Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Bij een mooi ritje kom ik ook over de Lingedijk. Ik kom wat huizen tegen met wegversmallingen waar ik even stop voor een tegemoetkomende auto en een mevrouw die met veel moeite een rolstoel over de dijk duwt. Nadat de auto is gepasseerd wenk ik de vrouw dat ze door kan lopen en ik wel even wacht. Ze komt mijn richting op lopen en begint te vertellen dat haar man, in de rolstoel, altijd motor heeft gereden maar het in deze toestand uiteraard niet meer kan (enkele jaren terug een beroerte gehad). Een jaar of 2 geleden is hij nog eens meegeweest in een zijspan waarna hij 2 weken lang het woord motor heeft uitgesproken. Het was prachtig volgens de vrouw. Nu zie ik een twinkeling in de man zijn ogen en zegt hij, motor. Het lijkt er op alsof hij niet veel andere woorden meer kent. De vrouw bedankt me voor het moment en gesprek en gaat haar man weer naar huis brengen. De beste man zittend in zijn rolstoel met een paar stukjes hout voor de haard en wat bloesemtakken op zijn schoot.
Ik kan alleen maar denken, wat een keihard maar toch ook mooi moment tegelijk en vervolg mijn weg...
 
Bij een mooi ritje kom ik ook over de Lingedijk. Ik kom wat huizen tegen met wegversmallingen waar ik even stop voor een tegemoetkomende auto en een mevrouw die met veel moeite een rolstoel over de dijk duwt. Nadat de auto is gepasseerd wenk ik de vrouw dat ze door kan lopen en ik wel even wacht. Ze komt mijn richting op lopen en begint te vertellen dat haar man, in de rolstoel, altijd motor heeft gereden maar het in deze toestand uiteraard niet meer kan (enkele jaren terug een beroerte gehad). Een jaar of 2 geleden is hij nog eens meegeweest in een zijspan waarna hij 2 weken lang het woord motor heeft uitgesproken. Het was prachtig volgens de vrouw. Nu zie ik een twinkeling in de man zijn ogen en zegt hij, motor. Het lijkt er op alsof hij niet veel andere woorden meer kent. De vrouw bedankt me voor het moment en gesprek en gaat haar man weer naar huis brengen. De beste man zittend in zijn rolstoel met een paar stukjes hout voor de haard en wat bloesemtakken op zijn schoot.
Ik kan alleen maar denken, wat een keihard maar toch ook mooi moment tegelijk en vervolg mijn weg...
Heb je een paar mensen een mooi moment bezorgd ,top !:}
 
Daarvoor hebben we o.a. het wolkenjagers topic ;)

Hier gaat het vooral over wat we onderweg allemaal meemaken :)

Vandaag was prachtig rij weer :]
Niet echt wat bijzonders meegemaakt, maar om e.o.a. reden gaan busjes zich vreemd gedragen in de buurt van mijn motor.
vandaag ook weer.
Ik stond in de rij voor t verkeerslicht te wachten in Amersfoort centrum, met achter mij een vrachtwagen, komt er van links over de stoep + fietspad een gele DHL E-bestelbus aangereden (fietsers en voetgangers, wat zijn dat?) en prakt m zomaar half tussen mijn voorligger en de vrachtwagen.
Wellicht dacht ie dat het plekje vrij was, maar aangezien ie eerst pal naast ons op de stoep stond, ga ik er vanuit dat ie geen zin had om achteraan aan te sluiten, en vóór de vrachtwagen in de rij wilde proppen.
Helaas voor hem stond ik daar net, en ben bijna omver gekegeld. :(
Chaufeur/bezorger hield zich dom, maar zette de voorkant van het busje zodanig dat ik bijna niet meer weg kon rijden.
gelukkig had ie niet zoveel aandacht voor het gebeuren voor hem, want toen bij groen mn voorliggers begonnen te rijden, was het soepel ervoorlangs, en mocht de vrachtwagen achter me hem weer bij de les toeteren :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan