Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zo... net terug van een goede-nacht-rit met de E-broh.
En gezien het grote aantal motorrijders onderweg was ik niet de enige die er nog even tussenuit wilde :)

viel me ook al op :/
maar meer dan dat viel op dat steeds meer blikkers doodleuk met grootlicht blijven rijden.
sommigen schakelen dan wel weer terug naar dimlicht als je (of je voorligger) seint.
maar er zijn er ook die daar niet op reageren (of seinen terug).
moedwillig anderen verblinden ofzo?? wat scheelt die mensen??
Ik sein max 2x, dan gaat bij mij ook groot licht aan
Gelukkig maak ik zelden mee dat ze grootlicht aanhouden bij tegenliggers
 
Ik sein max 2x, dan gaat bij mij ook groot licht aan
Gelukkig maak ik zelden mee dat ze grootlicht aanhouden bij tegenliggers
Inderdaad, bij mij ook. Gaat pas uit als de tegenligger zijn grote licht ook uit doet.

1x meegemaakt dat die zijn/haar/het grote licht uit deed en toen meteen naar mij begon te knipperen :?
 
Ik maak zelden wat mee onderweg, maar dit was toch wel bijzonder. Gistermiddag een zorgeloze en rustige woonwerk-rit Utrecht-Breda. Bij de Keizersveerbrug ging alles opeens vol in de rem, dus ik ging in filtermodus, rustig tussen het stilstaande blik door. Ligt er halverwege de brug een groot voorwerp tussen beide rijstroken in. Dus ik naar de linker rijstrook. Toen ik er langs reed zag er uit als een topkoffer oid, stond ook Suzuki op. 100m verder stilstaande auto op de vluchtstrook, met aanhanger en een boot op de aanhanger. Toen viel het kwartje, die was dus z'n buitenboordmotor verloren onderweg.
 
Inderdaad, bij mij ook. Gaat pas uit als de tegenligger zijn grote licht ook uit doet.

1x meegemaakt dat die zijn/haar/het grote licht uit deed en toen meteen naar mij begon te knipperen :?
Omdat je als een aso je grootlicht veel langer aanliet dan nodig. Dat schrijf je notabene zelf een zin eerder _O-
 
De vergrijzing en toenemende asocialiteit in een notendop samengevat. :/
Is dat zo?
Tegenwoordig zijn er ook steeds meer auto's met de zgn "grootlichtassistent"
Die regelt dat allemaal voor je, ik heb de indruk dat dat nog wel eens niet helemaal lekker gaat.

Zag dit plaatje ook, schakelt blijkbaar terug bij 600m
1711100200590.png


Uiteraard met disclaimer:
Over het algemeen moet je de grootlichtassistent handmatig in- en uitschakelen, meestal via een knop op het dashboard of een hendel achter het stuur. Onthoud dat de grootlichtassistent een hulpmiddel is. Als bestuurder ben je zelf altijd verantwoordelijk voor het juiste gebruik van de verlichting.
 
Is dat zo?
Tegenwoordig zijn er ook steeds meer auto's met de zgn "grootlichtassistent"
Die regelt dat allemaal voor je, ik heb de indruk dat dat nog wel eens niet helemaal lekker gaat.

Zag dit plaatje ook, schakelt blijkbaar terug bij 600m
Bekijk bijlage 1986972

Uiteraard met disclaimer:
Gewoon totaal kut al dat soort systemen.
 
Is dat zo?
Tegenwoordig zijn er ook steeds meer auto's met de zgn "grootlichtassistent"
Die regelt dat allemaal voor je, ik heb de indruk dat dat nog wel eens niet helemaal lekker gaat.

Zag dit plaatje ook, schakelt blijkbaar terug bij 600m
Bekijk bijlage 1986972

Uiteraard met disclaimer:
De grootlicht assistent werkt m.i wel aardig ,t beste zou denk ik zijn als t licht dan ook altijd gewoon aanstaat ,dat je m handmatig niet meer uit kunt zetten ,je ziet nog veel teveel mensen vertrouwen op de stand automatisch |(
 
De grootlicht assistent werkt m.i wel aardig ,t beste zou denk ik zijn als t licht dan ook altijd gewoon aanstaat ,dat je m handmatig niet meer uit kunt zetten ,je ziet nog veel teveel mensen vertrouwen op de stand automatisch |(
Die stand had nooit moeten bestaan. Gewoon aan, zoals Volvo al tientallen jaren doet.

Er is geen enkele situatie waarin een automatische lamp beter is.
 
Die stand had nooit moeten bestaan. Gewoon aan, zoals Volvo al tientallen jaren doet.

Er is geen enkele situatie waarin een automatische lamp beter is.
De optie om zelf je lichten uit te kunnen zetten is eigenlijk alleen handig als je iemand wilt besluipen of stiekem wilt observeren.
 
De optie om zelf je lichten uit te kunnen zetten is eigenlijk alleen handig als je iemand wilt besluipen of stiekem wilt observeren.
Ik heb nu een nep bmw motor daar kan t licht niet van uit |(dat is waardeloos !als ik in t bos rijd rij ik liever zonder licht :t
ff voor de zeikerds ;legale paden !
 
Omdat je als een aso je grootlicht veel langer aanliet dan nodig. Dat schrijf je notabene zelf een zin eerder _O-
Nee, de tegenligger hield zijn groot licht aan en deed deze, na een aantal keer seinen, nog steeds niet uit. Daarom hield ik mijn grote licht aan, zodat hij dan misschien zou snappen dat hij aan het verblinden is.
 
Is dat zo?
Tegenwoordig zijn er ook steeds meer auto's met de zgn "grootlichtassistent"
Die regelt dat allemaal voor je, ik heb de indruk dat dat nog wel eens niet helemaal lekker gaat.

Zag dit plaatje ook, schakelt blijkbaar terug bij 600m
Bekijk bijlage 1986972

Uiteraard met disclaimer:
Zat ook op de Mazda, wat een k#t systeem
Je rijdt in buitengebied, met korte bochten, slinger weggetjes (ja, een lange rechte weg, waar het toevallig donker is, heb ik geen groot licht voor nodig) en de groot licht assistent besluit het groot licht uitte doen, terwijl je in die slinger net licht nodig bent
Waarom? Reflectie van licht op iets in de berm
Vaak zat lopen vloeken, en flink bij remmen om dat je “opeens” geen licht meer had

Ik regel liever zelf mijn zicht
 
Zat ook op de Mazda, wat een k#t systeem
Je rijdt in buitengebied, met korte bochten, slinger weggetjes (ja, een lange rechte weg, waar het toevallig donker is, heb ik geen groot licht voor nodig) en de groot licht assistent besluit het groot licht uitte doen, terwijl je in die slinger net licht nodig bent
Waarom? Reflectie van licht op iets in de berm
Vaak zat lopen vloeken, en flink bij remmen om dat je “opeens” geen licht meer had

Ik regel liever zelf mijn zicht
Dit heeft mijn Mazda ook, heel leuk in een stuk met veel verkeersborden, blijft maar aan en uit gaan tot hij denkt ik snap het niet en in storing schiet :+. Die optie staat dan nu ook uit
 
Zo... net terug van een goede-nacht-rit met de E-broh.
En gezien het grote aantal motorrijders onderweg was ik niet de enige die er nog even tussenuit wilde :)

viel me ook al op :/
maar meer dan dat viel op dat steeds meer blikkers doodleuk met grootlicht blijven rijden.
sommigen schakelen dan wel weer terug naar dimlicht als je (of je voorligger) seint.
maar er zijn er ook die daar niet op reageren (of seinen terug).
moedwillig anderen verblinden ofzo?? wat scheelt die mensen??
Druk aan het bellen of appen ... :(
 
Ik sein max 2x, dan gaat bij mij ook groot licht aan
Gelukkig maak ik zelden mee dat ze grootlicht aanhouden bij tegenliggers
Vergeld geen kwaad met kwaad ...
Je kunt jezelf beschermen tegen het licht van de tegemoetkomende aso, zonder het gevaar nog verder te vergroten door hem ook zijn portie te geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan