Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik heb vandaag op een brommer met een Volvo achter me aan naar een gemeentehuis gereden en de terugweg moest ik in de Volvo zitten.

Mijn jongste dochter mocht vandaag haar brommerrijbewijs ophalen en ze is op de brommer zelf terug gereden. Ik had haar nog gewaarschuwd dat ze niet teveel gas moest geven omdat ik samen met m'n vrouw achter haar aan zou rijden maar ze kon het natuurlijk niet laten.
Nu mag ik gaan uitleggen aan m'n vrouw waarom die brommer boven de 70 rijdt.

"Ik kan er niks aan doen, dat was al zo toen ik hem kocht"
Het schijnt dat volvo een grote tellerafwijking heeft, alles voor de veiligheid he, was op gps maar 50!
 
Dat wordt binnen de crew besloten maar we zijn normaal niet echt coulant voor lui die bewust zeer irritant gedrag vertonen.

[edit]: Het was eerst een maand, alleen voor off-topic. Maar nu gaat er dus nader naar gekeken worden.
Wat ik nog wou vragen: mogen politieke topics helemaal niet meer? Ik had ze al een poosje niet meer gezien, maar zijn ze nu helemaal afgeschaft?
 
Wat ik nog wou vragen: mogen politieke topics helemaal niet meer? Ik had ze al een poosje niet meer gezien, maar zijn ze nu helemaal afgeschaft?
In principe wel omdat ze echt steevast uitlopen op ruzie (en er zijn genoeg pogingen gedaan). Dan zijn er twee opties: topics sluiten of bans uitdelen aan de ruziemakers (die daar uiteraard ook niet blij van worden). Dan liever (ook preventief) de topics sluiten.
 
Die zuinige 1 liter 3 cilinder motoren leveren meestal ook al 100pk.
Turbootje erop, zitten al ruim op de 150 tot 170pk.

Maar die 3-cilinders zijn compleet waardeloos!
Als je de garagehouders hoort vreten die dingen de krukaslagers op, puur omdat er teveel vermogen/krachten/momenten op de krukas/krukaslagers komen te staan. Krengen hebben onbalans (zet maar es de ontstekingsvolgorde uit in een diagram), veel te hoog in de toeren, veel te veel kW's voor zulke kleine motoren.

2 van onze servicewagens met een 1.1 liter 3-clinder staan geregeld in de garage met allerlei klachten. Kleine flutmotoren met een turbootje erop om iets van 120/120 pk eruit te kunnen stampen. Monteurs klagen steen en been over die servicewagens.

Bij 1 servicewagen waren de krukaslagers al na 70.000/80.000 km aan vervanging toe!

Afdeling Inkoop en Logistiek heeft nu van de directeur opdracht gekregen om uit te zien of naar een electrische bestelwagen of naar een "gewone" 4-cilinder benzineauto.....
 
Gisteren vanuit Uden met het blik naar Deventer. In de andere richting twee ongelukken en daardoor lange files. Reden van de ongelukken weet ik niet maar de vrouw naast mij op de linker rijstrook die met 90 kilometer per uur op korte afstand van haar voorligger kijkend in binnenspiegel haar wimpers met zo'n borsteltje aan het opmaken was, was wel een goede kandidaat. Men is tegenwoordig met van alles bezig in de auto, behalve met het verkeer lijkt het wel.
 
Gisteren vanuit Uden met het blik naar Deventer. In de andere richting twee ongelukken en daardoor lange files. Reden van de ongelukken weet ik niet maar de vrouw naast mij op de linker rijstrook die met 90 kilometer per uur op korte afstand van haar voorligger kijkend in binnenspiegel haar wimpers met zo'n borsteltje aan het opmaken was, was wel een goede kandidaat. Men is tegenwoordig met van alles bezig in de auto, behalve met het verkeer lijkt het wel.
klopt en dat merk je als je op de motor zit maar al te goed..
 
Turbootje erop, zitten al ruim op de 150 tot 170pk.

Maar die 3-cilinders zijn compleet waardeloos!
Als je de garagehouders hoort vreten die dingen de krukaslagers op, puur omdat er teveel vermogen/krachten/momenten op de krukas/krukaslagers komen te staan. Krengen hebben onbalans (zet maar es de ontstekingsvolgorde uit in een diagram), veel te hoog in de toeren, veel te veel kW's voor zulke kleine motoren.

2 van onze servicewagens met een 1.1 liter 3-clinder staan geregeld in de garage met allerlei klachten. Kleine flutmotoren met een turbootje erop om iets van 120/120 pk eruit te kunnen stampen. Monteurs klagen steen en been over die servicewagens.

Bij 1 servicewagen waren de krukaslagers al na 70.000/80.000 km aan vervanging toe!

Afdeling Inkoop en Logistiek heeft nu van de directeur opdracht gekregen om uit te zien of naar een electrische bestelwagen of naar een "gewone" 4-cilinder benzineauto.....
heb 5 jaar met een Seat Leon gereden, 3 cilynder 1000cc. 200K mee gedraaid, stevig doorgereden (ding ging over de 200 op de teller)
wel altijd goed op (olie)temperatuur gelet voor het gas geven, nooit een krimp gegeven, zou er zo een kopen
 
Het overkomt me eigenlijk nooit, maar vanochtend binnen 5km filefilteren tot 3x toe bijna overhoop gereden door last-minute rijstrookwisselaars. Alle 3 geen richtingaanwijzer.
 
Vergeet ook niet dat de meeste (EDIT: nieuwe) auto's tegenwoordig slimme cruise control, noodrem systemen, lane assist en weet ik wat allemaal hebben. Grotendeels verplicht voor nieuw blik. Waarom zou je nog vóór je kijken? Daar heb je toch computers voor...
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ook niet dat de meeste auto's tegenwoordig slimme cruise control, noodrem systemen, lane assist en weet ik wat allemaal hebben. Grotendeels verplicht voor nieuw blik. Waarom zou je nog vóór je kijken? Daar heb je toch computers voor...

De meeste auto's :?
Van de nieuwe auto's die worden verkocht misschien, maar er rijdt nog voldoende ouder spul rond waar dit niet in zit.
Voorlopig probeer ik dit ook zo te houden. En om terug te keren naar het motorrijden: ik hoop dat ze die afstandhoudenfratsen niet op motoren zetten :X
 
De meeste auto's :?
Van de nieuwe auto's die worden verkocht misschien, maar er rijdt nog voldoende ouder spul rond waar dit niet in zit.
Voorlopig probeer ik dit ook zo te houden. En om terug te keren naar het motorrijden: ik hoop dat ze die afstandhoudenfratsen niet op motoren zetten :X
Hoeft van mij ook niet, ik hou zelf wel afstand.
 
Dat komt door die slaap-verwekkende 100km/h.
Dan ga je onderwijl iets anders doen. => filmpje kijken, administratie, scheren en idd als genoemd jezelf opmaken
100 is prima. Snel zat. Beter voor het milieu en iets beter voor de verkeersveiligheid.
Dat mensen andere dingen gaan doen ligt echt aan hunzelf. Ik rij ook 100 in de auto en ga echt geen filmpjes kijken.
 
Laatst bewerkt:
Turbootje erop, zitten al ruim op de 150 tot 170pk.

Maar die 3-cilinders zijn compleet waardeloos!
Als je de garagehouders hoort vreten die dingen de krukaslagers op, puur omdat er teveel vermogen/krachten/momenten op de krukas/krukaslagers komen te staan. Krengen hebben onbalans (zet maar es de ontstekingsvolgorde uit in een diagram), veel te hoog in de toeren, veel te veel kW's voor zulke kleine motoren.

2 van onze servicewagens met een 1.1 liter 3-clinder staan geregeld in de garage met allerlei klachten. Kleine flutmotoren met een turbootje erop om iets van 120/120 pk eruit te kunnen stampen. Monteurs klagen steen en been over die servicewagens.

Bij 1 servicewagen waren de krukaslagers al na 70.000/80.000 km aan vervanging toe!

Afdeling Inkoop en Logistiek heeft nu van de directeur opdracht gekregen om uit te zien of naar een electrische bestelwagen of naar een "gewone" 4-cilinder benzineauto.....

Dat de specifieke motorblokken waar jij het over hebt veel kapot gaan dat zal best, maar dat ligt niet aan het feit dát het 3 cilinders zijn.
Ze zijn gewoon te licht gebouwd.
3 cilinders zitten al vele jaren in (sommige) landbouwmachines. Gaat gewoon goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan