Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dit zou betekenen dat we dus een grote boetegolf kunnen verwachten.
Want een voertuig, dat op eigen terrein staat, onder mijn verzonnen carport, dat is geschorst, staat volgens jou op de openbare weg en mag dus beboet worden. Laat ik het nog sterker maken mag de eigenaar dus zijn rijbewijs worden ingevorderd wegens onverzekerd.
Dat klopt. Geschorst voertuig mag niet zomaar aan de openbare weg staan. Officieel een hoes erover of verdekt opstellen op eigen terrein zodat het niet zichtbaar is vanaf de openbare weg
 
Ik ben het met je eens dat het bizar is en volledig tegen de intuïtie ingaat.
Een bordje met een verwijzing naar art. 461 Wetboek van strafrecht is echt voldoende.
Maar als het terrein niet afgesloten kan worden dan is het echt openbare weg en zijn alleen officiële borden van kracht.
Dat zou dan een extra criterium zijn naast de drie genoemd in de Wegenwet.
Als het wel afgesloten kan worden is op de één of andere manier aangeven dat onbevoegden er niet mogen komen voldoende.
Als het wel afgesloten kan worden hoeft er niet ook nog een bordje te staan.
Maar dit terrein kan niet worden afgesloten, wil de eigenaar daar parkeren dan zal hij dat echt moeten reguleren met officiële verkeerstekens uit het RVV.
 
Dit zou betekenen dat we dus een grote boetegolf kunnen verwachten.
Want een voertuig, dat op eigen terrein staat, onder mijn verzonnen carport, dat is geschorst, staat volgens jou op de openbare weg en mag dus beboet worden.
Dat klopt. En dat gebeurt ook.
Laat ik het nog sterker maken mag de eigenaar dus zijn rijbewijs worden ingevorderd wegens onverzekerd.
Sinds wanneer mag een rijbewijs worden ingevorderd omdat iemand een onverzekerd motorrijtuig op naam heeft staan? Dat zou vreemd zijn, want het is niet verplicht een rijbewijs te hebben om een motorrijtuig op naam te zetten.
 
Dit zou betekenen dat we dus een grote boetegolf kunnen verwachten.
Want een voertuig, dat op eigen terrein staat, onder mijn verzonnen carport, dat is geschorst, staat volgens jou op de openbare weg en mag dus beboet worden. Laat ik het nog sterker maken mag de eigenaar dus zijn rijbewijs worden ingevorderd wegens onverzekerd.
Ja, daar kun je gewoon een boete voor krijgen als die zichtbaar! is vanaf de openbare weg, Ook een scanauto die langskomt en je kenteken zo oppikt staat helaas in zijn recht. Hier is ook jurisprudentie en alles over. :/
 
Is die verzonnen carport afsluitbaar, danwel met hek of deur?
Laten we dat voor de spanning gewoon als met grind verhard, naast een geasfalteerde weg, met een onderbroken haag naar de tuin beschouwen.

In een later stadium maken we de scheiding tussen de verharding van de carport, en de doorgaande weg ook nog een grasstrook eigendom van waterschap van.
 
  • Haha
Waarderingen: Tuh
Nee, dat klopt niet, tenminste als de carport particulier terrein is. Een geschorst voertuig mag onder je eigen carport staan.
Niet als die carport openbare weg is, en dat is zo als er geen mogelijkheid tot afsluiting is. Je ziet niet voor niets dat heel veel inritten in voortuinen zijn voorzien van hekjes van enkele decimeters hoog. Als ze dichtzijn stap je er zo overheen, maar dat is wel voldoende om de inrit niet tot de openbare weg te laten horen.
Particulier terrein en openbare weg zijn echt twee totaal verschillende begrippen die elkaar niet wederzijds uitsluiten.
 
Ja, daar kun je gewoon een boete voor krijgen als die zichtbaar! is vanaf de openbare weg, Ook een scanauto die langskomt en je kenteken zo oppikt staat helaas in zijn recht. Hier is ook jurisprudentie en alles over. :/
Klopt, maar ook te gek voor woorden. De gekte die de wereld toonde toen het ijzeren gordijn viel heeft vele hersens aangetast. Als er al sprake van hersens was.
 
Nee, dat klopt niet, tenminste als de carport particulier terrein is. Een geschorst voertuig mag onder je eigen carport staan.

Als dat gebeurt maar rap bezwaar maken.
Als die carport aan de openbare weg grenst en niet verder afgesloten en zichtbaar is krijg je gewoon een boete die je niet aan kunt vechten.
Afhankelijk van de duur van de schorsing kan dit op lopen tot meerdere jaren de MRB vermeerderd met een boete van 100%.
Tevens is de boete van geen verzekering ook niet mals.
Voordat je hier iemand op het verkeerde been zet en financiële gevolgen die 3 of 4 cijfers hebben, zoek in de jurisprudentie heirover in vele jaren procederen ontstaan, lees je fatsoenlijk in op dit onderwerp.
 
Niet als die carport openbare weg is, en dat is zo als er geen mogelijkheid tot afsluiting is. Je ziet niet voor niets dat heel veel inritten in voortuinen zijn voorzien van hekjes van enkele decimeters hoog. Als ze dichtzijn stap je er zo overheen, maar dat is wel voldoende om de inrit niet tot de openbare weg te laten horen.
Particulier terrein en openbare weg zijn echt twee totaal verschillende begrippen die elkaar niet wederzijds uitsluiten.
Dat weet ik wel, maar zie het derde criterium in de Wegenwet: als de rechthebbende de weg de bestemming openbare weg heeft gegeven. Dat zal met een carport zelden het geval zijn.
 
Dat is duidelijk.
Het is simpel mike, ik heb een heel ander leven als de anderen. En daar passen ze gewoon niet in.

Even een simpel gesprek van een minuut of 10 absoluut geen probleem, maar ze hoeven mij echt niet te vragen of ik een avond de kroeg in te gaan. Daar heb ik mijn vriendenkring voor.

De bewoonster naast praat ik regelmatig mee. En dat is in tegenstelling tot wat mij verteld is een leuk een aardig persoon die ook uit een motorrijdende familie komt. Haar opa was fietsenmaker en haar woning is de oude zaak. Hij was waarschijnlijk de eerste in nijmegen met een zijspan want daarmee reed hij rond als een soort wegenwacht voor fietsen.
 
Klopt, maar ook te gek voor woorden. De gekte die de wereld toonde toen het ijzeren gordijn viel heeft vele hersens aangetast. Als er al sprake van hersens was.
Dit ben ik volkomen met je eens, evenals het niet zelf mogen slopen officieel meer tegenwoordig, het is betutteling om steeds meer data te vergaren over iedereen en elke keer een stap naar you will own nothing, the goverment nows all situatie aan het gaan is, :/
 
Het is simpel mike, ik heb een heel ander leven als de anderen. En daar passen ze gewoon niet in.

Even een simpel gesprek van een minuut of 10 absoluut geen probleem, maar ze hoeven mij echt niet te vragen of ik een avond de kroeg in te gaan. Daar heb ik mijn vriendenkring voor.
Ja, dat is hoe ik er ook in zit, maar dat is wat anders dan het beeld dat je eerder gaf.
 
Als die carport aan de openbare weg grenst en niet verder afgesloten en zichtbaar is krijg je gewoon een boete die je niet aan kunt vechten.
Afhankelijk van de duur van de schorsing kan dit op lopen tot meerdere jaren de MRB vermeerderd met een boete van 100%.
Tevens is de boete van geen verzekering ook niet mals.
Voordat je hier iemand op het verkeerde been zet en financiële gevolgen die 3 of 4 cijfers hebben, zoek in de jurisprudentie heirover in vele jaren procederen ontstaan, lees je fatsoenlijk in op dit onderwerp.
Geef me ff een link, blijkbaar weet jij van de hoed en de rand :?
 
Sinds wanneer mag een rijbewijs worden ingevorderd omdat iemand een onverzekerd motorrijtuig op naam heeft staan? Dat zou vreemd zijn, want het is niet verplicht een rijbewijs te hebben om een motorrijtuig op naam te zetten.
Klopt, maar het is wel verplicht een voertuig wat aan het verkeer deelneemt, verzekerd te hebben. En volgens jou is het vermeende geschorste voertuig onder de carport op eigen terrein, op openbare weg, dus neemt deze deel aan het verkeer en kan de eigenaar hiervoor dus gepakt worden voor onverzekerde verkeersdeelname.
 
Terug
Bovenaan Onderaan