Het grote WR en YZ Motardtopic

*kick oma
Hoe vaak (uur/km) moet dat nou gebeuren, zo'n blok reviseren?
Enneh, is tie al klaar?

Ik zou het eerlijk gezegt niet weten, hoe vaak een revisie nodig is :?

Bij mij was het probleem dat ik een motor kocht die slecht was onderhouden, dus heb ik m laten nakijken, en ja, van het een komt het ander :(

Enne nee hij is nog niet klaar, ik ben nu bezig de remmen rijklaar te maken, leuk klusje :( het ontluchten van je voorrem trouwens.

Groetjes Kokkie
 
Bij mij was het probleem dat ik een motor kocht die slecht was onderhouden, dus heb ik m laten nakijken, en ja, van het een komt het ander :(
Had ik ook, dus maar weggedaan voordat er veel kosten aan kwamen.
Iidg veel success ermee, wordt wel een hele mooie.
 
Even dit topic nieuw leven inblazen. Heb sinds kort een WR400 van 2000. Direct een vraag. Is het normaal dat voor het wisselen van het oliefilter, de uitlaatbocht eraf moet? Krijg n.l. niet voor elkaar de bovenste bout eruit te halen. En wat is de olie inhoud?
 
In deze topic moet ik eigenlijk posten, mijn bike staat al in de topic "foto's van supermotards."

Mijn WR 450 F uit 2005

Goldspeed Carbon voor en achterwiel
Conti voor en achter band
Goldspeed radiale rem cilinder
goldspeed rem tang
Extreme instelbare kroonplaat
Leo Vince titanium uitlaat systeem
BF goodridge rem leidingen
digitaal dashboard

DSC00854.sized.jpg


DSC00859.sized.jpg


DSC00856.sized.jpg


DSC00858.sized.jpg


DSC00857.sized.jpg


8-10-2005 157 Km op de teller
 
Laatst bewerkt:
Oei oei, wat een mooi ding. lekkere (dure) exclusieve onderdelen :9 . Heb mijn oliefilter trouwens vervangen. Uitlaat eraf gehaald, en bocht iets los gedraaid, zodat ik die wat naar boven kon draaien. Weet iemand trouwens ook wanneer de zuiger aan vervanging toe is? Motor heeft nu zo'n 8000km gelopen.
 
Niet, is een 'gewone' remtang
En zit er nou een knik in je remvloeistof slangetje?

Klopt helemaal, was wat te snel met typen :9


Als je op de 3 e foto "door"het wiel kijk, zie je de remleiding een mooi bocht maken.
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, was wat te snel met typen :9


Als je op de 3 e foto "door"het wiel kijk, zie je de remleiding een mooi bocht maken.

Mooie bike, ik had 'm al gezien in een ander topic,, maar niet gereageerd.

Zo,n remklauw die je voor hebt zitten wil ik ook wel :9

Maare vraagje, hoe kom je aan die remklauwadaptor :? wat die zijn volgens mij niet overal te koop (adaptors in het algemeen)
 
Bij mij was het probleem dat ik een motor kocht die slecht was onderhouden, dus heb ik m laten nakijken, en ja, van het een komt het ander :(

Enne nee hij is nog niet klaar, ik ben nu bezig de remmen rijklaar te maken, leuk klusje :( het ontluchten van je voorrem trouwens.

Groetjes Kokkie

Vandaag de laatste hand eraan leggen, en dan is ie klaar.

Eindelijk na 1 jaar klussen, en tegen een hoop problemen te zijn gelopen, die de vorige eigenaar voor mij had verzwegen :(

Komende week plaats ik wat foto's en een kort verslag met onder andere daarin waarom mij blok er 4 !!! keer onderuit moest, en opnieuw gesplitst moest worden toen ie terug kwam van de revisie.
 
@ KOKKIE, ziet er goed uit,... :9~ :9~

waar heb jij die digi teller gescoord, en wat kan je allemaal aflezen ?

Ik heb de bike zo compleet gekocht, ik neem aan dat je bij een beetje motorzaak zoiets wel kan bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan er erg veel op aflezen, het volgende komt van de site af:

Fully Functional ATV Computer
Current Speed (mph or km/h)
Average Speed
Maximum Speed
Distance
Odometer (track total miles)
Riding Time
Trip Time - stop watch
Accumulated riding time (track total hours)
Clock
Lubrication reminder
Maintenance reminder

De site van de teller is www.trailtech.net
En hij is gekocht en staat ook op zijn site: www.bonmotoren.nl
Incrementing and decrementing


@ KOKKIE, ziet er goed uit,... :9~ :9~

waar heb jij die digi teller gescoord, en wat kan je allemaal aflezen ?

Ik heb de bike zo compleet gekocht, ik neem aan dat je bij een beetje motorzaak zoiets wel kan bestellen.
 
Ik heb onderstaande teller er bij gekregen, heb nu een fiets teller ingebruik

TM3_234.jpg
 
Je kan er erg veel op aflezen, het volgende komt van de site af:

Fully Functional ATV Computer
Current Speed (mph or km/h)
Average Speed
Maximum Speed
Distance
Odometer (track total miles)
Riding Time
Trip Time - stop watch
Accumulated riding time (track total hours)
Clock
Lubrication reminder
Maintenance reminder

De site van de teller is www.trailtech.net
En hij is gekocht en staat ook op zijn site: www.bonmotoren.nl
Incrementing and decrementing

Ik heb ook zo'n tellertje, leuk ding maar vind het alleen jammer dat het licht niet automatisch aangaat wanneer je gaat rijden.
Om nou de hele tijd op dat knopje te gaan drukken terwijl je rijdt... |(

Maareh zo'n bescherm dingetje(mount?) zou ik ook wel willen, is ie dan ook wat minder makkelijk te jatten?

Zoran
 
Ik heb ook zo'n tellertje, leuk ding maar vind het alleen jammer dat het licht niet automatisch aangaat wanneer je gaat rijden.
Om nou de hele tijd op dat knopje te gaan drukken terwijl je rijdt... |(

Maareh zo'n bescherm dingetje(mount?) zou ik ook wel willen, is ie dan ook wat minder makkelijk te jatten?

Zoran

De verlichting is inderdaad een beetje '( maare met zo'n beschermer (mount) is inderdaad ook een beetje moeilijker te pikken.
Ze zijn alleen een beetje duur, ik geloof ongeveer 70 euro
 
Kokkie, Hij's mooi geworden! :9

Is jouw motor een YZ of WR oorspronkelijk? Ik zie dat jij een 5 inch achtervelg hebt gemonteerd.
Ik was bij Paul van Bonmotoren en hij dacht dat een 5 inch niet ging passen op een wr450 '04..

O ja die Leo, hoe klinkt die in vergelijking met een standaard uitlaat? Ik rij voornamelijk off-road en wil daar eigenlijk niet nog meer gezeur vanwege lawaai..
 
De verlichting is inderdaad een beetje '( maare met zo'n beschermer (mount) is inderdaad ook een beetje moeilijker te pikken.
Ze zijn alleen een beetje duur, ik geloof ongeveer 70 euro

70 euro -O- :X :(
Das een stuk meer dan dat ik voor het tellertje heb betaalt...
was wel een tweedehandsje...
Naja ziet er wel goed uit maar voor dat geld frut ik hem wel steeds in het verstopplekje wat ik nu gebruik :P
 
Hey, ik heb gister al een nieuw topic gemaakt maar nu heb ik dit topic gevonden :) Ik ben van plan om een crossmotor/enduro te kopen en die in april (als ik 18 wordt) om te bouwen tot supermotard. Ik heb nu een erg mooie yz400f uit '99 zien staan. Kan iemand mij iets vertellen over deze motor qua onderhoud enzv. alvast bedankt *D
 
Kokkie, Hij's mooi geworden! :9

Is jouw motor een YZ of WR oorspronkelijk? Ik zie dat jij een 5 inch achtervelg hebt gemonteerd.
Ik was bij Paul van Bonmotoren en hij dacht dat een 5 inch niet ging passen op een wr450 '04..

O ja die Leo, hoe klinkt die in vergelijking met een standaard uitlaat? Ik rij voornamelijk off-road en wil daar eigenlijk niet nog meer gezeur vanwege lawaai..

He'Ranchez,

Ik reageer een beetje laat, maar zit niet zoveel op het forum O-)

Die 5 inch achtervelg past precies, heb ik ook gekocht bij bon trouwens.
Bon dacht wel dat de ketting aan de achterband zou gaan schuren, maar dat is niet het geval.
Mocht dat wel zo zijn dan had ik boven op de achterbrug een ketting geleider gemaakt, die heeft Bon ook.

De motor is standaard een wr400, maar nu opgevoerd naar een 426, met een yz setting :9

De open uitlaat van leo zou ik niet nemen, die heb ik wel, maar daar komt echt een geluid uit waar je geen vrienden mee maakt op straat.
Ik ben gelijk een db-killer voor gaan maken.
En hard geluid ben ik wel gewend met mijn SP1 met titanium race pijpen eronder, dus qua geluids niveau ben ik wel wat gewend.

Je kan wel een leo x3 kopen met uitneembare db killer, wat een veel betere keus had geweest.

Groetjes Kokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan