Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Peters, gebruik nu die van Yamaha zelf.
Het aanhaalmoment van meneer Peters klopte niet en dat was het verschil tussen 'klik' van de momentsleutel en 'krak' van het olieaftapboutje van de haakse overbrenging.

Als je tegen zaterdag nog niks gevonden hebt kan ik thuis nog eens kijken, heb ooit van Dirk130 een CD-ROM gehad met een hoop info inclusief de nodige ingescande WPHB's in pdf-vorm.
 
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Peters, gebruik nu die van Yamaha zelf.
Das minder :/
Het aanhaalmoment van meneer Peters klopte niet en dat was het verschil tussen 'klik' van de momentsleutel en 'krak' van het olieaftapboutje van de haakse overbrenging.

Als je tegen zaterdag nog niks gevonden hebt kan ik thuis nog eens kijken, heb ooit van Dirk130 een CD-ROM gehad met een hoop info inclusief de nodige ingescande WPHB's in pdf-vorm.
Heb ik ook wel interesse in(als ze voor een 600 51J zijn; die van Peters is voor de 650,750 en 900) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Peters, gebruik nu die van Yamaha zelf.
Het aanhaalmoment van meneer Peters klopte niet en dat was het verschil tussen 'klik' van de momentsleutel en 'krak' van het olieaftapboutje van de haakse overbrenging.

Als je tegen zaterdag nog niks gevonden hebt kan ik thuis nog eens kijken, heb ooit van Dirk130 een CD-ROM gehad met een hoop info inclusief de nodige ingescande WPHB's in pdf-vorm.
Als je een duidelijke hebt voor de XJ 600 S (1994) dan houd ik mij van harte aanbevolen. *D

Bij voorbaat hartelijk dank. ;) 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat wat ik heb zo'n beetje het zelfde is als wat achter de link vn speedy is te vinden.
Dus helaas.
 
Vanmiddag maar weer eens een testritje gedaan met de XS. Maar hij liep niet lekker. Geen vermogen, veel roken.

Dus toen dacht ik hem maar een te synchroniseren. Ik zo'n setje daarop aangesloten en toen zag ik dat de ene cilinder veel meer vacuum had dan de andere. Dus ik probeerde eerst de rechter cilinder zo goed mogelijk af te stellen en vervolgens de linker.

Bij de rechter cilinder een losse boegie in de dop gedaan en 'm geprobeerd te starten. Maar hij startte niet alleen op de linker cilinder. Op de rechter cilinder alleen doet 'ie dat wel.

Wat zou dat nou kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ja, bougie getest en op allebei zit een vonk. Ik heb hier nog twee nieuwe liggen, die zal ik morgen eens testen.

Ik heb ook gekeken of er benzine zat in de linker carburateur en dat was ook zo.

Tijdens het bekijken van de boegies kwam ik erachter dat de draad van de rechtercilinder veel groter is dan de draad van de rechter cilinder... ik denk dat de draad van de rechtercilinder een keer is vervangen. Beetje vervelend.
 
Laatst bewerkt:
Daarnet nog eens geprobeerd. De twee bougiekabels verwisseld, maar dat maakte ook niet echt iets uit. Hij gaf daarnet wel plofjes. Als ik de stelschroef van de linkercarburateur helemaal uitdraai dan ploft 'ie 1 op de 10 keer als ik hem aantrap. Niet echt een klap alsof 'ie aan wil slaan, maar meer een plof. Dan ruik je ook benzinelucht uit de uitlaat komen.
 
Na eens diep graaien in de onderdelenbak vond ik eenzelfde bougie (die met het afwijkende draad links) en toen sloeg 'ie in 1x aan!

Lekker een testritje gemaakt en hij rijdt nu veel beter. Hij rookt wel veel en de uitlaat is helemaal nat. Ik denk dus dat 'ie veel te rijk staat? Ik heb nu de stelschroeven helemaal ingedraaid (toen liep 'ie het best). Hij rookte toen ook al wat minder stationair. Alleen als je dan een hengst aan de gashendel geeft komt er nog een pluim uit.
 
Had dit bericht eerst gepost als apart onderwerp:

Hoi,

Heb me net geregistreerd op dit forum.
ben momenteel bezig met een XS400 SE uit 1979 en vroeg me af of iemand
toevallig een manual in pdf heeft voor dit model?
vindm zelf niet online. mss kan iemand hier me verder helpen

Mijn motor is momenteel deels gedemonteerd.
binnenkort kan ik beginnen aan het blok.



full
 
Had dit bericht eerst gepost als apart onderwerp:

Hoi,

Heb me net geregistreerd op dit forum.
ben momenteel bezig met een XS400 SE uit 1979 en vroeg me af of iemand
toevallig een manual in pdf heeft voor dit model?
vindm zelf niet online. mss kan iemand hier me verder helpen

Mijn motor is momenteel deels gedemonteerd.
binnenkort kan ik beginnen aan het blok.



[afbeelding]
Hier is veel informatie te vinden:

http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=64195


Succes. ;) 8-) :]
 
O -O-

[edit]
Geplaatste links werken niet
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een digitale handboek voor XS 400 :Y . Als je een emailtje stuurt komt hij je kant op.

Mailadres staat in mijn profiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan