in mijn achteruitkijkspiegel gebeuren, die motor werd zomaar aan de kant gedrukt, echt asociaal. Kwam ook wat getoeter aan te pas.
 
Ik dacht al dat ik je eergister misschien heb gezien, je rijdt toch een Versys? :/
In ieder geval was er een Versys die ruzie had met een auto op de afslag van de A15 naar de A16 parallelbaan richting Feyenoord / Capelle. Ik zag het in mijn achteruitkijkspiegel gebeuren, die motor werd zomaar aan de kant gedrukt, echt asociaal. Kwam ook wat getoeter aan te pas.
Dat komt allemaal door die hulpsystemen, mensen doen zoiets niet…
 
Ik had van de zomer ook een handige... Verkeersregelaar bij een run met gehandicapten. Elke keer na het afzetten weer oprijden naar de kop, dus de hele stoet inhalen. Rijden we op een dijk in de buurt van Steenwijk, hele eind 80. Blijkt er halverwege bij de camping een kort stukje 50 te zijn. Gaat precies daar een camerawagen staan, terwijl zijn/haar collega's van hetzelfde politiekorps die stoet nota bene begeleiden. Kachel ik dus met 67 (na correctie) langs die wagen zonder hem te zien... Leuk hoor, vrijwillig een evenement begeleiden en nog een boete aan je kont ook. Weer een prachtig staaltje "hoe help ik een mooi evenement naar de kloten" want voor volgend jaar moet ik nog eens goed gaan nadenken of ik weer ga begeleiden. Ligt ook een beetje aan het resultaat van het bezwaar dat ik uiteraard (tegen beter weten in) heb ingediend.
Wat ik mij dan afvraag: Kiest zo'n Flitsboa zelf zijn locaties of wordt dat opgedragen door hogerhand?
 
Ik dacht al dat ik je eergister misschien heb gezien, je rijdt toch een Versys? :/
In ieder geval was er een Versys die ruzie had met een auto op de afslag van de A15 naar de A16 parallelbaan richting Feyenoord / Capelle. Ik zag het in mijn achteruitkijkspiegel gebeuren, die motor werd zomaar aan de kant gedrukt, echt asociaal. Kwam ook wat getoeter aan te pas.
Dat klopt, alleen dat was in de ochtend richting Hoogvliet.
Feyenoord/Capelle dat is in de middag op de weg terug naar huis..
Maar dat kan ik mij niet echt herinneren iig..
Woensdag was ik ook met de hobby bak op pad..
 
Ik had van de zomer ook een handige... Verkeersregelaar bij een run met gehandicapten. Elke keer na het afzetten weer oprijden naar de kop, dus de hele stoet inhalen. Rijden we op een dijk in de buurt van Steenwijk, hele eind 80. Blijkt er halverwege bij de camping een kort stukje 50 te zijn. Gaat precies daar een camerawagen staan, terwijl zijn/haar collega's van hetzelfde politiekorps die stoet nota bene begeleiden. Kachel ik dus met 67 (na correctie) langs die wagen zonder hem te zien... Leuk hoor, vrijwillig een evenement begeleiden en nog een boete aan je kont ook. Weer een prachtig staaltje "hoe help ik een mooi evenement naar de kloten" want voor volgend jaar moet ik nog eens goed gaan nadenken of ik weer ga begeleiden. Ligt ook een beetje aan het resultaat van het bezwaar dat ik uiteraard (tegen beter weten in) heb ingediend.

Precies dan ook nog bij die camping staan he, waar het hoogstwaarschijnlijk 50 is wegens de camping...de boeven;)

Als verkeersregelaar zou je de regels al helemaal moeten weten dus gewoon boete verdrievoudigen, soort mulder met verzwarende omstandigheden:+
 
Dat komt van hogerhand. Ongetwijfeld van dezelfde gemeente die ook de vergunning voor het evenement heeft uitgegeven.
Dat doen ze inderdaad met opzet, ook om te zorgen dat de deelnemers aan zo'n evenement (weet niet of dit een zijspanrit of trucktour was), zich een beetje aan de snelheid houden. Want zeker bij truckruns heb ik wel eens het idee dat ze de mongolen achter het stuur zetten.

De keren dat ik zo'n evenement begeleid heb werd er bij de briefing wel altijd gezegd dat er gecontroleerd ging worden. En ook wel eens de opmerking "de flitsers op de kruisingen staan uit, maar daar bedoel ik verder niets mee". Maar dat is dan meestal met wielerwedstrijden.
 
Niks meegemaakt, alleen dat ik van de week in het verkeer gevaarlijk vond…donker/nat/drukke verkeer oa bij de winkelcentra.
 
Terug
Bovenaan Onderaan