Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn god jongen zie je dan niet dat die knippers in de vuilnisbak thuishoren? Dit kan echt niet meer zulke koeienoren.
:? :?

Indien dit tegen mij bedoeld is, ik heb de knipperlichten net nieuw gekocht. Ze zijn nog geen maand oud! *D
Waarom zouden ze niet meer kunnen? Dat bepaal jij toch niet? Ik vind ze mooi omdat ze origineel zijn en dat is toch waar het om gaat, of wou je zeggen van niet?
 
Dit past inderdaad beter bij de verdere styling van de fiets. Hier van die mini-LED-pinkers opzetten zou pas echt een vlag (formaat cocktailprikker) op een modderschuit zijn.
Waarmee ik dus niet bedoel dat je fiets een modderschuit is
 
Inmiddels ben ik lekker bezig aan mijn motortje en zit ik eraan te denken om de aftermarket koplamp te vervangen door de originele stuurkuip + koplamp zoals ook op de volgende foto te zien is:

Foto-GN6GWBQO.jpg


Is er toevallig iemand die deze spullen nog heeft liggen?
 
Hallo,
ik ben Barend en behoorlijk nieuw hier.
Rij met veel plezier een XJ650 uit '83.

Verder heb ik ook een vraagje, ik wil de oliefilter vervangen en meteen
de o ringen. Een nieuw oliefilter heb ik al wel gevonden, maar de o ringen nog
niet. Heeft iemand een idee waar je die het beste kunt kopen? Maat etc.

Alvast bedankt
 
Hallo,
ik ben Barend en behoorlijk nieuw hier.
Rij met veel plezier een XJ650 uit '83.

Verder heb ik ook een vraagje, ik wil de oliefilter vervangen en meteen
de o ringen. Een nieuw oliefilter heb ik al wel gevonden, maar de o ringen nog
niet. Heeft iemand een idee waar je die het beste kunt kopen? Maat etc.

Alvast bedankt

:W Barend en welkom hier ;)

Doorgaans zit de o-ring gewoon in de verpakking bij je nieuwe filter.
Mocht ie er niet bij zitten weet ik iig zeker dat als je hem zelf opmeet dat ze hem hier voor je hebben of kunnen bestellen.
Tevens kun je daar bijv wiellagers en voorvorkkeerringen bestellen, je geeft daar het nummer op wat erop staat en dan kost een keerring ineens nog maar ongeveer 3 euro :}
 
Inmiddels ben ik lekker bezig aan mijn motortje en zit ik eraan te denken om de aftermarket koplamp te vervangen door de originele stuurkuip + koplamp zoals ook op de volgende foto te zien is:

[afbeelding]

Is er toevallig iemand die deze spullen nog heeft liggen?

Leuk, mijn 31A in mijn hok.

Maar zoek je zo'n stuurkuip met koplamp en beugel?
Heb kuipje en beugel nog wel liggen, koplamp misschien ook nog wel.
 
Even een vraag. Hebben onderstaande modellen hetzelfde frame? Kunnen de tanks uitgewisseld worden? En zijn de voorvorken anders?

Waarom mijn vraag. Van de onderste kun je leuk een caferacer maken, maar kan dat ook 'makkelijk' met het type van de bovenste foto?

alvast bedankt,

XS400H_4R5_2.jpg


Yamaha-XS400-1977.jpg
 
@Jimwoud: meestal is de ophanging van de Special (druppel-) tank anders, dus de bevestiging op het frame is anders.
 
Ben inderdaad op zoek naar dat model stuurkuip, het liefst met koplamp en beugel.

Zal vanavond wel even kijken wat er exact is.
Stuurkuipje + beugel voor de 31A heb ik sowieso liggen.
Kuipje is wel gerepareerd met een tweetal alu-beugels i.c.m. een paar slotboutjes.
 
heb pas een xs 750 opgehaald met 3 motoren erbij , maar wel gedemonteerd en nu weet ik niet wat er juist samen hoord.

*1T5-005295*
volgens de vorige eigenaar was dit één blok.
1J702
IMG_0252.jpg


2847 C1222
IMG_0258.jpg


1J710
IMG_0255.jpg


hier vond ik nergens geen nummer op?
IMG_0253.jpg



heb 2 krukassen?
krukas 1 2232 121
krukas 2 1111 111
IMG_0254.jpg

krukas 2 is ooit vast gelopen geweest , kan ik krukas 1 ook gebruiken of is er verschil in?
iemand die me hierbij helpen kan zodat ik het blokje terug draaiend krijg?
 
@Robby: te zien aan het bloknummer is dit een '77 2D, daar horen inderdaad zowel 1T5- 000 onderdelen als 1J7-onderdelen op.
De krukas op de foto is waarschijnlijk schroot, of je moet het ding vakkundig laten afdraaien en hardverchromen (erg kostbaar en men geeft geen garantie) of de gok nemen en het ding hergebruiken...
De nummers op de krukas komen overeen met nummers op het (boven-)carter: op de "lip" zie je ook 2tjes en 1tjes.
Blok - krukas = lagerschaalmaat.
Bijvoorbeeld: op het blok staat een 3, op de krukas staat op de overeenkomende kruktap een 2, dan moet je 3 -2 een lagerschaal 1 hebben (gele code).
Zie ook het WPH, verplichte kost.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag. Hebben onderstaande modellen hetzelfde frame? Kunnen de tanks uitgewisseld worden? En zijn de voorvorken anders?

Waarom mijn vraag. Van de onderste kun je leuk een caferacer maken, maar kan dat ook 'makkelijk' met het type van de bovenste foto?

alvast bedankt,

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben misschien een beetje laat met een antwoord, maar de tanks zijn NIET een op een verwisselbaar. Met wat slijp en laswerk kan dit echter snel opgelost worden.

Hier zit het probleem: bij het achterste bevestigingspunt waar je de oog van de tank over schuift, zit het verschil. De rechthoekige tank heeft een oog nodig dat meer naar voor staat, de druppelvormige tank heeft het schuin naar achter gerichte punt nodig. Op de foto kun je zien hoe ik van druppelvorm naar vierkante tank ben gegaan op mn kader.
dr9m9w.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi,

ik ben ook bezig met een yamaha xs 400 se motor omtebouwen tot een café racer , dit lukt redelijk maar nogal moeizaam , ik ontbeer namelijk het juiste materiaal , maar met improvatie zal het ook wel lukken denk ik dan , ik ben nu een jaartje bezig dus langzaam maar zeker geraakt deze ooit wel af héhéhéhé .
ik zou graag een fotootje erop zetten maar zou niet weten hoe het moet .
 
Goedenavond iedereen,

Sinds 2 weken ben ik ook in het bezit van Yamaha XJ600 uit 1986. De motor heeft nog een klein beetje werk. Zoals de keerringen in de voorvork vervangen een waarschijnlijk de startmotor vervangen.... en dan rijden maar!
 
Laatst bewerkt:
hoi ,

de tank is niet zo moeilijk , heb namelijk ook de kader van een xs 400 2a2 en daarop een benzine tank van een xs 400 SE . let wel niet op het kleurenpallet van de motor want de originele motor was eigenlijk rijp voor de sloop , maar met een beetje wilskracht en dergelijke zou het toch moeten lukken , belangrijkste was de papieren en die waren er gelukkig nog bij oef :+ O-)
full
 
Goedenavond iedereen,

Sinds 2 weken ben ik ook in het bezit van Yamaha XJ600 uit 1986. De motor heeft nog een klein beetje werk. Zoals de keerringen in de voorvork vervangen een waarschijnlijk de startmotor vervangen.... en dan rijden maar!

Als je nog nooit keerringen vervangen hebt moet je de how-to even goed doornemen. Andere koolborstels in je startmotor monteren is waarschijnlijk goedkoper (en beter) dan een andere startmotor..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan