Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

De valbeugels hebben de klap opgevangen en zijn nu asynchroon. De ene kant staat dichter bij de motor dan de andere. Het schakelpookje is verbogen en wat krassen op de stalen beugels rondom de handkappen. Had Triumph Tiger woensdag opgehaald, en binnen een week op zijn kant. Gelukkig deed de bescherming zijn werk. Grootste pijn is de deuk in mijn ego....
Gelukkig hebben de valbeugels hun werk gedaan, maar toch balen. Zeker voor je ego. Ik heb het één keer gehad, sindsdien bevestig daarom altijd als eerste het fel gele herinneringskoordje als ik de schijfrem plaats.
 
Heeft mij ooit slechts een spatbord van de 750ss ruim 20 jaar geleden gekost…achteruit en toen krak…. :X

Dus geen slot meer op de motor, is ook niet nog vind ik dan…
 
Yep, ik rij nu 25 jaar motor en dit is me niet eerder overkomen. Vergeetachtigheid komt met de jaren denk ik....
Hmmm... Mij ook al eens overkomen. Wilde brommertje wegzetten in mijn garage en moeder-de-vrouw liep wat te blèren van afstand en in plaats van mijn verstand bij mijn eigen zaken te houden kop omdraaien en met de vizier/kinbak open (systeemhelm) weer wat terug zitten te roepen naar haar. Ongemerkt de motor scheef en voelde ineens iets tussen mijn benen glijden. BAM! motor tegen de muur laten glijden. Krassen op plastic kuipje, voorzijde spiegel beschadigt (plastic behuizing).

Zit dat achterlijke mens van me daarna te roepen dat ik had moeten opletten en niet op haar had moeten letten en meer van dat zulks irritante opmerkingen...
Wie staat er dan G@#$%@#$%E! op meters afstand naar mij te roepen terwijl ik helm nog ophad met oordoppen in. En wie was die achterlijke lul die half omgedraaid op de motor ging zitten weer dingen terugroepen??? Dus ja, kon wel kwaad worden op haar, maar ook mijn fout dus.

Maar goed, gelukkig was het mijn 20 jaar oude dagelijkse gebruiksfiets en niet mijn jongere toermotor. Dus dat scheelde wel weer. Die dagelijkse gebruikersfiets recentelijk weg gedaan richting de sloop. Mijn broertje heeft dat ding (mechanisch) de prak ingereden. Niet zijn fout trouwens. Plug van de carter is losgetrild en ineens alle olie eruit, motor naar de klote gereden.

Dus dat kan ook wel es gebeuren.
 
Mijn vrouw gisteravond ff naar een vriendin van haar toe in haar eigen autootje. Op de terugweg naar huis rond 23:30 heeft ze 3 fietsers aangereden.

Landweggetje (b-weg) stikke donker, smal weggetje, max snelheid 60 km/u. Komt ze bij een kruising aan, niks te zien links/rechts. Ze rijdt rustig door met 50/60. Midden op de kruising hoort en voelt ze een klap en ziet ze iets over de motorkap glijden. Zij stoppen, wordt ze gelijk compleet verrot gescholden door 3 van die achterlijke naar drank en drugs ruikende nozems. Of ze blind is! Kan ze haar verstand niet gebruiken, noem maar op.

Vrouw belt haar broer op (woont dichterbij die kruising dan wij). Die komt er aan en die 3 gasten gaan gigantisch tekeer tegen hem en staan zowat neus aan neus met hem. Foute besluit! Rost die broer daar gelijk 2 tegen de vlakte.

Hij kijkt es in de auto van zus en ziet daar de dashcam zitten die ik ooit eens heb geïnstalleerd vanwege een eerdere ongevalletje op een soortgelijke weg waarbij mijn vrouw geen schuld had (via een rechtszaak uitgevochten want verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij liep moeilijk te doen en verzon allerlei rare uitvluchten en smoezen en dingen die gewoon niet klopten dus samen met eigen verzekering/rechtsbijstand alles voor de rechter gegooid). Dashcam had gelukkig alles opgenomen behalve het stukje waar haar broer 2 van die gekkies tegen de vlakte mepte want dat gebeurde buiten beeld (dus geen bewijs ervan en die gekkies hadden al de nodige blauwe plekken bloedneus schaafwonden). Haar broer heeft het met de overgebleven gekkie de boel maar es uitgepraat. Ale gegevens gekregen en vanochtend is ze met de beelden en gegevens naar de politie gestapt.

Wacht ff af wat zij gaan doen. En straks met aangifte en al bij de verzekering schade melden.
Tot ongeveer 2 uur snachts met haar op de bank gezeten, ze trilde als een rietje van angst en schrik!

Ik heb de beelden ook nog es nagekeken en er was echt niks te zien tot het moment dat ze over de motorkap vlogen. Dus geen verlichting aan op de fiets. Heb haar ook niet gehoord dat ze het wel hadden.
 
Mijn vrouw gisteravond ff naar een vriendin van haar toe in haar eigen autootje. Op de terugweg naar huis rond 23:30 heeft ze 3 fietsers aangereden.

Landweggetje (b-weg) stikke donker, smal weggetje, max snelheid 60 km/u. Komt ze bij een kruising aan, niks te zien links/rechts. Ze rijdt rustig door met 50/60. Midden op de kruising hoort en voelt ze een klap en ziet ze iets over de motorkap glijden. Zij stoppen, wordt ze gelijk compleet verrot gescholden door 3 van die achterlijke naar drank en drugs ruikende nozems. Of ze blind is! Kan ze haar verstand niet gebruiken, noem maar op.

Vrouw belt haar broer op (woont dichterbij die kruising dan wij). Die komt er aan en die 3 gasten gaan gigantisch tekeer tegen hem en staan zowat neus aan neus met hem. Foute besluit! Rost die broer daar gelijk 2 tegen de vlakte.

Hij kijkt es in de auto van zus en ziet daar de dashcam zitten die ik ooit eens heb geïnstalleerd vanwege een eerdere ongevalletje op een soortgelijke weg waarbij mijn vrouw geen schuld had (via een rechtszaak uitgevochten want verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij liep moeilijk te doen en verzon allerlei rare uitvluchten en smoezen en dingen die gewoon niet klopten dus samen met eigen verzekering/rechtsbijstand alles voor de rechter gegooid). Dashcam had gelukkig alles opgenomen behalve het stukje waar haar broer 2 van die gekkies tegen de vlakte mepte want dat gebeurde buiten beeld (dus geen bewijs ervan en die gekkies hadden al de nodige blauwe plekken bloedneus schaafwonden). Haar broer heeft het met de overgebleven gekkie de boel maar es uitgepraat. Ale gegevens gekregen en vanochtend is ze met de beelden en gegevens naar de politie gestapt.

Wacht ff af wat zij gaan doen. En straks met aangifte en al bij de verzekering schade melden.
Tot ongeveer 2 uur snachts met haar op de bank gezeten, ze trilde als een rietje van angst en schrik!

Ik heb de beelden ook nog es nagekeken en er was echt niks te zien tot het moment dat ze over de motorkap vlogen. Dus geen verlichting aan op de fiets. Heb haar ook niet gehoord dat ze het wel hadden.
Dat is dus in ieder geval 2x aangifte van mishandeling.

Gedrag om trots op te zijn.

Of je dikt het een beetje aan voor internet-punten ofzo. In ieder geval vervelend voor je vrouw!
 
3 fietsers over het hoofd zien is ook wel bedenkelijk, ook al hadden ze geen licht op de fiets en waren ze in het zwart gekleed.
Als de straat zelf goed overzichtelijk is. Bij ons op het platteland moet je echt goed oppassen. sommige stukken kan je goed maar daar waar zij reed staan de struiken en bosjes net zo hoog als een gemiddelde eengezinswoning. dus nee, dan zie je niks aankomen.
 
Als de straat zelf goed overzichtelijk is. Bij ons op het platteland moet je echt goed oppassen. sommige stukken kan je goed maar daar waar zij reed staan de struiken en bosjes net zo hoog als een gemiddelde eengezinswoning. dus nee, dan zie je niks aankomen.
Dan moet je je snelheid aanpassen en niet op snelheid over een kruispunt heen rossen.
 
:X Hoop het zelf nooit mee te maken.

Mijn zoon werd ooit telefonisch bedreigd nav van een autoschade en ik heb hierop de tegenpartij teruggebeld met de mededeling dat ik aangifte heb gedaan en zijn verzekering ingelicht had mbt schade en bedreiging. Het het geschreeuw/bedreiging aan het begin vh gesprek verstomde heel erg snel….
 
Als je als fietser op een donker landweggetje niet stopt voor een auto met 50 kmh die geen vaart mindert...
Dan wordt het hoog tijd dat hij/zij/het zich eens wat gaat inlezen over dhr. Darwin.
 
Heeft mij ooit slechts een spatbord van de 750ss ruim 20 jaar geleden gekost…achteruit en toen krak…. :X

Dus geen slot meer op de motor, is ook niet nog vind ik dan…
Heb een ketingslot groot genoeg om door het achterwiel gestoken te kunnen worden met de sluiting op het zadel van de rijder........
Dat vergeet je echt niet......
 
Mijn vrouw gisteravond ff naar een vriendin van haar toe in haar eigen autootje. Op de terugweg naar huis rond 23:30 heeft ze 3 fietsers aangereden.

Landweggetje (b-weg) stikke donker, smal weggetje, max snelheid 60 km/u. Komt ze bij een kruising aan, niks te zien links/rechts. Ze rijdt rustig door met 50/60. Midden op de kruising hoort en voelt ze een klap en ziet ze iets over de motorkap glijden. Zij stoppen, wordt ze gelijk compleet verrot gescholden door 3 van die achterlijke naar drank en drugs ruikende nozems. Of ze blind is! Kan ze haar verstand niet gebruiken, noem maar op.

Vrouw belt haar broer op (woont dichterbij die kruising dan wij). Die komt er aan en die 3 gasten gaan gigantisch tekeer tegen hem en staan zowat neus aan neus met hem. Foute besluit! Rost die broer daar gelijk 2 tegen de vlakte.

Hij kijkt es in de auto van zus en ziet daar de dashcam zitten die ik ooit eens heb geïnstalleerd vanwege een eerdere ongevalletje op een soortgelijke weg waarbij mijn vrouw geen schuld had (via een rechtszaak uitgevochten want verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij liep moeilijk te doen en verzon allerlei rare uitvluchten en smoezen en dingen die gewoon niet klopten dus samen met eigen verzekering/rechtsbijstand alles voor de rechter gegooid). Dashcam had gelukkig alles opgenomen behalve het stukje waar haar broer 2 van die gekkies tegen de vlakte mepte want dat gebeurde buiten beeld (dus geen bewijs ervan en die gekkies hadden al de nodige blauwe plekken bloedneus schaafwonden). Haar broer heeft het met de overgebleven gekkie de boel maar es uitgepraat. Ale gegevens gekregen en vanochtend is ze met de beelden en gegevens naar de politie gestapt.

Wacht ff af wat zij gaan doen. En straks met aangifte en al bij de verzekering schade melden.
Tot ongeveer 2 uur snachts met haar op de bank gezeten, ze trilde als een rietje van angst en schrik!

Ik heb de beelden ook nog es nagekeken en er was echt niks te zien tot het moment dat ze over de motorkap vlogen. Dus geen verlichting aan op de fiets. Heb haar ook niet gehoord dat ze het wel hadden.
Hoe erg ook, het gaat hier om "zwakke" weggebruikers. Het feit dat het trio geen verlichting voerde en wellicht donkere kleding droeg zal je vrouw weinig helpen, beter had ze onmiddellijk de politie erbij gehaald (als ze al zouden komen) om het trio een alcohol/drug test te laten afnemen als ze werkelijk onder invloed waren. Wellicht had je dan iets van kans gemaakt.
 
3 fietsers over het hoofd zien is ook wel bedenkelijk, ook al hadden ze geen licht op de fiets en waren ze in het zwart gekleed.
Nou kennen we de situatie niet, ik heb ooit eens 3 wilerenners over de motorkap gehad. Laagstaande zon, had ze echt niet gezien. Een van die gasten wilde me ook ongeveer te lijf gaan. Duidelijk gemaakt dat ik me niet laat slaan.
Politie erbij die die man zelfs tot rust moest manen want hij bleef bezig. Ik kan je vertellen dat in zo'n geval je echt wel eens een paar tikken kan uitdelen.
Meteen aangegevendat ik fout was, politie vertelde me later dat ik inderdaad fout was maar het niet zo slim van die wielrenners was deze kruising met een kleine 50km/u over te vliegen.
Ik meen bijna 10K schade aan een paar wielrennerfietsen :-( , gelukkig is dat voor de verzekering
 
Hoe erg ook, het gaat hier om "zwakke" weggebruikers. Het feit dat het trio geen verlichting voerde en wellicht donkere kleding droeg zal je vrouw weinig helpen, beter had ze onmiddellijk de politie erbij gehaald (als ze al zouden komen) om het trio een alcohol/drug test te laten afnemen als ze werkelijk onder invloed waren. Wellicht had je dan iets van kans gemaakt.
Als het in het pikkedonker is zonder straatverlichting en zonder eigen verlichting, maak je een hele goede kans, dat je de schade gewoon vergoed krijgt. De bescherming van fietsers is niet absoluut, als ze zelf grove schuld dragen aan het ongeval, moeten ze betalen.
 
Ik heb dat gele kabeltje met een tyre-rap vastgemaakt aan het schijfremslot, in de hoop dat ik dan altijd de gele kabel om het stuur leg.
Maar, schijfremslot past alleen om de spaken, de gaten van de schijfrem (ori transalp700) zijn te klein.... Ach op het werk en ff snel in de stad is stuurslot voldoende, ik parkeer meestal naast glimmende GS-sen zeg maar die ongetwijfeld met art.99 alarmen beveiligd zijn.
(En kiezen ze de mijne 🙄....).
 
Komende van de A29 of A16 vanuit Antwerpen en dan via A15 naar de Botlek valt het nog mee qua files in de spits.
Heb altijd veel meer problemen rond Antwerpen dan Rotterdam.
Op welke tijden rij je dan daar???
Ik vaak tussen 05.45 of rond de klok van 06.30.

Kom zelf vanuit 010 Noord, de A16 op doordraaiend naar de A16 richting Botlek.
Regelmatig veel te druk daar, over de terugweg maar te zwijgen:/
Maar kan me inbeelden dat als je in de stad zelf moet zijn, of via Beneluxtunnel of Brienenoordbrug, dat het andere koek is.
Vooral die ja:+
Maar op de :] altijd wel te doen met een gemiddelde snelheid van 30km tussen de rijdende blikkers door
 
Terug
Bovenaan Onderaan