Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ho ho ik heb ook wel eens in de Yaris van schoonmoeders gereden, toen ze nog onder ons was. Was waarschijnlijk ook een van de weinige keren, dat medeweggebruikers niet in gevaar werden gebracht :X
Mijn vriendin heeft ook een Yaris :Y. Ik rij er ook regelmatig in (voor kleine stukjes pak ik mijn eigen auto niet O-)).

Yaris wordt eind april vervangen door een Aygo X :Y.
 
Pfffff, dat is schrikken. Blij dat het goed is afgelopen
Ja, gelukkig wel! Wel aardig geschrokken inderdaad. Er kwam iets later een auto naast me rijden die het had zien gebeuren. Die maakte ook zo'n verschrikt gebaar van 'dat scheelde niet veel'

Tja, een Yaris 🙄.
Het was nog geen Verso, die zijn vaak nog veel erger...:?

Die ene tante op de volgende verjaardag "Werkelijk waar, ik reed gewoon rustig op strook 1 met 90 km/u haalt een motor mij op de redesseerstrook in. Levensgevaarlijk die gasten."

Ook een collega op werk die zegt dat veel te veel mensen hem rechts in halen. Hoe vaak rijd jij onnodig links, denk ik dan :X.
Zo'n collega heb ik ook! Die vindt het totaal niet erg om links te rijden, want anderen mogen toch niet sneller dan 100...8)7
 
rijdende (eigen)rechter op de linker baan, als ik t zo lees? :/
rijdend recept voor brokken....
Voor dat soort mensen geldt:

IMG_0674.jpeg
 
En dan rijd je een keer een beetje door kost het je 1400 euro. Wat willen ze nou eigenlijk. 🤔
eerlijk gezegd houd ik me met die vraag niet eens meer bezig.
wat wel zo is (en dat komt ook terug in mn schrijfsel) is dat er liever iets gezegd word waardoor de oorzaak bij een ander ligt, dan bij henzelf.
ook als de bewering feitelijk niet klopt.
persoonlijk is dit één van mn redenen waarom ik niet positief ben over de bij de politie werkende medemens.

als er raddraaiers gezocht zouden worden in mn omgeving, zou ik de agenten helpen.
maar tegelijkertijd vertrouw ik de politie (mede door dit soort dingen) voor geen cent.
 
eerlijk gezegd houd ik me met die vraag niet eens meer bezig.
wat wel zo is (en dat komt ook terug in mn schrijfsel) is dat er liever iets gezegd word waardoor de oorzaak bij een ander ligt, dan bij henzelf.
ook als de bewering feitelijk niet klopt.
persoonlijk is dit één van mn redenen waarom ik niet positief ben over de bij de politie werkende medemens.

als er raddraaiers gezocht zouden worden in mn omgeving, zou ik de agenten helpen.
maar tegelijkertijd vertrouw ik de politie (mede door dit soort dingen) voor geen cent.
Er is een topic waar je je hart kan luchten https://www.motor-forum.nl/threads/de-politie-mening-discussie-16-bad-boys.410107/
 
Is me bekend ;)
Daarom laat ik het hier ook bij.
Ik geloof eerder dat je niet positief bent over het uniform dat de persoon draagt dan de persoon zelf.
Een uniform liegt niet tegen je, een mens wel.
Als ik moet gaan uitleggen hoe het allemaal zo gekomen is, ben ik wel effe bezig.
En ik voel er in alle eerlijkheid niets voor om dat allemaal aan het virtuele prikbord te hangen.
Bovendien is dit topic daar niet voor...

it's just my 2 cents, ieder mag zn eigen mening erover hebben.

fijne avond allen! :W
 
Ho ho ik heb ook wel eens in de Yaris van schoonmoeders gereden, toen ze nog onder ons was. Was waarschijnlijk ook een van de weinige keren, dat medeweggebruikers niet in gevaar werden gebracht :X
Grappig toch, hoe medeweggebruikers op je voertuig reageren:
Ik merk een groot verschil sinds ik in een oudere C max rijd (ook nog eens in permanentje Champagne metallic)
In plaats van een zwarte Alfa : men moet er koste wat kost zsm langs …..
 
Grappig toch, hoe medeweggebruikers op je voertuig reageren:
Ik merk een groot verschil sinds ik in een oudere C max rijd (ook nog eens in permanentje Champagne metallic)
In plaats van een zwarte Alfa : men moet er koste wat kost zsm langs …..
Zo werkt dat nu eenmaal.

Indertijd had ik een Mazdaatje.
Opeens moest ik voor werk iedere dag 200km op en neer.
Van een vriend kon ik een afgeleefde Chevy stationcar met LPG overnemen.
Ondanks flink verbruik was 't toch goedkoper rijden want de gas-liter-prijs was in die tijd heel erg laag.

Er was duidelijk verschil bij het rijden van die 2.
Met de Mazda werd ik soms bijna van de weg gedrukt, met die aftandse bak gaf iedereen voorrang.
 
Zo ervaar ik het ook.
Voor mijn werk heb ik een zakelijke VW, prive rijdt ik een Skoda Octavia.

Met de VW krijg ik de ruimte (want ja, er zit weer zo'n VW aso achter mij dus dan maar ff aan de kant) en als ik es weer in de Skoda rij, dan zitten ze lekker op mijn kont te drukken (en dat zijn dus al die BMW/Mercedes/VW/Audi aso's wat de reden is dat ik met de zakelijke auto dus alle ruimte krijg :+).
 
Het leukste is als je een gebakkie hebt waarvan ze niet verwachten dat dit snel is.
We hadden ooit een Lancia Ypsilon mee als leenauto, zo'n lullig uitziend boodschappenautootje. Rob had toen een Alfa die in onderhoud was bij Münsterhuis in Hengelo, tevens Ferrari-dealer. Volgens mij was het een speciaal model of hadden ze hem wat gekieteld, het gekke ding trok sneller op dan de dikke Audi's die op de Autobahn bij het inhalen van vrachtwagens achter ons zaten te drukken. Oké, de topsnelheid was niet echt indrukwekkend, maar dat snelle optrekken zorgde wel voor heel veel lol en de nodige chagrijnige gezichten bij medeweggebruikers _O-
Het was bijna jammer dat we hem weer moesten omruilen voor de MiTo die hij toen had.
 
Ik heb op vakantie in IJsland een destijds nieuwe Yaris 2016 mogen rijden en die beviel mij echt uitstekend.
Er is ook niets mis met een Yaris, ze werden alleen heel veel door ouderen gekocht, vanwege de hogere instap, zonder meteen in een suv achtig ding te belanden. Ze hebben hun reputatie dankzij de bestuurders, niet omdat ze slecht zijn, integendeel, ze gaan heel lang probleemloos mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan