Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Jongste dochter vertelde vandaag heel trots dat ze op de paralelweg naast de snelweg harder reed dan de vrachtwagens op de snelweg.
Op de brommer.
En weer een boze blik van moeders mijn kant op.
Ik kan er niks aan doen, het ding was echt al zo toen ik hem kocht!
Ik moet meteen weer aan mijn jeugd denken. Ik zat op de RK-MTS in Eindhoven en we hadden een feest in Best.
Ik had al een rijbewijs en mocht, tot mijn eigen stomme verbazing, de auto van Pa meenemen. Ik had afgesproken bij mijn vriend in Eindhoven en hij zou dan, met zijn brommer, mij voor rijden naar Best want ik wist niet waar het feest was. Zo ge zegd zo gedaan.
Hij reed voor me, en toen we bij de snelweg kwamen draaide hij, tot mijn stomme verbazing, de snelweg op.
Plat op de tank van zijn suzuki haalde hij 105 op mijn teller :X
In best aangekomen wel aantal bouten van zijn blok verloren dus heb ik hem maar weer terug gebracht. Wel gelachen *O*:W
 
Vandaag weer eens met de motor naar het werk. Na het werk namelijk langs de motorzaak vlakbij mijn werk om mijn motor daar achter te laten, en mijn "nieuwe" motor op te halen :P

maar man man man, wat rijden er deuzen rond.

letterlijk 4 auto's met geen enkel licht aan zien rijden en 2 met alleen dagrijverlichting.
1 van die laatste werd al door van alles naar geseind, mensen deden hun licht uit en aan als ze voor / achter deze jongedame reden....
op een gegeven moment komt ze voor mij naar links (zonder richtingaanwijzer), dus ik sein een paar keer met mijn grootlicht (ik kan mijn dimlicht niet uitzetten), ze schrikt daarvan (is ook hele felle ledverlichting) en gaat weer naar rechts.
ik ga er naast rijden (ondertussen zit de vrachtwagen die nu achter haar zit ook met zijn lampen te klooien om haar wat duidelijk te maken).
dus ik wijs naar haar koplampen en maak het "licht" gebaar. Zit ze me echt HEEL deuzig aan te kijken, dus ik doe het nog een keer, wordt ze boos en gaat zitten gebaren naar me?! Dus ik helm open, gebaar dat haar raam open moet en ik schreeuw: DOE JE LICHTEN AAN!!!!!!
Ze schrikt, en gelukkig deed ze gelijk alles aan. kreeg nog een duimpje.
 
Ook als je bordje G1 ziet staan?

Bekijk bijlage 1981203

Even reconstruerend moeten ze, tenzij ze al veel langer op de A10 reden, hier de weg zijn opgegaan:

Bekijk bijlage 1981204

We zien een duidelijke "Ring A10" op het bord, plus een typische snelwegoprit.

Vervolgens twintig meter verder twee koeien van A1-borden:

Bekijk bijlage 1981205

Dan 50 meter verderop deze overduigelijke snelwegaanwijzers en enorme blauwe borden die je de kans geven er ook meteen weer af te gaan:

Bekijk bijlage 1981206

En dan vervolgens kom je een snelweg met vijf banen (!!) met een prachtige vluchtstrook:

Bekijk bijlage 1981207

Maar je blijft gewoon doorrijden totdat je 200 meter verder een enorme tunnel ziet opdoemen, en auto's die je met 110 rakelings voorbij schieten en achter je vol op de rem moeten, en dan pas ga je naar de vluchtstrook?

Ben ik misschien een gekke jongen, maar dat noem ik geen foutje meer, dat is wat mij betreft gewoon ter plekke het rijbewijs door de shredder, scooter inleveren en terug naar school.

Ik heb de video teruggekeken en het lijkt inderdaad zo'n deelscooter. Ik zal de videobeelden waar je de gezichten ziet niet delen, maar het zijn wel twee tamelijk Nederlands ogende opzittenden (al kunnen het ook Zweden zijn geweest of zo) :)
Ja wat is het nou? A1 of G1? Als jij het al niet foutloos doe wat verwacht je dan van anderen 🤷‍♀️
:+
 
Die dagrijverlichting zou nog tot daar aan toe zijn als de achterlichten gewoon bleven branden. Dan heb je met mist overdag geen problemen, want die led-stroken geven genoeg licht. Gelukkig zijn er steeds meer fabrikanten die wijzer zijn geworden - of het moeten allemaal mensen zijn die via de computer de boel zo hebben ingesteld.

Wat ook niet helpt: standaard de tellerbakverlichting aan (omdat het dashboard zo slecht is ontworpen dat je het overdag zonder licht niet kunt aflezen). Idem voor de TFT-schermpjes van nu.
 
Jongste dochter vertelde vandaag heel trots dat ze op de paralelweg naast de snelweg harder reed dan de vrachtwagens op de snelweg.
Op de brommer.
En weer een boze blik van moeders mijn kant op.
Ik kan er niks aan doen, het ding was echt al zo toen ik hem kocht!
Moeders zijn overal hetzelfde. Ik had grote moeite om op een 125 cc scooter dochterlief voor te blijven. Mijn enige opmerking was, rijbewijs kwijt betekent fietsen, ik breng je niet.
Ze zat in app groepjes om controles te ontwijken.
 
Vandaag weer eens met de motor naar het werk. Na het werk namelijk langs de motorzaak vlakbij mijn werk om mijn motor daar achter te laten, en mijn "nieuwe" motor op te halen :P

maar man man man, wat rijden er deuzen rond.

letterlijk 4 auto's met geen enkel licht aan zien rijden en 2 met alleen dagrijverlichting.
1 van die laatste werd al door van alles naar geseind, mensen deden hun licht uit en aan als ze voor / achter deze jongedame reden....
op een gegeven moment komt ze voor mij naar links (zonder richtingaanwijzer), dus ik sein een paar keer met mijn grootlicht (ik kan mijn dimlicht niet uitzetten), ze schrikt daarvan (is ook hele felle ledverlichting) en gaat weer naar rechts.
ik ga er naast rijden (ondertussen zit de vrachtwagen die nu achter haar zit ook met zijn lampen te klooien om haar wat duidelijk te maken).
dus ik wijs naar haar koplampen en maak het "licht" gebaar. Zit ze me echt HEEL deuzig aan te kijken, dus ik doe het nog een keer, wordt ze boos en gaat zitten gebaren naar me?! Dus ik helm open, gebaar dat haar raam open moet en ik schreeuw: DOE JE LICHTEN AAN!!!!!!
Ze schrikt, en gelukkig deed ze gelijk alles aan. kreeg nog een duimpje.
Gisteravond bijna donker ook zo’n kneus voor me, die man snapte ook niet, wat lichten uit en weer aan betekenen. Reed met dageij verlichting zonder achterlichten. |(
 
Wat is er mis met iemand ergens op aanspreken ? ik rapporteer niet ofzo , misschien had hij t zelf wel niet in de "gaten"dat hij de smileys was "vergeten":)
En dan nog, iedereen had zelf kunnen bedenken dat ze erbij hoorden. Ik vond inderdaad dat er nogal krampachtig gereageerd werd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan