Het grote wat ik vandaag onderweg nou weer mee maakte...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, maar met zulke dichte mist, terwijl ik weet dat ik vermoeid ben doe ik lekker rustig aan :]

En de agenten wisten me inderdaad te vertellen dat het 0900 is -.-'

Toch ook te zot voor woorden, wil ik m'n burgerplicht vervullen en de politie bellen moet ik er nog voor dokken ook :X

Ik had het laatst ook met die loslopende geiten naast de autoweg. ik had 0900-8844 gebeld maar na 14 minuten doorverbinden en in de wacht heb ik het opgegeven. Dat doen we dus nooit weer. |( Heb 112 gebeld en de agent die er toen kwam heeft even mijn beklag gehoord over de slechte bereikbaarheid. Zijn letterlijke reactie: "breek me de bek niet open..."
Gewoon lekker 112 bellen dus.

Trouwens: in een acuut gevaarlijke situatie zoals loslopende geiten op een autoweg of stilstaande busjes in de mist is het inderdaad de bedoeling dat je 112 belt. Er is immers wel degelijk het risico dat het elk moment enorm mis kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
Zijn idd. huisvrouw-acties ja. Dit is mijn auto + daar wil ik naartoe = stuur omgooien en gas geven
Ohja en vooral heel boos kijken alsof het belachelijk is dat jij net op 'hun' plek reed :( :')
Aha, daar is mijn vriendin, ik parkeer dus mijn auto/fiets in het midden van de straat en begin lekker te kleppen en ik kijk vooral verontwaardigd als chauffeurs beginnen claxonneren...
 
Vorige week, lekker potje hobbelen door de bergen. Draai op mijn gemakkie een bochtje naar links door. Komt er zo'n hals in een gare seat vanaf de andere kant op mijn rijstrook rijdend (ff stoer binnenbochtje pakken) ineens de bocht omzetten.

Ik stuur zoveel mogelijk richting berm met de rem erbij, de lul wijkt geen vloeitje af van zijn koers. Leek erop dat ie me -ondanks dat mijn koplamp toch recht in zijn muil moet hebben geschenen- gewoon niet zag.

Affijn, hij vliegt spiegel langs mijn elleboog voorbij. Niets aan het handje.

-thuis wel ff schone onderbroek aangetrokken-

Zoiets had ik 2 weekjes terug ook, reed in het bergse bos, zie in de verte een fiat 500 aankomen en ik ga al van me gas af, en ja hoor, muts pakt gewoon de bocht via mijn weghelft. B|
 
Vanochtend stilstaan in de file, met koekblik. Denk dat 80% het mistachterlicht liet branden, verblindende rode gloed van 5KM :X


Grappig ik heb de hele dag op de weg gezetten en ben echt tientallen 'automobilsten' tegen gekomen die überhaupt geen licht aan hadden. En van minimaal 20 die ik daar op wees was er slechts eentje die er op reageerde en zijn licht aan deed. Nee gaat lekker met Nederland..... |(
 
Grappig ik heb de hele dag op de weg gezetten en ben echt tientallen 'automobilsten' tegen gekomen die überhaupt geen licht aan hadden. En van minimaal 20 die ik daar op wees was er slechts eentje die er op reageerde en zijn licht aan deed. Nee gaat lekker met Nederland..... |(
Mensen kunnen gewoon niet nadenken lijkt et.

Had et net ook, rij op oprit af en word bijna aangereden in de zijflank. En maar hard toeteren... had hem gewoon oprecht niet gezien omdat die idioot zonder licht in de dikke mist reed.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij Loenen aan de Vechten een BMW-motor gezien die door een roodstoplicht reed om de N201 op te draaien, terwijll het overige verkeer begon te rijden. Het ging net goed, maar dan ook net.
 
merken jullie het ook, dat er steeds meer mensen met auto's zijn die voor met dagrijverlichting rondrijden, maar daardoor niet doorhebben dat ze achter geen lampen aan hebben en zo door het duister/mist rijden? Voor zien ze genoeg, dashboard verlichting brand, en zonder na te denken op pad....
 
merken jullie het ook, dat er steeds meer mensen met auto's zijn die voor met dagrijverlichting rondrijden, maar daardoor niet doorhebben dat ze achter geen lampen aan hebben en zo door het duister/mist rijden? Voor zien ze genoeg, dashboard verlichting brand, en zonder na te denken op pad....
:Y

Degene die die krengen überhaupt heeft uitgevonden mag een zetje hebben... gewoon altijd dimlicht aan, veel veiliger.
 
Vandaag bij Loenen aan de Vechten een BMW-motor gezien die door een roodstoplicht reed om de N201 op te draaien, terwijll het overige verkeer begon te rijden. Het ging net goed, maar dan ook net.


Gisteren in Arnhem op de Burg. Matsersingel, een scootmobiel die overstak door rood in de mist.
Gôh die gaat door rood met dit weer, en als ik er dan tegenaan knal ligt het aan de automobilist.
Komt er ook nog een seniore op een fiets achter aan.
Snap die mensen niet.
 
Zoals op mijn motor en vele andere, standaard dimlicht aan. Kan niet eens uit.
En zo zou het verplicht moeten zijn imo. :Y

Bij mij is standaard beweging bij het instappen in koekblik rechterhand naar contact, starten, linkerhand naar lichtschakelaar en zodra gestart meteen om.

Zelfde op de motor, altijd direct aan. (voor zover ik hem niet vergeet uit te zetten en hij gewoon al meteen aan is)
 
Bij mij staat ook standaard dimlicht aan op de motor en auto....

En jullie zeiken weer lekker over die auto's maar ik zie ook zat motors zonder verlichting rond rijden......
 
Ik kom al een week lang een peugeot tegen die in de dichte mist met alleen stadslichten aan rijdt.

Zal hij/zij het doorhebben vraag ik mij dan af :?
 
Bij mij staat ook standaard dimlicht aan op de motor en auto....

En jullie zeiken weer lekker over die auto's maar ik zie ook zat motors zonder verlichting rond rijden......
Grappig genoeg heb ik dat nou nog nooit gezien... (buiten de zomer that is. in de zomer rijden alle debielen ook weer motoren, who cares dat daar ook lampen opzitten)
 
Ik kom al een week lang een peugeot tegen die in de dichte mist met alleen stadslichten aan rijdt.

Zal hij/zij het doorhebben vraag ik mij dan af :?
Als je em al een week tegenkomt maak em dan eens duidelijk zn lampen aan te zetten? :?
 
zaterdag natuurlijk een paar zondagsrijders gehad die te vroeg uit hun hok waren (90 op snelweg, geen richting, zonder reden flink afremmen en natuurlijk rotondedrama's) maar ook een huisvrouwtje dat waarschijnlijk terugkwam van de super......
mooie S-bocht midden in Grevenbricht met ongeveer halverwege een splitsing met haaientanden (ik had voorrang).
vrouwtje kijkt naar mij, ik zie vrouwtje...... vrouwtje kijkt netjes andere kant op........... vrouwtje kijkt nóg eens naar me en ziet me aankomen en rijdt gewoon laaaangzaam op..... flink remmen en met 2 vingers naar vizier.

toch weer lekker potje binnenshelms kunnen schelden.
 
Reed zojuist over een rotonde, moest rechtdoor. Van rechts kwam een auto waarvan ik dacht dat hij mij gewoon zag, want hij keek mijn richting uit, maar vervolgens gooit hij hem zo de rotonde op. |( Ik kon nog net remmen en tijdens zijn actie ziet hij mij, dus drukt hij ook vol de rem in. Nu staan we dus allebei stil en blokkeert hij mijn weg bijna volledig. Maakt'ie vervolgens een gebaar van 'ja, ga er maar langs...', dus half over de verhoging er maar snel langs gegaan.

Wat een knuppel. :X
 
Gister op de terugweg naar huis nog twee handige henkies..... B|
Tractor met oplegger vond het nodig om op de weg stil te gaan staan en daarvoor stond ook nog een tractor stil met graafmachine achterop.
Mijn voorganger moest al hard remmen omdat hij niet had verwacht dat ze daar stil stonden en dan mag je het hele zooitje ook nog eens in gaan halen met dikke mist.
Das vragen om een botsing..... :(
 
Tja men geeft niet voor niets aan om je snelheid aan de omstandigheden aan te passen!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan