Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

@Mike Schenk
De Wegenwet regelt in artikel 4 wanneer een weg een openbare weg is. Een weg is openbaar:
I. wanneer deze gedurende dertig achtereenvolgende jaren (na 1902) voor een ieder toegankelijk is geweest;
II wanneer deze gedurende tien achtereenvolgende jaren (na 1902) voor een ieder toegankelijk is geweest en tevens is onderhouden door rijk/provincie/gemeente/waterschap;
III. wanneer de rechthebbende aan de weg de bestemming van openbare weg heeft gegeven
En of het openbare weg is ligt aan bovenstaande. Ik vind dat "tevens onderhouden is door....." erg vaag, betekent dit ooit gestraat, of ook het vuil vantussen de stenen getrokken?

Ik denk dat je bovenstaand gemist hebt ivm openbare weg.
 
@Mike Schenk

En of het openbare weg is ligt aan bovenstaande. Ik vind dat "tevens onderhouden is door....." erg vaag, betekent dit ooit gestraat, of ook het vuil vantussen de stenen getrokken?

Ik denk dat je bovenstaand gemist hebt ivm openbare weg.
Dan is even de vraag hoe oud dat terrein is. Wel een goede aanvulling, lid II kende ik inderdaad niet.
 
Ik denk dat de formele volgers de plank niet ver misslaan.
Maar heb van ‘n ooit zeer gewaardeerde buurman boer ooit begrepen dat n artikel 461 verboden toegang bordje geen kwaad kan.
 
Dit ben ik volkomen met je eens, evenals het niet zelf mogen slopen officieel meer tegenwoordig, het is betutteling om steeds meer data te vergaren over iedereen en elke keer een stap naar you will own nothing, the goverment nows all situatie aan het gaan is, :/
Ok, JJJ, weg met de smartphone die ik nog steeds dumbphone noem. Heb en wil m niet. En nu gaan se an mijn ouwe vertrouwde Nokia inees revereeren als dumbphone?

debedwaartse
 
Ok, JJJ, weg met de smartphone die ik nog steeds dumbphone noem. Heb en wil m niet. En nu gaan se an mijn ouwe vertrouwde Nokia inees revereeren als dumbphone?

debedwaartse
Meer als bellen en smsen doe ik niet met een telefoon, zit op werktijden al genoeg achter een scherm, dus zo een groot glimmend ding 8x zo groot als mijn 8210 die ik al jaren gebruik heb ik helemaal geen behoefte aan ;)
 
Dan is even de vraag hoe oud dat terrein is. Wel een goede aanvulling, lid II kende ik inderdaad niet.
tien achtereenvolgende jaren (na 1902) voor een ieder toegankelijk is geweest en tevens is onderhouden door rijk/provincie/gemeente/waterschap

En dan ook nog eens is onderhouden door......
En wellicht is er wel eens een lintje rond het terrein gespannen voor een rommelmarkt of verbouwing. Dan is het opeens al niet meer "achtereenvolgende jaren."

Ik denk dat het een erg moeilijke kwestie is. Om verharde prive grond als openbare weg te beschouwen.
 
Hier is 1 voorbeeld van een zelfs afgesloten terrein van een garagehouder en een klanten auto.
1 van de veel zaken waarin de belastingdienst gelijk heeft gekregen :/
Rechtspraak.nl - Zoeken in uitspraken

Heb je paragraaf 2.8, en dan met name de laatste twee volzinnen, van de uitspraak waar je zelf naar verwijst ook gelezen of heb je je beperkt tot de samenvatting?

Let wel, ik zeg zeker niet dat je ongelijk hebt (sterker nog: ik was zelf ook altijd in de veronderstelling dat jouw lezing juist is) en ik wil ook niet nog meer olie op het vuur gooien, maar deze specifieke uitspraak ondersteund jouw stelling juist allerminst.
 
I commonly use the dash cam for the helment to record the journey and it helps alot for the memories and also sometimes for the emergency situations
 
Iemand een snackbar gezien :?
Benzinepomp opzoeken; complete supermarkt en aanhangerverhuur in gehuisvest..….. :X

Sta je minuten lang als de medewerker broodjes smeert/formulieren invult en jij slechts 5 tientjes benzine net getankt hebt…. :r Nouja, tijd zat hier…..gezucht in de rij achter mij…gisteren dus overkomen in Gronau.
 
Benzinepomp opzoeken; complete supermarkt en aanhangerverhuur in gehuisvest..….. :X
Dat is t minst leuke van al ,vroeger had je leuke wegrestaurantjes om een stop te doen , nu moet je haast bij een tanksupermarkt stoppen ,we nemen nu t bakkie en broodje bal maar mee ,en t liefst onbemand tanken ,t :] is belangrijker dan t sociale van t motorrijden geworden *O*
 
Deze nacht meegemaakt elders in Europa, dusdanige regenval en aquaplaning dat de voorbumper van het koekblik los is geraakt _O- _O- _O-


1711786488411.jpeg


Tijdje geleden dat ik zo’n klap heb gehad en zoveel water heb gezien _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan