Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mazzelaar..... ;)


Euh.. over mazzel gesproken...... was net nog even van dichtbij aan het kijken en vond dat de uitlaat er wel ERG goed uit zag na maaanden buiten verblijven.
Even een magneetje er tegenaan gehouden.....wat denk je? :P RVS pijpen en collector! *O* *O* me so happy!
 
Laatst bewerkt:
Hey MF-ers,

heb ook een topic over de herbouw van mijn XS400,
neem gerust een kijkje. tips en commentaren zijn welkom ;)


KLIK

m
 
Euh.. over mazzel gesproken...... was net nog even van dichtbij aan het kijken en vond dat de uitlaat er wel ERG goed uit zag na maaanden buiten verblijven.
Even een magneetje er tegenaan gehouden.....wat denk je? :P RVS pijpen en collector! *O* *O* me so happy!
:}
 
Vandaag maar eens bezig gegaan met de Xj(remschijf achter vervangen en de remklauw vervangen.
Merk ik, pas met het achterwiel er terug inzetten, dat er speling zit op het achterwiel.
De achterwiellagers dus versleten(neem ik aan). Iig degene aan de kant van de remschijf.
Speling is 2-3 mm.
Potverdorie ;)
Alle twee maar vervangen :Y
Hoort bij het vervangen ook de rest? Als in keering e.d. ?
Ik merkte wel dat het lager aan de kettingkant die dus in het wielasgat valt, er losjes in gaat/zit. Hoort dat zo?
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen,
Ik heb besloten om mijn xj600 een beetje aan te passen. De bedoeling is dat de topkuip er af gaat en dat er een ronde lamp op komt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij wat tips kan geven welke lamp & lamporen ik het best kan gebruiken?
 
Zowat elke koplamp die er tussen past(ik meen 180mm) en universele lamporen passen ook prima zonder aanpassingen *D
 
Zodadelijk de XJ op de motorlift zetten en de lagers er uit wippen...of wappen of woppen :')
Volgens mij klopt één lagermaat niet(gaat er te los in, dus even de maten controleren aan de hand van wat gegevens(ik heb ook het vermoeden dat die te kleine/grote lager de oorzaak is :Y)
2 Aftap schroefjes van de carbs zijn volledig kaduuk gedraaid(niet door mij :N (aan de kant van de standaard ;) )) Hopelijk zijn deze nog er uit te krijgen/te vervangen.
Uitlaatbevestigingsbouten en lagers bestellen en waarschijnlijk is er een voorvorkkeerring lek, dus ook maar 2 bestellen.
 
Ik heb eens voor 25 euro een setje xj600 carbs op de kop kunnen tikken. Die moesten goed zijn, want die waren een half jaar geleden van een lopende motor gehaald.....
De choke kanalen van de vlotterbakken zater dichter dan mijn eigen carbs, de stationair sproeiers waren allemaal mishandeld en kunnen er niet meer uit en ze stonden alles behalve synchroon. Maar de aftap schroefjes waren nog goed. Kwam goed uit want die waren bij mijn eigen carbs ook kaduuk.

't Is toch handig zo'n 2e setje carbs, mijn eigen fiets krijgt nu 4 chromen carb deksels :)
 
Ik heb ook nog een extra setje carbs. liggen dus die schroefjes, gaan in de huidige(is er een met chokeknopbediening aan het stuur; De andere is met een uittrekchokeknop(ofhoedatookmagheten)aan de carbs.
*D
 
Vraagje mbt de wiellagers:
Ik heb ze er uit gekregen, en zag dat er één nieuwe en één oude wiellager in zat.
Bij de ene('open lager) zat een olie-,/smeerkeerring/kapje over, en bij de andere(dichte lager) niet.
Gezien er 2 'dichte' lagers terug komen, zijn die 'olie-,/smeerkeerring/kapjes' nu weer nodig?
Misschien een domme vraag, maar vraag het wel voor de zekerheid :Y
rear-wheel-fj600l-19841985_bigyau0037e-10_dbc0.gif


nr.12 was een dichte en nr. 2 was icm nr.4


Ik wilde deze namelijk bestellen bij ROUKAMA en dat zijn dacht ik dichte lagers, en bij CMSNL zijn ze volgens mij open icm met die 'kapjes'.

Nu zie ik op de tekening ook dingen staan, die ik niet ben tegen gekomen, namelijk:
nr.6
nr.3
nr.14
:?
 
Laatst bewerkt:
Nr 14: is best belangrijk, daarme zorg je ervoor dat je de benninringen van de lagers
naar elkaar toe drukt. zit dit er niet tussen, dan heb je een grote kans dat de
lagers wat sneller slijten

Nr 3: is ook best belangrijk, dit is een van je wiel lagers. Nr 2 en 3 zijn je wiellagers en
nr 12 is het lager van de tandwiel menemer.

Nr 6: ik heb geen idee
 
O, dan zat ik verkeerd te kijken: 2 en 3 zijn dus de wiellagers :o..sorry!
Nr. 14 zal dan de logische plek zijn voor dat ding....

Dan alleen nr. 6 nog.
En nr.4 maar bestellen :Y

Lagers zijn beiden erg 'vreemd' afgesleten :Y Zat amper nog een ronding op :o
 
[
O, dan zat ik verkeerd te kijken: 2 en 3 zijn dus de wiellagers :o..sorry!
Nr. 14 zal dan de logische plek zijn voor dat ding....

Dan alleen nr. 6 nog.
En nr.4 maar bestellen :Y

Lagers zijn beiden erg 'vreemd' afgesleten :Y Zat amper nog een ronding op :o

ik denk dat nummer 6 een busje is om de bus tussen de lagers te centreren, dan kan je makkelijker de as er doorheen steken.
 
Aha :)

Thanks *D

Nu even een paar uurtjes werken en vanmiddag/morgen eens langs de lagerboer gaan :Y
 
Net maar eens begonnen met de remmen wat op te frissen.
Had al de nodige onderdeeltjes in huis gehaald, blijken de remzuigers toch wat te veel aangetast.
Worden die dingen alleen per set kompleet met keerringen verkocht die ik dus al 2 sets los heb liggen (a +/- 30 eurie het stuk) B|
Weet iemand hier een adresje voor vervangingszuigers (liefst RVS) :?

Ook de rubberen slofjes om de schuifpin zijn (volgens mij) niet los te koop, sterker nog, ze staan niet op de partslist.

Al met al een succesvolle avond dus, not.
 
Valt wel mee, volgens mij gewoon tegen/ongeveer hetzelfde Nederlandse pakketpost-tarief :Y (gewoon iets meer bestellen wat de verzendkosten compenseert O-) )...EBAY (Duitsland) zal ze wellicht ook wel hebben :Y

Bestellinkje bij WEMOTO doen en dan CALCULATE SHIPPING COSTS :)
Moet wel zeggen dat ik daar nooit iets heb besteld. Meestal zijn voor de zelfde prijzen wel iets op EBAY te vinden :)
 
Valt wel mee, volgens mij gewoon tegen/ongeveer hetzelfde Nederlandse pakketpost-tarief :Y (gewoon iets meer bestellen wat de verzendkosten compenseert O-) )...EBAY (Duitsland) zal ze wellicht ook wel hebben :Y

Bestellinkje bij WEMOTO doen en dan CALCULATE SHIPPING COSTS :)
Moet wel zeggen dat ik daar nooit iets heb besteld. Meestal zijn voor de zelfde prijzen wel iets op EBAY te vinden :)
Ik was nog even aan het zoeken en had de shipping costs gevonden, maar toch bedankt. ;)

Bij ebay.de schrik ik vaak van de posttarieven en in Engeland of Amerika vind ik vaak goedkopere spullen. 8-)
 
Over de glijrubbers (wat een woord trouwens :+ :+ ) ik heb er nog een aantal inclusief de pen die erin zit.

Ik zal vanmiddag of vanavond wel ff een fototje maken. Ik ga ervan uit dat het de rubbers zijn die in een XS 750 en XS 650 worden gebruikt in de remklauwen (zijn namelijk dezelfde).

Remcylinders zijn niet goedkoop, kwam vorig jaar bij Van der Heiden Amersfoort uit. Geen RVS, is staal met soort chroomlaag. En anders moet je ze ergens laten maken.

Maar als je iemand weet/vindt laat het ff weten. Kan ook nog wel RVS remcylinders gebruiken :Y

Wim
 
UPDATE!:

Gisteren de wiellagers die in het wiel zitten, er in gedaan.
Vandaag komen de keerringen en het wiellager, die in het tandwielhuis zit, binnen :)
Met dank aan agrivor *D


Ik heb geprobeerd om de motor te starten...
Alles draait, maar hij wil niet aanslaan(bougies vernieuwd). Ook met startpilot niet.
Gezien het een beetje veel regenachtig was, hoop ik a.s. weekend hier meer aandacht aan te kunnen besteden.
Een flinke slok verse peut zal ook wel helpen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan