Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Verandert weinig aan de situatie.
Ook kunt u als eigenaar op een andere wijze kenbaar maken dat onbevoegden zich niet op uw terrein mogen begeven.

Dat kan bijvoorbeeld via duidelijke waarschuwings- en verbodsborden bij de ingang te hangen. Dan moeten anderen van dat terrein wegblijven.
MAW dat bordje is dus blijkbaar genoeg.
 
Handig toch, rondje om de kerk, vergeet je te kijken, ga je het hoekje om, gelijk naar de hemel, of gelijk afdalen naar de hel omdat je een verdorven zondige motorrijder bent. :+
Ja maar er is een stairway to heaven en een highway to hell, lijkt me dat een gemiddelde motorfiets het beter doet op een highway dan een stairway, dus waar denk je dat het meeste volk heen rijd dan?
 
Ja maar er is een stairway to heaven en een highway to hell, lijkt me dat een gemiddelde motorfiets het beter doet op een highway dan een stairway, dus waar denk je dat het meeste volk heen rijd dan?
Ik ben van de week begonnen met Thunderstruck in de auto, daarna highway to hell. Het is maar goed dat de cruisecontrol aan stond en niet de rechtervoet de snelheid bepaalde. Tijdens highway to hell was ik op weg naar de schietbaan _O-
 
Nee, doordat het ook openbare weg is, moet het een officieel verkeersbord zijn.
Daar twijfel ik aan.
De wet zegt namelijk: “Wanneer een erf niet is afgesloten, mag een ieder er zich op begeven, tenzij de eigenaar hiervan schade of hinder kan ondervinden of op duidelijke wijze kenbaar heeft gemaakt dat het verboden is zonder zijn toestemming zich op het erf te bevinden.”
De weg is duidelijk openbaar. Zelfs op het moment dat jij je voortuin verhard en je er met een auto kan komen kan dit als openbare weg worden beschouwd.
Maar dit kenbaar maken kan geschieden door het stellen van opschriften als: eigen weg, particuliere weg, private weg en soortgelijke, of door andere kentekenen.
Er staat dus nergens dat dit dmv officiële borden moet.
Zou gezien bovenstaande ook wel vreemd zijn dat ik in mijn achtertuin, die grenst aan een openbare weg, waar ik een carport heb gemaakt, waaronder dus keurig is verhard, ik een officieel bord moet zetten.
M.i. voldoet dus een bordje geen toegang. (wat ik overigens al bizar vind, dat dat nodig is) of een hek.
 
De Wegenwet regelt in artikel 4 wanneer een weg een openbare weg is. Een weg is openbaar:
I. wanneer deze gedurende dertig achtereenvolgende jaren (na 1902) voor een ieder toegankelijk is geweest;
II wanneer deze gedurende tien achtereenvolgende jaren (na 1902) voor een ieder toegankelijk is geweest en tevens is onderhouden door rijk/provincie/gemeente/waterschap;
III. wanneer de rechthebbende aan de weg de bestemming van openbare weg heeft gegeven
En of het openbare weg is ligt aan bovenstaande. Ik vind dat "tevens onderhouden is door....." erg vaag, betekent dit ooit gestraat, of ook het vuil vantussen de stenen getrokken?
 
M.i. voldoet dus een bordje geen toegang. (wat ik overigens al bizar vind, dat dat nodig is) of een hek.
Ik ben het met je eens dat het bizar is en volledig tegen de intuïtie ingaat.

Maar als het terrein niet afgesloten kan worden dan is het echt openbare weg en zijn alleen officiële borden van kracht. Als het wel afgesloten kan worden is op de één of andere manier aangeven dat onbevoegden er niet mogen komen voldoende.

Maar dit terrein kan niet worden afgesloten, wil de eigenaar daar parkeren dan zal hij dat echt moeten reguleren met officiële verkeerstekens uit het RVV.
 
Zie mijn laatste reactie. Quote uit wegenwet, dit weten we dus niet. En er zit een heel groot verschil tussen openbare weg en openbaar toegankelijk.
Klopt. Openbare weg betekent dat het toegankelijk is met voertuigen. Openbaar toegankelijk vereist slechts toegang te voet.
 
IMG_2147.jpeg




Ridgid, rigide, wat maakt het uit?

deietwatbenevelde
 
Klopt. Openbare weg betekent dat het toegankelijk is met voertuigen. Openbaar toegankelijk vereist slechts toegang te voet.
Dit zou betekenen dat we dus een grote boetegolf kunnen verwachten.
Want een voertuig, dat op eigen terrein staat, onder mijn verzonnen carport, dat is geschorst, staat volgens jou op de openbare weg en mag dus beboet worden. Laat ik het nog sterker maken mag de eigenaar dus zijn rijbewijs worden ingevorderd wegens onverzekerd zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan