Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het komt inderdaad niet van nature uit mezelf, maar als ik ergens kom wonen bel ik wel even bij de buren aan om mee voor te stellen en maak regelmatig een praatje.
Dat doe ik dus ook. Later kreeg ik nieuwe buren, die deden hetzelfde trouwens. Net als pakketjes voor hun aannemen, als ze niet thuis zijn, ik ben altijd vroeger thuis van werk dan hun. Ga niet op de koffie bij hun, maar je sociaal opstellen helpt wel in de sfeer, vind ik.
 
Dat doe ik dus ook. Later kreeg ik nieuwe buren, die deden hetzelfde trouwens. Net als pakketjes voor hun aannemen, als ze niet thuis zijn, ik ben altijd vroeger thuis van werk dan hun. Ga niet op de koffie bij hun, maar je sociaal opstellen helpt wel in de sfeer, vind ik.
Een Engelse vriendin van me vertelde dat haar buren geen pakketjes voor haar wilde aanpakken. Daar was ze verontwaardigd over, maar ze woonde er al drie jaar en had die buren nog nooit gesproken. En dan snap ik wel dat die buren haar negeren.
 
Op vochtig gras :?

Wat voor een audi was dat dan?
Het had die ochtend nog geregend. Dat is gegarandeerd op je muil met 80 km/u. Grasberm van een meter breed en daarnaast een betonnen fietspad. Nee, bedankt.
En voor de statistieken: dit type Audi, alleen was hij bronskleurig.
zal ik je ook nog een situatieschets sturen?😜
 

Bijlagen

  • IMG_0396.jpeg
    IMG_0396.jpeg
    185,5 KB · Weergaven: 0
Gevalletje verkeershufter. Ik rijd een week geleden op een provinciale 80 km weg, enkelbaans. Bij ieder kruispunt wordt die even tweebaans om daarna weer enkelbaans te worden. Ik sta rechts als eerste voor het stoplicht en naast mij staat een kleine middenklasser.
Enfin, stoplicht springt op groen en rij wat vlot weg omdat het altijd prettig is om niemand voor je te hebben…
Maar aan het eind van het verdrijvingsvlak zie ik ineens in m’n spiegel -geen idee waar die vandaan kwam- een dikke Audi SUV naast me, op het punt om mij van de weg te drukken. Remmen was geen optie meer dus ik draai m’n oude Soez maar open en kan hem net voor blijven, (de grasberm in met 80 leek me een slecht alternatief) maar in alle consternatie zie ik een vrij scherpe rechterbocht te laat… Ik gooi hem zo plat mogelijk maar mis jammerlijk de apex. De middenstreep nadert met rasse schreden en ik ga er zelfs iets overheen. Tegelijkertijd komt vanaf de andere kant een vrachtwagen. Met nog 5 meter over krijg ik gelukkig weer de controle en mis de vrachtwagen op een haar.
Een stukje verder ben ik maar even gestopt om bij te komen.
Elbow down?
 
Jongens ik weet dat het vrijdag is maar..
Fuck..
De mod's laten het toe?
-Pakt bier & chips-
Zondagmorgen, na de paas brunch ga ik alles uitpluizen en wat mensen prettige pasen wensen, nu na een onverwachte en lange werkdag geen zin in de schrijfsels van een stel laatbloeiende pubers die een loopje met sommige regels nemen. De boze pb’s die ik massaal ga krijgen lees ik lang na pasen, als de users die ik fijne pasen heb gewenst weer toegang hebben.



Zal wel een dag voor pasen 2025 zijn. })
 
Zo, weer thuis. Ff bijgelezen. Wat n verhaal en daarna gedoe om @BlackVeilBiker te adviseren (want forum). Enige wat ik nog niet gelezen heb: waarom rijdt hij tegen die fiets aan, terwijl hij weet dat er een kans is dat die fiets er zou kunnen staan. Los van meningen over juridische terrein-grenzen, je rijdt toch niet blind een hoek om terwijl je weet dat er een fiets kan staan? Hoe boos/teleurgesteld/geirriteerd/enz je (vooraf al) bent, je bent een motorvoertuig aan t besturen. Dan pas je je toch aan en houdt je rekening met onverwachte situaties. Anticiperen? Met iemand met zulk inzicht, gedrag en motorbeheersing zou ik niet samen willen rijden. 🤔
 
Zo, weer thuis. Ff bijgelezen. Wat n verhaal en daarna gedoe om @BlackVeilBiker te adviseren (want forum). Enige wat ik nog niet gelezen heb: waarom rijdt hij tegen die fiets aan, terwijl hij weet dat er een kans is dat die fiets er zou kunnen staan. Los van meningen over juridische terrein-grenzen, je rijdt toch niet blind een hoek om terwijl je weet dat er een fiets kan staan? Hoe boos/teleurgesteld/geirriteerd/enz je (vooraf al) bent, je bent een motorvoertuig aan t besturen. Dan pas je je toch aan en houdt je rekening met onverwachte situaties. Anticiperen? Met iemand met zulk inzicht, gedrag en motorbeheersing zou ik niet samen willen rijden. 🤔
Dan heb je niet alles gelezen.

deookweleensblindomdebochtgaande
 
Terug
Bovenaan Onderaan